abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:54:21 #151
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221009684
Hoe zijn de cijfers eigenlijk mbt stagediscriminatie en arbeidsmarktdiscriminatie van moslims? Kunnen we dan niet beter die folders sturen naar het bedrijfsleven? En een restpartij naar St. Willebrord en Rucphen?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:56:22 #152
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221009693
Er zijn ook geen andere problemen in dit land. Duw de probleem veroorzakers nog maar meer in de slachtofferrol - in die drek wentelen ze heel graag. Halsema - die schafft das 🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 juni 2026 @ 16:59:24 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221009703
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat snap ik. Maar zou hij gezegd hebben dat het aantal moslims toen nihil was, dan lijkt mij dat correct.

Hoe dan ook: het is werkelijk om te janken hoe extreemlinks de rode loper uitlegt voor de Islam.
Op zich vind ik een initiatief tegen moslimhaat helemaal prima en terecht. Maar dan niet door middel van geschiedvervalsing en alternatieve feiten. Zeg gewoon dat het belachelijk is om iemand te be/veroordelen op diens geloof in plaats van het gedrag en sleep er geen vermeende Marokkaanse bevrijders van Zeeland bij om te "bewijzen" dat ze iets bijgedragen hebben aan ons land.

Wat dat betreft zou de bijdrage van de gastarbeiders genoeg moeten zijn. Op uitnodiging gekomen, gewerkt, hier het beste ervan gemaakt ondanks een enorme kloof en het feit dat ze te veel aan hun lot overgelaten zijn toen bleek dat ze hier bleven wonen. Die mensen verdienen het niet dat er zo schamper over hen gedaan wordt en dat hun bijdrage geminimaliseerd of over het hoofd gezien wordt.
  donderdag 11 juni 2026 @ 17:16:46 #154
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221009840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op zich vind ik een initiatief tegen moslimhaat helemaal prima en terecht. Maar dan niet door middel van geschiedvervalsing en alternatieve feiten. Zeg gewoon dat het belachelijk is om iemand te be/veroordelen op diens geloof in plaats van het gedrag en sleep er geen vermeende Marokkaanse bevrijders van Zeeland bij om te "bewijzen" dat ze iets bijgedragen hebben aan ons land.

Wat dat betreft zou de bijdrage van de gastarbeiders genoeg moeten zijn. Op uitnodiging gekomen, gewerkt, hier het beste ervan gemaakt ondanks een enorme kloof en het feit dat ze te veel aan hun lot overgelaten zijn toen bleek dat ze hier bleven wonen. Die mensen verdienen het niet dat er zo schamper over hen gedaan wordt en dat hun bijdrage geminimaliseerd of over het hoofd gezien wordt.
De gastarbeiders zijn één van de treurige episodes uit de vaderlandse geschiedenis. Iedereen heeft daar verloren, behalve (zoals zo vaak helaas) het handjevol bedrijven dat ervan profiteerde en de kutpolitici die het ongevraagd namens hen erdoorheen douwden.

Verder moeten we wat betreft Islamhaat eens normaal gaan doen. Een hoop wat "Islamhaat" wordt genoemd wordt richting het Christendom als volkomen normaal gezien. Dus laten we vooral het concept Islam scheiden van de RAL-code van de beoefenaars en niet daardoor in de kramp schieten bij een hoop praktijken die niet door de vingers kunnen.

Ik vraag me af in welke kramp moderne progressieven zouden komen als Tsjetsjeense moslims hier zouden komen. "Onze" RAL-code maar aartsconservatief en tribaal.
pi_221009897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vaak genereren ze het zelf. Fatima Zohra, Sanae Orchi, Zakia... Vooral mevrouw Zohra zegt veel zinnige dingen en dat kun je afmeten aan de bagger die ze vanuit de Marokkaanse gemeenschap over zich heen krijgt (boven die ze van de Nederlandse ontvangt omdat ze een hoofddoek draagt).
Dus de paar namen die enige kritiek leveren, krijgen ladingen bagger vanuit de eigen gemeenschap voor die kritiek? Dat zegt wel genoeg, of niet?
pi_221009999
Wanneer ze de jodenhaat en de homohaat gaan aanpakken is nog niet bekend.
-
pi_221010742
Men kan beter iets doen aan de veroveringsdrift van fanatieke gelovigen, omdat juist die nietsontziende drang naar expansie uiteindelijk veel meer slachtoffers maakt dan men vaak wil erkennen.
  donderdag 11 juni 2026 @ 21:15:24 #158
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_221012726
Er zijn genoeg problemen in Amsterdam, maar nee hoor dit moet en zal voorrang krijgen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_221012768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Op zich eens. Maar in de praktijk wordt islamofobie nogal eens gebruikt om redelijke kritiek op de Islam verdacht te maken.

En het gaat hier om Amsterdam… die hebben wat dat betreft een slechte track record.
pi_221012811
Moslimhaat bestaat niet.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 11 juni 2026 @ 21:20:49 #161
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_221012889
Ze kunnen natuurlijk ook de haat van moslims jegens andere bevolkingsgroepen aanpakken, maar dat negeert het stadsbestuur voor het gemak maar even.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_221013570
twitter
  donderdag 11 juni 2026 @ 21:49:57 #163
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221013594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
[ x ]
Leuk verzonnen verhaaltje wel. Niet dat het niet zo is natuurlijk.
pi_221013624
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 11 juni 2026 @ 21:53:02 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221013640
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2026 15:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En in welke 'contreien' is dat niet zo?
In de niet-Islamitische komt dat stukken minder voor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 juni 2026 @ 21:56:11 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221013708
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:17 schreef Nexum het volgende:
Moslimhaat bestaat niet.
Die bestaat zeker, is het een groot probleem? Nee, veel antipathie jegens de Islam en moslims is een direct resultaat van hun eigen gedrag en zeer gebrekkige integratie.
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze kunnen natuurlijk ook de haat van moslims jegens andere bevolkingsgroepen aanpakken, maar dat negeert het stadsbestuur voor het gemak maar even.
Dat dient altijd verzwegen te worden waar mogelijk. En als het al besproken wordt, wijst men snel naar externe factoren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 juni 2026 @ 22:00:57 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221013802
Wat mij zo ontiegelijk tegen zit aan dit is...

Er zijn zo veel misdragingen van moslimmigranten. Overlast, criminaliteit, verkrachting, intimidatie, vrouwenhaat, homohaat, maffia shit, eerwraak .. etc... dingen waar oprecht wel eens harde pushback op mag richting die groepen. Systematisch sociaal ziek gedrag waar vaak ook nog eens een laagje trots achter zit.

Aan de autochtone kant wordt elke openbare negatieve opmerking over moslims (maakt niet uit of het terecht is) breed uitvergroot in de media en gelabeld als "islamofobie". Normaal politieoptreden wordt door instanties veroordeeld onder het mom van dat het allemaal onderdrukking is door een wreed blank systeem. Tig campagnes waar het bericht lijkt te zijn "wij moeten toleranter worden" terwijl er weer en weer en weer een verkrachting is.

Het is echt een gigantisch 2 maten systeem geworden.

Dit soort gemeenteninitiatieven gaat daar nog eens bovenop. De problematische groep vieren, de welwillende gastvrije groep overtuigen dat ze monsters zijn die maar eventjes iets moeten leren..

Het is gaslighting pur sang. Dit omgekeerde wereld gedrag gaat echt zo ver dat het mij duizelt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 11 juni 2026 @ 22:30:39 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221014418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:00 schreef SpecialK het volgende:

Er zijn zo veel misdragingen van moslimmigranten. Overlast, criminaliteit, verkrachting, intimidatie, vrouwenhaat, homohaat, maffia shit, eerwraak .. etc... dingen waar oprecht wel eens harde pushback op mag richting die groepen. Systematisch sociaal ziek gedrag waar vaak ook nog eens een laagje trots achter zit.

Aan de autochtone kant wordt elke openbare negatieve opmerking over moslims (maakt niet uit of het terecht is) breed uitvergroot in de media en gelabeld als "islamofobie". Normaal politieoptreden wordt door instanties veroordeeld onder het mom van dat het allemaal onderdrukking is door een wreed blank systeem. Tig campagnes waar het bericht lijkt te zijn "wij moeten toleranter worden" terwijl er weer en weer en weer een verkrachting is.

Dit soort gemeenteninitiatieven gaat daar nog eens bovenop. De problematische groep vieren, de welwillende gastvrije groep overtuigen dat ze monsters zijn die maar eventjes iets moeten leren..

Het is gaslighting pur sang. Dit omgekeerde wereld gedrag gaat echt zo ver dat het mij duizelt.
Daarom moet de realiteit veel vaker worden benoemd als het over deze groep gaat. Dit moet ook genormaliseerd woorden tot een punt dat de 'Islamofobie' jammeraars slechts alleen wat kunnen foeteren en stampvoeten en daarna afdruipen.

Het is gewoon te idioot voor woorden dat we een aanzienlijke groep Westerlingen hebben die overal waar men maar kan voor moslims in de bres springt en zodra deze mensen zich misdragen snel wegkijken of bagatelliseren.

Dit is inmiddels oprecht vijfde colonne gedrag. Het staat die mensen natuurijk vrij de Islam en moslims te romantiseren, maar verhuis dan lekker gewoon naar een Islamitisch land als zulke mensen daar zo dol op zijn.
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 22:35:28 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221014560
stampvoeten en afdruipen is niet iets waar wij heel vies van bent imo

twee kanten van dezelfde munt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221014573
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is gewoon te idioot voor woorden dat we een aanzienlijke groep Westerlingen hebben die overal waar men maar kan voor moslims in de bres springt en zodra deze mensen zich misdragen snel wegkijken of bagatelliseren.

Ben wel benieuwd of we er ooit achter zullen komen wat de hele beweegreden hierachter is. Opkomen voor de gekleurde medemens is een beetje een flutreden, want vroeger waren ze er nooit voor mensen die (iets) donkerder waren dan een woestijnkleurtje.

Het past zeker niet in het karakter van de gemiddelde Nederlander.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 22:38:50 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221014625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd of we er ooit achter zullen komen wat de hele beweegreden hierachter is. Opkomen voor de gekleurde medemens is een beetje een flutreden, want vroeger waren ze er nooit voor mensen die (iets) donkerder waren dan een woestijnkleurtje.

heeft ook niets met het andere kleurtje te maken, het heeft met het eigen kleurtje te maken of het eigen geloof, of de eigen auto, of de eigen favoriete voetbalclub

de rest is niet slechter, ik ben beter

andere kamp is niet anders en normale mensen zijn iedere keer, keer op keer de klos

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 11-06-2026 22:49:21 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 10:11:06 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221017464
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:00 schreef SpecialK het volgende:

Ja er bestaan kutmoslims. Maar opeen of andere manier schijnt het niet mogelijk te zijn voor sommigen om het individu los te zien van het collectief. Kennelijk zijn ze meteen allemaal kut.

Maar zoals je al liet zien sta je ook op geen enkele manier open om op constructieve wijze te spreken over wat er nou moet gebeuren. Dat zagen we wel aan de vorige reacties. Meteen in de slachtofferrol met een hoop stropoppen gooien, niet op de inhoud ingaan en allerlei whataboutism komen.

Als dat blijkbaar de enige manier waaropje dingen kunt benaderen is, dan gaat het nergens naartoe.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 10:12:28 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221017485
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom moet de realiteit veel vaker worden benoemd als het over deze groep gaat. Dit moet ook genormaliseerd woorden tot een punt dat de 'Islamofobie' jammeraars slechts alleen wat kunnen foeteren en stampvoeten en daarna afdruipen.

Dit is inmiddels oprecht vijfde colonne gedrag. Het staat die mensen natuurijk vrij de Islam en moslims te romantiseren, maar verhuis dan lekker gewoon naar een Islamitisch land als zulke mensen daar zo dol op zijn.
Je bent alweer aan het liegen en verdraaien. Maar dat zij we onderhand wel gewend.

Jij bent niet veel beter dan de gemiddelde Ayatollah qua achterlijke en destructieve denkwijzen.
pi_221017612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja er bestaan kutmoslims. Maar opeen of andere manier schijnt het niet mogelijk te zijn voor sommigen om het individu los te zien van het collectief. Kennelijk zijn ze meteen allemaal kut.

Maar zoals je al liet zien sta je ook op geen enkele manier open om op constructieve wijze te spreken over wat er nou moet gebeuren. Dat zagen we wel aan de vorige reacties. Meteen in de slachtofferrol met een hoop stropoppen gooien, niet op de inhoud ingaan en allerlei whataboutism komen.

Als dat blijkbaar de enige manier waaropje dingen kunt benaderen is, dan gaat het nergens naartoe.
Het gaat niet alleen om gedrag. Dat de meeste moslims zich gewoon netjes aan de wet houden, snapt iedereen hopelijk wel. Echter 85% van de moslimsjongeren is anti-homo om maar iets te noemen. Vrouwenrechten kunnen op termijn weer in het geding komen door de Islam. Over het algemeen is de integratie niet geweldig bij het overgrote deel. Dat zijn dingen die je niet kunt negeren.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 10:23:46 #175
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221017663
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

In een enkele zin; betuttelracisten met een messiascomplex die er misschien ook nog eens aan verdienen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')