Van die nu nog 'redelijke' IVA-uitkering willen ze mensen juist zo snel mogelijk af helpen, afgaande op de plannen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zitten hele pretparken en terrassen vol met labbekakken met kwaaltjes. Dat hele dogma dat mensen met een uitkering zielig zijn mag er wel eens van af. Als je ziek bent krijg je een IVA uitkering, en die is redelijk, heb je geen werk ww, ben je oud aow. De restpartij zit in de bijstand, dat zijn zo bezien overwegend mensen die daar verwijtbaar in zitten.
De grootverbruikers hebben het voor gewone mensen vrijwel onmogelijk gemaakt om echt zelfredzaam te worden, en dat voelt als een vorm van structureel onrecht dat steeds dieper in de samenleving wortelt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die mensen moeten dan ook gewoon hun eigen broek ophouden. Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:39 schreef Eightyone het volgende:
Van die nu nog 'redelijke' IVA-uitkering willen ze mensen juist zo snel mogelijk af helpen
Het is een trieste ontwikkeling. Ben ook niet meer gaan stemmen. Sinds die globalisatie gaat het naar mijn gevoel achteruit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Boeien, als er maar geen enkele asielzoeker ons land binnenkomt.
Groetjes,
De gemiddelde stemmer op PVV, FVD, JA21 en een deel van de VVD stemmers.
Bizar. Zo willen ze ook af van de transitie vergoeding bij ontslag door ziekte.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Van die nu nog 'redelijke' IVA-uitkering willen ze mensen juist zo snel mogelijk af helpen, afgaande op de plannen.
Dan hadden ze het inkomensafhankelijk moeten maken of een eigen bijdrage moeten invoeren voor hoge inkomens. Niet alle huishoudelijke hulp afschaffen voor iedereen met meer dan het absolute bestaansminimum.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:11 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Deze snap ik nog enigzinds, want er is heel veel misbruik van gemaakt. Voor twee tientjes per maand kon je al huishoudelijke hulp krijgen, en veel mensen konden ook een poetshulp betalen. Ik denk dat het goed is dat ze hier krtisch naar gaan kijken.
Waarom moet de iva weg?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Die IVA moet juist weg. Het gaat hier niet over die andere uitkeringen, maar over de oneerlijke stijging van kosten waar geen mogelijkheid voor is om dit aan te vullen door de betrokkenen. Lekker mensen afschilderen als labbekakken. Wat een bink.
Die IVA is ook in het belang van werkgevers. Ze hebben daardoor minder kosten mbt trajecten, keuringen, zoeken naar ander werk etc. Het gaat daarbij om werknemers met een ernstige ziekte zoals bijvoorbeeld kanker fase 4.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:58 schreef [url=https://forum.fok.nl/user
/profile/511304]cinderloom[/url] het volgende:
[..]
Klopt.
En ik denk dat voor nieuwe gevallen het ook lastig gaat worden, want mogelijk is er daarvoor wel draagkracht in de kamer. Voor huidige gevallen niet, maar dat is ook een ander verhaal.
Dat wordt vaak gedacht, maar dat is echt niet zo.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:31 schreef Cherni het volgende:
Het gaat daarbij om werknemers met een ernstige ziekte zoals bijvoorbeeld kanker fase 4
Ja, dat klopt wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Dan hadden ze het inkomensafhankelijk moeten maken of een eigen bijdrage moeten invoeren voor hoge inkomens. Niet alle huishoudelijke hulp afschaffen voor iedereen met meer dan het absolute bestaansminimum.
Precies, dit gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Met als gevolg dat er veel in die doelgroep in financiële problemen komt en er weer een bak geld kan naar schuldhulpverlening, juridische bijstand en psychische hulpverlening.
Simplificeren. Ipv IVA WGAen enkel nog WGA. Is makkelijker voor de keuringsartsen.quote:
Er wordt vaak gedacht dat een keuringsarts op het moment van het gesprek een beslissing neemt of het wel of geen IVA wordt. Maar in heel veel gevallen zijn er al arbeidsdeskundige onderzoeken geweest waar een arts op kan en mag varen. Natuurlijk zal wel of geen IVA keuze voor een arts nuttiger zjn, maar heb wel het idee dat het wat meer in de overdreven stand wordt gezet door het kabinetquote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Simpliceren. Ipv iva en wga enkel nog wga. Is makkelijker voor keuringsartsen.
Is ook zo. Goede aanvullingquote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:42 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Er wordt vaak gedacht dat een keuringsarts op het moment van het gesprek een beslissing neemt of het wel of geen IVA wordt. Maar in heel veel gevallen zijn er al arbeidsdeskundige onderzoeken geweest waar een arts op kan en mag varen. Natuurlijk zal wel of geen IVA keuze voor een arts nuttiger zjn, maar heb wel het idee dat het wat meer in de overdreven stand wordt gezet door het kabinet
Mijn ervaring is dat ze daar niet over nadenken. Hebben ze ook niet gedaan bij de voorgestelde bezuiniging op de AOW.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:34 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dat wordt vaak gedacht, maar dat is echt niet zo.
Het zijn wel mensen die aantoonbaar niet meer kunnen werken. Maar bij wijze van wel nog 40 jaar kunnen leven.
[..]
Ja, dat klopt wel.
[..]
Precies, dit gaat gebeuren.
Daar zullen ze toch ook wel over nadenken.
-----------
Maar dat hele WMO gebeuren ... dat staat al jaren op de kalender. Dacht dat het nu in gaat (eigen bijdrage) vanaf 1 jan 2027, althans dat is het plan. Maar het zal sowieso wel weer owrden verschoven want we zitten nu al begin juni. Zal wel voor meer gelden, dit soort ingrepen is niet zomaar geregeld.
Bij een iva is er geen keuring meer. Dan is het over. Dat zijn mensen die ziek zijn waarvan ze zeker weten dat die ook nooit meer kunnen werken. Die bespaar je de ellende van trajecten, herkeuringen etc. Ik val daar dan onder. Sinds mijn 63ste. Ze moeten mij ook niet meer lastig vallen. Dat ik nog leef is al een wonder. En ja ik zit regelmatig op een terras, maak dagelijks een wandeling van circa 5 km en profiteer als nooit eerder.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:26 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Die IVA moet weg voor stelselvereenvoudiging. Om de artsen vlotter te laten keuren. En waarschijnlijk ook om 5% verschil in uitkeringhoogte af te romen.
Het zijn ook gewoon bezuinigingen. Pakken van de zwakkeren en de sterkeren ontzien. Rechts beleid in optima forma. Walgelijke egotrippers.
Tegen de tijd dat je echt de negatieve gevolgen van het verder uitkleden van vangnetten gaat zien (meer schulden, meer overlast, meer uitval, etc) ben je zo weer een kabinet verder, een eeuwigheid in het huidige politieke landschap. Het probleem van een volgende bestuurder dus.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:34 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Daar zullen ze toch ook wel over nadenken.
Van zowel links als rechts overigens.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je echt de negatieve gevolgen van het verder uitkleden van vangnetten gaat zien (meer schulden, meer overlast, meer uitval, etc) ben je zo weer een kabinet verder, een eeuwigheid in het huidige politieke landschap. Het probleem van een volgende bestuurder dus.
De handicap waar ons land momenteel het zwaarst onder gebukt gaat is die van politieke visieloosheid.
De dooddoener dat zolang het nog geen derde wereld toestanden zijn we niet mogen klagen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:59 schreef Nicksanders het volgende:
Mensen piepen maar ze hebben het nog altijd beter dan in elk ander willekeurig land.
In veel andere landen waren ze al dood en begraven.
Ik ben echt voor helpen daar waar kan maar ja blijkbaar willen we heel de wereld helpen opvangen uitkeringen etc.
Dan de mensen die hier geboren nog ook onderhouden.
Ergens is een grens.
Obsessie much.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:05 schreef Q. het volgende:
[..]
"JA MAAR DE ASIELZOEKERS MAKEN ALLES KAPOT!!11!!!! "
Hoe weet je het zo te draaien dat je die 3 partijen er bij betrekt als dit uit de koker komt van d66 en vvd die nu in het kabinet zitten... ?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Boeien, als er maar geen enkele asielzoeker ons land binnenkomt.
Groetjes,
De gemiddelde stemmer op PVV, FVD, JA21 en een deel van de VVD stemmers.
Dat wil ik ook graag.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De dooddoener dat zolang het nog geen derde wereld toestanden zijn we niet mogen klagen.
Lijkt mij dat we juist goed willen blijven scoren in al die bekende lijstjes in plaats van diep wegzakken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |