Huh? Het overgrote deel van die XR lui draagt toch echt geen gezichtsbedekking tijdens hun verkeer-hinderende demonstraties hoor.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Naar een ander wijzen maakt niet dat jouw hypocrisie weggestreept wordt. Daarnaast is er een kwestie van proporties lijkt me. De maatschappelijke impact van deze demonstraties door grote groepen mensen met gezichtsbedekking is enorm en op geen enkele manier positief.
Het gebruik van gezichtsbedekking is daarbij een katalysator voor theorieën over rechtsongelijkheid, vermeende sympathieën vanuit de driehoek en negatieve emoties richting de zaak waarvoor die demonstraties er in eerste instanties zijn.
"Ik moet naar mijn werk en dat is alleen praktisch haalbaar met een auto" is voor mij niet dezelfde categorie als "Ik wil op geen enkele manier een minuscuul risico lopen dat ik nadeel ondervind voor het uiten van mijn mening voor een principe dat anderzijds zo zwaar weegt dat ik de straat op ga."
We hebben het over een half miljoen aan schade in Utrecht hè en dat is maar één geval. Maar oh mijn God Eritreeërs hebben hem ook weleens op!
Een schoon klimaat zonder stikstofdekens was het toch? Ik kan al dat klimaatpopulisme niet bijhouden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Mag ik aannemen dat jij voor een schoon milieu en gezond klimaat bent? Ik bedoel .. wie immers niet?
Stelt niks voor in verhouding tot vliegen.quote:En toch rijd je auto?
Nou ja, op deze manier werkt het ook niet.quote:Tegen slavernij?
Concessies doen is wat anders dan hypocriet zijn en anderen hun dag te verpesten terwijl je zelf lekker het klimaat blijft kapotvliegen omdat dat nou eenmaal bij je levensstijl hoort. Dat is misselijkmakend elitair.quote:Hoe rijm je dat met dat hele 'een mens moet zich altijd voor diens principes inzetten, óók wanneer dat niet uit komt'? Is 'een schone leefwereld willen' of 'tegen slavernij zijn' dan toch niet zo'n principe? Of hoe moet ik dat zien?
En ik neem aan dat het beschermen van de veiligheid van je kinderen (heb je kinderen?) toch zeker wel een van je principes is? (ik bedoel .. voor welke goede ouder is dat immers geen principe?) En toch neem je ze wel eens mee in de auto, iets wat relatief veilig is maar toch zeker niet zonder risico's. Hoe zit het dan met dat principe omtrent de veiligheid van je kinderen?
Mijn punt zijnde .. concessies maken we allemaal, zelfs bij een groot deel van onze principes. Er zijn maar weinig principes waar een mens te allen tijde volledig achter staat en volledig actief verdedigt of uitoefent.
Ja. Dat onrijpe geesten en haatbaarden in Nederland gaan zeuren over de martelaars die Hamas maakt door zich achter kinderen en kinderziekenhuizen te verschuilen is onderdeel van de tactiek van Hamas om uiteindelijk alle joden uit te roeien. Dat is wat die demonstranten feitelijk ondersteunen. In welke mate ze geinfiltreerd zijn door Hamas en aanverwante islamisten doet niet terzake.quote:
Ik hoop dat je niet de indruk hebt dat ik deze manier van demonstreren door XR steun. Wmb direct de snelweg/het spoor af (en liefst helemaal voorkomen), plus gepaste vervolging.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Concessies doen is wat anders dan hypocriet zijn en anderen hun dag te verpesten terwijl je zelf lekker het klimaat blijft kapotvliegen omdat dat nou eenmaal bij je levensstijl hoort. Dat is misselijkmakend elitair.
Blijft toch een probleem dat je in een "democratie" meer macht aan ongekozenen geeft.quote:
Prima optie.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:35 schreef Bloemkool het volgende:
Gewoon eroverheen rijden. Sinds wanneer is het gijzelen van automobilisten op de snelweg legaal? Het is gewoon vrijheidsberoving als je daar tegen wordt gehouden. Zo zou dit bestraft moeten worden.
Er kunnen rechtvaardigingen zijn voor gezichtsbedekking bij demonstraties, zoals niet het doelwit van onthoofders worden of zo. Maar bij en demonstratie laat jij je horen, je vind het zo belangrijk dat jij daarvoor opstaat, dan vind ik herkend worden door collega's die daar misschien iets van vinden op zich geen excuus.quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet de indruk hebt dat ik deze manier van demonstreren door XR steun. Wmb direct de snelweg/het spoor af (en liefst helemaal voorkomen), plus gepaste vervolging.
Dat hele gedoe over principes ging over mijn wens voor de mogelijkheid van gezichtsbedekking bij demonstraties, oa nav mijn eigen behoefte om in sommige gevallen bij demonstraties mijn gezicht te willen bedekken. Dat werd als hypocriet en onprincipieel getypeerd dmv een 'als je het alleen anoniem wilt doen, steun je het dus niet écht' redenatie. En daar ben ik het niet mee eens.
Terwijl die driehoek dan wel kan ingrijpen als een stel knurften in een voetbalstadion dit flikken "wegens vrees voor ongeregeldheden".quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is belachelijk. Alle instrumenten bestaan al. Ze worden gewoon niet gebruikt, dat is het probleem. Gezichtsbedekking in het openbaar is al verboden. Evenals snelwegbezetting, met vuurwerk gooien of het spoor op gaan.
Handhaving en veroordelingen, daar gaat het mis. En dat ligt voor een groot deel bij die zogenaamde 'driehoek'. Als het kabinet echt hier wat aan wil doen laten ze de wet met rust en roepen ze die lokale bestuurders en het OM op het matje. Die voeren nu gewoon de wet niet uit en moeten daarvoor gestraft worden.
Of zou het toch iets te maken hebben met sympathie voor "de zaak"?quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Terwijl die driehoek dan wel kan ingrijpen als een stel knurften in een voetbalstadion dit flikken "wegens vrees voor ongeregeldheden".
In tegenstelling tot die geweldige demonstraties op universiteiten waar inmiddels voor miljoenen bij gesloopt is, voorbijgangers van hun fiets worden getrokken en ammoniak naar de politie werd gegooid. Geen enkele reden tot zorg.
Mwah, op het moment dat anti AZC tokkies politieagenten met cobra’s bekogelen en gebouwen in de fik steken zijn er ook nauwelijks aanhoudingen. Dat is ook gewoon wat lastiger als je tegenover grote groepen staat.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Of zou het toch iets te maken hebben met sympathie voor "de zaak"?
Dat is natuurlijk waar, maar laatst werd er niet ingegrepen in een nota bene verboden demonstratie. Dan faal je gewoon enorm.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, op het moment dat anti AZC tokkies politieagenten met cobra’s bekogelen en gebouwen in de fik steken zijn er ook nauwelijks aanhoudingen. Dat is ook gewoon wat lastiger als je tegenover grote groepen staat.
Dat lijkt me evident. En dat riekt naar onwenselijke willekeur lijkt me. Bepaald gedrag hoort altijd afgestraft te worden, niet alleen als het Neanderthalers in een voetbalshirt, wappies, Elsfest-types etc. betreft.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Of zou het toch iets te maken hebben met sympathie voor "de zaak"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |