Collega van me kent die weg goed en zei dit inderdaad ook al.quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik rij daar ook wel eens, moet je idd of als een idioot rijden of onwel worden.
Ze waren onderweg naar schoolkamp https://www.ad.nl/binnenl(...)n-de-kaart~a6cfff4c/quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze kwamen terug van schoolkamp, de groep bestond uit 14 kinderen en twee volwassenen.
Zeven fietsers waren geraakt door een auto die uit de bocht vloog rond het middaguur.
Ik ken die weg goed, wat een eikel en wat moet die hard gereden hebben.
triester, ze hebben niet eens hun kamp gehadquote:Op donderdag 11 juni 2026 18:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ze waren onderweg naar schoolkamp https://www.ad.nl/binnenl(...)n-de-kaart~a6cfff4c/
Wat het allemaal niet minder triest maakt, wat een drama dit.
In elk geval een klein lichtpuntjequote:Op donderdag 11 juni 2026 16:52 schreef SimonB. het volgende:
Ik wilde net posten dat ik het triest vond maar wel blij was dat dit niet eindelijk aan buitenlanders opgehangen kon worden.
Dat heeft weer te maken met wat de echt zware kant geloofd. Maar ik zal on-topic gaanquote:Op donderdag 11 juni 2026 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien in Nunspeet of zo maar Zeeuwen zijn veel stugger die praten niet zo. Gaat eerder over hel en verdoemenis en shit. K hoor mijn ex-schoonouders uit Middelharnis nog praten, dat toontje en dan pas op hoorrrr denk dr ommmmmm
Of met je telefoon bezig en de bocht missen... En ik gok dat je er 80 mag? Dan zou ik als provincie toch voor iets van een vangrail gaan kijken tussen de autoweg en het fietspad.quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik rij daar ook wel eens, moet je idd of als een idioot rijden of onwel worden.
Hopelijk hebben die wel iets meer respect als RTV Rijnmond toen met die vrachtwagen in Nieuw-Beijerlandquote:Op donderdag 11 juni 2026 18:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Vanavond om 20:30 extra nieuwsuitzending op omroep Zeeland over deze tragedie.
Die is nu vast ergens pinguïns aan het tellen in zuid Argentinië.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:55 schreef Elan het volgende:
[ x ]
Op de een of andere manier komt het bij hem altijd nog ongemeender over dan wanneer Rutte zoiets zou posten.
Wat ging daar ook al weer mis in de berichtgeving?quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:56 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hopelijk hebben die wel iets meer respect als RTV Rijnmond toen met die vrachtwagen in Nieuw-Beijerland
80 ja, maar om nou overal vangrails neer te gaan zetten.. dat slaat ook weer nergens op vind ik. Ik zet op die weg tussen de rotondes altijd mijn cruisecontrol aan op 80-82 en dan hoef je voor die bocht ook maar lichtjes te sturen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat heeft weer te maken met wat de echt zware kant geloofd. Maar ik zal on-topic gaan.
[..]
Of met je telefoon bezig en de bocht missen... En ik gok dat je er 80 mag? Dan zou ik als provincie toch voor iets van een vangrail gaan kijken tussen de autoweg en het fietspad.
Allemaal heel triest weer, iig. Hopelijk redden de vier zwaar gewonden het wel.
Die bleven live tijdens de berging van de slachtoffers... Inclusief dat een kraan de vrachtwagen iets omhoog takelde zodat een lichaam eronderuit gehaald kon worden...quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat ging daar ook al weer mis in de berichtgeving?
Oef...quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die bleven live tijdens de berging van de slachtoffers... Inclusief dat een kraan de vrachtwagen iets omhoog takelde zodat een lichaam eronderuit gehaald kon worden...
Stom genoeg ben ik wel blijven kijken toen
Als het schaap verdronken is dempen we de put.quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat heeft weer te maken met wat de echt zware kant geloofd. Maar ik zal on-topic gaan.
[..]
Of met je telefoon bezig en de bocht missen... En ik gok dat je er 80 mag? Dan zou ik als provincie toch voor iets van een vangrail gaan kijken tussen de autoweg en het fietspad.
Allemaal heel triest weer, iig. Hopelijk redden de vier zwaar gewonden het wel.
Ze komen 80 miljoen tekort bij RWS.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het schaap verdronken is dempen we de put.
Maarja, nergens is geld voor qua weg onderhoud.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:07 schreef Flory- het volgende:
Derde kind overleden![]()
https://www.nieuwsblad.be(...)eland/156857476.html
quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:07 schreef Flory- het volgende:
Derde kind overleden![]()
https://www.nieuwsblad.be(...)eland/156857476.html
Doe je lekker pik. local yokel?quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:26 schreef OllieA het volgende:
De aangehouden man is een 19-jarige uit Hulst.
Oh oh oh, je vreest bij het lezen hiervan het ergste.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:26 schreef OllieA het volgende:
Ffs 19 jaar en dan de dood van 3 kinderen en een volwassene veroorzaakt hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:26 schreef OllieA het volgende:
Is aanhouding niet standaard bij dodelijke ongelukken?quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:28 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oh oh oh, je vreest bij het lezen hiervan het ergste.
Jup. Maar het feit dat ie vrij direct is opgepakt lijkt me een onwel wording niet echt een optie meer...quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:32 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is aanhouding niet standaard bij dodelijke ongelukken?
De auto in kwestie alleen is al bezwarend bewijs.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:36 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Jup. Maar het feit dat ie vrij direct is opgepakt lijkt me een onwel wording niet echt een optie meer...
Nee.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:27 schreef Peppert het volgende:
Provinciale wegen vormen een ernstig veiligheidsrisico.
KLB / Jonge wegpiraten
quote:Op donderdag 16 april 2026 16:17 schreef Peppert het volgende:
Verdomme, het is levensgevaarlijk om met een 22-jarige in het holst van de nacht mee te liften: in dit geval een neef. Op die leeftijd voelen ze sterk de drang om zich voortdurend te bewijzen. Ik zal maar mijn mond houden over de snelheden. Een afstand van 25 kilometer in 10 minuten.
Ik vermoed dat ootje gelijk heeft gekregen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan ken je de zeeuwse automobilisten van een jaar of 20 niet. Elk dorp heeft zijn eigen gek, die elk jaar onder aan de dijk ligt of zelfs de haven in rijdt. Met 140 kilometer en vaak zonder rijbewijs want al afgepakt.
En met een beetje pech rijden ze tegen andere verkeersgebruikers aan, en zitten doodleuk de volgende dag weer lachend achter het stuur…
Politie zie je hier nooit.
Ik ook. En ik word er zo boos van ook. En dan lees ik vandaag ook nog dit bericht op rtv utrechtquote:Op donderdag 11 juni 2026 19:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ootje gelijk heeft gekregen.
Maar mijn bloed begon pas echt te koken toen ik dit las:quote:Abcoude - Een 33-jarige man die in maart vorig jaar een zwaar ongeluk veroorzaakte op de A2 bij Abcoude, heeft een taakstraf van 150 uur gekregen. Ook mag de man drie maanden lang niet rijden, heeft de rechtbank in Utrecht geoordeeld.
De man was tijdens zijn rit vanuit Hilversum al druk bezig op zijn telefoon. Hij verstuurde vanuit zijn bestelbus tijdens een drukke ochtendspits appjes, zocht van alles op internet en betaalde tijdens zijn autorit rekeningen.
Hoeveel kansen mag je krijgen als je loopt te kutten met een moordmachinequote:De straf valt overigens een stuk lager uit dan de eis van het Openbaar Ministerie. Dat eiste eerder een celstraf van tien weken, en wilde ook dat de man een jaar lang niet meer zou mogen rijden en dat hij veroordeeld zou worden voor roekeloosheid.
Maar de rechtbank gaat daar niet in mee en vindt dat de man "zeer onvoorzichtig, onoplettend en onachtzaam gedrag" heeft vertoond. Dat leidt tot een minder zware straf dan roekeloosheid.
Verder speelt mee dat de man het rijbewijs voor zijn werk nodig heeft. De man werd toevallig een maand voor het ongeluk aangehouden voor rijden onder invloed van drugs. En de avond ervoor was hij ook al betrokken bij een aanrijding, bleek uit berichten op zijn telefoon.
Als de man de komende twee jaar weer in de fout gaat op de weg, mag hij nog eens een half jaar niet rijden.
Je ziet wel regelmatig van die herinnerings stukjes in de bermquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan ken je de zeeuwse automobilisten van een jaar of 20 niet. Elk dorp heeft zijn eigen gek, die elk jaar onder aan de dijk ligt of zelfs de haven in rijdt. Met 140 kilometer en vaak zonder rijbewijs want al afgepakt.
En met een beetje pech rijden ze tegen andere verkeersgebruikers aan, en zitten doodleuk de volgende dag weer lachend achter het stuur…
Politie zie je hier nooit.
Zerkjes?quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je ziet wel regelmatig van die zwerkjes in de berm
Maar goed, je hebt natuurlijk gelijk....quote:
Dat is echt niet alleen in Zeeland.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je ziet wel regelmatig van die herinnerings stukjes in de berm
Had het al aangepast. Dacht dat zo heettequote:
Nee maar het viel me op je er daar wel heel veel hebt.quote:
Je zat in de buurt maat!quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Had het al aangepast. Dacht dat zo heette
Story of my lifequote:
In Brabant ook veel. Zuid-Holland ook.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee maar het viel me op je er daar wel heel veel hebt.
Honderden (/duizenden?) km's in Nederland waar fietspaden langs N wegen liggen, erg kostbaar/onmogelijk om daar allemaal vangrails neer te zetten.quote:[b]Op Of met je telefoon bezig en de bocht missen... En ik gok dat je er 80 mag? Dan zou ik als provincie toch voor iets van een vangrail gaan kijken tussen de autoweg en het fietspad.
Gewoon normaal rijden godverdomme.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:55 schreef ddx het volgende:
[..]
Honderden (/duizenden?) km's in Nederland waar fietspaden langs N wegen liggen, erg kostbaar/onmogelijk om daar allemaal vangrails neer te zetten.
Ik kan daar zo slecht tegen he. Als je een rijbewijs voor je werk nodig hebt moet je je verantwoordelijkheid nemen en niet als een debiel rijden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:50 schreef livelink het volgende:
Verder speelt mee dat de man het rijbewijs voor zijn werk nodig heeft
Het is wel jammer dat voor dit pisventje uit Hulst er niet ergens al een zerkje langs de weg stond, maar dat ie nog in z'n BMW rondreed.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je ziet wel regelmatig van die herinnerings stukjes in de berm
quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ook. En ik word er zo boos van ook. En dan lees ik vandaag ook nog dit bericht op rtv utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)-a2-krijgt-taakstraf
[..]
Maar mijn bloed begon pas echt te koken toen ik dit las:
[..]
Hoeveel kansen mag je krijgen als je loopt te kutten met een moordmachine![]()
Die uitspraak is toch tenenkrommend met bovenstaande in ogenschouwquote:Verder speelt mee dat de man het rijbewijs voor zijn werk nodig heeft. De man werd toevallig een maand voor het ongeluk aangehouden voor rijden onder invloed van drugs. En de avond ervoor was hij ook al betrokken bij een aanrijding, bleek uit berichten op zijn telefoon.
Tijd voor een flinke actie hier in Zeeland, elke avond en nacht blaascontroles en zet overal maar flitspalen neer.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ootje gelijk heeft gekregen.
In welk opzicht?quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar goed, je hebt natuurlijk gelijk....
Als het aan mij lag kregen mensen die consequent veel te hard rijden. Een levenslange aantekening op het rijbewijs waarmee ze enkel een roze Fiat panda met 60 PK mogen besturen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:39 schreef maily het volgende:
[..]
Nee.
Gevaarlijke weggebruikers vormen een ernstig veiligheidsrisico.
Je hebt alle recht om boos te zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2026 19:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat voor dit pisventje uit Hulst er niet ergens al een zerkje langs de weg stond, maar dat ie nog in z'n BNW rondreed.
Sorry, ik ben boos.
Dat we nog niet moeten speculeren voordat we de details kennen.quote:
Ah ok, de "maar" zette me op het verkeerde beenquote:Op donderdag 11 juni 2026 20:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat we nog niet moeten speculeren voordat we de details kennen.
Alcoholcontroles zie je bijna niet meer. Mensen waarschuwen elkaar tegenwoordig er voor via social media en whatsapp.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tijd voor een flinke actie hier in Zeeland, elke avond en nacht blaascontroles en zet overal maar flitspalen neer.
In Rotterdam zijn ze er nog genoeg. Opvallend vaak smorgens vroeg ook.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alcoholcontroles zie je bijna niet meer. Mensen waarschuwen elkaar tegenwoordig er voor via social media en whatsapp.
Heel sneu, wel de realiteit.
Zie ze hier nooit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn ze er nog genoeg. Opvallend vaak smorgens vroeg ook.
Restalcohol is a bitch. Mensen denken dat 3 -5 uur slaap genoeg is om een avond tanken weg te poetsen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn ze er nog genoeg. Opvallend vaak smorgens vroeg ook.
Sterkte maat.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:11 schreef nixxx het volgende:
Net een appje uit de hockeyclub. Een van de slachtoffertjes is dochter van een clublid en haar broertje speelt ook hockey. Ze zijn in contact met de ouders of er behoefte is om iets vanuit de club te doen om bij dit drama stil te staan
Dat is heel dichtbij voor jou ..... sterkte!!quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:11 schreef nixxx het volgende:
Net een appje uit de hockeyclub. Een van de slachtoffertjes is dochter van een clublid en haar broertje speelt ook hockey. Ze zijn in contact met de ouders of er behoefte is om iets vanuit de club te doen om bij dit drama stil te staan
Wat mij betreft wordt iedere auto uitgerust met een alcoholslot. Ik haat alcomobilisten met een diepe, hartgrondig haat.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alcoholcontroles zie je bijna niet meer. Mensen waarschuwen elkaar tegenwoordig er voor via social media en whatsapp.
Andersom zijn er ook genoeg jongeren die zich ook zorgen maken om elkaars rijgedrag. Ik las daar vanmorgen nog een artikel over, die jongens die verongelukt waren in Urk. Die schreven in de autorit nog een berichtje naar hun vriendin.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We gaan het horen. Het blijft onbegrijpelijk dat je in die bocht eruit gaat maar zoals ik al zei bij ons in de buurt belanden lokale kids regelmatig tegen een boom of in de sloot op een stom recht stukje weg. Maar er zitten lelijke "vertragingselementen" in. En als je in een lichte auto met een korte wielbasis rijdt kun je die niet te snel pakken. En ra-ra wat doet dat volk?quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:
19 jarige bestuurder opgepakt… die zal dan waarschijnlijk veel te hard hebben gereden…
Zo jong en dan moet je dit ook de rest van je leven meedragen.
Het is dom maar ook afschuwelijk.
Blazen voor ze de kerk ingaan…quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zie ze hier nooit.
In de ochtend is slim. Sommigen maken het zo bont dat ze de volgende ochtend nog onder invloed zijn.
Snelheid kunnen ze niet zo snel vaststellen tenzij getuigen. Ben eerder bang onder invloed.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:
19 jarige bestuurder opgepakt… die zal dan waarschijnlijk veel te hard hebben gereden…
Het generaliseren is al weer begonnen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blazen voor ze de kerk ingaan…
Maar gewoon bij de trekkertrek en schuurfeesten gaan staan en iedereen die het terrein per auto verlaat laten blazen.
Aan de remsporen is een heleboel af te lezen hoor.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Snelheid kunnen ze niet zo snel vaststellen tenzij getuigen. Ben eerder bang onder invloed.
Ze waren op zoek naar getuigen stond in het artikel. Snelheid vaststellen kan, maar dat is niet binnen een paar uurtjes gepiept.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Snelheid kunnen ze niet zo snel vaststellen tenzij getuigen. Ben eerder bang onder invloed.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:27 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Het generaliseren is al weer begonnen.
Dat is waar. Als ze remmen. maar in een onderstuur bocht exit... meestal niet heel veel.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
Aan de remsporen is een heleboel af te lezen hoor.
Ik denk dat ze ook aan de schade aan de auto eea kunnen zien.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is waar. Als ze remmen. maar in een onderstuur bocht exit... meestal niet heel veel.
Ding ligt in een droge sloot, moeilijk om te zien wat initiele en secundaire schade is.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:30 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook aan de schade aan de auto eea kunnen zien.
Ja ach gossie - die arme bestuurder. Och arme, och arme 🤮🤮🤮🤮quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Echt he. Er is nog niks bekend maar als het wel de bestuurders schuld is, is dat een zeer ongepaste reactie.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja ach gossie - die arme bestuurder. Och arme, och arme 🤮🤮🤮🤮
Ja, lees jij dat zo?quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja ach gossie - die arme bestuurder. Och arme, och arme 🤮🤮🤮🤮
Mensen die naar de kerk gaan, Zeeland, Bible-belt, zuipen...quote:
Het is niet zo dat we het "zo" willen lezen maar...je had het ook weg kunnen laten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, lees jij dat zo?
Dan begrijp je dat toch duidelijk verkeerd.
Ach so. Had blof daar niet een liedje over? (te lui om een "o" met een streepje te maken)quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:32 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Mensen die naar de kerk gaan, Zeeland, Bible-belt, zuipen...
Je kunt er een hoop van maken.
Wat? Dat een 19 jarige dit ook de rest van zijn leven mee moet dragen? En dat het dom is van hem en afschuwelijk?quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het is niet zo dat we het "zo" willen lezen maar...je had het ook weg kunnen laten.
Tot ik de omstandigheden weet ga ik daar geen uitspraken over doen nee. Het ene geval is het andere niet. Ik heb weinig medelijden met te hard rijdende/dronken/high/gevaarlijke bestuurders.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat? Dat een 19 jarige dit ook de rest van zijn leven mee moet dragen? En dat het dom is en afschuwelijk?
Zeg ik dat ik medelijden heb dan?quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Tot ik de omstandigheden weet ga ik daar geen uitspraken over doen nee. Het ene geval is het andere niet. Ik heb weinig medelijden met hard/dronken/high/gevaarlijke bestuurders.
Ik ben ook jong geweest. (Duh)quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Tot ik de omstandigheden weet ga ik daar geen uitspraken over doen nee. Het ene geval is het andere niet. Ik heb weinig medelijden met hard/dronken/high/gevaarlijke bestuurders.
"Zo jong en dan moet je dit ook de rest van je leven meedragen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zeg ik dat ik medelijden heb dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |