Ik denk dat ik hoger op dit lijstje zou moeten staan. Aangezien Gimenez op de bank wordt gehouden door een 35 jarige waarvan het een godswonder is dat hij überhaupt nog voetbalt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:38 schreef GGMM het volgende:
Jullie mogen Dombo wel je excuus aanbieden die had het dus wel degelijk goed gezien met Hwang
Yup maar zoals Gurney al terecht stelde, dat zou best wel eens aan de trainert hebben kunnen liggen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:41 schreef De_Pel het volgende:
Dombo was met name lyrisch over die andere dooie aziaat, ik snap dat je ze door elkaar haalt.
Ongeveer iedereen weet dat Hwang goed kan voetballen, maar ook dat het er al lange tijd veel te weinig uit komt.
En fitheid. Heeft ook lang met pijntjes gespeeld.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup maar zoals Gurney al terecht stelde, dat zou best wel eens aan de trainert hebben kunnen liggen.
Blijft bijzonder dat ze bij Nederlandse topclubs een dozijn blessures hebben en je ze regelmatig met de tong op de schoenen lopen na zestig minuten.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:52 schreef De_Pel het volgende:
[..]
En fitheid. Heeft ook lang met pijntjes gespeeld.
Feyenoord heeft Stadion Feyenoord, aan wie het de huur blijft betalen, nu zelf in bezit (95% van de aandelen). Die huur is vestzak-broekzak dus. Daar bovenop volgen nog enkele tientallen miljoenen aan investeringen. Met als doel dat De Kuip geld op gaat leveren voor de club ipv dat jaarlijks huur moest worden betaald die in een bodemloze put verdween.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In het bericht gisteren dat Feyenoord de Kuip overneemt las ik het volgende:
[..]
Feyenoord zou de reguliere huurbetalingen blijven voldoen
In dat geval schiet je er in eerste instantie niet veel mee op lijkt mij.
Enige kanttekening is dat die tientallen miljoenen achterstallig onderhoud is en de toko alsnog einde economische levensduur nadert.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Feyenoord heeft Stadion Feyenoord, aan wie het de huur blijft betalen, nu zelf in bezit (95% van de aandelen). Die huur is vestzak-broekzak dus. Daar bovenop volgen nog enkele tientallen miljoenen aan investeringen. Met als doel dat De Kuip geld op gaat leveren voor de club ipv dat jaarlijks huur moest worden betaald die in een bodemloze put verdween.
Hwang heeft vorig seizoen laten zien weldegelijk goed te kunnen voetballen. Het verschil in winstpercentage met of zonder hem was erg groot. Spel ook overigensquote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup maar zoals Gurney al terecht stelde, dat zou best wel eens aan de trainert hebben kunnen liggen.
Ik weet niet of het broekzak - vestzak is hoor. Dat geld kun je dan simpelweg niet aan andere zaken besteden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Feyenoord heeft Stadion Feyenoord, aan wie het de huur blijft betalen, nu zelf in bezit (95% van de aandelen). Die huur is vestzak-broekzak dus. Daar bovenop volgen nog enkele tientallen miljoenen aan investeringen. Met als doel dat De Kuip geld op gaat leveren voor de club ipv dat jaarlijks huur moest worden betaald die in een bodemloze put verdween.
Ja, leuk. Het blijft oude zooi. Ook als je er 40 miljoen instort.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Onderaan de streep ga je waarschijnlijk minder betalen dan je nu doet qua huur.
In principe wel, want Feyenoord 'int' de huur als eigenaar van het stadion, maar snap je punt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet niet of het broekzak - vestzak is hoor. Dat geld kun je dan simpelweg niet aan andere zaken besteden.
Als die >40 mln (bovenop de huursom) volledig nodig zijn voor noodzakelijk onderhoud en dus niet besteed kunnen worden aan upgrade van horeca faciliteiten en business units, dan is het dus alleen 'red de kuip anders stort-ie in' en verder niets. Hmm..quote:Die tientallen miljoenen investeringen de komende jaren zijn om noodzakelijk en achterstallig onderhoud weg te werken.
Investeringen om het stadion dusdanig te verbeteren zodat het echt veel meer gaat opleveren gaat je minimaal 200 tot 300 miljoen kosten, wil je het goed doen.
En dan alsnog meer goals hebben gemaakt in de PL dan Brubbie.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:44 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hoger op dit lijstje zou moeten staan. Aangezien Gimenez op de bank wordt gehouden door een 35 jarige waarvan het een godswonder is dat hij überhaupt nog voetbalt.
Maar grote voordeel is dat je als uniform front de gemeente kunt overtuigen dat een nieuw stadion in combinatie met grootschalige stadsvernieuwing, een goed idee is.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:51 schreef Gert het volgende:
[..]
In principe wel, want Feyenoord 'int' de huur als eigenaar van het stadion, maar snap je punt.
[..]
Als die >40 mln (bovenop de huursom) volledig nodig zijn voor noodzakelijk onderhoud en dus niet besteed kunnen worden aan upgrade van horeca faciliteiten en business units, dan is het dus alleen 'red de kuip anders stort-ie in' en verder niets. Hmm..
Dat valt niet helemaal los te zien van vPersie en Priske natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:52 schreef De_Pel het volgende:
[..]
En fitheid. Heeft ook lang met pijntjes gespeeld.
Mwah, iemand van 1.94 kan eigenlijk nauwelijks normaal zitten in de Kuip, weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:46 schreef Irritatie100 het volgende:
stoeltjes zitten prima met zat beenruimte en ga zo maar door.
Ah, ik heb al in menig stadion gezeten waar de beenruimte zelfs voor mijn 1,82 behelpen was.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, iemand van 1.94 kan eigenlijk nauwelijks normaal zitten in de Kuip, weet ik uit ervaring.
Nu vind ik dat niet zo erg, sta liever. Maar ik word ook een keer wat ouder als het goed is.
Voor de Feyenoord-fan die in (de buurt van) Rotterdam woont is er helemaal niks mis met het stadion tijdens Feyenoord-wedstrijden, maar daar houdt het zo’n beetje mee op. Het is een bijzonder gemiste kans voor de stad Rotterdam én voor de club om geen modern stadion te hebben, maar goed die kans is vooral gemist in de jaren voor Corona.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Verder ben ik misschien wel te veel gehecht aan nostalgie en kijk teveel door een Feyenoord-bril, maar ik ben in veel stadions geweest (ook moderne) en ik vind de Kuip nog altijd ongeëvenaard qua pure wedstrijdbeleving. Overal vrij zicht zonder palen of iets, zelfs op de allerbovenste rij van de tweede ring zit je nog relatief dicht op het veld, stoeltjes zitten prima met zat beenruimte en ga zo maar door. Dan boeit hij mij geen reet dat ik tijdens de wedstrijd niet kan Instagrammen omdat er geen wifi is of dat ik eventjes moet wachten op m'n drinken. Wat dat betreft vind ik praten over ouwe meuk elkaar wel een beetje napraten, alsof je bij een hypermodern stadion niet in de rij hoeft te staan om drinken te halen als er 45.000 man zijn.
Neemt niet weg dat er wel heel veel onzichtbaar onderhoud moet gaan plaatsvinden en er veel meer potentie zit in de business units natuurlijk, maar als voetbalstadion voor de supporters blijft het gewoon het beste dat er is.
Ja, dan kijk ik er dus teveel naar als Feyenoord-fan en voetballiefhebber, want dat er geen concerten gehouden kunnen worden boeit mij dus geen reetquote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor de Feyenoord-fan die in (de buurt van) Rotterdam woont is er helemaal niks mis met het stadion tijdens Feyenoord-wedstrijden, maar daar houdt het zo’n beetje mee op. Het is een bijzonder gemiste kans voor de stad Rotterdam én voor de club om geen modern stadion te hebben, maar goed die kans is vooral gemist in de jaren voor Corona.
Heel de wijk is eigenlijk een soort van tijdmachine. Dat is doodzonde voor het imago van Rotterdam wat verder in een mooi tempo opknapt. Een moderne stadionomgeving met KARAKTER (dus niet als die wanstaltige buurt rond de Ufo in Duivendrecht) had Rotterdam-Zuid wat meer op de kaart gezet als woonomgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |