quote:Nieuwe naam op het shirt van Cian Uijtdebroeks? Movistar wil na 15 jaar sponsoring van wielerploeg stopzetten
Telefónica, het bedrijf achter Movistar, wil de sponsoring van de wielerploeg stopzetten. Dat meldt het gezaghebbende medium voor financieel nieuws Bloomberg. Cian Uijtdebroeks hoeft niet meteen voor zijn job te vrezen: het telecombedrijf wil het sponsorcontract verkopen of extra partners aantrekken om de kosten te delen.
De beslissing om het sponsorcontract van de wielerploeg te verkopen komt voort uit een verschuiving in de marketinguitgaven van Telefónica en past binnen een plan dat eind vorig jaar werd goedgekeurd, zo weet Bloomberg op basis van anonieme bronnen.
Een van de redenen voor de uitstap is dat je in het moderne wielrennen met dat bedrag veel minder kunt doen dan enkele jaren geleden. Rijke teams zoals Red Bull‑BORA‑hansgrohe, UAE Team Emirates‑XRG en Lidl‑Trek hebben de budgetten in het peloton sterk opgedreven.
Ook speelt mee dat Telefónica een groot deel van zijn activiteiten in Latijns‑Amerika heeft verkocht. Movistar, dat sinds 2011 de naam geeft aan de wielerploeg, heeft een sterke Spaanse en Latijns‑Amerikaanse identiteit, met jarenlang de Colombiaan Nairo Quintana als een van de uithangborden.
Sinds dit seizoen rijdt onze landgenoot Cian Uitdebroecks voor Movistar. Hij heeft nog een overeenkomst tot 2029. Jürgen Roelandts is er sportdirecteur.
Het huidige sponsorcontract van Telefónica loopt ook nog tot 2029 en zou volgens bronnen van Bloomberg ongeveer 25 miljoen euro per jaar waard zijn. Telefónica hoopt het van de hand te doen of alvast extra geldschieters te vinden om de kosten te delen.
Het Movistar‑team is eigendom van Abarca Sports, waarvan Eusebio Unzué en Francisco Fernández Maestre de meerderheidsaandeelhouders zijn. Vorig jaar kocht investeringsfonds Quantum Pacific Management een belang van 43 procent in Abarca. Eastern Pacific Shipping, een dochteronderneming van Quantum, werd toen ook sponsor.
Telefónica weigerde tegenover Bloomberg te reageren.
quote:De Slag om Norg (1.2) zal in 2026 niet verreden worden. De gravelklassieker in Drenthe wordt afgelast vanwege meerdere factoren. Organisator Thijs Rondhuis van Courage Events onderzoekt nog of de wedstrijd in de toekomst wel weer plaats kan vinden.
Hierdoor moet ik dan weer denken aan het Bora van 2019. Dat seizoen was echt het magnum opus van Denk.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zat toevallig even de uitslagen van Sem Bennett te bekijken.
Dat is echt peak Doug. Hij gaat het nooit leren.
Heeft wel wat weg van de uitslagen van Jakobsen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zat toevallig even de uitslagen van Sem Bennett te bekijken.
Dat is echt peak Doug. Hij gaat het nooit leren.
Sneu wel zo.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Fabio rijdt vandaag in Kopenhagen. Benieuwd hoeveel kilometer hij vandaag het peloton kan volgen.
quote:
quote:Roy Curvers, een van de ploegleiders van Picnic PostNL, kan de vinger wel op de zere plek leggen. “Ik denk dat het verhaal wel duidelijk is: het is gewoon een conditioneel probleem”, geeft de oud-renner aan in gesprek met WielerFlits.
Tot nu toe 40 gemiddeld op een biljartvlak parcours. Dat kan zelfs Fabio moeiteloos volgen.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Fabio rijdt vandaag in Kopenhagen. Benieuwd hoeveel kilometer hij vandaag het peloton kan volgen.
Zou die samen met Fabio in een steungroep zitten?quote:
Dat wordt dan de 11e DNF dit jaar. En we zijn pas in juni.quote:
Hoe kan je hier nu lossen???quote:Op zondag 14 juni 2026 12:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ter vergelijking: Jakobsen staat voorlopig op vijf keer DNF en eenmaal OTL.
Dat snap ik dan weer welquote:Op zondag 14 juni 2026 12:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat ik begreep heeft Jakobsen nog een extra achterstand doordat ie net vader is geworden. Dat speelde vooral rond Rund um Köln en eerder.
Ook wel een briljante strategie van Doug om hem weer in koers te gooien terwijl hij er naar eigen zeggen nog lang niet klaar voor was en hem dan een programma te geven zodat er geen ruimte is voor een fatsoenlijk trainingsblok van een paar weken of nog beter een paar maanden.quote:Op zondag 14 juni 2026 12:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat wordt dan de 11e DNF dit jaar. En we zijn pas in juni.
Sowieso veel teams die renners maar op blijven stellen, die duidelijk beter een blokje training konden gebruiken. Ik noem een Frank van den Broek.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ook wel een briljante strategie van Doug om hem weer in koers te gooien terwijl hij er naar eigen zeggen nog lang niet klaar voor was en hem dan een programma te geven zodat er geen ruimte is voor een fatsoenlijk trainingsblok van een paar weken of nog beter een paar maanden.
Het supporterscafe van Remco en de mattentaarten kunnen wel op de bingo als we in de buurt van Geraardsbergen zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:51 schreef Felagund het volgende:
Het gaat over taarten van een bakker langs het parcours, er gebeurd dus nog weinig in de koers.
Worden ze op Sporza gesponsord door de Lekkerbek Mattentaartatelier?quote:Op zondag 14 juni 2026 13:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het supporterscafe van Remco en de mattentaarten kunnen wel op de bingo als we in de buurt van Geraardsbergen zijn.
Tarteletto?quote:Op zondag 14 juni 2026 13:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Worden ze op Sporza gesponsord door de Lekkerbek Mattentaartatelier?
Dat zou je wel denken.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Worden ze op Sporza gesponsord door de Lekkerbek Mattentaartatelier?
Dat moet voor oktober verboden wordenquote:Op zondag 14 juni 2026 14:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die nieuwe graphics van Sporza blijven fascinerend.
MICHAEL VANTHOURENHOUT levensgroot op je beeldscherm.
Jammer dat ze het niet redden.quote:
Jammer dat we Magnier in Naples niet hebben gezien. Die had echt met 10 Meter gewonnen.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:13 schreef H.Vviv het volgende:
Dit zijn wel goede aankomsten voor Magnier. Wat een verschil
Dit is niet goed.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
De bagagedrager van de motor doet weer wonderen voor de kopgroep.
Dan lag Julius vdb op de grond denk ik?quote:
Als je als ploeg enig verstand hebt koop je meteen dat contract af. Dat wordt bij een fatsoenlijke ploeg een winnaar.quote:
Dat had Thijs Z toch wel goed gezienquote:Op zondag 14 juni 2026 15:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je als ploeg enig verstand hebt koop je meteen dat contract af. Dat wordt bij een fatsoenlijke ploeg een winnaar.
Lijkt me de ideale renner voor Alpecin.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je als ploeg enig verstand hebt koop je meteen dat contract af. Dat wordt bij een fatsoenlijke ploeg een winnaar.
Daar halen ze liever Van Uden, leg maar uit.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lijkt me de ideale renner voor Alpecin.
Als ik hem was zou ik het contract ook uit doen en het geld pakken want die weet zelf donders goed dat het over en uit is.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fabio Jakobsen 113e in het gezelschap van Jan Maas en Tim Naberman.
De finish halen in een WT-wedstrijd. Er zit verbetering in bij Fabioquote:Op zondag 14 juni 2026 15:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fabio Jakobsen 113e in het gezelschap van Jan Maas en Tim Naberman.
Heeft hij wel gewonnen?quote:Op zondag 14 juni 2026 16:46 schreef H.Vviv het volgende:
Ook een manier om je eerste overwinning te vieren
Carapaz trok daarna ook nog de sprint aan, leg maar uit.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het was sowieso wel bijzonder dat Carapaz en Vlasov geen enkele poging deden om Slock mee te laten rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |