Als ze maar niet vergeten om een crowdfunding actie op te zetten voor deze arme man, hij heeft al zoveel meegemaakt en zo.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef LXIV het volgende:
Zal wel eerst verzwegen worden in de Nederlandse media en daarna gedownplayed en uiteindelijk goedgepraat.
Snoezige poging tot discriminatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef deedeetee het volgende:
Maar dit is een ongelukkige uitzondering hoor. De andere barbaren zijn best wel lief.
Natuurlijk zijn het niet allemaal geschifte moordenaars, verkrachters en dieven. Maar veel te veel zijn dat wél.... En in hun cultuur denkt men daar gewoon heel anders over dan wij dat doen.
Ja, want weet je wie er ook naar Zuid-Amerika vlogen na dingen met gas en bejaarden?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind de vvd nog erger dan pro. Pro zijn gewoon wereldvreemde dwazen, kunnen er verder ook weinig aan doen. D66 zijn figuren die bejaarden van het gas afgooien vanwege ‘klimaatverandering ‘ en vervolgens zelf naar zuid-Amerika vliegen. De ergste mensensoort ooit.
Tuurlijk want feiten benoemen is discriminatiequote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Snoezige poging tot discriminatie.
quote:A man has been seriously injured in an attack in Belfast in what has been described as a 'depraved barbaric' incident.
Police have said a Somalian man, aged in his 30s, has been arrested on suspicion of attempted murder.
https://www.itv.com/news/(...)-in-belfast-stabbing
Zijn dat niet die mensen die wij hier ook met groot enthousiasme binnenhalen? Die ik altijd op de stations zie lopen met van die hele grote families, allemaal in smetteloos wit met kleding volgens een bepaalde modetrend die ik nog steeds niet helemaal kan plaatsen.quote:PS: De overgrote meerderheid van de Somaliërs is moslim, meestal soennitisch islamitisch. Schattingen plaatsen het aandeel moslims rond de 99% of hoger. Christenen vormen een zeer kleine minderheid.
https://en.wikipedia.org/wiki/Somalia
Oh zeer zeker niet. Je ziet ineens wat er mogelijk is als er iets in de koppen komt (Covid).quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de huidige toestand echt ongewenst was had men er niet bijna rechtlijnig en gestaag naar toe gewerkt. Het is ons niet ‘overkomen’
Ja, ik mis nog steeds een post over Anders Breivik en Tristan V.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:23 schreef matspontius het volgende:
Doen ze anders nooit hoor, is maar incidentje. Ja maar, ja maar, ja maar, hullie doen het ook![]()
![]()
Toegegeven, die Somali's kleden zich beter dan de Eritreërs. Vooral de vrouwen daarvan lijkt nogal vaak rond te lopen in whatever er vanochtend het minste stonk in de wasmand, met een tafelkleed met bloemetjesmotief eroverheen zodat elke kleur en mogelijk patroon vertegenwoordigd zijn in 1 outfit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:13 schreef Tengano het volgende:
Het gaat dus om een Somalier.
[..]
[..]
Zijn dat niet die mensen die wij hier ook met groot enthousiasme binnenhalen? Die ik altijd op de stations zie lopen met van die hele grote families, allemaal in smetteloos wit met kleding volgens een bepaalde modetrend die ik nog steeds niet helemaal kan plaatsen.
Net als dat de eerste reactie op dit soort dingen van een hoop politici is dat het heel erg is MAAR dat we vooral niet moeten stigmatiseren. Er is niks mis met stigmatiseren van mensen met een stigma, oftewel mensen die zich misdragen volgens een bepaald patroon. Dan kun je het patroon namelijk gebruiken bij een aanpak en dan voorkom je dat mensen die daar niet onder vallen erop aangekeken worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk want feiten benoemen is discriminatie![]()
Door het benoemen van al het wangedrag meteen op discriminatie te gooien zitten wij nu met de ellende van 3e wereldlanden hier te kijken. Maar droom jij lekker verder....
Ja natuurlijk, die zien het ook wel aankomen dat als de stemming in Europa helemaal omslaat en in de politiek ook, dat er dan waarschijnlijk niet meer per individu gekeken wordt maar dat hele bevolkingsgroepen eruit geschopt gaan worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Knip
Je wilt niet weten hoe vaak ik niet rechts ingehaald wordt door Marokkaanse collega's met hun ideeën over de aanpak van het soort pisventjes dat de nieuwsberichten domineert. Of aangezien we het hier over een Somali hebben, hoe flauw mijn Somalische vakgroepgenoten ervan werden om steeds uit te leggen dat ze echt Somalisch waren ondanks dat ze zich normaal gedroegen, werkten en keurig Nederlans (en Somali én Italiaans én Engels) spraken en niet qat kauwend in een portiek hingen.
Ik had een Somalische teamgenoot, die vreemd genoeg asiel had gekregen in Nederland na zijn bescheiden profcarriere in Frankrijk. Prima kerel wel, lasser van beroep. Zie ik hem later op locale tv als woordvoerder en leider van de Somalische gemeenschap die er als enige een baan heeft en als enige eraan loopt te trekken om in de benen te komen....quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:52 schreef Qarrad het volgende:
Je wilt niet weten hoe vaak ik niet rechts ingehaald wordt door Marokkaanse collega's met hun ideeën over de aanpak van het soort pisventjes dat de nieuwsberichten domineert. Of aangezien we het hier over een Somali hebben, hoe flauw mijn Somalische vakgroepgenoten ervan werden om steeds uit te leggen dat ze echt Somalisch waren ondanks dat ze zich normaal gedroegen, werkten en keurig Nederlans (en Somali én Italiaans én Engels) spraken en niet qat kauwend in een portiek hingen.
Die modetrend kun je niet plaatsen omdat deze dateert uit het jaar 500.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:13 schreef Tengano het volgende:
Het gaat dus om een Somalier.
[..]
[..]
Zijn dat niet die mensen die wij hier ook met groot enthousiasme binnenhalen? Die ik altijd op de stations zie lopen met van die hele grote families, allemaal in smetteloos wit met kleding volgens een bepaalde modetrend die ik nog steeds niet helemaal kan plaatsen.
Vrouwelijk of mannelijke telefoniste?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef DrDentz het volgende:
Mag jouw vrouw de politie bellen als ze ziet dat een man een man onthoofd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |