22.57 de kilo, rijke man ben jijquote:Op donderdag 18 juni 2026 22:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://thearcticpure.com/en-fi/products/fazer-moomin-biscuit
Ik bestel ze altijd hier.
Moet je nooit voor de volle prijs kopen joh. Zijn om de paar weken wel in de aanbieding op die website voor een euro minder. Ik koop altijd ook 10 doosjes, dan krijg je er nog 20% korting bovenopquote:Op donderdag 18 juni 2026 22:45 schreef Hetekip het volgende:
[..]
22.57 de kilo, rijke man ben jijen ik zeuren dat een kilo kipfilet voor 8.50 duur is.
Dankjewel, ik ga het eens in de gaten houden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 22:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Moet je nooit voor de volle prijs kopen joh. Zijn om de paar weken wel in de aanbieding op die website voor een euro minder. Ik koop altijd ook 10 doosjes, dan krijg je er nog 20% korting bovenop
Plaatje volgt vanavond.quote:INGREDIËNTEN:
600 g kipdijfilet, in hapklare stukken
200 ml kokosmelk
300 ml heet water
2 sjalotten
2 teentjes knoflook
1 kippenbouillonblokje
1 el gula djawa of bruine basterdsuiker
3 tl kurkuma
2 tl ketoembar (gemalen koriander)
1 tl gemalen laos
1 tl trassi
2 el zonnebloemolie
BEREIDING:
Stap 1
Snijd de kipdijfilet in grove stukken. Verhit een scheut olie in een wok of braadpan en bak de kip rondom licht goudbruin. De kip hoeft nog niet helemaal gaar te zijn. Haal uit de pan en zet apart.
Stap 2
Maak ondertussen de boemboe. Doe de sjalotten, knoflook, kemirinoten, laos, trassi, kurkuma, ketoembar, gula djawa en 1 eetlepel olie in een hakmolen of keukenmachine. Maal tot een gladde kruidenpasta.
Stap 3
Voeg eventueel nog een klein scheutje olie toe aan de pan en fruit de boemboe 2 tot 3 minuten. Dit is een belangrijke stap: de kruiden worden hierdoor aromatischer en verliezen hun rauwe smaak.
Stap 4
Schenk de kokosmelk en het hete water erbij. Verkruimel het bouillonblokje boven de pan en roer goed door tot een gladde saus ontstaat.
Stap 5
Doe de kip terug in de pan en breng het geheel rustig aan de kook.
Stap 6
Laat de Ajam Kuning zonder deksel 30 tot 40 minuten zachtjes pruttelen. Roer af en toe zodat de saus mooi indikt en de smaken diep in de kip trekken.
Stap 7
Proef en voeg indien gewenst extra gula djawa of een snuf zout toe. De saus hoort zacht kruidig, licht zoet en romig te zijn.
Stap 8
Serveer met witte rijst, atjar of frisse komkommer voor een complete Indische maaltijd.
Dat word smullenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:03 schreef Blues het volgende:
Vandaag kook ik Ajam Kuninghep op feesboek gestaan
[..]
Plaatje volgt vanavond.
Maak dit mensen, heeeeerlijk!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:03 schreef Blues het volgende:
Vandaag kook ik Ajam Kuninghep op feesboek gestaan
Plaatje volgt vanavond.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |