abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220956842
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:
Bekijk deze YouTube-video

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.
Bekijk deze YouTube-video

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220956859
quote:
Polen woedend op Zelensky: Oekraïne vernoemt militaire eenheid naar strijders die 100.000 Polen doodden in WO II

Zelensky gaf deze week een nieuwe titel aan de Oekraïense Speciale Operatietroepen van het Operatiecentrum Noord. Voortaan mogen ze zich de 'Helden van de UPA' (Ukrainska Povstanska Armiya) noemen, vernoemd naar de militaire beweging die een etnische zuivering doorvoerde in Polen.

De Poolse president Karol Nawrocki reageerde woest op de benoeming. Hij wil onmiddellijk de Poolse eretitel die aan Zelensky gegeven was, de zogenoemde Orde van de Witte Adelaar, ontnemen.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)istorische-naam-voo/
...
Polen vangt massaal veel oekr vluchtelingen op, die nu "onder vuur" komen te staan door de egocentrische acties van hun "president".
Of probeert hij zn vel te redden door de Azov's te paaien?
Of probeert hij nationalisme/patriotisme in zn land wat aan te wakkeren in de hoop dat zn volk terug goesting krijgt om te gaan vechten ?

Een oekrainse kan het beter uitleggen

Bekijk deze YouTube-video
quote:
Dr. Marta Havryshko is een vooraanstaande Oekraïense historica en academica die gespecialiseerd is in de geschiedenis van de Holocaust, het Oekraïense nationalisme en gendergerelateerd geweld tijdens conflicten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220956897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ik post ook in wgr, wlr, spt, vbl, muz en nws en daar heb ik nog nooit een mod gehad die vroeg waarom ik in 'hun' subforum postte.

Mooi verhaal verder.
Hey je post tegenwoordig toch je eigen mening/visie, waar je vroeger gewoon NWS links kwam dumpen.
^O^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220961708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hey je post tegenwoordig toch je eigen mening/visie, waar je vroeger gewoon NWS links kwam dumpen.
^O^
Altijd al mijn mening gedeeld. Alleen, indien nodig, met de juiste bronnen daarbij.

Rutte daagde Poetin gisteren wederom uit met een grap over hem:

twitter


Benieuwd of we weer een reactie gaan krijgen van Poetin
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220962715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Altijd al mijn mening gedeeld. Alleen, indien nodig, met de juiste bronnen daarbij.
"de juiste bronnen" ?
Westerse media is evengoed pure propoganda.
Maar soit

quote:
Rutte daagde Poetin gisteren wederom uit met een grap over hem:

[ x ]

Benieuwd of we weer een reactie gaan krijgen van Poetin
Sja wat moeten we daar weer over zeggen ?
Rutte heeft zich al genoeg belachelijk gemaakt mi
En spotten met een vijand die je niets eens kan terug dringen getuigt van zwakte.

En zelensky die de parade toeliet :?
Volgens jouw "juiste bronnen" wsl
Putin heeft Trump gebeld en met tegenreactie gedreigd mocht oekr iets ondernemen die dag.
En Trump heeft de leiband van zn puppy zelensky wat strakker aangetrokken
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 10:44:35 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220964263
Trump heeft helemaal niks gedaan, oekraine heeft die matige parade nog nul keer aangevallen tijdens deze oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220969902
De open brief van zelensky aan Putin...
Afgezien van het politiek theater best wel opmerkelijk.
Vanuit westerse media hebben we het verhaal dat Rusland stagneert, meer troepen verliest dan het kan aanvullen, gebrekkige logistiek, olieraffinaderijen vernietigd, Putin onpopulair, economie die elk moment kan instorten, oekr die het momentum in de oorlog herpakt, drones op St-Petersburg enz enz...
En dan vraagt ie staakthetvuren:? In zo'n sterke positie duw je door en versla je je vijand.

Tenzij...
Konstatinovka op vallen staat, wat de weg opent om Kramatorsk en Slavyansk te omsingelen. 2 belangrijke vestigingen waar oekr heel wat zal inzetten om niet te verliezen. En ook Zaparojzia komt in het vizier.
Zeer nijpende situatie wat oekr en het westen lijken te begrijpen.

Ondertussen probeert zelensky nog steeds Putin uit te lokken tot een 'overreactie', wat NATO reden zou kunnen geven om in te grijpen, zelensky's enigste kans op enig succes. Maar mss kiest Rusland voor de 'boiling frog' methode?

Verder wordt de Oreshnik nu getest waarbij de resultaten nauwkeurig worden geobserveerd wat betreft inslag van de verschillende ladingen. Zo wordt ie gefinetuned voor binnenkort effectief gebruik. Zoals meegedeeld op commandcenters, productieplaatsen ed. in oa Kiev.

Dus afgezien van deze (alweer) PR stunt van zelensky gaat de strijd gewoon verder. We zien wel welk verhaal de meest correcte info inhield. De "juiste bronnen"...

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 06-06-2026 09:54:11 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220971919
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:42 schreef UncleScorp het volgende:
Dus afgezien van deze (alweer) PR stunt van zelensky gaat de strijd gewoon verder. We zien wel welk verhaal de meest correcte info inhield. De "juiste bronnen"...
We gaan het meemaken, Scorp.....we gaan het meemaken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220973360
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We gaan het meemaken, Scorp.....we gaan het meemaken.
Jep.
En als ik de pure haat hier op het forum lees denk ik dat de meesten er klaar voor zijn.
Totale oorlog Europa-Rusland tenzij de VS er eerst in slaagt de ganse wereld in depressie te storten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220973550
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:14 schreef UncleScorp het volgende:
Totale oorlog Europa-Rusland tenzij de VS er eerst in slaagt de ganse wereld in depressie te storten.
Die catastrofe is al onvermijdelijk. Tot grote frustratie van de EU overigens.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-veel-grotere-crisis
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220973613
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die catastrofe is al onvermijdelijk. Tot grote frustratie van de EU overigens.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-veel-grotere-crisis
Jep. Met dank aan onze grote bondgenoot. Ons eerst afsnijden van goedkope energie, ons naar oorlog drijven en nu ieders energievoorziening overhoop gooien.
Dank u VS. We blijven je trouw no matter what, pls dont leave us
:r
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220973620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep. Met dank aan onze grote bondgenoot. Ons eerst afsnijden van goedkope energie, ons naar oorlog drijven en nu ieders energievoorziening overhoop gooien.
Dank u VS. We blijven je trouw no matter what, pls dont leave us
:r
De EU is zich het afgelopen jaar steeds meer af aan het keren van de VS. En terecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220973632
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De EU is zich het afgelopen jaar steeds meer af aan het keren van de VS. En terecht.
Dat is de show die opgevoerd wordt ja. Omdat het nu Trump is. Alsof ze niet beseffen dat dit gewoon de VS agenda is, ongeacht Obama, Biden of Trump
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')