Misschien als ze dit kweekvlees onverdoofd slachten terwijl ze de Koran citeren.quote:
Dat heeft een frikandel ook niet en toch worden er daar zat van verkocht.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:04 schreef raptorix het volgende:
Sowieso verwacht ik dat dit "vlees" geen enkele structuur heeft, niet voor niets maken ze er hamburgers van.
Er wordt best veel terecht geklaagd over McDonald's maar het is geen mystery meatquote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:39 schreef Telefoonvork het volgende:
Waarom mag dit in de EU niet verkocht worden, maar McDonalds wel?
Ik kan me voorstellen dat je hier makkelijk van die plakkaten mee kan groeien die doen denken aan separatorvlees, waar je frikandellen en knakworsten e.d. van kan draaien, maar als ze er ook een fatsoenlijk stuk spiervlees mee kunnen maken ben ik wel benieuwd hoe dat smaakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:04 schreef raptorix het volgende:
Sowieso verwacht ik dat dit "vlees" geen enkele structuur heeft, niet voor niets maken ze er hamburgers van.
Gewoon zoals hamburger een beetje, je kunt ook wat plantaardige dingen er doorheen doen om het iets korreliger te maken vermoed ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:51 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je hier makkelijk van die plakkaten mee kan groeien die doen denken aan separatorvlees, waar je frikandellen en knakworsten e.d. van kan draaien, maar als ze er ook een fatsoenlijk stuk spiervlees mee kunnen maken ben ik wel benieuwd hoe dat smaakt.
Je bent iets op het spoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja klopt, komt omdat het fucking koud en nat buiten is, laten we er een soort loods voor bouwen zodat ze droog binnen kunnen staan, kunnen we ze ook makkelijker voeren en dichter bij elkaar zetten.
Je zult het materiaal op een of ander manier moeten voeden, uit niets kun je ook niets maken dus wat voor een zooi stoppen ze erin?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Terwijl je theoretisch het perfecte stukje vlees kan kweken op deze manier. Tot aan de macro nutriënten aan toe.
Glucose, aminozuren. Zulke dingenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Je zult het materiaal op een of ander manier moeten voeden, uit niets kun je ook niets maken dus wat voor een zooi stoppen ze erin?
Dus kunstmest voor het vleesquote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Glucose, aminozuren. Zulke dingen
Tiettuhhh,quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:09 schreef incel het volgende:
Ik zeg je eerlijk als het echt hetzelfde smaakt als normaal dan heb ik er geen problemen mee.
Als het van die veganisten shit is wat door plant wordt gegroeid en je krijgt er tieten van kunnen ze de tyfus krijgen
Dus kunstmest voor het vleesquote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Glucose, aminozuren. Zulke dingen
Uit traditionele voeding ja, planten kun je ook voeden met dierlijke mest of kunstmest de werking is hetzelfde alleen de smaak is totaal anders.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee want dat gebruiken jouw en mijn spieren ook
Nou ja ook hier weer, in theorie kan je dus de beste voeding geven.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:13 schreef halfway het volgende:
[..]
Dus kunstmest voor het vlees
[..]
Uit traditionele voeding ja, planten kun je ook voeden met dierlijke mest of kunstmest de werking is hetzelfde alleen de smaak is totaal anders.
In de praktijk ben ik professioneel teler alle voedingsstoffen worden wekelijks aangepast om een zo hoog mogelijke productie te behalen, over de smaak zullen we het maar niet hebben want die meerwaarde betalen de supers toch niet, dat zal met kweekvlees dezelfde kant op gaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja ook hier weer, in theorie kan je dus de beste voeding geven.
Dat klopt, maar dat is vooral een massa is kassa probleem. Kwaliteit is al langer niet meer het belangijkste. Niet alleen bij voeding, overigens.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:16 schreef halfway het volgende:
[..]
In de praktijk ben ik professioneel teler alle voedingsstoffen worden wekelijks aangepast om een zo hoog mogelijke productie te behalen, over de smaak zullen we het maar niet hebben want die meerwaarde betalen de supers toch niet, dat zal met kweekvlees dezelfde kant op gaan.
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat gebeurt al lang, maar dan zijn ze taai en is de biefstuk niet lekker.
Als het kwalitatief goed is en geen verdere gezondheidsklachten oid kan veroorzaken, ga ik het gewoon eten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:17 schreef Peppert het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)opend-in-schipluiden
Voor het filmpje klik op de link.
quote:Leidse kweekvleesmaker Meatable moet stoppen, investeerder trekt stekker eruit
Kweekvleesmaker Meatable uit Leiden gaat stoppen. De Britse investeerder Agronomics laat weten dat het bedrijf wordt ontbonden vanwege tegenvallende financiële resultaten.
De Leidse start-up werkte sinds 2018 aan de ontwikkeling van echte stukken vlees, waar geen dier voor hoefde te sterven. Afgenomen stamcellen van bijvoorbeeld een varken kunnen in een lab worden opgekweekt tot een spier- of vetcel. Als je er daar genoeg van hebt, kun je een stukje vlees maken. Ook zou er op deze manier minder water en land nodig zijn dan bij de reguliere veehouderij.
Dubbeldoel koe toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:23 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Txuleton. Nog nooit zulk lekker vlees gegeten
Klopt. Het moet wel rendabel zijn anders wordt het niks.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:56 schreef AchJa het volgende:
Kijken hoe lang dit gaat duren... Dit was alvast geen succes:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |