abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 18:56:37 #201
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221119843
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

Naja... met andere woorden; ik doe mijn best om structuur te krijgen
Je doet het goed. Het gaat alleen maar beter worden! :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_221121132
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even opscheppen. Eten gaat gewoon goed nu
Kook elke dag, eet drie keer per dag
Aan het einde van de middag wel een beetje foodnoise. Rond een uur of vier denkt mijn lichaam dat het tijd is voor voeding, alleen ik ga altijd om half zes koken. Daarin structuur hebben geeft duidelijkheid. En als ik trek heb rond die tijd pak ik een appeltje

Huishouden gaat ook best wel goed. Bedenk me net dat ik dadelijk nog de maandagtaak moet doen _O- Voor de afwas aan maar doen :Y Heb wel opgeruimd boven. Alleen het normale rooster even vergeten :o

Na het eten even lekker gaan haken ook, denk ik. Of lekker lezen. Al ben ik met een leuk project bezig. Even zien na het eten wat ik wil

Naja... met andere woorden; ik doe mijn best om structuur te krijgen
Dit klinkt echt heel goed voor iemand die een paar weken terug nog leefde op beetjes yoghurt en crackers! En ja huishouden is stom maar een opgeruimd huis zorgt ook voor een opgeruimd hoofd.
pi_221121926
Dank jullie wel. Doe mijn best
Heb al doelen voor het komende jaar die ik morgen kan bespreken. Denk dat die voornamelijk zullen draaien om hoe voor mezelf te zorgen. Daar ben ik echt niet goed in

En dat schoonmaken is prima om te doen. Alleen opruimen moet even wachten tot ik ook dozen heb om spullen in te doen die ik wel wil houden. Het is nu gewoon een te groot geheel. Het is gewoon een hele grote klus en ik hoop maandag ook een echte datum te krijgen :Y Zal wel niet, maar soit, zien we dan wel weer. Ze hebben toegezegd dat ik in de wijk blijf, dat geeft wel rust

Ik loop een beetje vast in mijn hoofd. Normaal doe ik op dinsdag en vrijdag boodschappen. Echt wordt het vrijdag zevenendertig graden in Groningen. Nu zit ik er mee hoe ik dat moet aanpakken. Of ik haal morgenvroeg voor een week of ik ga vrijdag vroeg naar de winkel. Wat is wijsheid. Als ik vrijdag ga heb ik een beter overzicht over wanneer wat te eten. Als ik morgen ga hoef ik vrijdag niet. Alleen hoe doe ik dat denk met voldoende kwark in huis... Het lukt me niet om hier uit te komen. Ik raak hiervan van slag en van streek en in paniek. Dingen dreigen anders te gaan dan gepland.
Ga ik morgen na het gesprek stoppen bij de Lidl voor drie dagen eten. Of ga ik morgenvroeg naar de AH voor zeven dagen eten. En is het goed om vrijdag vroeg toch even naar buiten te gaan of niet. Wat als de winkel op andere tijden open is of misschien zelfs dicht ivm hitte. Ik raak hier echt van in de war... En ja, ik weet het, ik ben rigide.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:19:07 #204
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221122037
Snuit, het wordt vrijdag hetzelfde weer in Groningen als hier: 32 graden. Echt geen 37 graden.
  Moderator maandag 22 juni 2026 @ 22:01:22 #205
38824 crew  Droopie
pi_221122461
Vraag, heb je geen Flink bezorgsupermarkt in de buurt.

Onder het motto, als het echt niet te doen is deze week, hebben we altijd nog plan B dat de boodschappen bezorgd worden.

Bij Plan G mag er dan pas paniek zijn, want plan F is dat Fokkers perenijsjes en kwark komen brengen.
Hell To The Liars
  maandag 22 juni 2026 @ 22:04:55 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221122492
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Snuit, het wordt vrijdag hetzelfde weer in Groningen als hier: 32 graden. Echt geen 37 graden.
O?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221122742
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Snuit, het wordt vrijdag hetzelfde weer in Groningen als hier: 32 graden. Echt geen 37 graden.
Kan wel zo zijn maar dan smelt je nog steeds hoor.

Child als het echt niet lukt kunnen buren dan iets voor je meenemen? Vroeg gaan deed ik in coronatijd, voor een week halen werkte prima.
  Spellchecker maandag 22 juni 2026 @ 22:48:55 #208
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221122762
Picnic een optie?
pi_221122915
Child,
Je hoeft toch niks weg te doen? De woningbouw heeft verhuizers ingeschakeld, stel dat je tijdelijke andere woning kleiner is hebben zij maar te zorgen voor veilige opslag mogelijkheid.

Wat betreft de boodschappen maak je geen zorgen de winkels hebben vrijwel allemaal airco//klimaat controle en gaan echt niet dicht vanwege warm weer dus hou je gewoon aan je ritme en plan van boodschappen gaan doen. (als je het kan ga dan vroeg dan is het echt nog niet zo warm) ook bv morgen veel alvast halen zodat je vrijdag maar paar dingen hoeft te halen.

Misschien zie je soms wel iets teveel beren op de weg die er dus in werkelijkheid niet zijn.

Kwark is vrij lang houdbaar let dus bij kopen dat je het achteraan pakt en kijk naar de datum. Je kunt kwark ook invriezen (niet aanbevolen) maar kan wel dan verliest het wel iets van de smaak en aroma. Ik doe het wel eens soms.en voeg dan bv aardbeien of perzik (al dan niet vers of uit blik weer toe.)

Slaap lekker .

[ Bericht 8% gewijzigd door Iceage op 23-06-2026 08:02:54 ]
pi_221124000
Goedemorgen,

Dank jullie wel voor het meedenken!
Inmiddels heb ik besloten vandaag te gaan en vrijdag. Gewoon op de fiets snel heen en weer. Als ik direct om acht uur ga is het wel te doen :Y en anders heb ik een domme keuze gemaakt ;) Mocht het niet lukken bestel ik bij Flink even, maar tja... moet goed komen zo

En het ontspullen vind ik juist fijn. Zulke gelegenheden zijn juist super goed even flink op te ruimen ! Alleen zonder dozen nog is het amper te doen. Sowieso doe ik dat wel vaker. Gewoon kritisch kijken.

Sowieso gaan mijn spullen naar een opslag. Alleen wel wat vermaak mee naar de wisselwoning. Hoor tzt wel wat mee moet aan nuttige dingen en wat niet. Allemaal dingen waar ik me dan druk om ga maken ;)

Nachtje slapen heeft me wel rustig gemaakt. Op zulke momenten mis ik mijn moeder wel enorm.
pi_221124187
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 08:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen,

Dank jullie wel voor het meedenken!
Inmiddels heb ik besloten vandaag te gaan en vrijdag. Gewoon op de fiets snel heen en weer. Als ik direct om acht uur ga is het wel te doen :Y en anders heb ik een domme keuze gemaakt ;) Mocht het niet lukken bestel ik bij Flink even, maar tja... moet goed komen zo

En het ontspullen vind ik juist fijn. Zulke gelegenheden zijn juist super goed even flink op te ruimen ! Alleen zonder dozen nog is het amper te doen. Sowieso doe ik dat wel vaker. Gewoon kritisch kijken.

Sowieso gaan mijn spullen naar een opslag. Alleen wel wat vermaak mee naar de wisselwoning. Hoor tzt wel wat mee moet aan nuttige dingen en wat niet. Allemaal dingen waar ik me dan druk om ga maken ;)

Nachtje slapen heeft me wel rustig gemaakt. Op zulke momenten mis ik mijn moeder wel enorm.
Ehmm kan de woningbouw deze niet leveren? Die dozen,.. zij willen dat je alles leeg hebt
En verder met je eens
Ontspullen 1 x in de zoveel tijd kan best nuttig zijn
Geeft je na die tijd ook meer ruimte waarschijnlijk ( in je hoofd en woning) O+ :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_221124209
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 08:54 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ehmm kan de woningbouw deze niet leveren? Die dozen,.. zij willen dat je alles leeg hebt
En verder met je eens
Ontspullen 1 x in de zoveel tijd kan best nuttig zijn
Geeft je na die tijd ook meer ruimte waarschijnlijk ( in je hoofd en woning) O+ :*
De woningbouw regelt de dozen idd :Y
Alleen ik moet eerst maandag met het verhuisbedrijf spreken en dan hoor ik ook wanneer de dozen komen!

En idd...ontspullen is lekker om te doen en dit is het perfecte excuus
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:59:47 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221124210
Wat is trouwens de reden dat je bovenverdieping leeg moet. En waarom nu al?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221124240
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 08:59 schreef Lienekien het volgende:
Wat is trouwens de reden dat je bovenverdieping leeg moet. En waarom nu al?
Dat is een vaag verhaal... ze gaan iets met het plafond en dak doen. Plus badkamer natuurlijk. Maandag probeer ik ze te overtuigen dat mijn hobbytafel en bed niet uit elkaar hoeven en anders dat zij dat regelen... Dat is op het moment mijn grootste paniek

En nu al is voorbereiden opdat de verhuizers komen en mijn eigen dwangneurose. Vind het gewoon fijn om concreet bezig te kunnen. Alleen ik merk nu dat het nu al bezig gaan weinig zin heeft.

In augustus of september moet ik er uit. Neem aan dat ze op tijd met een datum komen en dat ze op tijd ook dozen leveren. Last minute is niet mijn superpower.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:32:36 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221125009
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is een vaag verhaal... ze gaan iets met het plafond en dak doen. Plus badkamer natuurlijk. Maandag probeer ik ze te overtuigen dat mijn hobbytafel en bed niet uit elkaar hoeven en anders dat zij dat regelen... Dat is op het moment mijn grootste paniek

En nu al is voorbereiden opdat de verhuizers komen en mijn eigen dwangneurose. Vind het gewoon fijn om concreet bezig te kunnen. Alleen ik merk nu dat het nu al bezig gaan weinig zin heeft.

In augustus of september moet ik er uit. Neem aan dat ze op tijd met een datum komen en dat ze op tijd ook dozen leveren. Last minute is niet mijn superpower.
En dubbel glas, toch? Want dat had ik denk ik wel onthouden.

Grote klussen. Wel prettig als je dan tijdelijk ergens anders kunt verblijven, denk ik.

Wel hoop gedoe.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221125042
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En dubbel glas, toch? Want dat had ik denk ik wel onthouden.

Grote klussen. Wel prettig als je dan tijdelijk ergens anders kunt verblijven, denk ik.

Wel hoop gedoe.
Ze doen alles behalve de keuken (daar ben ik blij mee. Heb een heel fijne keuken). Zelfs het balkon en de brievenbus

Twee maanden mijn huis niet in mogen vind ik wel erg ingrijpend

Ik zie er tegenop. Al zie ik uit naar het resultaat
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:51:58 #217
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221125154
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ze doen alles behalve de keuken (daar ben ik blij mee. Heb een heel fijne keuken). Zelfs het balkon en de brievenbus

Twee maanden mijn huis niet in mogen vind ik wel erg ingrijpend

Ik zie er tegenop. Al zie ik uit naar het resultaat
Weet je al waar je gaat verblijven?
pi_221125236
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Weet je al waar je gaat verblijven?
Er is een straat benoemd, maar onder voorbehoud. Sowieso blijf ik in de wijk :Y Dus mijn normale dingen gaan gewoon normaal blijven

Hopelijk is het buurthuis snel klaar, maar waarschijnlijk pas na de zomer... Daar zijn ze ook aan het verbouwen en de bieb is helemaal weg (er staat geen boek meer in die ruimte). Ik mis het vrijwilligerswerk enorm! Zoveel zin om mensen weer te adviseren over boeken, foto's maken voor de FB-pagina, praatjes maken etc.
En dan ook bijna zomerstop van de clubjes. Dus drie weken lang geen mens zien, behalve hulpverlening. Dat wordt wel even eenzaam... Dus ik ga daar nog een plannetje over maken :) Ben ook niet drie weken fulltime bezig met opruimen en inpakken...
Dat wordt best wel een beetje eenzaam :N
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:06:48 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221125285
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Er is een straat benoemd, maar onder voorbehoud. Sowieso blijf ik in de wijk :Y Dus mijn normale dingen gaan gewoon normaal blijven

Hopelijk is het buurthuis snel klaar, maar waarschijnlijk pas na de zomer... Daar zijn ze ook aan het verbouwen en de bieb is helemaal weg (er staat geen boek meer in die ruimte). Ik mis het vrijwilligerswerk enorm! Zoveel zin om mensen weer te adviseren over boeken, foto's maken voor de FB-pagina, praatjes maken etc.
En dan ook bijna zomerstop van de clubjes. Dus drie weken lang geen mens zien, behalve hulpverlening. Dat wordt wel even eenzaam... Dus ik ga daar nog een plannetje over maken :) Ben ook niet drie weken fulltime bezig met opruimen en inpakken...
Dat wordt best wel een beetje eenzaam :N
Fijn dat je in de wijk blijft, is toch vertrouwd. Weet je ook wanneer je te horen krijgt waar je precies gaat verblijven? Dan kun je het al een beetje eigen maken.
In ieder geval lijkt het me goed dat je er geregeld over babbelt, misschien is dan de overgang wat makkelijker. Ik snap goed dat je er tegenop ziet. Wie weet, valt het mee!
pi_221125352
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Fijn dat je in de wijk blijft, is toch vertrouwd. Weet je ook wanneer je te horen krijgt waar je precies gaat verblijven? Dan kun je het al een beetje eigen maken.
In ieder geval lijkt het me goed dat je er geregeld over babbelt, misschien is dan de overgang wat makkelijker. Ik snap goed dat je er tegenop ziet. Wie weet, valt het mee!
Ja! En geen flauw idee wanneer ze dingen gaan vertellen. Heb ik al meerdere keren gevraagd... maar dan krijg ik geen concreet antwoord

En ja, in de wijk is ook handig met Fact en alle andere dingen. Ook gewoon fijn dat ik de omgeving tenminste ken :Y Dat geeft wel rust. Als het de straat is op voorbehoud is het enige verschil dat ik naar de Jumbo loop ipv de AH :) ook prima ja (alleen een kleinere supermarkt)

Ik ga er vanuit dat het moeilijk wordt, dan kan het enkel meevallen.
Zwartdenkers zijn de grootste optimisten ;)
Als ik erin ga met "ach alles komt goed" dan kan het enkel tegenvallen. Sowieso geloof ik er niet in dat dingen random goed komen. Dat is me nog nooit gebeurd bij mij. Ja, dingen komen wel goed, mits je er zelf keihard aan trekt, zelfs dan is een positieve uitkomst geen garantie.
Noem me cynisch, maar het is realistisch in mijn beleving
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:21:00 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221125402
Er komt een moment dat we het er achteraf over gaan hebben, zo van: nou, fijn dat dat achter de rug is en alles weer op zijn plek staat. En dat je komende winter gaat benoemen dat je blij bent met het dubbel glas.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:23:24 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221125427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja! En geen flauw idee wanneer ze dingen gaan vertellen. Heb ik al meerdere keren gevraagd... maar dan krijg ik geen concreet antwoord

En ja, in de wijk is ook handig met Fact en alle andere dingen. Ook gewoon fijn dat ik de omgeving tenminste ken :Y Dat geeft wel rust. Als het de straat is op voorbehoud is het enige verschil dat ik naar de Jumbo loop ipv de AH :) ook prima ja (alleen een kleinere supermarkt)

Ik ga er vanuit dat het moeilijk wordt, dan kan het enkel meevallen.
Zwartdenkers zijn de grootste optimisten ;)
Als ik erin ga met "ach alles komt goed" dan kan het enkel tegenvallen. Sowieso geloof ik er niet in dat dingen random goed komen. Dat is me nog nooit gebeurd bij mij. Ja, dingen komen wel goed, mits je er zelf keihard aan trekt, zelfs dan is een positieve uitkomst geen garantie.
Noem me cynisch, maar het is realistisch in mijn beleving
Ja, dat is fijn dat je in een vertrouwde omgeving blijft.
Kan niet een van je hulpverleners zich sterk maken voor welk pand jij gaat komen. Ik weet niet hoe lang het nog duurt, maar afschepen is niet de bedoeling hier. Je hebt een aparte situatie. Het mag niet zo zijn dat zij alles bepalen onder het motto ‘wees blij dat u nieuwe ramen krijgt’. Wat denk jij?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:25:44 #223
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221125443
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Er komt een moment dat we het er achteraf over gaan hebben, zo van: nou, fijn dat dat achter de rug is en alles weer op zijn plek staat. En dat je komende winter gaat benoemen dat je blij bent met het dubbel glas.
Om de overgang te vergemakkelijken lijkt het me een goed idee om het er juist vooraf over te hebben.
pi_221125459
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Er komt een moment dat we het er achteraf over gaan hebben, zo van: nou, fijn dat dat achter de rug is en alles weer op zijn plek staat. En dat je komende winter gaat benoemen dat je blij bent met het dubbel glas.
Dat is zeker waar, verheug me op het eindresultaat
Het is nu dat als je bij het dichte raam zit, en de wind staat erop, dat je hem in je nek voelt (zonder overdrijven)
En een nieuwe stoppenkast is ook geen overbodige luxe (nog porseleinen stoppen). En dat ipv van vier sleutels eentje is ook fijn. En isolatie in de muren en op het dak. Nieuwe badkamer, niet nodig, doch fijn. Nieuw toilet, zelfde verhaal. Ennn afzuiging in de badkamer en het toilet, kan ook geen kwaad. Balkon opknappen, niet nodig, maar ach. Hetzelfde geldt voor de schuur en brievenbus... Nieuwe voordeur. En ik vergeet vast nog wel wat dingen
pi_221125688
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, dat is fijn dat je in een vertrouwde omgeving blijft.
Kan niet een van je hulpverleners zich sterk maken voor welk pand jij gaat komen. Ik weet niet hoe lang het nog duurt, maar afschepen is niet de bedoeling hier. Je hebt een aparte situatie. Het mag niet zo zijn dat zij alles bepalen onder het motto ‘wees blij dat u nieuwe ramen krijgt’. Wat denk jij?
Nou... ik denk het niet en welk pand maakt me ook niet uit. Als het maar in mijn wijk is vind ik alles best. Ze weten van mijn situatie. Als ik maandag geen data heb ga ik weer miepen bij de inloop. Elke woensdagochtend zitten ze in de buurt en kan je binnen lopen voor vragen en zo.

En zij bepalen wel alles, het is kastje-muur-situatie. Eerst maandag afwachten en anders loop ik gewoon weer langs. Ze zullen me wel irritant vinden inmiddels _O- ben al eerder langsgelopen... maar goed... wil wel gewoon weten waar aan toe te zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')