abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221074070
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan mag jij beginnen met je claim te onderbouwen dat ‘vrouwen gewoon vaker ruzie hebben met elkaar vanwege jaloezie’, lijkt me.
Ik zou zeggen dat het waarschijnlijker is dat ze ongeveer even vaak ruzie maken als mannen, alleen dat de conflictafwikkeling anders is.

Mannen zijn veel meer geneigd om geweld te gebruiken bijvoorbeeld (dat lijkt mij redelijk veilig om te zeggen dat mannen sneller fysiek geweld gebruiken om ruzie te beslechten). En (mijn observatie): bij mannen is het ook snel klaar, waar ik denk dat vrouwen vaak langer blijven hangen in de ruzie en/of eerder geneigd zijn om er later nog op terug te komen.
  woensdag 17 juni 2026 @ 22:19:01 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221074615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 20:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Is het niet aan jou om in plaats van te stellen dat iemand persoonlijke vooroordelen verwart met feiten om dat iets te onderbouwen? Je beschuldigt iemand ervan dat hij of zij zomaar iets zegt. En daarna dat die persoon een hele bevolkingsgroep beschrijft terwijl dat dus niet zo is :') Je kan ook gewoon aangeven dat je ongelijk hebt, dat besef je toch?
Er zijn mensen die dat kunnen en er zijn mensen die een oneindige strijd voeren.
  woensdag 17 juni 2026 @ 22:24:38 #153
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221074714
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat het waarschijnlijker is dat ze ongeveer even vaak ruzie maken als mannen, alleen dat de conflictafwikkeling anders is.

Mannen zijn veel meer geneigd om geweld te gebruiken bijvoorbeeld (dat lijkt mij redelijk veilig om te zeggen dat mannen sneller fysiek geweld gebruiken om ruzie te beslechten). En (mijn observatie): bij mannen is het ook snel klaar, waar ik denk dat vrouwen vaak langer blijven hangen in de ruzie en/of eerder geneigd zijn om er later nog op terug te komen.
Geweld (of de dreiging van) is in die zin een conflictbeslechter.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:27:00 #154
5428 crew  miss_sly
pi_221074751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat het waarschijnlijker is dat ze ongeveer even vaak ruzie maken als mannen, alleen dat de conflictafwikkeling anders is.

Mannen zijn veel meer geneigd om geweld te gebruiken bijvoorbeeld (dat lijkt mij redelijk veilig om te zeggen dat mannen sneller fysiek geweld gebruiken om ruzie te beslechten). En (mijn observatie): bij mannen is het ook snel klaar, waar ik denk dat vrouwen vaak langer blijven hangen in de ruzie en/of eerder geneigd zijn om er later nog op terug te komen.
Dat laatste zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Overigens niet per se sneller klaar, maar als het klaar is, dan is het ook over. Ik herken wel dat dat voor veel vrouwen langer kan pruttelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:42:28 #155
441859 crew  Lenny77
pi_221075061
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Overigens niet per se sneller klaar, maar als het klaar is, dan is het ook over. Ik herken wel dat dat voor veel vrouwen langer kan pruttelen.
Maar dat is niet alleen van vrouw tot vrouw, dat is van vrouw naar alles en iedereen :P
Wij onthouden gewoon alles :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:47:37 #156
441859 crew  Lenny77
pi_221075182
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zou ook nog kunnen ja dat het een generatiedingetje is meer dan een leeftijdsdingetje dat bepaalde vrouwen zoveel zeuren. Al schijnt de menopauze en perimenopauze wel berucht te zijn. Niet voor niks gaan zoveel mensen dan scheiden.
Het uitvliegen van de kinderen valt ergens rond hetzelfde moment als de (peri) menopauze en ineens blijft zo een koppel alleen achter. Die elkaar eigenlijk al jaren wat uit het oog zijn verloren en merken dat er niets meer is om voor te vechten. Zou dat ook niet een optie kunnen zijn? Zeker omdat ze nog jong genoeg zijn om toch nog iets van de rest van hun leven te maken.
Het is zo makkelijk om alles op de zeurende (menopauzale) vrouw af te schrijven he..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:58:07 #157
5428 crew  miss_sly
pi_221075448
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar dat is niet alleen van vrouw tot vrouw, dat is van vrouw naar alles en iedereen :P
Wij onthouden gewoon alles :D
Ja, dat bedoel ik natuurlijk ook :D
Goed dat je het nog even zegt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221075762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het uitvliegen van de kinderen valt ergens rond hetzelfde moment als de (peri) menopauze en ineens blijft zo een koppel alleen achter. Die elkaar eigenlijk al jaren wat uit het oog zijn verloren en merken dat er niets meer is om voor te vechten. Zou dat ook niet een optie kunnen zijn? Zeker omdat ze nog jong genoeg zijn om toch nog iets van de rest van hun leven te maken.
Het is zo makkelijk om alles op de zeurende (menopauzale) vrouw af te schrijven he..
Vroeger misschien, tegenwoordig echt niet hoor. Vrouwen beginnen gemiddeld rond hun dertigste aan kinderen en perimenopauze begint vaak al rond 35-40. En als je kinderen op hun vijfentwintigste een keer uitvliegen zijn ze er vroeg bij. Het gaat ook helemaal niet om vrouwen die per se zeuren, je prioriteiten veranderen simpelweg en daardoor pik je bepaalde dingen niet meer die je vroeger met de mantel der liefde zou bedekken.

Bij jou in Belgenland heeft Evi Hanssen er een hele theatershow en podcasts over gemaakt.

Bekijk deze YouTube-video
blablablabla
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 23:17:48 #159
441859 crew  Lenny77
pi_221075790
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Vroeger misschien, tegenwoordig echt niet hoor. Vrouwen beginnen gemiddeld rond hun dertigste aan kinderen en perimenopauze begint vaak al rond 35-40. En als je kinderen op hun vijfentwintigste een keer uitvliegen zijn ze er vroeg bij.
Nee joh, perimenopauze begint max 10 jaar voor de menopauze (meestal iets van 5 jaar) dus ten vroegste ergens rond 45 a 48 jaar.
En de menopauze in de 50-er jaren. Dan vliegen de kinderen meestal uit.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221075837
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee joh, perimenopauze begint max 10 jaar voor de menopauze (meestal iets van 5 jaar) dus ten vroegste ergens rond 45 a 48 jaar.
En de menopauze in de 50-er jaren. Dan vliegen de kinderen meestal uit.

40/45 volgens deskundigen. Sommige vrouwen al eerder.

https://www.gezondheid.be(...)en-behandeling-37135
blablablabla
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 23:23:04 #161
441859 crew  Lenny77
pi_221075875
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Vroeger misschien, tegenwoordig echt niet hoor. Vrouwen beginnen gemiddeld rond hun dertigste aan kinderen en perimenopauze begint vaak al rond 35-40. En als je kinderen op hun vijfentwintigste een keer uitvliegen zijn ze er vroeg bij. Het gaat ook helemaal niet om vrouwen die per se zeuren, je prioriteiten veranderen simpelweg en daardoor pik je bepaalde dingen niet meer die je vroeger met de mantel der liefde zou bedekken.

Bij jou in Belgenland heeft Evi Hanssen er een hele theatershow en podcasts over gemaakt.

Bekijk deze YouTube-video
Heb je toevoeging niet gezien voor het maken van mijn eerdere post..
Wat wel een dingetje is, wat jij ook aanhaalt: prioriteiten veranderen en dingen niet meer pikken. Eén van de dingen uit de menopauze is het wegvallen van het zorghormoon. Dus ze voelen die 'drang' niet meer en willen niet meer zorgen voor anderen. Misschien dat daar wel een link ligt? Want dan pik je ook de 'zorgvraag' niet meer?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 23:26:19 #162
441859 crew  Lenny77
pi_221075913
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:21 schreef Elan het volgende:

[..]
40/45 volgens deskundigen. Sommige vrouwen al eerder.

https://www.gezondheid.be(...)en-behandeling-37135
https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/menopause
Nou nee, toch echt later.
Als het eerder is (zeker -40 jaar) dan valt dit zelfs onder de 'ziekte' POI/POF en dan heb je een probleem als vrouw.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221080077
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Heb je toevoeging niet gezien voor het maken van mijn eerdere post..
Wat wel een dingetje is, wat jij ook aanhaalt: prioriteiten veranderen en dingen niet meer pikken. Eén van de dingen uit de menopauze is het wegvallen van het zorghormoon. Dus ze voelen die 'drang' niet meer en willen niet meer zorgen voor anderen. Misschien dat daar wel een link ligt? Want dan pik je ook de 'zorgvraag' niet meer?
Ja of hoe je man ademt zoals Evi aangeeft :P Gelukkig konden zij en haar man er allebei om lachen maar het geeft wel aan hoe naast je lichaam en je hormonen je tolerantie dan een transitie doormaakt en dat dat best veel impact kan hebben.

Er was ook een seksuologe aan het woord het is dus ene fabeltje dat vrouwen fysiek minder opgewonden kunnen raken of opdrogen, het is meer het geestelijke component die daar klaarblijkelijk voor zorgt.

Nu schijnen mannen ook zoiets door te maken in mindere mate dus wellicht versterkt het elkaar ook wel.
blablablabla
pi_221080084
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/menopause
Nou nee, toch echt later.
Als het eerder is (zeker -40 jaar) dan valt dit zelfs onder de 'ziekte' POI/POF en dan heb je een probleem als vrouw.
Maar jij hebt het nu denk ik over de menopauze? Perimenopauze dus als je hormonen geen schommelen begint al eerder, verschilt per vrouw maar kan al rond 35 een onregelmatige cyclus krijgen etc. 40/45 is gemiddeld. Dat zei Evi dus ook, haar moeder had die klachten wel maar toen waren de kinderen al de deur uit. ZIj heeft nog pubers thuis dus dat botst lekker _O-
blablablabla
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 15:29:24 #165
441859 crew  Lenny77
pi_221080122
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja of hoe je man ademt zoals Evi aangeeft :P Gelukkig konden zij en haar man er allebei om lachen maar het geeft wel aan hoe naast je lichaam en je hormonen je tolerantie dan een transitie doormaakt en dat dat best veel impact kan hebben.

Er was ook een seksuologe aan het woord het is dus ene fabeltje dat vrouwen fysiek minder opgewonden kunnen raken of opdrogen, het is meer het geestelijke component die daar klaarblijkelijk voor zorgt.

Nu schijnen mannen ook zoiets door te maken in mindere mate dus wellicht versterkt het elkaar ook wel.
Kleine opmerking: libido blijft, opdroging in de letterlijke zin is wel een ding. Maar ook daar bestaan trucjes voor ;)

Maar ik denk toch wel dat het veranderen van ouders naar terug enkel partners, een flinke klap kan zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 16:07:18 #166
5428 crew  miss_sly
pi_221080438
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kleine opmerking: libido blijft, opdroging in de letterlijke zin is wel een ding. Maar ook daar bestaan trucjes voor ;)

Maar ik denk toch wel dat het veranderen van ouders naar terug enkel partners, een flinke klap kan zijn.
Of met de VUT gaan. Dat gebeurt nu niet meer, maar een aantal jaren geleden zag ik in mijn omgeving wat oudere collega's die met vervroegd pensioen gingen. Mannen die niet alleen een fulltime baan hadden, maar bovendien voor hun werk ook veel in het buitenland zaten. En ineens waren die fulltime thuis en zaten ze elkaar op de lip. Zoveel jaren elkaar niet echt gezien, en dan nu ineens weer volledig samen zijn. Dan kun je best tot de conclusie komen dat je niet meer zo bij elkaar past als 30 jaar eerder.

Wat betreft opdrogen is er inderdaad wel degelijk een hormonale reden voor. Maar als je als man er sowieso vanuit gaat dat je vrouw een zeikerd is die alleen zeurt en de hormonen misbruikt voor haar eigen gewin, dan zie je alleen weer een nieuwe smoes.

Vrouwen vinden het zelf ook niet fijn als ze zo veranderen door hormonen. Veel vrouwen zijn dolblij dat HST weer meer in opkomst is en de gevolgen van het verminderen/wegvallen van de belangrijkste hormnen kan opvangen. Ze voelen zich dan ook veel beter en kunnen dan ook weer een veel leukere partner zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:19:28 #167
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221080481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat het waarschijnlijker is dat ze ongeveer even vaak ruzie maken als mannen, alleen dat de conflictafwikkeling anders is.

Mannen zijn veel meer geneigd om geweld te gebruiken bijvoorbeeld (dat lijkt mij redelijk veilig om te zeggen dat mannen sneller fysiek geweld gebruiken om ruzie te beslechten). En (mijn observatie): bij mannen is het ook snel klaar, waar ik denk dat vrouwen vaak langer blijven hangen in de ruzie en/of eerder geneigd zijn om er later nog op terug te komen.
Ik ken vrijwel niemand in mijn vriendengroep/omgeving die , als man zijnde, iemand op zn bek zou slaan tijdens een ruzie.

Rare aanname weer.

Ik geloof wel dat omdat een man in het algemeen fysiek sterker is je dat sneller dat zou gebruiken. Maar een sterke vrouw dus niet?
Lachen joh.
pi_221080516
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kleine opmerking: libido blijft, opdroging in de letterlijke zin is wel een ding. Maar ook daar bestaan trucjes voor ;)

Maar ik denk toch wel dat het veranderen van ouders naar terug enkel partners, een flinke klap kan zijn.
Is dat echt een fysiek ding of droog als je vanzelf op als je jezelf niet top voelt als vrouw door die hormonale schommelingen en misschien zelfs wel aversie jegens je (bed) partner die druk op legt ? :P

Dat is tenminste wat Elise van Alderen er over zegt. Dat het fysiek nat worden veel minder een fysiek ding maar meer emotioneel en geestelijk. Hormonen veroorzaken geen seksueel verlangen, seksuele prikkels doen dat.
blablablabla
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 17:31:53 #169
441859 crew  Lenny77
pi_221080801
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar jij hebt het nu denk ik over de menopauze? Perimenopauze dus als je hormonen geen schommelen begint al eerder, verschilt per vrouw maar kan al rond 35 een onregelmatige cyclus krijgen etc. 40/45 is gemiddeld. Dat zei Evi dus ook, haar moeder had die klachten wel maar toen waren de kinderen al de deur uit. ZIj heeft nog pubers thuis dus dat botst lekker _O-
35 is al echt vroeg hoor, dat zijn de early onsets. Maar dat komt echt niet zo vaak voor. Natuurlijk kan het, maar dan gaan deze vrouwen ook in een erg vroege menopauze en dan hebben ze dus een probleem. Oestrogeen beschermt namelijk tegen vanalles en dat valt dus weg bij hun.
Gemiddeld begint de perimenopauze rond 45 a 48 jaar. En de start tekent zich eerder in een verandering van de menstruatie: heviger bloeden, langer bloeden, meer of minder tijd tussen de menstruatie in. De klachten waar jij het eerder over had (gedrag enz) komen iets later aan bod.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 18-06-2026 17:42:18 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 17:38:56 #170
441859 crew  Lenny77
pi_221080836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Is dat echt een fysiek ding of droog als je vanzelf op als je jezelf niet top voelt als vrouw door die hormonale schommelingen en misschien zelfs wel aversie jegens je (bed) partner die druk op legt ? :P

Dat is tenminste wat Elise van Alderen er over zegt. Dat het fysiek nat worden veel minder een fysiek ding maar meer emotioneel en geestelijk. Hormonen veroorzaken geen seksueel verlangen, seksuele prikkels doen dat.
Seksuele prikkels geven idd verlangen. Maar met een zandpoes kan je nog zoveel zin hebben.. je zin gaat wel over dan. Hormonen (of het gebrek ervan) veroorzaken droogte.
Dus ja, vaginale droogte tijdens de peri/ menopauze is absoluut een fysiek ding. Je hormonen zorgen voor de bevochtiging en de zuurtegraad van de vagina. Als deze wegvallen dan droogt de wand uit en stijgt de pH. Je krijgt daardoor schuring, je slijmvliezen drogen nog verder uit, je kan kloofjes krijgen, meer kansen op infecties wegens die hogere pH, branderig gevoel,... Nogmaals: daar bestaan vrij veel soorten gelletjes en zelfs lokale hormonale zalf voor, dus dit valt op te vangen. Prettig is het natuurlijk niet dat als je zin hebt, je eerst een suppo in je vagina moet steken. HST helpt hier gelukkig ook bij.

En ja natuurlijk kan je ook psychisch opdrogen als je je partner niet meer zo leuk vindt, maar dat telt voor alle leeftijden en ook voor mannen die hem niet meer recht krijgen ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 17:54:30 #171
5428 crew  miss_sly
pi_221080913
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Seksuele prikkels geven idd verlangen. Maar met een zandpoes kan je nog zoveel zin hebben.. je zin gaat wel over dan. Hormonen (of het gebrek ervan) veroorzaken droogte.
Dus ja, vaginale droogte tijdens de peri/ menopauze is absoluut een fysiek ding. Je hormonen zorgen voor de bevochtiging en de zuurtegraad van de vagina. Als deze wegvallen dan droogt de wand uit en stijgt de pH. Je krijgt daardoor schuring, je slijmvliezen drogen nog verder uit, je kan kloofjes krijgen, meer kansen op infecties wegens die hogere pH, branderig gevoel,... Nogmaals: daar bestaan vrij veel soorten gelletjes en zelfs lokale hormonale zalf voor, dus dit valt op te vangen. Prettig is het natuurlijk niet dat als je zin hebt, je eerst een suppo in je vagina moet steken. HST helpt hier gelukkig ook bij.

En ja natuurlijk kan je ook psychisch opdrogen als je je partner niet meer zo leuk vindt, maar dat telt voor alle leeftijden en ook voor mannen die hem niet meer recht krijgen ;)
Zo blij met jouw goede uitleg over een aantal zaken O+

Zelf heb ik ook HST en het heeft mijn kwaliteit van leven in ieder geval enorm verbeterd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221080999
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Seksuele prikkels geven idd verlangen. Maar met een zandpoes kan je nog zoveel zin hebben.. je zin gaat wel over dan. Hormonen (of het gebrek ervan) veroorzaken droogte.
Dus ja, vaginale droogte tijdens de peri/ menopauze is absoluut een fysiek ding. Je hormonen zorgen voor de bevochtiging en de zuurtegraad van de vagina. Als deze wegvallen dan droogt de wand uit en stijgt de pH. Je krijgt daardoor schuring, je slijmvliezen drogen nog verder uit, je kan kloofjes krijgen, meer kansen op infecties wegens die hogere pH, branderig gevoel,... Nogmaals: daar bestaan vrij veel soorten gelletjes en zelfs lokale hormonale zalf voor, dus dit valt op te vangen. Prettig is het natuurlijk niet dat als je zin hebt, je eerst een suppo in je vagina moet steken. HST helpt hier gelukkig ook bij.

En ja natuurlijk kan je ook psychisch opdrogen als je je partner niet meer zo leuk vindt, maar dat telt voor alle leeftijden en ook voor mannen die hem niet meer recht krijgen ;)
HRT is in België wel weer meer een gangbaar ding dan in Nederland, dat is wel bijzonder aangezien wij zogenaamd enorm vooruitstrevend zijn. Evi zei dat je daar gewoon kreeg op een bepaalde leeftijd en dat Debby er zowat om moest smeken bij de huisarts Eigenlijk zou daar dat vrij makkelijk verkrijgbaar moeten zijn en een stuk laagdrempeliger als ik jou zo lees. En ook het gebruik van de pil minder als gouden standaard worden aangenomen, want dat doet ook van alles met je lichaam en geest waar je amper voor gewaarschuwd word van te voren.
blablablabla
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 18:17:37 #173
441859 crew  Lenny77
pi_221081116
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:04 schreef Elan het volgende:

[..]
HRT is in België wel weer meer een gangbaar ding dan in Nederland, dat is wel bijzonder aangezien wij zogenaamd enorm vooruitstrevend zijn. Evi zei dat je daar gewoon kreeg op een bepaalde leeftijd en dat Debby er zowat om moest smeken bij de huisarts Eigenlijk zou daar dat vrij makkelijk verkrijgbaar moeten zijn en een stuk laagdrempeliger als ik jou zo lees. En ook het gebruik van de pil minder als gouden standaard worden aangenomen, want dat doet ook van alles met je lichaam en geest waar je amper voor gewaarschuwd word van te voren.
Dit vind ik een beetje vreemd daar Nederland echte klinieken heeft voor menopauze en België bijna niet?
Debby gaat misschien naar de verkeerde arts :P
Maar ik geloof wel dat het bij de gewone huisarts hier misschien makkelijker is, bij ons toch wel alleszins. Maar dat is wel met meer zaken zo. Bij chirurgie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie geen operatie krijgen. Bij oncologie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie uitbehandeld zijn en niets meer krijgen terwijl ze hier nog jaren kunnen winnen met (palliatieve) chemotherapie. Ik ken er eentje die al 5 jaar komt vanuit Breda, nog kan werken en zich best goed voelt. In Nederland hadden ze hem dus 5 jaar geleden opgegeven en kon m naar huis om te sterven.

Blijft wel een feit dat er toch nog een kennistekort is bij veel artsen en nog een angst voor HST bij zowel artsen als vrouwen dankzij dat vernietigende onderzoek begin jaren 2000 (wat achteraf een zeer slecht onderzoek bleek te zijn ).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 18:42:17 #174
5428 crew  miss_sly
pi_221081359
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit vind ik een beetje vreemd daar Nederland echte klinieken heeft voor menopauze en België bijna niet?
Debby gaat misschien naar de verkeerde arts :P
Maar ik geloof wel dat het bij de gewone huisarts hier misschien makkelijker is, bij ons toch wel alleszins. Maar dat is wel met meer zaken zo. Bij chirurgie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie geen operatie krijgen. Bij oncologie komen veel Nederlanders omdat ze bij jullie uitbehandeld zijn en niets meer krijgen terwijl ze hier nog jaren kunnen winnen met (palliatieve) chemotherapie. Ik ken er eentje die al 5 jaar komt vanuit Breda, nog kan werken en zich best goed voelt. In Nederland hadden ze hem dus 5 jaar geleden opgegeven en kon m naar huis om te sterven.

Blijft wel een feit dat er toch nog een kennistekort is bij veel artsen en nog een angst voor HST bij zowel artsen als vrouwen dankzij dat vernietigende onderzoek begin jaren 2000 (wat achteraf een zeer slecht onderzoek bleek te zijn ).
Hete kennistekort vind ik echt ernstig. Ook bij de jongere generatie huisartsen. Gelukkig zijn er dan nog redelijk vooruitstrevende huisartsen die je doorsturen naar een arts die er meer vanaf weet, maar er zijn er ook veel die het gewoon niet weten, het keihard weigeren en je verder maar aan laten modderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 19:16:26 #175
441859 crew  Lenny77
pi_221081590
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hete kennistekort vind ik echt ernstig. Ook bij de jongere generatie huisartsen. Gelukkig zijn er dan nog redelijk vooruitstrevende huisartsen die je doorsturen naar een arts die er meer vanaf weet, maar er zijn er ook veel die het gewoon niet weten, het keihard weigeren en je verder maar aan laten modderen.
Dat laatste klopt. En dan nog even met de ogen draaien naar de collega's en lachend zeggen dat er weer ééntje was :')
Geef toe dat je het niet weet en stuur door. Dat is geen schande he? Zo een vrouw stopt waarschijnlijk daar want 'het hoort er bij he madammeke' met alle gevolgen van dien.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 19:58:02 #176
5428 crew  miss_sly
pi_221082058
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat laatste klopt. En dan nog even met de ogen draaien naar de collega's en lachend zeggen dat er weer ééntje was :')
Geef toe dat je het niet weet en stuur door. Dat is geen schande he? Zo een vrouw stopt waarschijnlijk daar want 'het hoort er bij he madammeke' met alle gevolgen van dien.
Het zit tussen de oren, mevrouwtje. Doe maar wat rustiger aan, beetje afvallen, wat sporten en hier heeft u AD. Het hoort er gewoon bij.

Veel artsen schrijven liever AD voor dan HST :{
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 21:41:50 #177
441859 crew  Lenny77
pi_221083023
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het zit tussen de oren, mevrouwtje. Doe maar wat rustiger aan, beetje afvallen, wat sporten en hier heeft u AD. Het hoort er gewoon bij.

Veel artsen schrijven liever AD voor dan HST :{
Klopt helaas ook :X
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juni 2026 @ 21:55:41 #178
22592 crew  Ole
pi_221083212
Er is een topic in LIF hierover hoor ;)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 22:08:25 #179
441859 crew  Lenny77
pi_221083318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:55 schreef Ole het volgende:
Er is een topic in LIF hierover hoor ;)
Klopt, maar niet iedereen zit in LIF en soms kan je sommige dingen niet genoeg delen ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juni 2026 @ 22:09:15 #180
22592 crew  Ole
pi_221083326
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Klopt, maar niet iedereen zit in LIF en soms kan je sommige dingen niet genoeg delen ;)
Eens hoor. Was ook grapje hoor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 22:12:24 #181
5428 crew  miss_sly
pi_221083359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:55 schreef Ole het volgende:
Er is een topic in LIF hierover hoor ;)
I know, ik heb daar heel wat gepost en volgens mij heb ik die reeks zelfs gestart :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juni 2026 @ 22:12:45 #182
22592 crew  Ole
pi_221083365
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het zit tussen de oren, mevrouwtje. Doe maar wat rustiger aan, beetje afvallen, wat sporten en hier heeft u AD. Het hoort er gewoon bij.

Veel artsen schrijven liever AD voor dan HST :{
Maar ook. Of het ook over wat dan ook gaat als vrouw bij huisarts. Ik heb bijvoorbeeld zwaar ijzertekort en nog wat van die dingetjes. Wordt echt makkelijk afgedaan bij vrouwen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 22:17:47 #183
441859 crew  Lenny77
pi_221083424
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:09 schreef Ole het volgende:

[..]
Eens hoor. Was ook grapje hoor!
O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221083579
Daarvoor bestaan toch supplementen? Of veel spinazie eten?
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 22:58:36 #185
441859 crew  Lenny77
pi_221084097
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:30 schreef Masberum het volgende:
Daarvoor bestaan toch supplementen? Of veel spinazie eten?
Bij een zwaar tekort moet je naar de injecties of zelfs infusie overstappen.
Anders blijf je een slappe dweil..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221084109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Bij een zwaar tekort moet je naar de injecties of zelfs infusie overstappen.
Anders blijf je een slappe dweil..
Oke. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waar deze topicreeks over gaat dus ga maar gewoon wat mee met wat recent gezegd wordt
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 23:02:50 #187
441859 crew  Lenny77
pi_221084154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:59 schreef Masberum het volgende:

[..]
Oke. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waar deze topicreeks over gaat dus ga maar gewoon wat mee met wat recent gezegd wordt
Dit topic loopt als een gewoon gesprek tussen een hoop vrienden. Vaak een omweg, soms iets heel anders, maar uiteindelijk komen we wel weer tot de essentie.
Eerlijk gezegd hou ik wel van dit soort topics en de omwegen O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221084177
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit topic loopt als een gewoon gesprek tussen een hoop vrienden. Vaak een omweg, soms iets heel anders, maar uiteindelijk komen we wel weer tot de essentie.
Eerlijk gezegd hou ik wel van dit soort topics en de omwegen O+
Ja ik zie het als een SC. Ik heb niet het idee dat jullie hier weer tot een essentie komen, meer gewoon maar overal heen dwalen, maar ik ben hier ook niet telkens aanwezig dus misschien kan ik dat niet goed genoeg inschatten
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juni 2026 @ 23:05:50 #189
22592 crew  Ole
pi_221084180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Bij een zwaar tekort moet je naar de injecties of zelfs infusie overstappen.
Anders blijf je een slappe dweil..
Noem je mij nu een slappe dweil :s)

Ff serieus. Slik nu extra ijzer. Binnenkort weer even testen en als geen verbetering ga ik wel aandringen op infuus.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 23:09:06 #190
441859 crew  Lenny77
pi_221084214
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:05 schreef Ole het volgende:

[..]
Noem je mij nu een slappe dweil :s)

Ff serieus. Slik nu extra ijzer. Binnenkort weer even testen en als geen verbetering ga ik wel aandringen op infuus.
Ja dat deed ik :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 23:09:41 #191
441859 crew  Lenny77
pi_221084218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:05 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja ik zie het als een SC. Ik heb niet het idee dat jullie hier weer tot een essentie komen, meer gewoon maar overal heen dwalen, maar ik ben hier ook niet telkens aanwezig dus misschien kan ik dat niet goed genoeg inschatten
Jawel hoor, in al deze 27 delen komen we minstens 10 keer per reeks weer even tot de essentie :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juni 2026 @ 23:11:16 #192
22592 crew  Ole
pi_221084227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat deed ik :@
o|O
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 23:13:38 #193
441859 crew  Lenny77
pi_221084250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:11 schreef Ole het volgende:

[..]
o|O
:D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221084259
In plaats van haar te klappen, misschien jullie 2 mij? Misschien vind ik het fijn
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 23:15:49 #195
441859 crew  Lenny77
pi_221084270
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:14 schreef Masberum het volgende:
In plaats van haar te klappen, misschien jullie 2 mij? Misschien vind ik het fijn
Daar was vroeger KEL voor :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221084292
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Daar was vroeger KEL voor :@
Ow bestaat dat niet meer? Ja blijkbaar niet maar wat verbaasd
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 23:18:31 #197
441859 crew  Lenny77
pi_221084299
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ow bestaat dat niet meer? Ja blijkbaar niet maar wat verbaasd
Nee daar was het erg rustig. Wel jammer, was een mooi en veilig hoekje
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221084317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee daar was het erg rustig. Wel jammer, was een mooi en veilig hoekje
Ja een beetje net als babes en hunks. Ik heb daar niet al te lang geleden nog een beetje leven in proberen te krijgen trouwens

B&H / Michael C. Hall - Dexter Morgan

Maar niet al teveel animo meer tegenwoordig -O-
pi_221084626
X aantal afleveringen werd aan de hand van de berichtgeving dat vrouwen vaker uitvallen op het werk en dat dit te maken zou hebben met dat vrouwen meer zijn gaan werken en gelijktijdig mannen niet meer zijn gaan zorgen (op zichzelf al niet waar) betoogt dat vrouwen derhalve niet geschikt zijn voor werken.

Stomtoevallig kom ik de afgelopen dagen ineens het ene na het andere artikel daarover tegen. Het meest interessante was van de Volkskrant. Die kwamen met een grafiek waarin die stijging van de uitval onder vrouwen in stond. Wat blijkt? Vanaf 2010 gaat het ineens fors omhoog en het blijft jaar na jaar stijgen.

Alleen: zijn vrouwen veel meer gaan werken vanaf 2010? Nope. Dus hoe men erbij komt dat dit de oorzaak moet zijn... geen idee.

Maar is er iets anders wat wel samenvalt met 2010 e.v.? Jazeker. Social media. Pinterest, 2010. Insta, 2010. Snap, 2011. En natuurlijk de opkomst van de smartphone (eerste iPhone is van 2007).

Kortom: het lijkt weer eens een conclusie te zijn getrokken die werkelijk nergens uit volgt. En een zeer logische verklaring wordt geheel genegeerd. En zoiets wordt dan weer breed uitgedragen, allemaal elkaar napraten en verzonnen feiten eraan toevoegen (er was iemand die beweerde dat vrouwen 15 uur meer zijn gaan werken, ik zou zeggen: zoek maar op bij het CBS). En u begrijpt het al: het was de schuld van het patriarchaat!
pi_221087606
@VEM2012

Vrouwen die al iets langer werkten vóór 2010 en vanaf 2010 het voor gezien hielden mischien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')