abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2026 @ 10:39:58 #26
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220992522
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zitten hele pretparken en terrassen vol met labbekakken met kwaaltjes. Dat hele dogma dat mensen met een uitkering zielig zijn mag er wel eens van af. Als je ziek bent krijg je een IVA uitkering, en die is redelijk, heb je geen werk ww, ben je oud aow. De restpartij zit in de bijstand, dat zijn zo bezien overwegend mensen die daar verwijtbaar in zitten.
Van die nu nog 'redelijke' IVA-uitkering willen ze mensen juist zo snel mogelijk af helpen, afgaande op de plannen.
pi_220992570
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die mensen moeten dan ook gewoon hun eigen broek ophouden. Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
De grootverbruikers hebben het voor gewone mensen vrijwel onmogelijk gemaakt om echt zelfredzaam te worden, en dat voelt als een vorm van structureel onrecht dat steeds dieper in de samenleving wortelt.
Want zolang een kleine groep de middelen opslokt en de rest afhankelijk houdt, blijft dat onrecht niet alleen bestaan maar bepaalt het ook wie wel en wie niet een toekomst kan opbouwen.
pi_220992580
Let them eat cake.
pi_220992618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:39 schreef Eightyone het volgende:
Van die nu nog 'redelijke' IVA-uitkering willen ze mensen juist zo snel mogelijk af helpen
Klopt.
En ik denk dat voor nieuwe gevallen het ook lastig gaat worden, want mogelijk is er daarvoor wel draagkracht in de kamer. Voor huidige gevallen niet, maar dat is ook een ander verhaal.
pi_220992747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Boeien, als er maar geen enkele asielzoeker ons land binnenkomt.

Groetjes,

De gemiddelde stemmer op PVV, FVD, JA21 en een deel van de VVD stemmers.
Het is een trieste ontwikkeling. Ben ook niet meer gaan stemmen. Sinds die globalisatie gaat het naar mijn gevoel achteruit.
pi_220992756
Met als gevolg dat er veel in die doelgroep in financiële problemen komt en er weer een bak geld kan naar schuldhulpverlening, juridische bijstand en psychische hulpverlening.
pi_220992766
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:39 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Van die nu nog 'redelijke' IVA-uitkering willen ze mensen juist zo snel mogelijk af helpen, afgaande op de plannen.
Bizar. Zo willen ze ook af van de transitie vergoeding bij ontslag door ziekte.
pi_220992802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:11 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Deze snap ik nog enigzinds, want er is heel veel misbruik van gemaakt. Voor twee tientjes per maand kon je al huishoudelijke hulp krijgen, en veel mensen konden ook een poetshulp betalen. Ik denk dat het goed is dat ze hier krtisch naar gaan kijken.

Dan hadden ze het inkomensafhankelijk moeten maken of een eigen bijdrage moeten invoeren voor hoge inkomens. Niet alle huishoudelijke hulp afschaffen voor iedereen met meer dan het absolute bestaansminimum.

Nu maken ze huishoudelijke hulp niet meer toegankelijk voor iedereen met een inkomen van pakweg minder dan 2x modaal ofzo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220992857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:57 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die IVA moet juist weg. Het gaat hier niet over die andere uitkeringen, maar over de oneerlijke stijging van kosten waar geen mogelijkheid voor is om dit aan te vullen door de betrokkenen. Lekker mensen afschilderen als labbekakken. Wat een bink.
Waarom moet de iva weg?
pi_220993026
Vooral de senioren zullen het gelag betalen.
Zij raken vaak al een groot deel van de verplichte eigen bijdrage kwijt.
Huishoudelijke hulp voorkomt dat ze murale zorg nodig hebben, wat bij het wegvallen van deze hulp de kosten voor de maatschappij juist opjaagt. Maar zover hebben de beleidsmakers weinig of geen inzicht in de gevolgen.
Beter ware het dat de hulpbehoevenden een redelijke eigen bijdrage betalen naar rato van hun inkomen. Dat is nu niet (meer) het geval.
Verder vallen steeds meer noodzakelijke medische kosten buiten het verzekeringspakket en komen voor eigen rekening en ga zo maar door.
Dit wordt een gebed zonder end.
pi_220993074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:58 schreef [url=https://forum.fok.nl/user
/profile/511304]cinderloom[/url] het volgende:

[..]
Klopt.
En ik denk dat voor nieuwe gevallen het ook lastig gaat worden, want mogelijk is er daarvoor wel draagkracht in de kamer. Voor huidige gevallen niet, maar dat is ook een ander verhaal.
Die IVA is ook in het belang van werkgevers. Ze hebben daardoor minder kosten mbt trajecten, keuringen, zoeken naar ander werk etc. Het gaat daarbij om werknemers met een ernstige ziekte zoals bijvoorbeeld kanker fase 4.
pi_220993096
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:31 schreef Cherni het volgende:
Het gaat daarbij om werknemers met een ernstige ziekte zoals bijvoorbeeld kanker fase 4
Dat wordt vaak gedacht, maar dat is echt niet zo.
Het zijn wel mensen die aantoonbaar niet meer kunnen werken. Maar bij wijze van wel nog 40 jaar kunnen leven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Dan hadden ze het inkomensafhankelijk moeten maken of een eigen bijdrage moeten invoeren voor hoge inkomens. Niet alle huishoudelijke hulp afschaffen voor iedereen met meer dan het absolute bestaansminimum.
Ja, dat klopt wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Met als gevolg dat er veel in die doelgroep in financiële problemen komt en er weer een bak geld kan naar schuldhulpverlening, juridische bijstand en psychische hulpverlening.
Precies, dit gaat gebeuren.
Daar zullen ze toch ook wel over nadenken.

-----------

Maar dat hele WMO gebeuren ... dat staat al jaren op de kalender. Dacht dat het nu in gaat (eigen bijdrage) vanaf 1 jan 2027, althans dat is het plan. Maar het zal sowieso wel weer owrden verschoven want we zitten nu al begin juni. Zal wel voor meer gelden, dit soort ingrepen is niet zomaar geregeld.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:35:20 #38
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220993104
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waarom moet de iva weg?
Simplificeren. Ipv IVA WGAen enkel nog WGA. Is makkelijker voor de keuringsartsen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 09-06-2026 11:42:42 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220993246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:35 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Simpliceren. Ipv iva en wga enkel nog wga. Is makkelijker voor keuringsartsen.
Er wordt vaak gedacht dat een keuringsarts op het moment van het gesprek een beslissing neemt of het wel of geen IVA wordt. Maar in heel veel gevallen zijn er al arbeidsdeskundige onderzoeken geweest waar een arts op kan en mag varen. Natuurlijk zal wel of geen IVA keuze voor een arts nuttiger zjn, maar heb wel het idee dat het wat meer in de overdreven stand wordt gezet door het kabinet
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:44:09 #40
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220993293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:42 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Er wordt vaak gedacht dat een keuringsarts op het moment van het gesprek een beslissing neemt of het wel of geen IVA wordt. Maar in heel veel gevallen zijn er al arbeidsdeskundige onderzoeken geweest waar een arts op kan en mag varen. Natuurlijk zal wel of geen IVA keuze voor een arts nuttiger zjn, maar heb wel het idee dat het wat meer in de overdreven stand wordt gezet door het kabinet
Is ook zo. Goede aanvulling
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220993347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:34 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dat wordt vaak gedacht, maar dat is echt niet zo.
Het zijn wel mensen die aantoonbaar niet meer kunnen werken. Maar bij wijze van wel nog 40 jaar kunnen leven.
[..]
Ja, dat klopt wel.
[..]
Precies, dit gaat gebeuren.

-----------

Maar dat hele WMO gebeuren ... dat staat al jaren op de kalender. Dacht dat het nu in gaat (eigen bijdrage) vanaf 1 jan 2027, althans dat is het plan. Maar het zal sowieso wel weer owrden verschoven want we zitten nu al begin juni. Zal wel voor meer gelden, dit soort ingrepen is niet zomaar geregeld.
Mijn ervaring is dat ze daar niet over nadenken. Hebben ze ook niet gedaan bij de voorgestelde bezuiniging op de AOW.
pi_220993378
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:26 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die IVA moet weg voor stelselvereenvoudiging. Om de artsen vlotter te laten keuren. En waarschijnlijk ook om 5% verschil in uitkeringhoogte af te romen.

Het zijn ook gewoon bezuinigingen. Pakken van de zwakkeren en de sterkeren ontzien. Rechts beleid in optima forma. Walgelijke egotrippers.
Bij een iva is er geen keuring meer. Dan is het over. Dat zijn mensen die ziek zijn waarvan ze zeker weten dat die ook nooit meer kunnen werken. Die bespaar je de ellende van trajecten, herkeuringen etc. Ik val daar dan onder. Sinds mijn 63ste. Ze moeten mij ook niet meer lastig vallen. Dat ik nog leef is al een wonder. En ja ik zit regelmatig op een terras, maak dagelijks een wandeling van circa 5 km en profiteer als nooit eerder.
pi_220993400
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:34 schreef cinderloom het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je echt de negatieve gevolgen van het verder uitkleden van vangnetten gaat zien (meer schulden, meer overlast, meer uitval, etc) ben je zo weer een kabinet verder, een eeuwigheid in het huidige politieke landschap. Het probleem van een volgende bestuurder dus.

De handicap waar ons land momenteel het zwaarst onder gebukt gaat is die van politieke visieloosheid.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:51:46 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220993402
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat je echt de negatieve gevolgen van het verder uitkleden van vangnetten gaat zien (meer schulden, meer overlast, meer uitval, etc) ben je zo weer een kabinet verder, een eeuwigheid in het huidige politieke landschap. Het probleem van een volgende bestuurder dus.

De handicap waar ons land momenteel het zwaarst onder gebukt gaat is die van politieke visieloosheid.
Van zowel links als rechts overigens.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:59:32 #45
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220993458
Mensen piepen maar ze hebben het nog altijd beter dan in elk ander willekeurig land.

In veel andere landen waren ze al dood en begraven.

Ik ben echt voor helpen daar waar kan maar ja blijkbaar willen we heel de wereld helpen opvangen uitkeringen etc.
Dan de mensen die hier geboren nog ook onderhouden.

Ergens is een grens.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:59:43 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220993459
Hier zal het niet bij blijven.
pi_220993533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:59 schreef Nicksanders het volgende:
Mensen piepen maar ze hebben het nog altijd beter dan in elk ander willekeurig land.

In veel andere landen waren ze al dood en begraven.

Ik ben echt voor helpen daar waar kan maar ja blijkbaar willen we heel de wereld helpen opvangen uitkeringen etc.
Dan de mensen die hier geboren nog ook onderhouden.

Ergens is een grens.
De dooddoener dat zolang het nog geen derde wereld toestanden zijn we niet mogen klagen.

Lijkt mij dat we juist goed willen blijven scoren in al die bekende lijstjes in plaats van diep wegzakken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 9 juni 2026 @ 12:37:14 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220993689
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:05 schreef Q. het volgende:

[..]
"JA MAAR DE ASIELZOEKERS MAKEN ALLES KAPOT!!11!!!! "
Obsessie much.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2026 @ 12:38:11 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220993704
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 09:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Boeien, als er maar geen enkele asielzoeker ons land binnenkomt.

Groetjes,

De gemiddelde stemmer op PVV, FVD, JA21 en een deel van de VVD stemmers.
Hoe weet je het zo te draaien dat je die 3 partijen er bij betrekt als dit uit de koker komt van d66 en vvd die nu in het kabinet zitten... ?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2026 @ 12:51:44 #50
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220993817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De dooddoener dat zolang het nog geen derde wereld toestanden zijn we niet mogen klagen.

Lijkt mij dat we juist goed willen blijven scoren in al die bekende lijstjes in plaats van diep wegzakken.
Dat wil ik ook graag.
Daar ben ik het met je eens.

Maar dat mensen rechts stemmen heeft ook grotendeels te maken met links die kop in zand steekt.

Bezig is met identiteit politiek.
Barmhartigheid voor allerlei buitenlanders waarvan we afkomst niet weten.
Blijven importeren van zogenaamde oorlogsslachtoffers die allemaal ook trauma hebben.
Druk op gezondheidszorg neemt toe.
Veel zitten na 5 jaar nog in de bijstand meer dan 60% druk op sociale voorzieningen.

Overal neemt de druk toe.
Kost miljarden.
Miljarden die we ook aan "onze chronische zieke" kunnen geven.

Maar he dat is racisme moeten wel barmhartig blijven en een kop soep geven.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')