quote:Blunder na blunder in Zara-webshop: sterrenbeeld-spiegeltje vertaald naar ’kanker kleine spiegel’
Amsterdam- Modeketen Zara blundert erop los. Nadat het bedrijf eerder WK-shirts uit het assortiment haalde omdat Curaçao daarop verkeerd was gespeld als ’Curaçau’, is nu in de webshop opnieuw een pijnlijke fout opgedoken.
Een schattig bedoeld klapspiegeltje met daarop het sterrenbeeld Kreeft blijkt in de Nederlandse webshop te zijn vertaald als ’kanker kleine spiegel’. Het sterrenbeeld Kreeft heet in het Engels ’Cancer’, maar die term is door de websitebouwers iets te letterlijk vertaald. Een controle achteraf lijkt daarbij achterwege te zijn gebleven.
Het Spaanse modemerk heeft de fout inmiddels hersteld, maar wil niet reageren op vragen van De Telegraaf over hoe dit kon gebeuren.
’Curaçau’
Amper een week geleden maakte Zara ook al een taalfout. Op een collectie WK-shirts van Curaçao stond het Caribische eiland gespeld als ’Curaçau’. TikTokker Max Klunder spotte de fout en maakte er een video over, waarna Zara de shirts snel uit de verkoop haalde.
Moet je wel Nederlandstalig personeel hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:44 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iegel/156364782.html
[..]
En hoe krijg je Curaçao nou verkeerd gespeld??? Er kijken meerdere mensen + spellchecker naar dat product lijkt me?
In het Engels heeft Curaçao dezelfde spellingquote:Op woensdag 10 juni 2026 22:47 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Moet je wel Nederlandstalig personeel hebben natuurlijk.
Het Engels is vaak ook van een vrij matig niveau tegenwoordig, hoe spel je het in het Indisch?quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In het Engels heeft Curaçao dezelfde spelling
@maily hoe zou jij dit oppakkenquote:Op woensdag 10 juni 2026 22:47 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Moet je wel Nederlandstalig personeel hebben natuurlijk.
Of de kinderen in Bangladesh hebben webshop activiteiten als nevenactiviteit erbij gekregen in hun takenpakket.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:50 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het Engels is vaak ook van een vrij matig niveau tegenwoordig, hoe spel je het in het Indisch?
Ik had toen een vrije dag.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:51 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
@:maily hoe zou jij dit oppakken
Fijn dat je het nog een keer uitlegt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 02:25 schreef vul_maar_in het volgende:
dat is de constellatie Cancer (Kreeft)
Bedankt. Kon ik niet uit het nieuwsbericht halen!quote:Op donderdag 11 juni 2026 02:25 schreef vul_maar_in het volgende:
dat is de constellatie Cancer (Kreeft)
AI is de toekomst etc.quote:Op donderdag 11 juni 2026 04:20 schreef Eightyone het volgende:
AI + haastklus die vooral niets mag kosten.
Dat noemen we algemene kennis, opletten op school de volgende keerquote:Op donderdag 11 juni 2026 09:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bedankt. Kon ik niet uit het nieuwsbericht halen!
Algemene kennis? Gewoon lezen wat er letterlijk in de OP staat.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat noemen we algemene kennis, opletten op school de volgende keer.
Ik bied je gewoon een kankerkleine spiegel aan.quote:
En het is ook nog eens 'new'.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik bied je gewoon een kankerkleine spiegel aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |