abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221024574
quote:
Nieuwe naam op het shirt van Cian Uijtdebroeks? Movistar wil na 15 jaar sponsoring van wielerploeg stopzetten

Telefónica, het bedrijf achter Movistar, wil de sponsoring van de wielerploeg stopzetten. Dat meldt het gezaghebbende medium voor financieel nieuws Bloomberg. Cian Uijtdebroeks hoeft niet meteen voor zijn job te vrezen: het telecombedrijf wil het sponsorcontract verkopen of extra partners aantrekken om de kosten te delen.

De beslissing om het sponsorcontract van de wielerploeg te verkopen komt voort uit een verschuiving in de marketinguitgaven van Telefónica en past binnen een plan dat eind vorig jaar werd goedgekeurd, zo weet Bloomberg op basis van anonieme bronnen.

Een van de redenen voor de uitstap is dat je in het moderne wielrennen met dat bedrag veel minder kunt doen dan enkele jaren geleden. Rijke teams zoals Red Bull‑BORA‑hansgrohe, UAE Team Emirates‑XRG en Lidl‑Trek hebben de budgetten in het peloton sterk opgedreven.

Ook speelt mee dat Telefónica een groot deel van zijn activiteiten in Latijns‑Amerika heeft verkocht. Movistar, dat sinds 2011 de naam geeft aan de wielerploeg, heeft een sterke Spaanse en Latijns‑Amerikaanse identiteit, met jarenlang de Colombiaan Nairo Quintana als een van de uithangborden.

Sinds dit seizoen rijdt onze landgenoot Cian Uitdebroecks voor Movistar. Hij heeft nog een overeenkomst tot 2029. Jürgen Roelandts is er sportdirecteur.

Het huidige sponsorcontract van Telefónica loopt ook nog tot 2029 en zou volgens bronnen van Bloomberg ongeveer 25 miljoen euro per jaar waard zijn. Telefónica hoopt het van de hand te doen of alvast extra geldschieters te vinden om de kosten te delen.

Het Movistar‑team is eigendom van Abarca Sports, waarvan Eusebio Unzué en Francisco Fernández Maestre de meerderheidsaandeelhouders zijn. Vorig jaar kocht investeringsfonds Quantum Pacific Management een belang van 43 procent in Abarca. Eastern Pacific Shipping, een dochteronderneming van Quantum, werd toen ook sponsor.

Telefónica weigerde tegenover Bloomberg te reageren.
pi_221026204
quote:
De Slag om Norg (1.2) zal in 2026 niet verreden worden. De gravelklassieker in Drenthe wordt afgelast vanwege meerdere factoren. Organisator Thijs Rondhuis van Courage Events onderzoekt nog of de wedstrijd in de toekomst wel weer plaats kan vinden.
:')
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 21:49:32 #103
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221031748
Ik zat toevallig even de uitslagen van Sem Bennett te bekijken.

Dat is echt peak Doug. Hij gaat het nooit leren.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_221032094
Morgen de rentree van Tibo! Ben benieuwd hoe goed die gaat zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_221032246
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 21:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zat toevallig even de uitslagen van Sem Bennett te bekijken.

Dat is echt peak Doug. Hij gaat het nooit leren.
Hierdoor moet ik dan weer denken aan het Bora van 2019. Dat seizoen was echt het magnum opus van Denk.
pi_221032579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 21:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zat toevallig even de uitslagen van Sem Bennett te bekijken.

Dat is echt peak Doug. Hij gaat het nooit leren.
Heeft wel wat weg van de uitslagen van Jakobsen.
  zondag 14 juni 2026 @ 11:05:37 #107
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_221036886
Fabio rijdt vandaag in Kopenhagen. Benieuwd hoeveel kilometer hij vandaag het peloton kan volgen.
pi_221037026
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Fabio rijdt vandaag in Kopenhagen. Benieuwd hoeveel kilometer hij vandaag het peloton kan volgen.
Sneu wel zo.
Vakman pur sang
  zondag 14 juni 2026 @ 11:29:50 #109
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221037032
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Fabio rijdt vandaag in Kopenhagen.
quote:
Roy Curvers, een van de ploegleiders van Picnic PostNL, kan de vinger wel op de zere plek leggen. “Ik denk dat het verhaal wel duidelijk is: het is gewoon een conditioneel probleem”, geeft de oud-renner aan in gesprek met WielerFlits.
pi_221037069
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Fabio rijdt vandaag in Kopenhagen. Benieuwd hoeveel kilometer hij vandaag het peloton kan volgen.
Tot nu toe 40 gemiddeld op een biljartvlak parcours. Dat kan zelfs Fabio moeiteloos volgen.
  Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 12:03:45 #111
451829 crew  H.Vviv
pi_221037236
Voor Bennett gaat het alvast te hard.
pi_221037309
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:03 schreef H.Vviv het volgende:
Voor Bennett gaat het alvast te hard.
Zou die samen met Fabio in een steungroep zitten?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 14 juni 2026 @ 12:21:12 #113
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221037330
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:03 schreef H.Vviv het volgende:
Voor Bennett gaat het alvast te hard.
Dit wordt zijn laatste jaar dus.
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 12:26:19 #114
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221037356
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:03 schreef H.Vviv het volgende:
Voor Bennett gaat het alvast te hard.
Dat wordt dan de 11e DNF dit jaar. En we zijn pas in juni. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 12:27:22 #115
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221037358
Ter vergelijking: Jakobsen staat voorlopig op vijf keer DNF en eenmaal OTL.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 14 juni 2026 @ 12:35:36 #116
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221037394
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ter vergelijking: Jakobsen staat voorlopig op vijf keer DNF en eenmaal OTL.
Hoe kan je hier nu lossen???
  zondag 14 juni 2026 @ 12:37:03 #117
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221037404
Wat ik begreep heeft Jakobsen nog een extra achterstand doordat ie net vader is geworden. Dat speelde vooral rond Rund um Köln en eerder.
  Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 12:47:54 #118
451829 crew  H.Vviv
pi_221037468
Nu definitief een DNF voor Bennett.
pi_221037498
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat ik begreep heeft Jakobsen nog een extra achterstand doordat ie net vader is geworden. Dat speelde vooral rond Rund um Köln en eerder.
Dat snap ik dan weer wel
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221037553
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:35 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Hoe kan je hier nu lossen???
Gewoon niet goed trainen en er geen zin meer in hebben, dan lukt dat vast wel.
pi_221037653
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 12:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dat wordt dan de 11e DNF dit jaar. En we zijn pas in juni. _O_
Ook wel een briljante strategie van Doug om hem weer in koers te gooien terwijl hij er naar eigen zeggen nog lang niet klaar voor was en hem dan een programma te geven zodat er geen ruimte is voor een fatsoenlijk trainingsblok van een paar weken of nog beter een paar maanden.
  zondag 14 juni 2026 @ 13:23:13 #122
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221037683
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:19 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ook wel een briljante strategie van Doug om hem weer in koers te gooien terwijl hij er naar eigen zeggen nog lang niet klaar voor was en hem dan een programma te geven zodat er geen ruimte is voor een fatsoenlijk trainingsblok van een paar weken of nog beter een paar maanden.
Sowieso veel teams die renners maar op blijven stellen, die duidelijk beter een blokje training konden gebruiken. Ik noem een Frank van den Broek.
pi_221037820
Het gaat over taarten van een bakker langs het parcours onderaan de Muur, er gebeurd dus nog weinig in de koers.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_221037827
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:51 schreef Felagund het volgende:
Het gaat over taarten van een bakker langs het parcours, er gebeurd dus nog weinig in de koers.
Het supporterscafe van Remco en de mattentaarten kunnen wel op de bingo als we in de buurt van Geraardsbergen zijn.
pi_221037863
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:52 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Het supporterscafe van Remco en de mattentaarten kunnen wel op de bingo als we in de buurt van Geraardsbergen zijn.
Worden ze op Sporza gesponsord door de Lekkerbek Mattentaartatelier?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')