https://www.nu.nl/formule(...)tos-moeilijk-is.htmlquote:Max Verstappen denkt dat inhalen in Monaco ook met de nieuwe Formule 1-auto's een haast onmogelijk opgave wordt. De Red Bull-coureur vindt daarnaast dat de kritiek die de race in het prinsdom ieder jaar krijgt overdreven is.
De optocht door de straten van Monte Carlo is veel fans ieder jaar een doorn in het oog. De Formule 1 experimenteerde vorig jaar nog met twee verplichte pitstops om het inhalen te bevorderen, maar dat richtte weinig uit.
Dit jaar zijn de Formule 1-auto's iets smaller vanwege de technische regels. Maar volgens Verstappen zal inhalen zondag nog steeds nauwelijks gaan. "Het lukt ook niet met de Formule 2, Formule 3 en de Porsches", zei hij in het grote drijvende motorhome van Red Bull, dat in de haven van Monte Carlo ligt.
"In eerdere jaren heb ik hier weleens wat mensen ingehaald, maar dat waren auto's die twee, drie seconden langzamer waren. Dat is ook niet goed, want als je dat soort mensen moet inhalen, betekent het dat je achteraan bent gestart."
Verstappen kan weinig met de kritiek die de Grand Prix van Monaco ieder jaar krijgt. "Dat is altijd hetzelfde geweest. Het enige verschil met vroeger is dat er nu sociale media is. Daardoor is iedereen continu aan het klagen. Vroeger gebeurde het alleen in huis en daardoor lijkt het nu meer een ding."
Hoewel Verstappen bijna langs zijn eigen huis rijdt, is de Grand Prix van Monaco voor hem niet extra speciaal. "Het is voor mij gewoon een van de races waarbij er 25 punten te verdienen zijn. De allereerste keer winnen is wel bijzonder, maar nu zie ik het gewoon als een van de vele races op de kalender."
Verstappen denkt niet dat hij na podium voor zege kan gaan
Verstappen pakte twee weken geleden zijn eerste podiumplek van het jaar bij de Grand Prix van Canada. Hoewel dat naar meer smaakt, gaat de Limburger er niet van uit dat hij dat kunstje dit weekend kan herhalen of zelfs verbeteren.
"Voor een zege moet er nog wel wat gebeuren", vervolgde Verstappen. "We moeten bij de feiten blijven. We zijn te langzaam voor de overwinning. Dat zal hier ook zo zijn."
"Hier moet je goed zijn in de langzame bochten, maar ook over de kerbs", legde hij uit. "En de driveability van de auto moet in orde zijn. De langzame bochten gaan bij ons wel oké, maar die andere dingen zijn nog niet optimaal."
Hoewel Mercedes dit jaar iedere race heeft gewonnen, denkt Verstappen dat juist Ferrari dit weekend het te kloppen team is. "Die zijn extreem sterk in de langzame bochten, dus die gaan hier heel sterk zijn."
Het Grand Prix-weekend in Monaco begint vrijdag om 13.30 uur met de eerste vrije training. De kwalificatie staat zaterdag om 16.00 uur op het programma. De race begint zondag om 15.00 uur.
McLaren (Norris althans) denkt ook dat Ferrari de favoriet is in Monaco.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:24 schreef bedachtzaam het volgende:
Die mening van Max deel ik wel maar ik verwacht dat Ferrari niet zomaar met de overwinning er vandoor gaat want ook de McLaren is heel goed in de langzame bochten.
Ik wacht op de Ferrari tactics.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
McLaren (Norris althans) denkt ook dat Ferrari de favoriet is in Monaco.
ze weten beiden hoe ze het kunnen verknallenquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:24 schreef bedachtzaam het volgende:
Die mening van Max deel ik wel maar ik verwacht dat Ferrari niet zomaar met de overwinning er vandoor gaat want ook de McLaren is heel goed in de langzame bochten.
Het jaar daarvoor ook.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoop van wel, want vorig jaar was echt lelijk
Het jaarlijkse snoozefestquote:Op donderdag 4 juni 2026 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoop van wel, want vorig jaar was echt lelijk
Alleen Australië en Vegas die op klote tijden zijn. China en Japan zijn alleen vroeg.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:52 schreef ZaZoe het volgende:
Eindelijk weer schappelijke F1 tijden
[ afbeelding ]
Het Olympische Spelen-forum ondertussen:quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:52 schreef ZaZoe het volgende:
Eindelijk weer schappelijke F1 tijden
[ afbeelding ]
Ja dit is de enige kwali die ik hoger inschat dan de race qua amusement.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:40 schreef ZaZoe het volgende:
Eigenlijk hoef je alleen maar de Kwalificatie te kijken,....Zondag hebben we een optocht
quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:38 schreef Starflyer het volgende:
Norris en Leclerc mogen zich al melden bij de stewards. Ze waren te laat bij de persconferentie.
https://www.fia.com/syste(...)press_conference.pdf
Al kun je altijd nog beter de optie hebben om het zelf je zege verknallen dan rond de 7e plek rondrijden in een knakenbak met een F2-enginequote:Op donderdag 4 juni 2026 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze weten beiden hoe ze het kunnen verknallen
Beiden hebben een ¤ 5000 voorwaardelijke boete gekregen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:38 schreef Starflyer het volgende:
Norris en Leclerc mogen zich al melden bij de stewards. Ze waren te laat bij de persconferentie.
Benieuwd wanneer deze legendarische sub 10 tijd gaat worden verbrokenquote:
Max is al weer aan het pittenquote:
Leclerc gun ik het meer.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:55 schreef pmponer het volgende:
Ik ben dit weekend voor Lewis heb ik besloten
Lewis 1
Charles 2
Kimi 3
Ja ik twijfelde ook, maar ik gun Lewis ook wel weer eens een winquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |