Het is al jaren bekend dat dit soort taferelen zich afspelen in deze partij, dus waarom moet het nu weer opgerakeld worden? Omdat ze nu te groot en invloedrijk dreigen te worden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:56 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Want het is allemaal niet waar wat in die docu getoond wordt?
Je gaat bijna denken dat ze het er om doen 🤭quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
FvD-aanhang is woest en tegelijkertijd is het alleen maar gratis reclame voor de partij. Alles wat aandacht krijgt, groeit.
Omdat ze antidemocratisch zijn en systematisch proberen om extreem-rechtse denkbeelden te normaliseren. Daar kan niet luid genoeg tegengas op worden gegeven.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is al jaren bekend dat dit soort taferelen zich afspelen in deze partij, dus waarom moet het nu weer opgerakeld worden? Omdat ze nu te groot en invloedrijk dreigen te worden.
Alles wat aandacht vraagt ook. Ze zijn sterk op de sociale media.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
FvD-aanhang is woest en tegelijkertijd is het alleen maar gratis reclame voor de partij. Alles wat aandacht krijgt, groeit.
Hoezo zijn ze antidemocratisch? Volgens mij houden ze zich aan alle spelregels.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Omdat ze antidemocratisch zijn en systematisch proberen om extreem-rechtse denkbeelden te normaliseren. Daar kan niet luid genoeg tegengas op worden gegeven.
FvD staat helaas niet alleen maar heeft internationaal aansluiting gezocht bij andere etnonationalisten en identitairen om samen op te trekken.
De gebeurtenissen in Belfast, waar gemaskerde mannen de deuren langs gingen om buitenlanders uit hun huizen te slepen zijn grimmige uitwassen daarvan die groeien op het gedachtegoed dat partijen als FvD proberen te normaliseren.
Mijn schoonvader leest geen nieuws meer. Te confronterend voor de beste man wiens hele familie in de oorlog uitgemoord is na in razzia's op deze manier uit hun huizen te zijn gehaald.
Dat mag nooit meer gebeuren. Fascisme begint niet met concentratiekampen, het groeit geleidelijk en je moet het zover niet laten komen.
De rellen in Belfast zijn een uitvloeisel van het jarenlang ongecontroleerd binnenhalen van hordes met migranten met normen en waarden die haaks staan op de Europese.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Omdat ze antidemocratisch zijn en systematisch proberen om extreem-rechtse denkbeelden te normaliseren. Daar kan niet luid genoeg tegengas op worden gegeven.
FvD staat helaas niet alleen maar heeft internationaal aansluiting gezocht bij andere etnonationalisten en identitairen om samen op te trekken.
De gebeurtenissen in Belfast, waar gemaskerde mannen de deuren langs gingen om buitenlanders uit hun huizen te slepen zijn grimmige uitwassen daarvan die groeien op het gedachtegoed dat partijen als FvD proberen te normaliseren.
Mijn schoonvader leest geen nieuws meer. Te confronterend voor de beste man wiens hele familie in de oorlog uitgemoord is na in razzia's op deze manier uit hun huizen te zijn gehaald.
Dat mag nooit meer gebeuren. Fascisme begint niet met concentratiekampen, het groeit geleidelijk en je moet het zover niet laten komen.
Dat doen ze niet. Ze geven bijvoorbeeld geen inzage in bijverdiensten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze antidemocratisch? Volgens mij houden ze zich aan alle spelregels.
Ik zal me altijd verzetten tegen het idee dat huis-aan-huis op buitenlanderjacht gaan normaal of logisch gevonden moet worden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De rellen in Belfast zijn een uitvloeisel van het jarenlang ongecontroleerd binnenhalen van hordes met migranten met normen en waarden die haaks staan op de Europese.
Massa-migratie van Afrikanen en Islamieten naar Europa is geen populair iets (peilingen wijzen uit dat een meerderheid hier niet op zit te wachten). Wanneer je als politici dit dan toch negeert, uitwassen binnen deze groepen keer op keer over de schreef gaan en de instroom toch door blijft drukken dan gaan mensen naar andere middelen grijpen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:44 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik zal me altijd verzetten tegen het idee dat huis-aan-huis op buitenlanderjacht gaan normaal of logisch gevonden moet worden.
Ja dat zal best, naar er zijn ook tal van voorbeelden van extremisten die daadwerkelijk dingen in het verleden hebben gedaan die strafbaar zijn en zich bij groenlinks hebben aangesloten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:00 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Weet je, dat zal vast gebeuren, maar niet zo met de regelmaat van de klok als jij dat claimt. Een gemiddelde FvD-stemmer zal door iemand met een klein beetje hersens echt niet zomaar voor nazi worden uitgemaakt, maar dat neemt niet weg dat er bij FvD ook mensen rondlopen die zich daadwerkelijk als nazi gedragen. Ook in de officiële partijorganen. Mensen die Joodse complotten zien, de holocaust bagatelliseren, openlijk fan zijn van revisionist David Irving en banden aanknopen met gekende (neo)nazi's in binnen- en buitenland.
De FvD is gelukkig de enige partij in politiek Nederland waar wat onder de gordel loos is. Alle andere partijen zijn uiteraard allemaal zeer oprecht en schoon van elke blaam. Hoe naief kun je zijn...........quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is al jaren bekend dat dit soort taferelen zich afspelen in deze partij, dus waarom moet het nu weer opgerakeld worden? Omdat ze nu te groot en invloedrijk dreigen te worden.
Zou de media ook een documentaire maken wanneer er zich tamelijk onfrisse zaken zouden afspelen binnen de 'fatsoenlijke' gevestigde partijen? Ik stel daar levensgrote vraagtekens bij.
Hulde aan FvD trouwens. De enige partij die dit soort zaken durven te benoemen.
Ik heb niet zoveel met de FVD , maar het begint hier nu wel erg op te lijken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
FvD wordt te groot en moet nu gedemoniseerd worden door de spreekbuis van de gevestigde partijen.
Die bijverdiensten moeten ze inderdaad opgeven maar ook andere partijen nemen daar wel eens een loopje mee.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:42 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Ze geven bijvoorbeeld geen inzage in bijverdiensten.
Maar eigenlijk is dat ook niet het punt. Het gebrek aan interne democratie, het consequent in twijfel trekken van de tegenmachten in de democratie die hard nodig zijn om een democratie in stand te houden, wetenschap, rechters, journalistiek en onderwijs, het verspreiden van complottheorieën en fake nieuws en het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen is ook ondermijnend en verzwakt de fundamenten van een democratische samenleving.
4 jaar geleden was de PVV nog het grote gevaar die de treinen richting het oosten weer zou laten rijden, journaals en talkshowtafels op primetime vol, daar hoor je nu niks meer vanquote:Op donderdag 11 juni 2026 10:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
De FvD is gelukkig de enige partij in politiek Nederland waar wat onder de gordel loos is. Alle andere partijen zijn uiteraard allemaal zeer oprecht en schoon van elke blaam. Hoe naief kun je zijn...........
Inderdaad maakte 10 jaar geleden zich niemand druk om Baudet en zijn onzin. Maar nu de Vos toch flink wat zetels naar zich toe trekt wordt zij als een groot en extreem gevaar gezien. Typisch ......
Ze moeten inderdaad gewoon verboden worden! Dat zal de democratie redden!!!!1!quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:50 schreef AntiekeKennis het volgende:
Forum is de laatste weken volop in het nieuw: Lidewij de Vos die spreker was op een "Remigration Summit" vol extreem rechtse figuren en in de Tweede Kamer zo ongeveer alle partijen over haar heen kreeg toen het over de asielproblematiek ging. Powned heeft onderzoek gedaan en gesproken met mensen die de partij van binnenuit kennen en soms vele jaren binnen de FvD actief zijn geweest.
[..]
Het moge duidelijk zijn dat ik geen fan van de FvD ben, zie bijvoorbeeld het topic over de 'Save Europe Act'. Maar toch heb ik met open mond zitten kijken naar deze documentaire. Zeer actueel want FvD is regelmatig in het nieuws en meestal niet op de meest onomstreden manier. Maar toch, het is nog net een graadje erger dan ik dacht. Dit blijkt een club te zijn die politiek erg dicht tegen het extreem-rechtse Erkenbrand aanschurkt, als een van de hoofddoelen heeft om het extreem-rechtse gedachtegoed te normaliseren (zie Overton window: https://nl.wikipedia.org/wiki/Overton-venster). Daar vallen o.a. antisemitische ideeën onder die stellen een elite, aangestuurd door Joden met opzet probeert de van oorsprong blanke Europese bevolking te vernietigen door vermenging met inferieure rassen.
Wie FvD verlaat krijgt te maken met bedreigingen en intimidatie die soms heel ver gaat.
Naast de politieke ideologie worden er allerlei schimmige spelletjes gespeeld. Ongehoord Nederland heeft zeer nauwe banden met de FvD en die gaan verder dan personen. Het ledenbestand van ON is kennelijk gestolen ten behoeve van de FvD. De lokale politieke organisaties wordenniet ingezet voor gemeentepolitiek maar als een manier om de partijleiding geld te laten verdienen middels de uitgeverij en de maaltijdboxen van de BV's van het FVD-bestuur. Hiervoor worden lokale politici en partijleden voor het karretje van het bestuur gespannen.
In de kamer worden af en toe zetels verlaten en tijdelijk ingenomen door anderen om "wachtgeld te optimaliseren".
De charismatische leider is Baudet, maar achter de schermen trekt Freek Jansen aan de touwtjes en Lidewij de Vos is een marionet die alles doet wat haar verteld wordt.
Dit is de korte samenvatting, maar ik zou vooral zeggen: kijk zelf en trek je conclusies.
Bekijk deze YouTube-video
De meeste moslims begrijpen helemaal niets maar doen gewoon wat hun opgedragen wordt. Goede reden om ze buiten de deur te houden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:22 schreef Koortsdroom het volgende:
Denken dat stemmen uitmaakt![]()
De toekomst van Nederland hangt niet af van de partij waar je op stemt.
De toekomst van Nederland hangt af van wie kinderen krijgt.
De moslims begrijpen dit.
Nederlanders neuken te weinig denken dat er *poef* vanzelf Nederlanders uit een gat in de grond springen.
Dat sowieso. Maar dat begrijpen de meeste Nederlanders dan weer nietquote:Op donderdag 11 juni 2026 11:48 schreef matspontius het volgende:
Goede reden om ze buiten de deur te houden.
Dat zegt niemand.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
De FvD is gelukkig de enige partij in politiek Nederland waar wat onder de gordel loos is. Alle andere partijen zijn uiteraard allemaal zeer oprecht en schoon van elke blaam. Hoe naief kun je zijn...........
Dat is het niet. Ze zijn zich wel steeds radicaler gaan uiten, en proberen steeds radicalere opvattingen te normaliseren.quote:Inderdaad maakte 10 jaar geleden zich niemand druk om Baudet en zijn onzin. Maar nu de Vos toch flink wat zetels naar zich toe trekt wordt zij als een groot en extreem gevaar gezien. Typisch ......
Wappie vind ik wel vergelijkbaarquote:Op donderdag 11 juni 2026 08:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Uiteraard staat de term gutmensch volledig in verhouding tot nazi, bruinhemd oe extreem rechte wappie. Toch?
Met die nuance dat jij zelf bepaald wanneer je denkbeelden 'dubieus' vindt. Daar kan je over van mening verschillen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:42 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Die worden bij fatsoenlijke partijen eruit getrapt en bij FvD op het schild gehesen.
Niks interpretaties, ze doen het gewoon. En in een democratisch bestel kun je nu eenmaal ook antidemocratische geluiden laten horen. Ook als je je binnen de regels beweegt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die bijverdiensten moeten ze inderdaad opgeven maar ook andere partijen nemen daar wel eens een loopje mee.
Maar verder houden ze zich aan alle regels en lees ik vooral wat jij niet vindt dat mag en dan vooral vanuit je eigen interpretaties.
Wappie wil zeggen dat je geestelijk niet in orde bent terwijl gutmensch een morele ingesteldheid is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |