Ik zie vooral een hele slechte call van die agent. Zo ongeveer het eerste wat je leert is dat je ook de grootste boeven medisch moet helpen als daar aanleiding toe is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een eerdere casus geweest waarbij de Britse politie te bang was te handelen omdat ze mogelijk voor racist zouden worden uitgemaakt. Dat zou natuurlijk nooit de boventoon mogen voeren.
Of dat hier werkelijk het geval is zou moeten volgen uit onderzoek, dus in die zin is het inderdaad speculatie.
En dit is natuurlijk al bizar. Het idee van mogelijk racisme ergens is in bepaalde kringen tot bij wijze van spreken de grootst mogelijk 'misdaad' verworden. Hoe komt dit? Waar komt die gigantische hysterie over vermeend racisme vandaan?quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een eerdere casus geweest waarbij de Britse politie te bang was te handelen omdat ze mogelijk voor racist zouden worden uitgemaakt. Dat zou natuurlijk nooit de boventoon mogen voeren.
Of dat hier werkelijk het geval is zou moeten volgen uit onderzoek, dus in die zin is het inderdaad speculatie.
Daar ben ik het natuurlijk volledig mee eens.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:21 schreef William_Papadin het volgende:
Reden voor een zeer grondig en kritisch onderzoek, en indien daaruit blijkt dat er aanwijsbare verwijten richting de politie agenten zijn, dan moeten daar consequenties aan worden verbonden.
Met name vanwege het doodmaken van een arrestantquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met name vanwege gigantisch veel politieke en maatschappelijke druk.
Dat is toch allang het geval? Mensen zijn in alle kringen bang voor kritiek op de Islam. Politiek, comediant, universiteiten, politie. De media. En dit wordt alleen maar erger. De mensen die nog wegkijken zijn het ergste.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dit is natuurlijk al bizar. Het idee van mogelijk racisme ergens is in bepaalde kringen tot bij wijze van spreken de grootst mogelijk 'misdaad' verworden. Hoe komt dit? Waar komt die gigantische hysterie over vermeend racisme vandaan?
Racisme dat dan ook nog eens enkel in een richting kan werken, namelijk van blanken jegens niet blanken. Immers, alles in het omgekeerde is nagenoeg compleet acceptabel en wordt door een andere lens bekeken.
En zulke denkbeelden gaan op een bepaalde moment ook doorsijpelen tot in bepalende instituten, dat kan niet anders.
Nee hoor, de realiteit is namelijk dat door het disfunctionele politieapparaat en de aanwezigheid van wapens, dit geregeld gebeurt in de VS. Wat deze situatie uniek maakte volgens sommigen waren de huidskleuren van de agent en het slachtoffers.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met name vanwege het doodmaken van een arrestant
Ja hoor zeker welquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de realiteit is namelijk dat door het disfunctionele politieapparaat en de aanwezigheid van wapens, dit geregeld gebeurt in de VS. Wat deze situatie uniek maakte volgens sommigen waren de huidskleuren van de agent en het slachtoffers.
En zijn namelijk voorbeelden van arrestanten die op eenzelfde wijze of soortgelijke wijze om het leven zijn gekomen, wat niet eens voorbij het lokale nieuws kwam. Het narratief was dan ook dat dit puur racisme zou zijn geweest. Dát maakte dat het een wereldwijd verhaal werd.
Je weet natuurlijk dat dit niet zo is. Rutte had in de nasleep van dit alles zelfs nog een officiële meeting gehad met de Nederlandse tak van Black Lives Matterquote:
Onderscheid maken op basis van ras danwel afkomst danwel uiterlijke kenmerken is natuurlijk de definitie van racisme, en als dat hier het geval is geweest (lees; het gedrag van de agent is beïnvloed door uiterlijke kenmerken van het latere slachtoffer), dan moet daar een consequentie aan vasthangen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie vooral een hele slechte call van die agent. Zo ongeveer het eerste wat je leert is dat je ook de grootste boeven medisch moet helpen als daar aanleiding toe is.
Hoe dan weer de racismekaart (door zowel de dader als TS) wordt getrokken is vrij treurig.
Ik weet natuurlijk dat dit wel zo is en Mark Rutte heeft er al helemaal niets mee te makenquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk dat dit niet zo is. Rutte had in de nasleep van dit alles zelfs nog een officiële meeting gehad met de Nederlandse tak van Black Lives Matter. Dat ging niet over politiegeweld maar vermeend racisme.
Ik gok eerder door het verhaal van de dadergroep, waanzinnig slechte beslissing. Weinig met racisme te maken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Onderscheid maken op basis van ras danwel afkomst danwel uiterlijke kenmerken is natuurlijk de definitie van racisme, en als dat hier het geval is geweest (lees; het gedrag van de agent is beïnvloed door uiterlijke kenmerken van het latere slachtoffer), dan moet daar een consequentie aan vasthangen.
Ik ben een user die hier slechts sporadisch komt. U bent een moderator. Is het dan niet meer uw taak om dergelijke actualiteiten een topic te geven?quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je had het eerder kunnen openen, waaromm deed je dat niet?
Nee?quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:37 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik ben een user die hier slechts sporadisch komt. U bent een moderator. Is het dan niet meer uw taak om dergelijke actualiteiten een topic te geven?
We zijn nu niet heel veel beter afquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:17 schreef Hathor het volgende:
Dat stuk onbenul had zomaar je MP kunnen zijn.
Nouja wat we zien is dat de agent direct overgaat tot het boeien van de blanke jongen, omdat de dader zegt dat die racistisch is bejegend, met de kennis van het handelen van de politie aldaar rond de grooming gangs zoals de NOS zelf ook de link legt in de berichtgeving is het naar mijn idee geen gekke gedachte.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie vooral een hele slechte call van die agent. Zo ongeveer het eerste wat je leert is dat je ook de grootste boeven medisch moet helpen als daar aanleiding toe is.
Hoe dan weer de racismekaart (door zowel de dader als TS) wordt getrokken is vrij treurig.
Dan is de agent wel heel erg slecht getraind als we direct overgaan op arrestatie op basis van 1 statement. Linksom of rechtsom is er meer geweest waardoor deze agent heeft besloten tot deze verschrikkelijke slechte call.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik gok eerder door het verhaal van de dadergroep, waanzinnig slechte beslissing. Weinig met racisme te maken.
Dat weet ik niet, eens zal het ook voor de normale hardwerkende man te ver gaan zou je denken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:42 schreef Zoddie het volgende:
Het is maar een druppel, maar wel weer een druppel die de emmer laat overlopen.
En dat zal zo blijven doorgaan omdat er niets veranderd, enige wat er gebeurd is dat relschoppers keihard worden aangepakt, twitteraars uit bed worden gelicht.
Dan wordt het weer even rustig op het oppervlakte, maar de onrust daaronder is niet weg, die groeit alleen nog maar.
Het is hetzelfde mechanisme en de labiele denkfout dat iedereen die het niet eens is met Links per definitie extreemrechtse racisten zijn in hun eigen ogen, dit gaat nog voor grote problemen zorgen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de realiteit is namelijk dat door het disfunctionele politieapparaat en de aanwezigheid van wapens, dit geregeld gebeurt in de VS. Wat deze situatie uniek maakte volgens sommigen waren de huidskleuren van de agent en het slachtoffers.
En zijn namelijk voorbeelden van arrestanten die op eenzelfde wijze of soortgelijke wijze om het leven zijn gekomen, wat niet eens voorbij het lokale nieuws kwam. Het narratief was dan ook dat dit puur racisme zou zijn geweest. Dát maakte dat het een wereldwijd verhaal werd.
Ja, dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:44 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan is de agent wel heel erg slecht getraind als we direct overgaan op arrestatie op basis van 1 statement.
Waar bent u dan een moderator voor als ik vragen mag?quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee?
Ik lees hier sowieso pas nu net in dit topic voor het eerst over
Ja dat bedoel ik.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, eens zal het ook voor de normale hardwerkende man te ver gaan zou je denken.
Iedereen mag topics openen, ik de verwoedde pogingen ze in goede banen te leidenquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:46 schreef Durmada het volgende:
[..]
Waar bent u dan een moderator voor als ik vragen mag?
U bent toch de aangewezen persoon om topics te openen en deze in goede banen te laten leiden?
Het dichtstbijzijnde ziekenhuis (Southampton University Hospital) was 4km daar vandaan. Een politieauto met zwaailicht en sirenen had daar in zo'n 4 minuten kunnen zijn, maar dat zou voor Nowak (volgens de deskundige) uiteindelijk niets hebben uitgemaakt.quote:The pathologist, Amanda Jeffrey, found 1200 ml, or over 2 pints, of blood there.
She said that no emergency medical treatment would have permitted access to
the bleeding vein. In simple terms, he would not have survived, however quickly
he received first aid, CPR or expert medical treatment.
https://www.yahoo.com/new(...)BDvv52zyoiq4wV7bRaVOquote:Mr Nowak was then placed in handcuffs while – in an echo of the death of George Floyd in the US in May 2020 – telling officers nine times: “I can’t breathe.”
Only after he had been read his rights did a female officer ask him: “Where do you think you’ve been stabbed?” She then said to a colleague: “We have to check, don’t we?”
It had taken officers more than three minutes to realise Mr Nowak might have been telling the truth. Only then did they call an ambulance and begin resuscitation attempts. By now, he was not responding.
Zeer laakbaar optreden van de politie.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:52 schreef Montagui het volgende:
De uitspraak tegen Digwa:
https://www.judiciary.uk/(...)ntencing-Remarks.pdf
Ongelofelijk wat daar allemaal in staat m.b.t. Digwa (de dader) en zijn naasten, maar wat me ook in het bijzonder opvalt:
[..]
Het dichtstbijzijnde ziekenhuis (Southampton University Hospital) was 4km daar vandaan. Een politieauto met zwaailicht en sirenen had daar in zo'n 4 minuten kunnen zijn, maar dat zou voor Nowak (volgens de deskundige) uiteindelijk niets hebben uitgemaakt.
Resteert de intieel laakbare houding van de politie die hem arresteerden om 23.37 en waar Nowak dood is verklaard om 00.37.
Volgens dit relaas zou de ernst van de situatie toch al eerder bij de politie zijn doorgedrongen:
[..]
https://www.yahoo.com/new(...)BDvv52zyoiq4wV7bRaVO
Of het inderdaad "maar" 3 minuten zijn geweest lijkt mij een vrij belangrijk onderdeel van een onderzoek, naast het gegeven van de initiele houding van de agenten t.o.v. Nowak en Digwa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |