Het staat allemaal op beeld en het is misselijkmakend, net als de berichtgeving in de meeste media. Er wordt weer lekker gedownplayed wat voor wilden er worden binnengelaten.quote:A local resident described the "chaos" that unfolded, as disturbing videos circulating online appear to show a man being stabbed multiple times in the head. In the footage, two bystanders appear to step in to try to help the injured man on the ground, before telling police officers who arrive 'he's trying to cut his head off'.
quote:Man taken to hospital with serious injuries after Belfast stabbing
21 minutes ago
Emmet McElhattonBBC News NI
Aodhán Roberts Men in white forensics suits inspect crime scene. One is bent over at the hips taking a photo of evidence. Aodhán Roberts
A man was taken into custody following the arrival of police at the scene
A man has been taken to hospital with "serious injuries" following a stabbing in north Belfast.
One man has been arrested and remains in custody.
Police attended the incident on Kinnaird Avenue at about 22:30 BST on Monday.
The justice minister praised the "brave people who disarmed the attacker".
"I would ask people not to share the very graphic images and footage of the attack," Naomi Long said.
"They are deeply disturbing and traumatising to view," she added.
The deputy first minister described it as a "shocking and brutal act of violence", adding that her thoughts are with the victim of the "savage and barbaric attack".
"This act of hatred has no place in our society, and certainly no place on the streets of Northern Ireland," said Emma Little-Pengelly.
"People have a right to feel safe in their community, and there can be absolutely no tolerance for such barbaric violence.
The Northern Ireland Ambulance Service (NIAS) received a 999 call at 22:39 BST, after which they dispatched one emergency ambulance and an advanced paramedic to the scene.
Following assessment and initial treatment at the scene, the victim was taken to Royal Victoria Hospital.
Sinn Féin MP John Finucane called the attack "appalling".
"This is deeply shocking, there is no place for violence of any kind in our communities."
Aodhán Roberts A police car sits blocking a road. Either side are strips of police cordon. Aodhán Roberts
Police have been at the scene gathering evidence
Paul McCusker, an independent councillor in the area, said some residents witnessed the incident.
"One lady said she had to go to hospital herself because of the stress of witnessing such a brutal attack," he said.
McCusker praised the "brave residents" who he said intervened to stop the attack.
"I've never seen an attack like this happen on the streets of north Belfast," he added.
McCusker said it is important that, despite fear and anger surrounding the incident, local people support police in their investigations.
"We need to support family and support residents who witnessed this last night."
Ulster Unionist Party (UUP) leader Jon Burrows also called the incident a "barbaric attack", adding that it has "caused shock across not only Northern Ireland but the entire United Kingdom".
Copyright 2026 BBC. All rights reserved. The BBC is not responsible for the content of external sites. Read about our approach to external linking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door Weltschmerz op 09-06-2026 10:39:27 ]Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
"Omdat er een hoger percentage gekken tussen zitten wil dat niet zeggen dat we moeten stoppen met het ongebreideld invliegen van duizenden mensen waarvan we weten dat er een hoger percentage gekken tussen zitten"quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef deedeetee het volgende:
Maar dit is een ongelukkige uitzondering hoor. De andere barbaren zijn best wel lief.
Natuurlijk zijn het niet allemaal geschifte moordenaars, verkrachters en dieven. Maar veel te veel zijn dat wél.... En in hun cultuur denkt men daar gewoon heel anders over dan wij dat doen.
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
https://www.mirror.co.uk/(...)land-police-37266704
[..]
Het staat allemaal op beeld en het is misselijkmakend, net als de berichtgeving in de meeste media. Er wordt weer lekker gedownplayed wat voor wilden er worden binnengelaten.
https://www.bbc.com/news/articles/cdejnjdg08eo
[..]dit is fok.NLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies. En daarom opgeflikkerd met al die halve wilden met het IQ van een zak bedorven aardappelen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef deedeetee het volgende:
Maar dit is een ongelukkige uitzondering hoor. De andere barbaren zijn best wel lief.
Natuurlijk zijn het niet allemaal geschifte moordenaars, verkrachters en dieven. Maar veel te veel zijn dat wél.... En in hun cultuur denkt men daar gewoon heel anders over dan wij dat doen.
Snijwonden in de nek heette het toch in het Nederlands bij Lisa uit Abcoude?quote:
We hebben natuurlijk al de twee perfecte alibitermen: jongere bij iemand <25 en bij iemand >25 verwarde man, al dan niet aangevuld met lage bloedsuikerspiegel.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef LXIV het volgende:
Zal wel eerst verzwegen worden in de Nederlandse media en daarna gedownplayed en uiteindelijk goedgepraat.
Die term is achterhaald. Het is tegenwoordig "persoon met onbegrepen gedrag". Geen onzin.quote:
Noord-Ierland en Ierland hebben vanwege hun geschiedenis inderdaad al de perfecte infrastructuur voor een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:20 schreef LXIV het volgende:
Er gaat daar gewoon een burgeroorlog komen. Die geest is niet meer in de fles te houden. Ben benieuwd wat het effect in Nederland gaat zijn
Prominentste artikel bij de NOS op dit moment:quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef LXIV het volgende:
Zal wel eerst verzwegen worden in de Nederlandse media en daarna gedownplayed en uiteindelijk goedgepraat.
Ik zou zelfs willen zeggen dat de politiek en de rechters deze situatie juist veroorzaakt hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:29 schreef TAmaru het volgende:
Een burgeroorlog is begrijpelijk en helaas mogelijk ook gerechtvaardigd en nodig om orde op zaken te stellen. De politiek gaat het niet meer oplossen, zoveel is wel duidelijk. De rechter gaat het ook niet meer kunnen oplossen.
Uiteraard. Maar we hebben gezien dat zelfs als Wilders 37 zetels krijgt, de politiek niet bij machte lijkt om er iets aan te doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen zeggen dat de politiek en de rechters deze situatie juist veroorzaakt hebben.
Iedereen die illegaal of afgewezen is moet gedwongen worden. Iedereen die een asielstatus heeft en waarvan wij het land van herkomst weer veilig vinden moet gedwongen worden. Iedereen met een dubbele nationaliteit die een ernstig misdrijf pleegt moet de Nederlandse nationaliteit verliezen en gedwongen worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoe gedwongen moet die remigratie zijn? Ik begin inmiddels te denken dat we de NS toch weer eens om hulp moeten gaan vragen.![]()
Ze willen het niet. Zie je bij vvd het sterkst. Tijd verkiezingstijd stoere praatjes, komen ze de regering dan wordt de ‘replacement migration ‘ alleen maar in een hogere versnelling gezet.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar we hebben gezien dat zelfs als Wilders 37 zetels krijgt, de politiek niet bij machte lijkt om er iets aan te doen.
Ik denk niet dat dit nu nog als afdoende beschouwd zal worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Iedereen die illegaal of afgewezen is moet gedwongen worden. Iedereen die een asielstatus heeft en waarvan wij het land van herkomst weer veilig vinden moet gedwongen worden. Iedereen met een dubbele nationaliteit die een ernstig misdrijf pleegt moet de Nederlandse nationaliteit verliezen en gedwongen worden.
Dat om eens mee te beginnen
Sowieso zouden mensen ook gedwongen moeten terugkeren als een deel van hun land veilig is, zoals Oekraïne of Syrië eerder.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Iedereen die illegaal of afgewezen is moet gedwongen worden. Iedereen die een asielstatus heeft en waarvan wij het land van herkomst weer veilig vinden moet gedwongen worden. Iedereen met een dubbele nationaliteit die een ernstig misdrijf pleegt moet de Nederlandse nationaliteit verliezen en gedwongen worden.
Dat om eens mee te beginnen
Sowieso kunnen we mijns inziens de problemen niet echt oplossen als we nog in vluchtelingenverdragen en de EU zitten. Uittreding lijkt me absoluut noodzakelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze willen het niet. Zie je bij vvd het sterkst. Tijd verkiezingstijd stoere praatjes, komen ze de regering dan wordt de ‘replacement migration ‘ alleen maar in een hogere versnelling gezet.
Dan moet je het plaatje eens bekijken. Dan weet je genoeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:36 schreef JeMoeder het volgende:
Bericht is onleesbaar, gaat om een random verzameling van zinnen. Kunnen die Britten geen nieuwsberichten schrijven?
Het is vooral too little too late. In principe is het dat al vanaf "wir schaffen das". Men had destijds naar Pim moeten luisteren (grenzen dicht en investeren in achterstandswijken om de problematiek hier op te lossen, geen nieuwe problematiek importeren).quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit nu nog als afdoende beschouwd zal worden.
Als de huidige toestand echt ongewenst was had men er niet bijna rechtlijnig en gestaag naar toe gewerkt. Het is ons niet ‘overkomen’quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is vooral too little too late. In principe is het dat al vanaf "wir schaffen das". Men had destijds naar Pim moeten luisteren (grenzen dicht en investeren in achterstandswijken om de problematiek hier op te lossen, geen nieuwe problematiek importeren).
Lijkt me echt niet prettig als iemand dit bij je wil doen, nee ik ben niet voor meer diversiteit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:54 schreef TAmaru het volgende:
Blijkbaar is dit de video:
*WAARSCHUWING: BLOED EN GEWELD*
https://www.facebook.com/watch/?v=1003226949261139
En toch is het niet de islam die mij het meest irriteert, maar D66 die gewoon doordramt met haar destructieve beleid zonder enige consideraties, als kippen zonder kop, blinkend van deugdzaamheid en vol ijdelheidquote:
De doofpot van de politie gaat niet helpen de gemoederen te bedaren.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:09 schreef Tengano het volgende:
Belfast, Ierland dus. Waarvan ik vorige keer zei dat de verwachting is dat daar de eerste burgeroorlog zal starten.
Het is een kwestie van tijd tot de Pro- of D66 prominenten zelf de negatieve consequenties van dit beleid gaan ervaren.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
En toch is het niet de islam die mij het meest irriteert, maar D66 die gewoon doordramt met haar destructieve beleid zonder enige consideraties, als kippen zonder kop, blinkend van deugdzaamheid en vol ijdelheid
Wat ik ervan begrepen heb is dat zo'n burgeroorlog zich daarom richt tegen meerdere groepen, en de politie of de staat is er daar 1 van omdat men zijn woede mede daarop richt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:12 schreef William_Papadin het volgende:
De doofpot van de politie gaat niet helpen de gemoederen te bedaren.
Ik vind de vvd nog erger dan pro. Pro zijn gewoon wereldvreemde dwazen, kunnen er verder ook weinig aan doen. D66 zijn figuren die bejaarden van het gas afgooien vanwege ‘klimaatverandering ‘ en vervolgens zelf naar zuid-Amerika vliegen. De ergste mensensoort ooit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:12 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd tot de Pro- of D66 prominenten zelf de negatieve consequenties van dit beleid gaan ervaren.
En we worden verdrongen. Hoor ik ook al 30 jaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:32 schreef Caland het volgende:
Er komt nu wel écht een burgeroorlog hoor
-Elk gekkie op het internet de laatste 20 jaar
Het is geen burgerloorlog als het een buitenlandse invasie is met verraders aan de binnenkant. Daar zal eerst mee afgerekend moeten worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:20 schreef LXIV het volgende:
Er gaat daar gewoon een burgeroorlog komen. Die geest is niet meer in de fles te houden. Ben benieuwd wat het effect in Nederland gaat zijn
Ze hadden dat monster dood mogen trappen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:54 schreef TAmaru het volgende:
Blijkbaar is dit de video:
*WAARSCHUWING: BLOED EN GEWELD*
https://www.facebook.com/watch/?v=1003226949261139
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:20 schreef Ericr het volgende:
En we worden verdrongen. Hoor ik ook al 30 jaar.
Zal diegene wel zijn die bijna is onthoofd. Die zal wel wat gezegd hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:14 schreef LXIV het volgende:
Wie is er nu gearresteerd? De man die bijna onthoofd is of de man die dit probeerde?
Omdat 'verward' zo stigmatiserend isquote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die term is achterhaald. Het is tegenwoordig "persoon met onbegrepen gedrag". Geen onzin.
Als ze maar niet vergeten om een crowdfunding actie op te zetten voor deze arme man, hij heeft al zoveel meegemaakt en zo.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef LXIV het volgende:
Snoezige poging tot discriminatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef deedeetee het volgende:
Ja, want weet je wie er ook naar Zuid-Amerika vlogen na dingen met gas en bejaarden?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind de vvd nog erger dan pro. Pro zijn gewoon wereldvreemde dwazen, kunnen er verder ook weinig aan doen. D66 zijn figuren die bejaarden van het gas afgooien vanwege ‘klimaatverandering ‘ en vervolgens zelf naar zuid-Amerika vliegen. De ergste mensensoort ooit.
Tuurlijk want feiten benoemen is discriminatiequote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Snoezige poging tot discriminatie.
quote:A man has been seriously injured in an attack in Belfast in what has been described as a 'depraved barbaric' incident.
Police have said a Somalian man, aged in his 30s, has been arrested on suspicion of attempted murder.
https://www.itv.com/news/(...)-in-belfast-stabbing
Zijn dat niet die mensen die wij hier ook met groot enthousiasme binnenhalen? Die ik altijd op de stations zie lopen met van die hele grote families, allemaal in smetteloos wit met kleding volgens een bepaalde modetrend die ik nog steeds niet helemaal kan plaatsen.quote:PS: De overgrote meerderheid van de Somaliërs is moslim, meestal soennitisch islamitisch. Schattingen plaatsen het aandeel moslims rond de 99% of hoger. Christenen vormen een zeer kleine minderheid.
https://en.wikipedia.org/wiki/Somalia
Oh zeer zeker niet. Je ziet ineens wat er mogelijk is als er iets in de koppen komt (Covid).quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de huidige toestand echt ongewenst was had men er niet bijna rechtlijnig en gestaag naar toe gewerkt. Het is ons niet ‘overkomen’
Ja, ik mis nog steeds een post over Anders Breivik en Tristan V.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:23 schreef matspontius het volgende:
Doen ze anders nooit hoor, is maar incidentje. Ja maar, ja maar, ja maar, hullie doen het ook![]()
![]()
Toegegeven, die Somali's kleden zich beter dan de Eritreërs. Vooral de vrouwen daarvan lijkt nogal vaak rond te lopen in whatever er vanochtend het minste stonk in de wasmand, met een tafelkleed met bloemetjesmotief eroverheen zodat elke kleur en mogelijk patroon vertegenwoordigd zijn in 1 outfit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:13 schreef Tengano het volgende:
Het gaat dus om een Somalier.
[..]
[..]
Zijn dat niet die mensen die wij hier ook met groot enthousiasme binnenhalen? Die ik altijd op de stations zie lopen met van die hele grote families, allemaal in smetteloos wit met kleding volgens een bepaalde modetrend die ik nog steeds niet helemaal kan plaatsen.
Net als dat de eerste reactie op dit soort dingen van een hoop politici is dat het heel erg is MAAR dat we vooral niet moeten stigmatiseren. Er is niks mis met stigmatiseren van mensen met een stigma, oftewel mensen die zich misdragen volgens een bepaald patroon. Dan kun je het patroon namelijk gebruiken bij een aanpak en dan voorkom je dat mensen die daar niet onder vallen erop aangekeken worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk want feiten benoemen is discriminatie![]()
Door het benoemen van al het wangedrag meteen op discriminatie te gooien zitten wij nu met de ellende van 3e wereldlanden hier te kijken. Maar droom jij lekker verder....
Ja natuurlijk, die zien het ook wel aankomen dat als de stemming in Europa helemaal omslaat en in de politiek ook, dat er dan waarschijnlijk niet meer per individu gekeken wordt maar dat hele bevolkingsgroepen eruit geschopt gaan worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Knip
Je wilt niet weten hoe vaak ik niet rechts ingehaald wordt door Marokkaanse collega's met hun ideeën over de aanpak van het soort pisventjes dat de nieuwsberichten domineert. Of aangezien we het hier over een Somali hebben, hoe flauw mijn Somalische vakgroepgenoten ervan werden om steeds uit te leggen dat ze echt Somalisch waren ondanks dat ze zich normaal gedroegen, werkten en keurig Nederlans (en Somali én Italiaans én Engels) spraken en niet qat kauwend in een portiek hingen.
Ik had een Somalische teamgenoot, die vreemd genoeg asiel had gekregen in Nederland na zijn bescheiden profcarriere in Frankrijk. Prima kerel wel, lasser van beroep. Zie ik hem later op locale tv als woordvoerder en leider van de Somalische gemeenschap die er als enige een baan heeft en als enige eraan loopt te trekken om in de benen te komen....quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:52 schreef Qarrad het volgende:
Je wilt niet weten hoe vaak ik niet rechts ingehaald wordt door Marokkaanse collega's met hun ideeën over de aanpak van het soort pisventjes dat de nieuwsberichten domineert. Of aangezien we het hier over een Somali hebben, hoe flauw mijn Somalische vakgroepgenoten ervan werden om steeds uit te leggen dat ze echt Somalisch waren ondanks dat ze zich normaal gedroegen, werkten en keurig Nederlans (en Somali én Italiaans én Engels) spraken en niet qat kauwend in een portiek hingen.
Die modetrend kun je niet plaatsen omdat deze dateert uit het jaar 500.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:13 schreef Tengano het volgende:
Het gaat dus om een Somalier.
[..]
[..]
Zijn dat niet die mensen die wij hier ook met groot enthousiasme binnenhalen? Die ik altijd op de stations zie lopen met van die hele grote families, allemaal in smetteloos wit met kleding volgens een bepaalde modetrend die ik nog steeds niet helemaal kan plaatsen.
Vrouwelijk of mannelijke telefoniste?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef DrDentz het volgende:
Mag jouw vrouw de politie bellen als ze ziet dat een man een man onthoofd?
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgens BBC een Sudanees.
https://www.bbc.com/news/articles/cdejnjdg08eo
Ah, in het VK hebben ze ook twee jaar vertraging met het screenen van nieuwkomers en mogen ze niet in de mobieltjes kijken vanwege privacy...quote:A man believed to be Sudanese
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik denk dat deze man met zijn partij nog hoge ogen gaat gooien bij de verkiezingen in 2029. Hij is extreem populair bij online rechts in het VK en ondanks dat de media er alles aan doet om hem te negeren word hij ondanks of wellicht dankzij het negeren ongekend populair.
Het VK is een tikkende tijdbom dankzij de omvolking en het ongelijke speelveld bij justitie. In Nederland gaan we dezelfde kant op, we zijn maar een paar incidenten verwijderd van dit soort toestanden.
Dit is compleet de schuld van progressief links, de systeem partijen op rechts die het hebben gefaciliteerd en uiteraard de media die een ieder die rechts van de VVD zit verdacht heeft gemaakt.
Neem me niet kwalijk dat dat laatste mij intussen echt niets meer interesseert.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:21 schreef Qarrad het volgende:
Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
Waarom zou het lelijk gaan woekeren? Het lelijke is dat het ondergronds moet.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
Nou, mij wel. Dus neem mij dat dan niet kwalijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk dat dat laatste mij intussen echt niets meer interesseert.
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou het lelijk gaan woekeren? Het lelijke is dat het ondergronds moet.
Ik help je hopen dat hij inderdaad een fatsoenlijke, kundige kerel blijkt als hij genoeg tractie krijgt.quote:Ik weet er niet heel veel van maar volgens mij is die Rupert Lowe al jaren een ijverige volksvertegenwoordiger met veel inhoudelijke kennis van de overheid. Zal lastig worden om hem van hol populisme te beschuldigen.
Hoeft niet, we hoeven enkel naar landen te kijken waar de islam de overhand heeft om dat te kunnen zien.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.
Mij wel, we praten hier over talloze mensen die hier niet om hebben gevraagd maar straks wel geslachtofferd worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk dat dat laatste mij intussen echt niets meer interesseert.
Aardig stuk wel van Ehsan Jami. Ik citeer even, instemmend, de twee slot alinea's:quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
quote:Daarom pleit ik voor een stevige Nederlandse identiteit. Niet als hek om het verleden, maar als fundament onder de toekomst. Zij wantrouwt nieuwkomers niet bij voorbaat, maar maakt wel helder wat hier niet onderhandelbaar is. Zij neemt gevestigde Nederlanders serieus in hun behoefte aan herkenning en continuïteit. En zij stelt iedere burger dezelfde vraag: ben je werkelijk onderdeel van deze gemeenschap, of ben je slechts administratief aanwezig?
De vraag is dus niet of een Nederlandse identiteit bestaat. Natuurlijk bestaat zij. De werkelijke vraag is of wij nog de moed hebben haar inhoud te geven zonder haar te misbruiken. Want een land dat zijn identiteit ontkent, valt uiteen in groepen. Maar een land dat burgerschap versmalt tot afkomst, houdt geen natie over, maar een stamboom met grenzen. Nederland verdient beter dan beide vormen van intellectuele gemakzucht.
Ook uit de niet genegeerde bubbels maar die dicht tegen het centrum van de macht aanzitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.
Het is eerder een type Omtzigt dan een type Klaver qua stijl.quote:Ik help je hopen dat hij inderdaad een fatsoenlijke, kundige kerel blijkt als hij genoeg tractie krijgt.
Gezien de ervaringen met Twitter-aankondigingen en oproepen grijp ik nog niet heel stevig naar mijn parelsnoer. Vorige maand zouden er in Nederland in 12 steden tegelijk massale protesten zijn, maar tenzij krekelgeluiden tegenwoordig een teken van protest zijn liep dat niet heel spectaculair af.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:47 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit kan wel eens fout af gaan lopen vanavond, ik hoop dat het vreedzaam blijft want ik denk niet dat het VK nog veel meer “incidenten” kan verdragen.
Overigens is het zaak voor Starmer om zijn ideologie terzijde te schuiven en wat gaat doen voor de burgers. Doorgaan op dezelfde voet kan en mag geen optie meer zijn wil het VK nog voortbestaan als een natie.
Professionele hitser en tokkie Tommy Robinson heeft nu ook ChatGPT ontdekt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gezien de ervaringen met Twitter-aankondigingen en oproepen grijp ik nog niet heel stevig naar mijn parelsnoer. Vorige maand zouden er in Nederland in 12 steden tegelijk massale protesten zijn, maar tenzij krekelgeluiden tegenwoordig een teken van protest zijn liep dat niet heel spectaculair af.
Edit: tevens "all bunnesses to close" tee hee hee.
Ik denk de kerel met de peddel, gore racist dat hij is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:14 schreef LXIV het volgende:
Wie is er nu gearresteerd? De man die bijna onthoofd is of de man die dit probeerde?
Ik denk dat dat ook wel waar is. Maatschappelijke onrust is voor sommige partijen de brandstof waar ze op draaien. Je ziet het ook aan Wilders. Die wil problemen helemaal niet oplossen want daar heeft hij electoraal helemaal geen baat bij.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Alsof mensen op rechts hopen op dit soort barbarij zodat ze hun eigen politieke agenda kunnen uitrollen.
Goeie God man…….quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:19 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel waar is. Maatschappelijke onrust is voor sommige partijen de brandstof waar ze op draaien. Je ziet het ook aan Wilders. Die wil problemen helemaal niet oplossen want daar heeft hij electoraal helemaal geen baat bij.
Niet waar en ook niet netjes om mensen die hun werk doen hiervoor persoonlijk aansprakelijk te verklaren. De Raad van State:quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Hiernaast politici die dit probleem niet onderkennen, en zelfs actief beleid maken om dit probleem erger te maken zoals mensen als Thom de Graaf welke mede verantwoordelijk is voor het feit dat mobiele telefoons en laptops van asielzoekers in Nederland niet meer doorzocht worden
ten eerste reken ik mezelf niet tot progressief links. Ten tweede is dat niet helemaal wat ik zeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Goeie God man…….
[ x ]
Figuren zoals Lowe, Farage en Robinson likken hun vingers af bij het idee van openbare onthoofdingen en andere vormen van terreur, althans dat is dus de gedachtegang bij progressief links.
Ik zie vooral mensen op links de mensen aanvallen die de omvolking al jaren ter discussie willen stellen.
Misschien is de tijd voor het gesprek voorbij en moet er gewoon actie ondernomen worden voordat de zaak nog verder radicaliseert.
Feit blijft dat er op basis van zijn advies nu geen mobiele telefoons dan wel laptops worden doorzocht van asielzoekers, met alle mogelijke desastreuze gevolgen van dien. Wat was de intentie om hier naar te kijken? Dit soort kwesties zouden juist veel meer in het openbaar besproken moeten worden omdat ze mijn inziens de belangen van de autochtone burger direct ondermijden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Niet waar en ook niet netjes om mensen die hun werk doen hiervoor persoonlijk aansprakelijk te verklaren. De Raad van State:
1. Concludeerde dat er geen wettelijke grondslag is om die doorzoekingen te doen. De overheid dient zich aan de wet te houden dus moeten ze daar mee stoppen
2. Gaf aan dat als de overheid de doorzoekingen door wil laten gaan, de desbetreffende bepaling in de vreemdelingenwet verder uitgewerkt dient te worden.
Niet: het mag niet en het mag nooit
Wel: de wet staat het niet toe, maar de wet kan gewijzigd worden
De dienst J&V kwam tot dezelfde conclusie en heeft de minister van A&M aanbevolen de wet snel aan te passen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |