quote:Op zondag 14 juni 2026 13:51 schreef Tuindier het volgende:
Quiche met shiitake met gerookte paprika en sojasaus, gekarameliseerde uien en een mengsel van soja/kokoskwark met wat rijstmeel erin staat in de oven en ruikt al heerlijk.
Soit, ik zag een paar helicopters en schepen op de kim. Nee, ik volg de schaduwvloot podcast niet, is die interessant? Ik luister eigenlijk vooral audioboeken.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Je was erbij!! Als razende reporterZag er wel indrukwekkend uit zeker?
Volg je de schaduwvloot podcast?
Schaduwoorlog | Podcast | Podcast Luisteren https://share.google/EXOU2pMLVaNv0Jk36quote:Op zondag 14 juni 2026 14:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Soit, ik zag een paar helicopters en schepen op de kim. Nee, ik volg de schaduwvloot podcast niet, is die interessant? Ik luister eigenlijk vooral audioboeken.
quote:Terwijl in Oekraïne een loopgravenoorlog wordt uitgevochten met tanks, artillerie en lange-afstandswapens, ligt zonder dat we het doorhebben ook de rest van Europa onder vuur. Spionage, sabotage, aanslagen en cyberaanvallen: Rusland maakt zich er veelvuldig schuldig aan, maar ook China en andere staten roeren zich in deze strijd. Wat is het doel van hybride oorlogsvoering? Hoe gróót is de dreiging precies? En wat merken we van deze cyberoorlog, wat blijft er onder de radar? Als iemand dat weet, is het Huib Modderkolk. Als onderzoeksjournalist voor de Volkskrant begeeft hij zich al jaren in dit veld en schreef hij de bestsellers Het is oorlog maar niemand die het ziet en: Dit wil je écht niet weten. In de nieuwe podcast Schaduwoorlog gaat Huib samen met adjunct-hoofdredacteur Annieke Kranenberg de vaak onzichtbare dreiging van hybride oorlogsvoering ontleden en analyseren.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het nu na een lange periode van mezelf overvragen (heb afgelopen jaar heel veel lopen stressen, met oma's ziekte en verhuizing, broertjes verhuizing en mijn eigen verhuizing) nu eindelijk rustiger is en dat nu alle stress van een jaar eruit komt. En dat ik minder makkelijk van die stress af kom omdat ik veel van m'n brein kwijt ben aan rekening proberen te houden met B.quote:Op zondag 14 juni 2026 14:55 schreef sigme het volgende:
Hey @:tele6 wat gaat er mis? Je bent uit balans, al een tijdje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de terugweg nog de mars van de drumbands op de grote markt meegepikt
De band van mensen met een beperking was superleuk met de![]()
die meeliepen
![]()
Lijkt me zooo lastig spelen terwijl je bepaalde lijnen loopt en bewegingen moet doen![]()
Was gezellig druk in de stad.
Ah, de schaduwoorlog podcast van Huib Modderkolk, ja, die ken ik,quote:Op zondag 14 juni 2026 15:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Schaduwoorlog | Podcast | Podcast Luisteren https://share.google/EXOU2pMLVaNv0Jk36
Heel interessant vind ik.
[..]
Waarom betekent zijn wens om samen te eten dat jij je aan zijn ritme aan moet passen? Laat hem lekker wachten tot jij trek hebt? En waarom betekenen zijn standaarden dat je de jouwe moet verlagen en hij zich lekker comfortabel mag wentelen in "helpen"?quote:Op zondag 14 juni 2026 15:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat het nu na een lange periode van mezelf overvragen (heb afgelopen jaar heel veel lopen stressen, met oma's ziekte en verhuizing, broertjes verhuizing en mijn eigen verhuizing) nu eindelijk rustiger is en dat nu alle stress van een jaar eruit komt. En dat ik minder makkelijk van die stress af kom omdat ik veel van m'n brein kwijt ben aan rekening proberen te houden met B.
Ik dacht dat "wennen aan samenwonen" geen gecompliceerd iets was (taakverdeling maken van klusjes, klaar) maar nu kom ik erachter dat ik zelf ook voorkeuren heb en dat het heel anders wonen is als er de hele tijd iemand bij je in huis is. Hij wil veel meer dingen samen doen dan ik, en dat is heel gezellig maar ik vind het ook best lastig om me aan aan te passen. Bv hij wil graag samen maaltijden eten dus dan eet ik op momenten dat ik eigenlijk geen trek heb, of moet ik wachten met eten tot we er samen voor zijn maar eigenlijk had ik een uur geleden trek.
En ik voel me een beetje een sukkel maar B blijkt toch echt wel andere standaarden te hebben voor de was, stofzuigen, sanitair poetsen en bed verschonen. Dus nu doe ik dat het merendeel van de keren en hij helpt soms. Zo stom want ik heb eerder zo veel dingen gelezen over dat dat een valkuil is met samenwonen!
Waar ik vloot zei, moet er oorlog staan. Stop de tijdquote:Op zondag 14 juni 2026 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, de schaduwoorlog podcast van Huib Modderkolk, ja, die ken ik,
Heb ook "Dit wil je écht niet weten" en "Het is oorlog maar niemand die het ziet" gelezen.
Ik denk niet dat de stress van vorig jaar je nu in de kont bijt.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is dat het nu na een lange periode van mezelf overvragen (heb afgelopen jaar heel veel lopen stressen, met oma's ziekte en verhuizing, broertjes verhuizing en mijn eigen verhuizing) nu eindelijk rustiger is en dat nu alle stress van een jaar eruit komt. En dat ik minder makkelijk van die stress af kom omdat ik veel van m'n brein kwijt ben aan rekening proberen te houden met B.
Ik dacht dat "wennen aan samenwonen" geen gecompliceerd iets was (taakverdeling maken van klusjes, klaar) maar nu kom ik erachter dat ik zelf ook voorkeuren heb en dat het heel anders wonen is als er de hele tijd iemand bij je in huis is. Hij wil veel meer dingen samen doen dan ik, en dat is heel gezellig maar ik vind het ook best lastig om me aan aan te passen. Bv hij wil graag samen maaltijden eten dus dan eet ik op momenten dat ik eigenlijk geen trek heb, of moet ik wachten met eten tot we er samen voor zijn maar eigenlijk had ik een uur geleden trek.
En ik voel me een beetje een sukkel maar B blijkt toch echt wel andere standaarden te hebben voor de was, stofzuigen, sanitair poetsen en bed verschonen. Dus nu doe ik dat het merendeel van de keren en hij helpt soms. Zo stom want ik heb eerder zo veel dingen gelezen over dat dat een valkuil is met samenwonen!
Ik krijg ook dit gevoel, maar heb daarnaast ook de indruk Tele wellicht niet zo duidelijk is over haar eigen voorkeuren waar B dat wel is, en dat hij niet eens weet dat zij zich voortdurend schikt.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom betekent zijn wens om samen te eten dat jij je aan zijn ritme aan moet passen? Laat hem lekker wachten tot jij trek hebt? En waarom betekenen zijn standaarden dat je de jouwe moet verlagen en hij zich lekker comfortabel mag wentelen in "helpen"?
Misschien schets je hier maar de helft hoor, maar ik vind het ontzettend ongelijkwaardig klinken. B bepaalt, jij moet je schikken en als dat moeilijk is ben jij een sukkel.
Ik zou het wel lullig vinden om nee te zeggen. Hij dekt er echt de tafel voor en alles. Toen ik alleen woonde at ik vaak brood zo uit het handje bij het aanrechtquote:Op zondag 14 juni 2026 15:28 schreef derLudolf het volgende:
Samen eten zou ik toch wel belangrijk vinden mocht ik ooit een slachtoffer vinden om mee samen te wonenMaar verder, nee is ook een antwoord.
Je kunt -zoals hij ook lijkt te doen - ook mededelen "volgende week vrijdag gaan we X doen voor m'n verjaardag" eventueel met vermelding over het al dan niet meenemen van zwemkleding en het al dan niet thuis gebracht worden
Jij bent het waard om dingen voor te doen he. Hulp vragen kan altijd, hij kan dan zelf kiezen om nee te zeggen. Maar jij vult dit nu alvast in. Dit moet je aan hem overlaten, als hij niet weet wat jij wil kan hij je niet helpen.quote:Op zondag 14 juni 2026 17:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou het wel lullig vinden om nee te zeggen. Hij dekt er echt de tafel voor en alles. Toen ik alleen woonde at ik vaak brood zo uit het handje bij het aanrecht
Het suffe met mijn verjaardag was dat ik het niet zag zitten om vrienden uit te nodigen omdat ik dan toch het huis een beetje wilde opruimen en iets van cake wilde bakken, maar ik niet wist of ik daar de puf voor zou hebben na een drukke week.
Dat is het suffe, dat nu blijkt dat hij wel had kunnen helpen met cake maken want momenteel zit hij met cake bij vrienden.
Ik vind het ook lastig om hem te vragen om het huis te poetsen omdat hij het nog helemaal niet nodig vindt om te poetsen.
Had je hem daarnaar gevraagd of was je er gewoon vanuit gegaan dat hij dat vast niet kon/wilde?quote:Op zondag 14 juni 2026 17:10 schreef Tele6 het volgende:
Dat is het suffe, dat nu blijkt dat hij wel had kunnen helpen met cake maken want momenteel zit hij met cake bij vrienden.
Sorry, niet verder gelezen.quote:Op zondag 14 juni 2026 17:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het ook lastig om hem te vragen om het huis te poetsen omdat hij het nog helemaal niet nodig vindt om te poetsen.
Precies dit wilde ik al 10x typen maar geen puf.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sorry, niet verder gelezen.
Het zou niet moeten zijn 'wil jij alsjeblieft het huis poetsen want ik vind het vies'
Het zou moeten zijn 'hee nu we samenwonen moeten we allebei geven en nemen. Ik hou van heel schoon, jou boeit dat niet. Hoe kunnen we hier een compromis in vinden waar we ons allebei ok bij voelen? Als we daar geen afspraken over maken, voel ik me anders continu kut omdat a. het huis goorder is dan ik aankan of b. ik altijd degene ben die moet poetsen of het jou vragen. Ik wil liever samen verantwoordelijkheid dragen'
En dat dan over al die dingen waar jullie nog niet over lijken te hebben gepraat, zoals bijv het eten/etenstijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |