quote:VK opgeschrikt door brute mesaanval in Belfast, oproepen tot protest én kalmte
Het Verenigd Koninkrijk is opgeschrikt door een brute mesaanval in de Noord-Ierse hoofdstad Belfast. Een man raakte daarbij zwaargewond. Op sociale media gaan beelden rond van de aanval, waarop te zien is dat de dader meermaals insteekt op het hoofd en de nek van het slachtoffer.
De Britse premier Starmer noemt het incident "walgelijk". Hij zegt dat hij "absoluut geen tolerantie heeft voor afschuwelijke geweldsscènes zoals deze". De Noord-Ierse vicepremier zegt dat mensen in het land geschokt zijn en spreekt van een "ziekmakende" aanval.
De aanval vond gisteravond plaats om 22.30 uur lokale tijd. De dader zette het slachtoffer klem door bovenop hem te gaan zitten. Tijdens de aanval werd de verdachte uiteindelijk besprongen door een groep omstanders, van wie een iemand de dader te lijf ging met een hurlingstick, een soort hockeystick. Assistent-hoofdcommissaris van de politie Ryan Henderson prees het "heldhaftige" ingrijpen. Volgens hem hebben de omstanders daarmee een leven gered.
Kalm blijven
De aanval maakt veel los. De schokgolf wordt versterkt doordat de beelden rondgaan op sociale media. Mensen roepen op tot protesten en vragen demonstranten zich voor te bereiden op confrontaties met de politie en geweld.
De politie is op de hoogte van de oproepen tot protest, maar vraagt om kalm te blijven. Henderson zei op een persconferentie dat hij begrijpt dat er veel berichten op sociale media worden geplaatst en dat er "echte zorgen" leven. Toch drukt hij mensen op het hart om "zeer voorzichtig te zijn met wat ze online delen".
Ernstige snijwonden
Een man is opgepakt op verdenking van moord en zit vast. Volgens de politie gaat het vermoedelijk om een man met de Sudanese nationaliteit. Hij zou een verblijfsvergunning voor Noord-Ierland hebben gehad. Waarschijnlijk is hij een paar jaar geleden via Parijs en Dublin naar Noord-Ierland gereisd. De politie vermoedt dat de verdachte in de buurt van de plek van het incident woont.
Over de nationaliteit van de man was aanvankelijk veel onduidelijk. Eerder berichtte de politie dat het zou gaan om een Somalische man. Ook over het motief is nog niets bekend. Volgens de politie is er op dit moment geen aanleiding om te denken dat er sprake is van een aanval met een terroristisch motief.
Het slachtoffer is na de aanval in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft ernstige verwondingen aan zijn ogen, en ernstige snijwonden aan zijn rug en in zijn gezicht, zei Henderson op de persconferentie. De politie vraagt mensen om niet te speculeren over de toestand van het slachtoffer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/artikel/26(...)ot-protest-en-kalmte
Spijker. Kop.quote:Het gaat in de media vooral over hoe lui als Elon Musk (The Times) of 'extreemrechtse figuren, onder wie Tommy Robinson' (DPG) het Noord-Ierse fikkie hebben opgestookt, maar waar de media het óók eens over zouden kunnen hebben is hoe de mensen het spuugzat zijn dat tientallen jaren ongecontroleerde immigratie een asgrauwe deken van onverdraagzaamheid, intolerantie, religieuze waanzin en krankzinnige aanslagen over Europa heeft gelegd.
Zijn dat de nieuwe nazi's die bezorgde burgers? Want ik zie dat het nogal een impact heeft op bepaalde users.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja. Laten we het weer over de tokkies hebben die huizen in de fik zetten.
Is het vanavond rustiger met de bezorgde burgers?
Bijzonder, want als dit elders in de wereld gebeurt dan bagatelliseer je de aard en ideologie van zulke bewegingen tot 'verzet'? Het is precies deze hypocrisie die de ophef van jouw zijde over deze gebeurtenissen zo lastig maakt om serieus te nemen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja man een bij1 lid schrijft al de hele dag blank. Drie dingen irriteren mij en het is niet eens racisme.
1 Het normaliseren van geweld tot aan moord en verkrachting tegen mensen op basis van hun afkomst. Dat users iemand een aap noemen is niet chique, maar je doet maar.
Migranten zijn niet per definitie van kleur maar geregeld ook blank. Dat zou al meteen moeten aantonen dat het dus niet om huidskleur gaat. Desondanks blijf jij volhouden van wel. Dat toont aan dat dit je zeer hoog zit en tevens dat je bereid bent een eigen draai hieraan te geven. Er zijn letterlijk ook huizen van Ieren in de fik gestoken, kortom blanke autochtonen dus, en jij blijft maar volhoudenden dat het om huidskleur gaat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:
2 het ontkennen van de realiteit. Je post in een topic over rellen tegen immigranten en dan voornamelijk met een kleurtje terwijl direct na je ontkenning apen en harambe erbij worden gehaald. Nog doe je alsof het geen rol speelt.
Ik zeik niet, ik stel slechts een paar vragen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:
3 de hypocrisie. Vindt je het nou echt niet een beetje gek dat je al een paar uur aan het zeiken bent over het woordje racisme terwijl je niks zegt tegen mensen die aanslagen en wraakverkrachting goedpraten? Je blaast nu al jaren hoog van de toren tegen mensen waarvan je fantaseerde dat ze daar begrip voor zouden hebben, maar nu?
Niet alleen de media maar ook allerlei politici. Je zult zien dat er een steeds grotere roep komt op censuur van platforms als X.quote:
Musk verdient ondertussen wel een standbeeld, moet je eens voorstellen dat men de extreme censuur zoals onder het bewind van de mensen achter Biden had kunnen handhaven en uitbreiden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 23:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Niet alleen de media maar ook allerlei politici. Je zult zien dat er een steeds grotere roep komt op censuur van platforms als X.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die hebben de wapens toch neergelegd? Al was er laatst wel weer een opleving van iets uit die hoek.
quote:New IRA verantwoordelijk voor bomaanslag Noord-Ierland, angst voor heropleving terreur
28 apr 2026
Een groep die zich de New IRA noemt heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor een bomaanslag op een auto in de Noord-Ierse hoofdstad Belfast, meldt de Belfast Telegraph. De aanslag van zaterdag was gericht op politiemensen in het gebouw waarbij de explosie plaatsvond, aldus de groep.
De New IRA kaapte de auto van een bezorger en dwong die om met een bom naar het politiebureau te rijden. Twee weken eerder had de groep dit ook geprobeerd, maar toen ging de bom niet af. De New IRA zegt meer aanvallen te gaan uitvoeren, in het bijzonder op huizen van politiemensen. 'Dit zal doorgaan totdat de Britten verklaren zich terug te trekken', citeert de krant de groep.
Bij de start al gestopt met lezen. Je schrijft dit op basis van een post waarin ik Hamas een islamitische terreurgroep noemde die moord en verkracht. Ik gebruikte de term van verzet letterlijk ipv als ere titel en benoemde dat ook. Kom maar weer terug als je op zijn minst een poging wil wagen wat slimmer en eerlijker dan al die andere kneuzen in deze reeks te doen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 23:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, want als dit elders in de wereld gebeurt dan bagatelliseer je de aard en ideologie van zulke bewegingen tot 'verzet'? Het is precies deze hypocrisie die de ophef van jouw zijde over deze gebeurtenissen zo lastig maakt om serieus te nemen.
[..]
Migranten zijn niet per definitie van kleur maar geregeld ook blank. Dat zou al meteen moeten aantonen dat het dus niet om huidskleur gaat. Desondanks blijf jij volhouden van wel. Dat toont aan dat dit je zeer hoog zit en tevens dat je bereid bent een eigen draai hieraan te geven. Er zijn letterlijk ook huizen van Ieren in de fik gestoken, kortom blanke autochtonen dus, en jij blijft maar volhoudenden dat het om huidskleur gaat.
[..]
Ik zeik niet, ik stel slechts een paar vragen.
Correct. Maar dat zal men niet doen want velen zien die migratie niet als een probleem, slechts de reactie erop.quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2026 23:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij de start al gestopt met lezen. Je schrijft dit op basis van een post waarin ik Hamas een islamitische terreurgroep noemde die moord en verkracht. Ik gebruikte de term van verzet letterlijk ipv als ere titel en benoemde dat ook. Kom maar weer terug als je op zijn minst een poging wil wagen wat slimmer en eerlijker dan al die andere kneuzen in deze reeks te doen.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 14:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas is een verzetsorganisatie en volgens mij hebben ze ook een terechte klacht. In Nederland is het makkelijk om daar emotioneel op te reageren door de mythische status van het WW2 verzet in eigen land, maar dat is ons taalprobleem. Waar ze mijn sympathie verliezen is hoe ze dat verzet plegen en allerlei andere shit doen die niks met verzet te maken hebben. Zoals de massaverkrachting op oktober 7.
Ik weet dat het kansloos is om bij jou een spiegel voor te houden, maar je kan moeilijk klagen dat je ook leest dat relschoppers zich makkelijk laten beïnvloeden door extreem rechtse figuren op het internet en dan als eerstvolgende stap een like zetten bij deze leugens van een extreemrechts figuur op het internet.quote:
quote:
Ik zie je doen wat in de tweede zin van die wederom halve quote staat, maar niet hoe ik het fout zou hebben. Waar is de tijd van feiten geven niks om je gevoelens toch gebleven?quote:Op woensdag 10 juni 2026 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar dat zal men niet doen want velen zien die migratie niet als een probleem, slechts de reactie erop.
Zij verwachten dat autochtonen in Westerse landen gewillig en passief toekijken terwijl hun samenlevingen in rap tempo veranderen, zowel cultureel als demografisch.
[..]
[..]
Post dan wat over Belfast.quote:Op woensdag 10 juni 2026 23:39 schreef AntiekeKennis het volgende:
Kan het gvd een keertje niet over Hamas gaan stelletje kleuters? Ga lekker DMen of wissel nummers uit. Dit topic gaat over Belfast.
Waarom zou ik als het wordt ondergesneeuwd door jullie persoonlijke fitties en gezeik over Hamas ?quote:
Ja dames en heren, wederom wordt hier zo een nare racist onverbiddelijk van repliek gediend. Op een wijze welke zijn gelijke niet kent.quote:
Lol.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn posts hebben een voorspellende waarde. Ik schrijf dat je nooit argumenten gebruikt en meteen een post zonder argumenten.
De wapens zijn misschien ingeleverd. Voor een deel. De sentimenten bestaan nog, de contacten bestaan nog en het gezeik in Ierland is nog niet geheel opgelost want Ulster is nog steeds niet aangesloten bij Ierland. In het Rugby wel, voor de rest niet. En dat leeft nog steeds.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die hebben de wapens toch neergelegd? Al was er laatst wel weer een opleving van iets uit die hoek.
Vooral benieuwd hoe ze werkelijk ieder slachtoffer of diens familie van cultuurverrijking zover krijgen om mee te werken aan het openbare vernederingsritueel.quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:49 schreef Alpha0 het volgende:
Ook benadrukt de familie dat migranten "een zeer waardevolle bijdrage" leveren aan Noord-Ierland.
Wat is nou die hele waardevolle bijdrage die migratie aan Noord Ierland levert?
Dat heeft nog nooit iemand gekwantificeert of in detail uitgelegd.quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:49 schreef Alpha0 het volgende:
Ook benadrukt de familie dat migranten "een zeer waardevolle bijdrage" leveren aan Noord-Ierland.
Wat is nou die hele waardevolle bijdrage die migratie aan Noord Ierland levert?
'Anders kunnen er misschien wel aparte dingen voorkomen in de zorg voor uw familielid'quote:Op donderdag 11 juni 2026 00:51 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Vooral benieuwd hoe ze werkelijk ieder slachtoffer of diens familie van cultuurverrijking zover krijgen om mee te werken aan het openbare vernederingsritueel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |