SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/

Wij hebben een meer dan 1000 meter hoge berg & natuurpark hier op kwartiertje rijden van ons huis. Geen Alpen level, maar voor deze omgeving toch flink hoge berg. Sierra de la Pila heet ie.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is perfect wandel weer in de bergen. Mis de bergen hier wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij hebben een meer dan 1000 meter hoge berg & natuurpark hier op kwartiertje rijden van ons huis. Geen Alpen level, maar voor deze omgeving toch flink hoge berg. Sierra de la Pila heet ie.
In April hebben we een korte hike daar gedaan samen met de schoonouders maar die zijn uiteraard wat op leeftijd, dus niet all-the-way naar de top kunnen gaan. Na de zomer staat dat zeker op ons to-do lijstje, benieuwd naar de uitzichten.Mooi tripje. Wel een kaal ding, dus hartje zomer geen optie, lijkt mij. Veel te heet. Als ik jullie eens een bezoek breng, dan is dat wel goeie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier net zelfs hagel gehad. In VaassenNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
En straks weer alles verwijderen, maar het is vast goed voer voor Feesboek Gerda's.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:31 schreef Dutch_view het volgende:
Marc Putto blijft een lachwekkend figuur. Bijna dagelijks komen er grafieken en kaarten op Facebook met 36 graden en honderd uitroeptekens
Posberg, Holterberg, Tankenberg, Paasberg, Eddy Achterberg...quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is perfect wandel weer in de bergen. Mis de bergen hier wel.
Dit zijn echt hele fijne dagen voor juni jaquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooi weer. Ook wel uit te houden in zonnetje nu. Zo zou de hele zomer moeten zijn.
Om in te werken wel ok. Als je vakantie hebt, dan baal je wel. Dan is het echt te fris, te winderig en vallen er te veel en vaak buien. Gaat hier zo alweer hard plenzen. Bijster warm is het ook niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooi weer. Ook wel uit te houden in zonnetje nu. Zo zou de hele zomer moeten zijn.
Hier wel. Amper 10 graden en regen. Gewoon triest kut weer.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:02 schreef kilon het volgende:
Wel een mooie koude bubbel in het midden van het land. Niet dat het ook koud voelt overigens.
Ik zie momenteel een graad of 15 a 16 in jouw omgeving... niet overdrijven nu hequote:Op woensdag 10 juni 2026 13:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier wel. Amper 10 graden en regen. Gewoon triest kut weer.
Straks wel weer zon.
Ik zit vlakbij Deelenquote:Op woensdag 10 juni 2026 13:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie momenteel een graad of 15 a 16 in jouw omgeving... niet overdrijven nu he
quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit vlakbij Deelen. Veluwe momenteel
Ah, knmi kaartje gaf straks wat anders aan. Maar 15 is evengoed geen zomer.quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog steeds 15 graden daar momenteel, dus geen 10.
Niet dat dat warm is, ik zou ook een vestje aan doen hoor
Ooit gaat het uitkomen. Ooit...quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:31 schreef Dutch_view het volgende:
Marc Putto blijft een lachwekkend figuur. Bijna dagelijks komen er grafieken en kaarten op Facebook met 36 graden en honderd uitroeptekens
Buienritquote:Op woensdag 10 juni 2026 14:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Precies goed getimed vandaag. Vanmorgen een heerlijke buitenrit van twee uur in de zon gemaakt. En toen ik in de auto naar huis reed de hardste regenbui ooit op mijn dak gehad.
Denk dat ik wel 5 of 6 dikke buien heb gehad. Nu in Oene en regent het alweer. Achtervolgd mequote:Op woensdag 10 juni 2026 18:56 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb alle pret gemist vandaagwas ff in het Zoetermeerse waar het prima weer was vandaag. Maar thuis ging het goed tekeer
Zo lekker verzopen dusquote:Op woensdag 10 juni 2026 19:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk dat ik wel 5 of 6 dikke buien heb gehad. Nu in Oene en regent het alweer. Achtervolgd me
Ut deed niet zoveel helaasquote:
Lijkt vooralsnog t/m maandag geen zomer te worden en gewoon fris.quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:39 schreef cinderloom het volgende:
Paar flinke korte hevige buien en daarna weer zon.
Als we de berichten mogen geloven vanaf het weekend droger en 25 graden. Dat zou top zijn, niet te warm niet te koud. Maar wie weet schakelt het wel op
quote:
Deze twee mannen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lijkt vooralsnog t/m maandag geen zomer te worden en gewoon fris.
Heb ik toch hard genoeg gebedenquote:Op donderdag 11 juni 2026 07:11 schreef xpompompomx het volgende:
Wtf. Een paar dagen geleden zou het zondag nog ruim boven de 20 graden worden, nu wordt er net 18 verwacht.
Vanaf dinsdag boven de 25 graden las ik.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vanaf volgende week weer afzien
Wel goed voor de (moes)tuin die warmte.
Haha! Ik heb natuurlijk weer technisch gezien wel gelijk. Onder de 20 is geen zomer. Die juni zon is fijn, hoor, maar de landerijen hier staan dikke plassen op en ben die wind en kou wel zat.quote:
Ik heb het besteld maar het wil nog niet lukken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:01 schreef INViCTuS het volgende:
Doe gewoon eens stabiel weer met graadje of 24, lage luchtvochtigheid en meer zon. Zoals het hoort
Voorzichtige dertigers op de kaarten EYOOOOOOOOOOquote:Op donderdag 11 juni 2026 08:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er staan weer voorzichtige dertigers op de kaarten! @:dick_laurent
Typisch Nederland ook wel weer. Gelijk weer het andere uiterste.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er staan weer voorzichtige dertigers op de kaarten! @:dick_laurent
Meestal zo vanaf 20/21 of hogerquote:Op donderdag 11 juni 2026 07:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vanaf dinsdag boven de 25 graden las ik.
Wanneer ga jij afzien?
Al bij deze temperatuur of 30?
Perfect wandelweer is een graad of 20-25 in het dal en dus 12-15 bovenop de berg. Droog, onderweg niet teveel zon en zodra je boven bent trekken alle wolken magisch weg en heb je een wijds uitzicht.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! Ik heb natuurlijk weer technisch gezien wel gelijk. Onder de 20 is geen zomer. Die juni zon is fijn, hoor, maar de landerijen hier staan dikke plassen op en ben die wind en kou wel zat.
Doe gewoon eens stabiel weer met graadje of 24, lage luchtvochtigheid en meer zon. Zoals het hoort
Dit is perfect wandel weer @:geschiedkundige in de bergen
quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voorzichtige dertigers op de kaarten EYOOOOOOOOOO
[ afbeelding ]
Hier ook nog "junikoelte" ... afgelopen dagen hadden we maxima tussen de 27 - 28 graden wat voor omgeving Murcia in Juni heel schappelijk is. Airco's nog steeds niet aan, plafond-ventilator voldoet nog steedsquote:Op donderdag 11 juni 2026 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Junikoelte’ duurt in het weekeinde voort. Verder vooral in het noordelijk deel van het land soms nog een bui.
In het weekeinde bepaalt een stroperig Scandinavisch lagedrukgebied het weerbeeld. Het systeem veroorzaakt een westelijke tot noordwestelijke (hoogte)stroming waarmee de aanvoer van maritiem polaire lucht wordt gecontinueerd. Op beide dagen (zaterdag/zondag) komen de maxima op circa 18 graden uit. Verder kan er in het noordelijk deel van Nederland soms een bui vallen, in het zuiden is het veelal droog weer met nu en dan zonneschijn.
Het zal niet meer pure droevenis zijn, maar 25 is nou niet echt iets wat ik met grote zekerheid zou roepen nu.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf dinsdag 25+
Ook weer onweerskansen
Stabiel zomers weer. Onzekerheid is extreem groot en bijna alle leden die voor een zomerse prik gaan hebben of een vrij beroerde week erna, of juist ervoor. Je moet niet alleen maar afgaan op dat ene getalletje in weerapps verder dan 3 dagen vooruit.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:33 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hoop op?
Ik vind het er niet verkeerd uit zien. Halverwege - eind twintigers.
Die run heb ik gezienquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:24 schreef INViCTuS het volgende:
Als je het over pieken en dalen hebt
[ x ]
Dit hoeft niet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:24 schreef INViCTuS het volgende:
Als je het over pieken en dalen hebt
[ x ]
Ah, nog meer van dat kansloze weerquote:
Die kende ik nog niet dank je welquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:34 schreef ACT-F het volgende:
Kenden jullie deze site al?
https://data.meteoa.com/
Nee, hoeft zeker niet. Maar is trendingquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit hoeft niet.
Is ons klimaat zo bipolair geworden of lijkt dat maar zo
Tussen de 20 en 25 met buien zo nu en dan en overwegend zonnig is dikke prima maar dat bestaat niet meer voor mijn gevoelquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, hoeft zeker niet. Maar is trending. Tering tyfus mokerheet of gewoon fris met te vaak regen en wind, zoals nu
quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tussen de 20 en 25 met buien zo nu en dan en overwegend zonnig is dikke prima maar dat bestaat niet meer voor mijn gevoel
En luchtvochtigheid van 30-40. Dat zou ideaal zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2026 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tussen de 20 en 25 met buien zo nu en dan en overwegend zonnig is dikke prima maar dat bestaat niet meer voor mijn gevoel
Enkele modellen gaan wel weer gelijk voor tyfus heet. Ik zit dan gelukkig mooi in de Alpen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:42 schreef dick_laurent het volgende:
Meanwhile zien ze op weerwoord in het GKB (grote koffiedik) een kaart van 35 graden en allemaal compleet overstuur natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |