De genoemde partijen zoals de PVV, FvD waren daarmee ook gekomen. Mensen trappen steeds in die bullshit van minder asiel terwijl dit een EU aangelegenheid is. Bovendien moet er een hoop naar defensie waar iedere partij het wel mee eens is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe weet je het zo te draaien dat je die 3 partijen er bij betrekt als dit uit de koker komt van d66 en vvd die nu in het kabinet zitten... ?
Omdat ik merk dat de ophef rondom de bezuinigingen van het huidige kabinet vrij groot is (en ook over de voorgaande kabinetten) maar men desondanks massaal dom rechts blijft stemmen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe weet je het zo te draaien dat je die 3 partijen er bij betrekt als dit uit de koker komt van d66 en vvd die nu in het kabinet zitten... ?
Als je links stemt in dit land krijg je een paar dingen er gratis bij: allochtoongeknuffel en nog meer asielzoekers die dit land niet aan kan, compleet wanbestuur en klimaatgedram.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat ik merk dat de ophef rondom de bezuinigingen van het huidige kabinet vrij groot is (en ook over de voorgaande kabinetten) maar men desondanks massaal dom rechts blijft stemmen.
Als men zo begaan is met sociale zekerheid en zorg dan moet men massaal links stemmen.
Maar een groot gedeelte van de rechtse stemmers vinden asielzoekers allesbepalend en zijn daarvoor bereid structureel in hun reet te worden genomen.
Of D66 en VVD nu aan de macht zijn of niet. De VVD is van hetzelfde laken een pak natuurlijk (tegenwoordig).
Hier ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je links stemt in dit land krijg je een paar dingen er gratis bij: allochtoongeknuffel en nog meer asielzoekers die dit land niet aan kan, compleet wanbestuur en klimaatgedram.
Zie hoe het nu gaat in Amsterdam en Utrecht. Je wil dat door het hele land hebben?
Traditioneel sociaal links bestaat niet meer in NL. Is er wel een partij de sociaal opkomt voor de middenklasse en de asielinstroom werkelijk gaat aanpakken, gaat die ongetwijfeld de aankomende decennia de scepter zwaaien. Op alle fronten.
Ben het dus met je eens dat het huidige 'rechts' echt geen oplossing is, alleen oneens dat de 'linkse' partijen uit het huidige bestel je oplossing gaan zijn.
Ik snap je compleet. Echt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:58 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Een klassieke linkse partij die Nederland op een zet.
Niet de grenzen open maar wel sociaal beleid gaat met overmacht winnen.
Maar in plaats daarvan krijgen we gedram over doe wat ik zeg niet wat ik doe en nog meer kanslozen vluchtelingen en geknuffel.
Onder hun is heel Nederland straks een grote open inrichting zie Amsterdam en Utrecht.
We hebben zoveel partijen in Nederland maar inhoudelijk zijn ze links 1 pot nat en rechts ook.
Geen een partij kan ik mij echt in vinden.
Hoe belachelijk is dat met zoveel partijen.
Dus stem ik waar ik persoonlijk dan nog het meeste belang bij heb.
Hra bijvoorbeeld maar op de vvd maar dat is niet omdat ik er ideologisch hardcore aan verbonden ben meer omdat de rest nog veel slechter is.
Ik stem niet op eurofielen partijen als volt en d66.
Of woke partijen als d66.
Christelijke partijen ook niet.
Geloven doe je maar in de kerk.
Denk zijn landverraders.
Fvd zijn gekkies.
Pro en pvdd zijn extreem gestoorden linkse partijen.
Pvv is eenmansshow.
Tja blijft er niet veel over.
Hopelijk krijg je nooit iets ernstigsquote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zitten hele pretparken en terrassen vol met labbekakken met kwaaltjes. Dat hele dogma dat mensen met een uitkering zielig zijn mag er wel eens van af. Als je ziek bent krijg je een IVA uitkering, en die is redelijk, heb je geen werk ww, ben je oud aow. De restpartij zit in de bijstand, dat zijn zo bezien overwegend mensen die daar verwijtbaar in zitten.
Alleen doet rechts ook geen ene reet aan migratie, maar breken ze wel allerlei voorzieningen ondertussen af. Ze hebben volgens mij ook geen reden om wat aan migratie te doen, want het levert hun stemmen op die anders naar linkse partijen zouden gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je links stemt in dit land krijg je een paar dingen er gratis bij: allochtoongeknuffel en nog meer asielzoekers die dit land niet aan kan, compleet wanbestuur en klimaatgedram.
Zie hoe het nu gaat in Amsterdam en Utrecht. Je wil dat door het hele land hebben?
Traditioneel sociaal links bestaat niet meer in NL. Is er wel een partij de sociaal opkomt voor de middenklasse en de asielinstroom werkelijk gaat aanpakken, gaat die ongetwijfeld de aankomende decennia de scepter zwaaien. Op alle fronten.
Ben het dus met je eens dat het huidige 'rechts' echt geen oplossing is, alleen oneens dat de 'linkse' partijen uit het huidige bestel je oplossing gaan zijn.
Dat krijg je ook met een FvD en PVV. Nog steeds, welke partij dan ook zitten we met een progressief neoliberaal beleid. Uitbreiding EU vanwege steeds goedkopere arbeid, expats en ga zo maar door. Enfin een proces dat niet te stoppen is. Een protest stem op de SP? De SP is de enige echte linkse partij. Ik snap niet waarom men nu links de schuld geeft. Er is al jaren geen echt links beleid meer laat staan een sociaal democratiequote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is precies dezelfde conclusie die EttovanBelgie heeft. En ik voeg daar aan toe dat 'linkse' partijen als gl-pvda, pvdd, denk, d66 zijn batshit crazy gegaan op de ID-politics. Daarbij een kanttekening dat d66 economisch rechts is en id-politics ook gewoon dat batshit crazy links is. Rare combo, maar waar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 14:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat krijg je ook met een FvD en PVV. Nog steeds, welke partij dan ook zitten we met een progressief neoliberaal beleid. Uitbreiding EU vanwege steeds goedkopere arbeid, expats en ga zo maar door. Enfin een proces dat niet te stoppen is. Een protest stem op de SP? De SP is de enige echte linkse partij. Ik snap niet waarom men nu links de schuld geeft. Er is al jaren geen echt links beleid meer laat staan een sociaal democratie
Dat hoop ik ook niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 14:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hopelijk krijg je nooit iets ernstigs
Dan piep je wel anders
Er zijn twee problemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het gaat dus óók om het afschaffen van de aftrekpost zorgkosten, het afschaffen van de huishoudelijke hulp in de WMO, het verhogen van het eigen risico enzovoorts.
Ja, ik werk met mensen met een beperking, die maken zich heel veel zorgen. Die mensen moeten vaak al meer uitgeven, en dat wordt nu nog meer.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:21 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dit is toch te gek. Je ziet dat de mensen die aan de knoppen zitten in Den Haag niet chronisch ziek zijn, en anders genoeg geld op de rekening hebben ....
Goed stuk van Spekman. We moeten helaas onze defensie vergroten. De vraag is dan wel of dat 5% moet zijn en of dat wel goed besteed word.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn twee problemen.
Probleem 1: de instroom is onhoudbaar. Zelfs Hans Spekman van de FNV vindt dat, en dat is geen neoliberale anarcho kapitalist.
Bron: https://wnl.tv/2026/05/01(...)baar-lui-van-kabinet
Probleem 2: kabinet zoekt geld voor defensie omdat zij denkt dat Rusland binnenkort op de stoep staat. Dit betekent dat zij redenen zoekt om overal geld vandaan te halen. Dus ooik snijden in huidige regelingen zoals bedoeld zoals jij opnoemde.
Slechts de wapenindustrie profiteert van investeringen in de defensies van landen. Die staan namelijk op veilige plekken wapens te produceren en te testen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Goed stuk van Spekman. We moeten helaas onze defensie vergroten. De vraag is dan wel of dat 5% moet zijn en of dat wel goed besteed word.
Helaas moet je net als in de koude oorlog wel mee moeten gaan. Niet omdat die maffe Russen morgen op onze stoep staan maar om ze niet op gedachten te brengen. Helaas is dat afschrikmiddel noodzakelijk als je ook nog met een onbetrouwbare partner(VS) te maken krijgt. Dat is helaas geopolitieke noodzaak.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Slechts de wapenindustrie profiteert van investeringen in de defensies van landen. Die staan namelijk op veilige plekken wapens te produceren en te testen.
Mogelijk kun je ze gerust stellen dat het plannen zijn en zoiets niet zomaar doorgedrukt kan worden. Maar ik snap hen wel, ook door eigen ervaring. Maar gek laten maken moeten we ons niet, dan crashen we helemaalquote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik werk met mensen met een beperking, die maken zich heel veel zorgen. Die mensen moeten vaak al meer uitgeven, en dat wordt nu nog meer.
Ik bedoel aan hulpmiddelen, medische kosten, woningaanpassingen, hulp etc. etc. Ook bijvoorbeeld aan energie als je een zuurstofapparaat of zoiets dergelijks hebt. Waar je niet zonder kunt, want dan ga je dood.
Echt zielig.
Hah, alsof jij sociaal ipv neoliberaal zou stemmen wanneer links zich tegen asielzoekers keert. Je hebt het hier al jarenlang duidelijk gemaakt dat jij alleen met je eigen portemonnee stemt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat wil ik ook graag.
Daar ben ik het met je eens.
Maar dat mensen rechts stemmen heeft ook grotendeels te maken met links die kop in zand steekt.
Bezig is met identiteit politiek.
Barmhartigheid voor allerlei buitenlanders waarvan we afkomst niet weten.
Blijven importeren van zogenaamde oorlogsslachtoffers die allemaal ook trauma hebben.
Druk op gezondheidszorg neemt toe.
Veel zitten na 5 jaar nog in de bijstand meer dan 60% druk op sociale voorzieningen.
Overal neemt de druk toe.
Kost miljarden.
Miljarden die we ook aan "onze chronische zieke" kunnen geven.
Maar he dat is racisme moeten wel barmhartig blijven en een kop soep geven.
En dat geldt ook voor jou. Je hebt hier door de jaren heen al genoeg posts gemaakt waaruit blijkt dat je geen ene fuck om arbeidsongeschikten geeft; je ziet het merendeel als profiteurs. En de rest boeit je ook niets, want jij bent immers niet arbeidsongeschikt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn twee problemen.
Probleem 1: de instroom is onhoudbaar. Zelfs Hans Spekman van de FNV vindt dat, en dat is geen neoliberale anarcho kapitalist.
Bron: https://wnl.tv/2026/05/01(...)baar-lui-van-kabinet
Probleem 2: kabinet zoekt geld voor defensie omdat zij denkt dat Rusland binnenkort op de stoep staat. Dit betekent dat zij redenen zoekt om overal geld vandaan te halen. Dus ooik snijden in huidige regelingen zoals bedoeld zoals jij opnoemde.
Nou en?quote:Op woensdag 10 juni 2026 01:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat geldt ook voor jou. Je hebt hier door de jaren heen al genoeg posts gemaakt waaruit blijkt dat je geen ene fuck om arbeidsongeschikten geeft; je ziet het merendeel als profiteurs. En de rest boeit je ook niets, want jij bent immers niet arbeidsongeschikt.
Met je 'ja maar links is voor asielopvang'. Alsof dat hetgeen is wat jou weerhoudt om sociaaldemocratisch te stemmen.
Het is links wat deze noodzakelijke bezuiningen veroorzaakt. Als er een volledige asielstop was ingevoerd jaren terug hadden we bijvoorbeeld geen 12 miljard onkosten voor asiel en geen miljarden extra kosten aan uitkeringen en bijstand.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat ik merk dat de ophef rondom de bezuinigingen van het huidige kabinet vrij groot is (en ook over de voorgaande kabinetten) maar men desondanks massaal dom rechts blijft stemmen.
Als men zo begaan is met sociale zekerheid en zorg dan moet men massaal links stemmen.
Maar een groot gedeelte van de rechtse stemmers vinden asielzoekers allesbepalend en zijn daarvoor bereid structureel in hun reet te worden genomen.
Of D66 en VVD nu aan de macht zijn of niet. De VVD is van hetzelfde laken een pak natuurlijk (tegenwoordig).
Ik begrijp je punt over afschrikking, maar dat verklaart nog steeds niet waarom de wapenindustrie structureel de grootste profiteur is. Zelfs als je meedoet aan geopolitiek, kun je nog steeds kiezen voor publieke productie, Europese samenwerking of strengere winstbegrenzing.-Mee moeten gaan-is geen vrijbrief voor een industrie die floreert bij instabiliteit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:18 schreef Cherni het volgende:
Helaas moet je net als in de koude oorlog wel mee moeten gaan. Niet omdat die maffe Russen morgen op onze stoep staan maar om ze niet op gedachten te brengen. Helaas is dat afschrikmiddel noodzakelijk als je ook nog met een onbetrouwbare partner(VS) te maken krijgt. Dat is helaas geopolitieke noodzaak.
Omdat ook al jarenlang geen andere keuze is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 01:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Hah, alsof jij sociaal ipv neoliberaal zou stemmen wanneer links zich tegen asielzoekers keert. Je hebt het hier al jarenlang duidelijk gemaakt dat jij alleen met je eigen portemonnee stemt.
Echt links wil dat de sterkste schouders de zwaarste lasten pakken, niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:28 schreef Nicksanders het volgende:
En links de belastingen nog meer wilt verhogen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |