Lolquote:Oekraïense geheime dienst heeft plan om Rusland in 40 dagen op de knieën te krijgen.
Rofl wat een BSquote:Militaire verliezen en kritiek op Poetin doen Moskou naar laatste hulpmiddel grijpen: Wit-Rusland moet actievere rol in oorlog spelen, vindt Kremlin
Naieve russofoobjes tevree houden.quote:
Ook op slagveld gaat het niet geweldig voor Rusland: “Russische soldaat heeft nu levensverwachting tussen 20 en 35 minuten”
De realiteit van het front afleiden met wat PR aanvallen op olievoorraden.quote:En om het nog erger te maken: ondanks de enorme verliezen slagen de Russen er niet in om vooruitgang te boeken op het slagveld.
"Volgens amerikaanse denktank"...quote:
Al meer dan 2 miljoen Russische en Oekraïense soldaten omgekomen of verwond sinds start oorlog
Tijdens de oorlog in Oekraïne zijn er al meer dan 2 miljoen Russische en Oekraïense militairen gedood of gewond of vermist geraakt. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerde studie van een Amerikaanse denktank.
Moskou heeft volgens het Center for Strategic and International Studies (CSIS) de zwaarste verliezen geleden, met 400.000 tot 450.000 doden op een geschat totaal van 1,4 miljoen slachtoffers sinds de Russische inval in Oekraïne ruim vier jaar gelden. Het Oekraïense leger verloor 125.000 militairen. Volgens schattingen van CSIS raakten 525.000 tot 625.000 Oekraïense soldaten gewond
nou, nee:quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol
Mijn aftelkalender loopt al.
Cocaine's a bitch...maar na 4 jaar heeft ie blijkbaar ineens toch het licht gezien?
[..]
Rofl wat een BS
zelensky heeft trouwens al de middelvinger gekregen van Loekasjenko
Lol die ziet groen van jaloezie. Hij heeft amper nog luchtafweer en Putin verzet ze per 100.quote:“Minstens 90 lanceerders naar buitenverblijf”: Rusland trekt luchtverdediging op grote schaal weg van frontlinie om Poetin te beschermen
Zelensky verklaarde woensdagavond dat Rusland “honderden lanceerders” voor luchtafweerraketten heeft samengebracht rond Moskou. “Bijna 90 lanceerders zijn vanuit andere regio’s naar Valdai overgebracht”, zei hij in zijn dagelijkse toespraak.
https://www.hln.be/nieuws(...)beschermen~a9e63aa8/
Het is blijkbaar weer es tijd om te testen of de put nog steeds bodemloos is...quote:NAVO-lidstaten beloven 140 miljard euro militaire steun aan Oekraïne op twee jaar tijd
De NAVO-landen zullen zowel dit als volgend jaar 70 miljard euro vrijmaken om Oekraïne militair te steunen tegen de Russische invasie.
De middelen zijn bestemd voor militaire uitrusting, ondersteuning en training.
...
https://www.hln.be/buiten(...)-jaar-tijd~a6991e31/
Jaja het echte dodentalquote:Schokkend nieuw rapport: dit is het echte dodental onder Russen en Oekraïners
https://www.msn.com/nl-nl(...)cc3da0cc9639e8&ei=23
quote:volgens een nieuwe schatting
Inhoud quote ik niet want is praat voor de slaap.quote:
“Zijn dagen zijn geteld”: ‘Forbes’ voorspelt dat Poetin binnen de drie jaar ten val wordt gebracht en ziet 2 grote scenario’s
https://www.hln.be/buiten(...)-scenarios~a2ef06e4/
Poetin hoopte in 3 dagen klaar te zijn in Oekraïne.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:16 schreef UncleScorp het volgende:
Ach de bullshit artikels volgen aan de lopende band.
Alweer puur wishfull thinking
[..]
Inhoud quote ik niet want is praat voor de slaap.
En toevallig 3 jaar, de termijn dat Europa denkt/hoopt klaar te zijn voor oorlog tegen Rusland. Dat ze maar zorgen dat ze klaar want opvolger Putin zal minder mals zijn tegen Europa.
Echt niemand die dat beweertquote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:51 schreef UncleScorp het volgende:
Jaja russofoben slikken westerse propaganda als zoete koek
Het is idd wel een beetje eentonig de westerse berichtgeving.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol
Mijn aftelkalender loopt al.
Cocaine's a bitch...maar na 4 jaar heeft ie blijkbaar ineens toch het licht gezien?
[..]
Rofl wat een BS
zelensky heeft trouwens al de middelvinger gekregen van Loekasjenko
[..]
Naieve russofoobjes tevree houden.
Hilarisch
[..]
De realiteit van het front afleiden met wat PR aanvallen op olievoorraden.
Het gepeupel smult ervan.
En we zwijgen stil over Konstantinovka en Lyman. Daarna volgen Kramatorsk en Slavyansk.
En al dat geween om een staakthetvuren.
Wie staakthetvuren wil moet maar de witte vlag hijsen.
En de media draait volle toeren.
[..]
"Volgens amerikaanse denktank"...
Wsl dezelfde strategische denktank die de aanval op Iran bedacht en ingeschat heeft.
Zou het door de vaccins komen dat iedereen zo in een waanzin-tunnelvisie zit?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is idd wel een beetje eentonig de westerse berichtgeving.
Rusland gaat naar de klote, Putin is bang en de Oekraïners zijn dappere strijders die ons beschermen tegen de Russische agressie.
Wel lachen dat je vaccins de schuld geeft.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zou het door de vaccins komen dat iedereen zo in een waanzin-tunnelvisie zit?
Je zou toch wel enig zelfstandig denkvermogen verwachten?
Al die tijd dezelfde riedeltjes en er verandert niets.
Opmerkelijk dat men hier blijft geloven dat een oorlog gewonnen kan worden door propaganda media. En ondertussen blijven oekrainers sterven omdat Europa/VS de oorlog oneindig laten voortduren. Het land gaat naar de klote, zelensky snuift zich verloren en zn vriendjes kopen gouden wc's.
De wapens zijn op, 21 sanctiepaketten, 100'en miljarden verkwist en nog slaagt men er niet in het tij te keren. In de fabeltjeskrant wel natuurlijk. Maar het westen denkt het beter te kunnen doen...binnenkort...als ze ooit klaar zijn...als ze daddy Trump mee krijgen (maar zo zot gaat die zelfs niet zijn. Die offert na oekraine gerust de Europeanen op)
In de praktijk natuurlijk ook, want zij sturen allemaal wapens naar Oekraïne. Dat is voor een nobel doel uiteraard wat eigenlijk iedereen zou moeten steunen, maar het is lastig te ontkennen dat dit de oorlog in stand houdt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel lachen dat je vaccins de schuld geeft.
Enfin, Europa en de VS laten deze oorlog niet oneindig voortduren.
Dat doet Rusland.
Alles houdt elkaar in stand, zoals de leveringen van China aan Rusland, de afname van olie en gas van Rusland, etc.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de praktijk natuurlijk ook, want zij sturen allemaal wapens naar Oekraïne. Dat is voor een nobel doel uiteraard wat eigenlijk iedereen zou moeten steunen, maar het is lastig te ontkennen dat dit de oorlog in stand houdt.
Misschien had hij graag Duits gesproken in het Derde Rijk, maar ik ben best wel blij dat Nederland is bevrijd van de Duitse bezetting en onze landsgrenzen daarbij zoveel mogelijk zijn gerespecteerd.quote:De realiteit is dat binnen bepaalde contreien men heeft besloten dat sommige grenzen vanaf heilig zijn en nooit meer mogen veranderen (anderen dan hilarisch genoeg weer wel). De vraag is hoe realistisch dit is. Wat gaat men bijvoorbeeld straks doen als China even Taiwan aanvalt?
Hmm. Interessant. Hoe kijk je eigenlijk naar de geschiedenis van de wereld dan? Landsgrenzen zijn namelijk constant aan verandering onderhevig geweest en landen, staten of koninkrijken zijn gekomen en gegaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alles houdt elkaar in stand, zoals de leveringen van China aan Rusland, de afname van olie en gas van Rusland, etc.
Uiteindelijk zijn het Rusland en Oekraïne die besluiten om door te gaan.
Voor Rusland is het een uit de hand gelopen hobby van Poetin, voor Oekraïne een existentiële oorlog.
Vreemd genoeg krijgt Rusland op BNW de meeste steun.
[..]
Misschien had hij graag Duits gesproken in het Derde Rijk, maar ik ben best wel blij dat Nederland is bevrijd van de Duitse bezetting en onze landsgrenzen daarbij zoveel mogelijk zijn gerespecteerd.
Ik snap niet echt goed dat mensen voorstander zijn van landjepik, en vinden dat je als bewoner van een bepaald stuk grond maar moet accepteren dat een buurland dat met geweld inneemt en je opeens in een ander land woont.
Ik woon in Nederland en heb hier rechten en vrijheden die in Rusland ondenkbaar xi.
Stel dat Rusland delen van Nederland inneemt, moet ik dat dan klakkeloos accepteren, en krijg ik anders het verwijt dat ik de landsgrenzen van Nederland te heilig vind?
Ik vind het een nogal rare opmerking.
En wat China betreft: geen idee hoe daarop gereageerd wordt. Maar bedoel je te zeggen dat Taiwan geen bestaansrecht heeft?
In feite kun je ook zo over bezit redeneren.
Als iemand maar genoeg geweld gebruikt mag hij je huis en tuin afpakken.
En hoezo moeten wij meebetalen aan bijv een rechtsstaat die je daar zo goed als mogelijk tegen beschermd...
Een nobel doel?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:08 schreef HowardRoark het volgende:
want zij sturen allemaal wapens naar Oekraïne. Dat is voor een nobel doel uiteraard wat eigenlijk iedereen zou moeten steunen, maar het is lastig te ontkennen dat dit de oorlog in stand houdt.
Alles begint bij het westen die perse landen in hun invloedsfeer willen trekken, en steeds een stap verder gaan. Dat daar conflicten van komen snapt zelfs een klein kind.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:08 schreef HowardRoark het volgende:
Wat gaat men bijvoorbeeld straks doen als China even Taiwan aanvalt?
Er zit niks nobels aan, enkel maar geopolitieke belangen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 06:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een nobel doel?
Moeten wij dan ook wapens sturen naar landen die Israel aanvalt?
Hier had het nobel geweest om diplomatie na te streven, mn de onderhandelingen die direct werden gestart in Istanbul. En dat ipv weg te stappen en te kiezen voor een militaire "oplossing" van het conflict, met de belofte van het westen voor onvoorwaardelijke steun. Dus wij hebben oekraine gepusht tot oorlog en houden hem nu zolang mogelijk in stand.
Plus vechten zij gewoon voor de agenda van de VS. Ze worden gewoon dubbel genaaid.
En mensen juichen het toe om hun russofobie te bevredigen. Zielig.
Weet ik. Daarom dat het conflict uitgelokt werd. Daarom dat de oekrainers mogen bloeden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 07:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er zit niks nobels aan, enkel maar geopolitieke belangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |