Wij natuurlijk:quote:Op maandag 8 juni 2026 21:40 schreef Tengano het volgende:
Jeetje, dit is niet zo best natuurlijk.
Enne vraagje, door wie worden die asieladvocaten eigenlijk betaald
Dat vraag ik mij ook af.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:03 schreef LXIV het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een ambtenaar laten toetsen op de beleidsregels ipv een heel juridisch circus?
Nepvluchtelingen moeten gewoon zo snel mogelijk retour.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. Wij vangen amper vluchtelingen op. Alleen maar nepvluchtelingen uit de zandbak.
Iets waar Polen een schijthekel aan heeft.
Maar nu suggereer je dat de media dat zegt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:56 schreef Homey het volgende:
Typisch de Nederlandse pers:
https://fd.nl/samenleving(...)ossing-voor-ter-apel
Geen enkele vraag over de grote wens voor een lagere instroom. Eigenlijk de belofte daarvan.
Sterker nog, die kerel beweert dat wij onder het minimumgrens zitten wat we moeten opnemen. Totale onzin natuurlijk, Zweden neemt maar een fractie op wat Nederland doet en niemand piept in Brussel.
En altijd die frame van "dit is geen oplossing". Sure bro.
De oplossing in Zweden: simpelweg grenzen dicht, veel soberder opvang, duidelijk communiceren dat er niks meer te halen valt, geen alleenstaande mannen meer, etcetera. Gewoon een zinnig combipakket aan maatregelen die per direct ingaan, en ziedaar: een enorme daling in asielaanvragen. Wat doet de EU? niks. Die vinden het wel prima.
Onze media is ons 24/7 aan het gaslighten dat "het niet mag van Europa", "dit is geen oplossing", "we doen te weinig", "het is een opvangcrisis", etcetera.
Pure propaganda.
De media bepaalt wie een podium krijgt en de media gaan over de vragen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar nu suggereer je dat de media dat zegt.
Ik kan het artikel niet lezen omdat het achter een betaalmuur zit.
Maar ik neem aan dat het Financieel Dagblad dit niet zegt, maar de personen die in het artikel worden geciteerd.
Okay, dus je geeft hiermee aan dat de FD dit niet zegt, maar degenen die door de FD zijn geïnterviewd.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:13 schreef Homey het volgende:
[..]
De media bepaalt wie een podium krijgt en de media gaan over de vragen.
Ik ga er vanuit dat je loonbelasting betaald.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:40 schreef Tengano het volgende:
Jeetje, dit is niet zo best natuurlijk.
Enne vraagje, door wie worden die asieladvocaten eigenlijk betaald
Daarbij is polen 7,5 keer groter dan Nederland en dus veel minder dichtbevolkt. Altijd de moeite om even goed in dit soort cijfers te duiken; er wordt altijd snel wat modder in het water gegooid.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Voornamelijk uit Oekraine, wat nogal logisch is gezien de locatie. Uitvreters uit Afrika en het Midden-Oosten zie je daar amper 🙏
Goed dat je het hebt nagemeten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:55 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Daarbij is polen 7,5 keer groter dan Nederland en dus veel minder dichtbevolkt. Altijd de moeite om even goed in dit soort cijfers te duiken; er wordt altijd snel wat modder in het water gegooid.
Het is een beetje de ene onzinnige info naast de andere onzinnige info leggen. De realiteit is wat minder eenvoudig dan de zogenaamde gotcha van je: De verdeelsleutel van het migratiepact is niet alleen aantal inwoners, maar ook BBP, waar nederland beiden zeer ongunstig scoort in de verdeelsleutel. Geen oppervlakte, geen bevolkingsdichtheid, geen bestaande asielvoorraad in de basisformule. Een motie van cda/bbb om een van deze andere zaken toe te voegen is door de oppositie geblokkeerd.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goed dat je het hebt nagemeten.
Want anders had iedereen gedacht dat Polen ongeveer even dichtbevolkt is als Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |