Een uiterst verdachte kwestie natuurlijk. En het maakt het geheel alleen maar nóg verdachter dat deze zaak verder nergens in het nieuws lijkt op te duiken. Als algemeen erkend FOK!-detective heb ik hier uiteraard mijn eigen theorieën en duidingen over, maar die houd ik vooralsnog even voor me. Ik wil u immers ook de gelegenheid geven om tot een passende analyse van deze uiterst opmerkelijke zaak te komen.quote:Politie en brandweer ontdekken ondergrondse, door mensen aangelegde ruimte in bosgebied bij Berkendonk
De politie in Helmond heeft woensdagmiddag de hulp van de brandweer opgeroepen voor een vreemd bouwwerk in het bos bij recreatiegebied Berkendonk. Agenten waren benaderd door omwonenden, die aangaven dat er regelmatig personen bij de betreffende locatie werden gezien. Na zelf een kijkje te hebben genomen, vonden de agenten de situatie verdacht genoeg om de brandweer erbij te halen.
Na een inspectie vanwege mogelijke veiligheidsrisico’s is een agent, onder toezicht van de brandweer, afgedaald in de ondergrondse ruimte. Daarbij werden geen personen aangetroffen. Wel bleek het te gaan om een door mensen aangelegde ruimte. Zo werden onder meer isolatieplaten en vermoedelijke ventilatiebuizen aangetroffen.
Na afloop van de controle schakelde de politie de handhaving in om toezicht te houden op het bouwwerk. De gemeente zal naar verwachting zorgdragen voor de ontmanteling ervan.
https://ditishelmond.nl/p(...)ebied-bij-berkendonk
Waarom niet meteen afbreken?quote:handhaving inschakelen om toezicht te houden op het bouwwerk
Hoe breek je veilig een tunnel af?quote:Op zondag 7 juni 2026 18:39 schreef maily het volgende:
Ik had het vorige week al op Omroep Brabant gezien.
[..]
Waarom niet meteen afbreken?
quote:
Gezien de spullen die er gevonden zijn denk ik toch aan een pillendraaierij.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:09 schreef cinderloom het volgende:
Beter hadden ze gemonitord via een camera ofzo.
Dan had je gewete nof het een ondergronds drugslab was of een grondhut van kinderen. Of gewoon een zwerver die daar woont
Opslag voor bosschebollen?quote:Op zondag 7 juni 2026 19:37 schreef tjoptjop het volgende:
Een verborgen bouwwerk in Brabant, tjonge waar zou dat nou voor gebruikt worden
In Helmond? Kattenopslag.quote:Op zondag 7 juni 2026 19:37 schreef tjoptjop het volgende:
Een verborgen bouwwerk in Brabant, tjonge waar zou dat nou voor gebruikt worden
Of worstenbroodjesquote:
quote:Op maandag 8 juni 2026 00:39 schreef Cockwhale het volgende:
Ze bestaan dus toch echt: kinderen die buiten spelen.
Dacht ik ook aan. Hoe heet ze ook weer?quote:Op maandag 8 juni 2026 06:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
En dan sta je ineens in die winkel met de verborgen ruimte.
quote:Op maandag 8 juni 2026 06:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
Naomiquote:Op maandag 8 juni 2026 07:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan. Hoe heet ze ook weer?
Ja, dat was het. Dank je.quote:Op maandag 8 juni 2026 07:59 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Naomi
Onder andere GC / "Verborgen" winkelruimte
Van Helmond naar Deventer is wel heel ver hoor!quote:Op maandag 8 juni 2026 06:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
Teleporteermachine wellicht.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Van Helmond naar Deventer is wel heel ver hoor!
Hamvraag: zit er ook een zolder in die kelderquote:Op zondag 7 juni 2026 18:36 schreef Tengano het volgende:
Politie en brandweer ontdekken ondergrondse, door mensen aangelegde ruimte
Missschien een bekruipbare vliering.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:10 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Hamvraag: zit er ook een zolder in die kelder
Dat moest haast wel, hoe kunnen ze anders op FOK!quote:Op maandag 8 juni 2026 11:10 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wellicht een idee om de bouwtekeningen op te vragen bij de gemeentequote:Op maandag 8 juni 2026 11:10 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Net weer gelezen, opperst genotquote:Op maandag 8 juni 2026 07:59 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Naomi
Onder andere GC / "Verborgen" winkelruimte
Goh, wat gek, als je diepe gaten zit te graven op grond die niet van jou is.quote:Op maandag 8 juni 2026 02:02 schreef Invisibli het volgende:
Maar al snel kwam er dan een flauw persoon die dat dichtgooide of het in liet storten.
Vroeger kon je in Nederland hutten bouwen op braakliggende stukjes grond. Was ook leuk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:19 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Goh, wat gek, als je diepe gaten zit te graven op grond die niet van jou is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |