Klopt. En die is er gewoon.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:38 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer... 'two tier policing' / 'ze moeten altijd ons hebben' - mimimi
Eh ... Relschoppers azc-protesten krijgen meestal boete of geen strafquote:Op woensdag 3 juni 2026 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. En die is er gewoon.
https://www.metronieuws.n(...)ten-thee-strafrecht/
Als je de praktijk ook ziet, valt dat lastig te ontkennen.
Oke, het is veel minder erg als je wetten overtreedt buiten demonstraties om. Got it.quote:Als de wet wordt overtreden tijdens demonstraties, mag de rechter dat zwaarder mee laten wegen in de strafbepaling.
Weet je waarom ze op snelweg gaan zitten?quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:15 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Gewoon de weg niet op laten gaan, ze staan altijd een tijd in de berm lawaai te maken, zodra ze daar al gaan staan gelijk wegjagen. En als er dan al iemand de weg op komt dan gelijk oppakken en in de cel.
Daar blijf ik me over verbazen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Weet je waarom ze op snelweg gaan zitten?
hint: heeft iets maken met gerechtelijke uitspraak die overheid verloor.
Het zou al helpen als ze overtredingen tijdens demonstraties net zo zwaar gaan bestraffen als daarbuiten. Als ik met wat vrienden een snelweg zou blokkeren dan komen we vast niet weg zonder boete of straf. En terecht, want de gevolgen daarvan voor de samenleving zijn enorm.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oke, het is veel minder erg als je wetten overtreedt buiten demonstraties om. Got it.
Haha, tuurlijk niet. Dit is gewoon de gebruikelijke reflex van politici die gespeend zijn van enige vorm van visie en competentie. Harder aanpakken, strenger optreden, zwaarder straffen, wauwelwauwel.
Ja, het blijft mij verbazing dat iemand zoiets doet. Maar wat mij nog verbazend is dat onze overheid de gerechtelijke uitspraak negeert. Dat overheid meer moet doen om tegen klimaat verandering te gaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Daar blijf ik me over verbazen.
Niemand mag op de snelweg lopen waarom hun dan wel, en niet 1 keer maar om de haverklap.
Als demonstranten de snelweg te voet op gaan is/zijn alleen de eerste of eersten strafbaar. Meelopers kunnen niet vervolgd wordenquote:Op woensdag 3 juni 2026 09:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Gelul, je kunt ze gewoon aanhouden en vasthouden. Als je ze vooral onbestraft wil laten dan heb je een probleem ja.
Het zijn sowieso allemaal meelopers, die allemaal een strafbaar feit begaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als demonstranten de snelweg te voet op gaan is/zijn alleen de eerste of eersten strafbaar. Meelopers kunnen niet vervolgd worden
Er is geen reden voor het is een keuze.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ja, het blijft mij verbazing dat iemand zoiets doet. Maar wat mij nog verbazend is dat onze overheid de gerechtelijke uitspraak negeert. Dat overheid meer moet doen om tegen klimaat verandering te gaan.
Zoals subsidie op fossiele brandstof. Die kan prima naar consumenten die zijn huizen willen verduurzamen of een groene energie opwekken.
Hiermee geven de overheid een reden aan deze goede bedoeling idioten om stukje snelwegen te bezitten/ verstoren.
Er is altijd een reden. Dankzij deze reden, hebben paar idioten een keus gemaakt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Er is geen reden voor het is een keuze.
Als ze een echt statement willen maken dan gaan ze maar bij de overheid demonstreren maar dat durven ze niet omdat ze weten dat ze dan DAN WEL aangepakt worden.
Die idioten maken zelf de keuze om de gewone burger die helemaal niks met die besluiten te maken hebben te duperen door met hun reet op de snelweg te gaan zitten keer op keer.
Een reden verzinnen is geen reden. Ze kiezen er zelf voor om onschuldige mensen te tergen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er is altijd een reden. Dankzij deze reden, hebben paar idioten een keus gemaakt.
Ten eerste bij de overheid luistert toch niet naar deze groep. Zie de rechtelijke uitspraken die zij toch naast leggen. Ook al sta je voor de neus. Ze luistert toch niet.
Dus gaan ze bij ons lastig vallen, zodat we gaan klagen... "overheid, Ga je hier nog wat aan doen?"
Overheid moet hierop reageren. Dus boodschap overbrengen is deels gelukt.
Wat blijkt... Overheid luistert wederom niet, kiest een beperking op recht van demonstratie. i.p.v. iets aan doen met milieu en fossiele subsidie... Er is nog altijd geen plan of doelstelling die zij haalbaar achtte.
Die idioten hebben niets te verliezen.. dus gaat nog altijd de werkende rijdende dwarszitten.
Nog eventje zegt de overheid dat elke ongewenst vorm van demonstratie verboden zijn. Alles moet vooraf geregisteerd en plan klaar staan. zodat ze in de hoek mag staan en schreeuwen, terwijl iedereen vrolijk doorlopen en in de kont genaaid worden door overheid. Leuker dan dit kunnen we het niet maken!
De idioten hebben echter wel een punt. De milieu in Nederland is echt al jaren slecht gesteld. Het is echt vies land geworden. Geen wonder dat we veel kanker patiënten rondlopen.
Het is ook tijd dat we samen zorgen dat omgeving schoon houden en goed voor elkaar zorgen.
Leg even uit waar die subsidie dan zit.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
.
Zoals subsidie op fossiele brandstof. Die kan prima naar consumenten die zijn huizen willen verduurzamen of een groene energie opwekken.
Al die subsidie gaat naar grote energiegebruikers (bedrijven), luchtvaart, scheepsvaart en industrie. Niet naar burgers. Daarmee wordt de vervuiling goedkoper gemaakt en energietransitie vertraagt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
Leg even uit waar die subsidie dan zit.
Ik betaal 1,30 voor een m3 aardgas op het moment dat de marktprijs onder de 40 cent zit. Zit een gruwelijke hoeveelheid belasting op.
Zelfde voor de benzine. Kale prijs minder dan een euro maar aan de pomp dik meer dan 2 euro.
Weet het niet hoor, maar die vogel van het OM zegt het gewoon.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:47 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Eh ... Relschoppers azc-protesten krijgen meestal boete of geen straf
En dat moet dus voor beide gevallen anders.
Helemaal eens dat je in de praktijk two tier policing ziet, maar wel met een kleine aanvulling: je moet dan wel oogkleppen ophouden en een drang naar slachtofferschap hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. En die is er gewoon.
https://www.metronieuws.n(...)ten-thee-strafrecht/
Als je de praktijk ook ziet, valt dat lastig te ontkennen.
Ik vraag mij ook af wie daar nog bijkomen. Ik heb een vrij progressieve omgeving, mijn vrouw en ik werken allebei voor een groene organisatie en ik ken niemand die erg enthousiast van XR wordt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:
XR is toch wel het meer sneue groepje de.onstranten van de afgelopen tijd. Nog nooit gezien hoe ze eigenhandig draagvlak voor hun standpunten weten te ondermijnen en daarnaast lijken ze vooral te denken "hoe irritanter hoe beter"
Maar het allermooiste vind ik dat ze enkel met mooi weer demonstreren.
Absoluut het uiterste van het spectrum en daarmee automatisch niet representatief voor hetgeen ze zeggen op te komen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af wie daar nog bijkomen. Ik heb een vrij progressieve omgeving, mijn vrouw en ik werken allebei voor een groene organisatie en ik ken niemand die erg enthousiast van XR wordt.
Ik heb gewoon geen idee wat de bedoeling is. Ze blokkeren geen politici, vervuilende multinationals, olietanker of Tata steel, maar richten zich de laatste tijd op fucking treinen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Absoluut het uiterste van het spectrum en daarmee automatisch niet representatief voor hetgeen ze zeggen op te komen.
Ze willen dat wij de werkende mee protesteren over fossiele subsidie. Of juist gaan klagen overlastende XR. Zodat zij meer aandacht krijgen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb gewoon geen idee wat de bedoeling is. Ze blokkeren geen politici, vervuilende multinationals, olietanker of Tata steel, maar richten zich de laatste tijd op fucking treinen.
Hadden er geen relschoppers tussen die demonstranten gezeten -zoals op de snelweg ook niet het geval was- dan had je een punt kunnen hebben, nu is het appels met peren vergelijken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weet het niet hoor, maar die vogel van het OM zegt het gewoon.
Daarbij is het op de beelden ook te zien. Bijvoorbeeld een xr wordt eerst letterlijk 3 uur met rust gelaten waarna ze een voor een verwijderd worden. In Loosdrecht werden mensen letterlijk, die al weg gingen en gehoor gaven aan oproepen van de politie, op hun ruggen geslagen. Zelfs werden mensen uit hun eigen voortuin hun huis in geslagen. Beelden zijn beschikbaar in het loosdrecht topic.
Statistieken alleen zeggen niet alles.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |