Zet dat eens uiteen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Na zorgvuldige verdieping is mijn conclusie dat asieladvocaten onderdeel zijn van het probleem.
Jij denkt dat daar ook niks aan gedaan kan worden?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 06:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Al die mensen willen GRATIS leven op ONZE centen, dus we gaan ze wegjagen door de procedure waarin ze GRATIS leven op ONZE centen zo traag mogelijk te maken!!!!!! Dat zal ze leren!!@@! Als je hiertegen bent, dan wil je MEER vluchtelingen.
Maar owee als je de argumentatie een beetje dom doemt.
Ze traineren, geven regelmatig advies over wat te zeggen ook als het niet waar is, kosten de staat meer geld door de boel te rekken en hebben uiteindelijk een aanzuigende werking doordat zij het idee instandhouden dat iedereen kans maakt.quote:
En wat is je bron?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze traineren, geven regelmatig advies over wat te zeggen ook als het niet waar is, kosten de staat meer geld door de boel te rekken en hebben uiteindelijk een aanzuigende werking doordat zij het idee instandhouden dat iedereen kans maakt.
Een asieladvocaat krijgt een vast bedrag per asielzaak.quote:
Dit is in strijd met de wet en de beroepsethiek. Een advocaat mag een cliënt absoluut niet aanzetten tot liegen of het vervalsen van documenten.quote:geven regelmatig advies over wat te zeggen ook als het niet waar is
De boel rekken kost de advocaat geld.quote:, kosten de staat meer geld door de boel te rekken
Dat kun je alleen voorkomen door de procedure te versnellen en vereenvoudigen.quote:en hebben uiteindelijk een aanzuigende werking doordat zij het idee instandhouden dat iedereen kans maakt.
Wat is de titel?quote:
Ze traineren de uitzetting, niet hun eigen werkproces.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een asieladvocaat krijgt een vast bedrag per asielzaak.
Als die advocaat de procedure loopt te rekken, kost hem dat geld.
Verder moeten advocaten strikte deadlines nakomen.
Dat zaken lang duren komt door grote achterstanden bij de IND.
[..]
Dit is in strijd met de wet en de beroepsethiek. Een advocaat mag een cliënt absoluut niet aanzetten tot liegen of het vervalsen van documenten.
Dit kan leiden tot een schorsing of zelfs een beroepsverbod.
[..]
De boel rekken kost de advocaat geld.
Zie hierboven.
Maar rechtsbijstand is een grondrecht van een rechtstaat.
[..]
Dat kun je alleen voorkomen door de procedure te versnellen en vereenvoudigen.
Niet door de rechtstaat te ondermijnen.
Je noemt zaken uit het eigen werkproces, zoals cliënten adviseren te liegen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze traineren de uitzetting, niet hun eigen werkproces.
Ik zeg dat in een ideale samenleving de hele keten wordt aangepakt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je noemt zaken uit het eigen werkproces, zoals cliënten adviseren te liegen.
En wat ik aangaf: de grote achterstanden bij de IND zorgen voor de vertraging.
Advocaten zijn gehouden aan strikte deadlines.
Verder heeft de wetgever bepaald dat asielzoekers recht hebben op juridische bijstand.
Jij wilt ze dat recht ontnemen door advocaten op te sluiten.
Daarmee ondermijn je de rechtstaat.
Dit standpunt verdedig je:quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zeg dat in een ideale samenleving de hele keten wordt aangepakt.
Het gaat er dus vooral niet om wat ik wil.
Ik heb opgepakt voor asieladvocaten sowieso veranderd naar aangepakt. Ze hoeven niet de cel in. Maar hun functie moet er niet zijn.
Die krijgt van jou een like en is het begin van onze discussie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 06:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik pleit voor nog minder asieladvocaten door de nog actieve advocaten op te pakken en in de gevangenis te gooien.
AI zou aan de IND-kant de achterstanden kunnen verkleinen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:55 schreef Kottnauer het volgende:
Een asielaanvraag leent zich er uitstekend voor om door een AI afgehandeld te worden. Die kan binnen 1 minuut alle jurisprudentie checken, en alle gegevens toetsen. Veel eerlijker een ook veel sneller dan een rechtszaak met advocaat en de hele santenkraam.
De hele achterstand kan zo binnen een weekje worden weggewerkt.
Aanpakken kan ook betekenen saneren. We gaan de hoge kosten aanpakken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit standpunt verdedig je:
[..]
Die krijgt van jou een like en is het begin van onze discussie.
En hoezo moeten ze worden aangepakt?
Je hebt totaal niet hard gemaakt wat ze fout doen.
Het enige wat je ze weet te verwijten is dat ze juridische bijstand verlenen aan asielzoekers, wat de procedure kan oprekken.
Dat is een recht in onze rechtstaat.
Je roept dus op tot het ondermijnen van de rechtstaat door advocaten die hun beroep uitoefenen aan te pakken.
Je schiet er ook niets mee op, want daarmee neem je niet het recht voor juridische bijstand weg.
Als die bijstand niet verleend kan worden omdat er op advocaten gejaagd wordt, dan duurt de procedure nog langer.
Saneren in de zin van minder asieladvocaten?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aanpakken kan ook betekenen saneren. We gaan de hoge kosten aanpakken.
Dat is wel een recht in een rechtstaat.quote:Ik likete inderdaad die post.
Het is een keuze dat wij door de staat betaalde rechtsbijstand geven aan niet-inwoners. Dat is geen recht, dat de staat dat voor jou betaalt. Dat wil ik inderdaad ondermijnen, dat de staat dat voor hen betaalt.
Mooi, dus Mohammed de moslim kan niet meer vanuit Marokko asiel krijgen, tenzij hij net doet alsof hij homo is. Maar goed, dan dus geen gezinshereniging! Want als homo heb je geen vrouw en kinderen.quote:Daarin is er onderscheid tussen mensen die vluchten omdat ze gevaar lopen in hun land vanwege etniciteit, seksuele geaardheid of religie (A-status)
Dus uiteindelijk betalen jij en ik hier voor, de belastingbetaler.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Antwoord: omdat de procedure juridisch dermate complex is èn de IND daarin fouten kan maken, er juridische kennis voor nodig is om te procedure goed te doorlopen.
[..]
Dat betaalt de Nederlandse staat, die ook met de procedure is gekomen die het noodzakelijk maakt om een advocaat in te zetten.
Want dat begrijpen de lezers niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:31 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk betalen jij en ik hier voor, de belastingbetaler.
Het lijkt mij overduidelijk dat wij met zijn allen middels belastingen de staat financierenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:36 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Zo laat je het niet overkomen. Althans niet op mij. Kan ook aan mij liggen.
Je mag er zelf beperkingen aan opleggen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Saneren in de zin van minder asieladvocaten?
Dus langere wachttijden voordat er juridische bijstand kan worden verleend.
Dus nog langere asielprocedures.
En dat bespaart kosten?
[..]
Dat is wel een recht in een rechtstaat.
Wij kiezen ervoor een rechtstaat te zijn.
Inherent aan een rechtstaat is het recht op juridische bijstand.
Precies. Wij vangen amper vluchtelingen op. Alleen maar nepvluchtelingen uit de zandbak.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 06:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, ik heb duidelijk aangegeven dat Polen meer vluchtelingen heeft opgenomen dan Nederland.
Dat heb je niet kunnen weerleggen.
Klopt. Polen vangt echte vluchtelingen uit hun buurland op.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. Wij vangen amper vluchtelingen op. Alleen maar nepvluchtelingen uit de zandbak.
Iets waar Polen een schijthekel aan heeft.
Misschien kan Wantie inmiddels stoppen met reclame voor Polen. Nu weten we wel dat Polen het goed voor elkaar heeft.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt. Polen vangt echte vluchtelingen uit hun buurland op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |