Als die op zijn moeder lijkt qua gedrag. Dan is hij eerder aan het stampvoeten dan lopen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:40 schreef Hope88 het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe Mijan word als hij wat ouder word.
Mijn zoontje is 2 weken ouder en loopt al een poosje. Maar die klimt overal bovenop en rent alle kanten op. Bovendien zitten we nu in de fase van de driftbuien zodra hij zijn zin niet krijgt..
Ik ben erg benieuwd of Mijan dit gedrag ook gaat laten zien en hoe Sanneke er dan mee om gaat.
Wel zittend hequote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:43 schreef Jippiejappie het volgende:
[..]
Als die op zijn moeder lijkt qua gedrag. Dan is hij eerder aan het stampvoeten dan lopen.
Dat worden hele klaagliederen op dr ista 😅 #watniemandmetheeftverteldoveropvoeden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:40 schreef Hope88 het volgende:
Mijn zoontje is 2 weken ouder en loopt al een poosje. Maar die klimt overal bovenop en rent alle kanten op. Bovendien zitten we nu in de fase van de driftbuien zodra hij zijn zin niet krijgt..
Ik ben erg benieuwd of Mijan dit gedrag ook gaat laten zien en hoe Sanneke er dan mee om gaat.
Buurjongetje is 1,5mnd ouder dan M en een enorm verschil, dat is echt al een klein peutertje met een loopfietsje en die naar de kat van de buren loopt ipv netjes met mama mee 😍quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:40 schreef Hope88 het volgende:
Ze lacht nu alles al weg. Hij gooit met zijn bord als hij geen honger meer heeft. En dan moet het allemaal nog beginnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:52 schreef Lalaland79 het volgende:
[..]
Dat worden hele klaagliederen op dr ista 😅 #watniemandmetheeftverteldoveropvoeden.
#ikbentweeenikzegnee
Mensen die zeggen dat ik in een luxe positie zit omdat ik niet hoef te werken. Ik zou het allerliefst willen werken maar na jaren tegen van alles aanlopen door mijn autisme, kan ik niet de juiste plek vinden. Ja, het is een luxe dat mijn partner voor ons financieel zorgt. Maar het is ook letterlijk een keuze. Jij kan net zo goed rondkomen van een inkomen. Dan heb je alleen geen koophuis, 2 auto’s en verre reizen. Iedereen kan precies dezelfde keuze maken als ons.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:07 schreef Fliennepien het volgende:
Ik citeer even Sannekes post van Threads 🙄
Ik ben een hele discussie op threads aangegaan, want ik ben er bijna zeker van dat dit bericht komt door een dm van mij op insta. Inmiddels ben ik op Threads geblokkeerd.quote:Ze vergeet voor het gemak nog even de sociale huurwoning en alle toeslagen te vermelden die ze krijgen.
Ik vraag me af of ze op een roze wolk zit. Volgens mij hebben die twee elkaar vooral heel hard nodig. Zij omdat ze niet alleen kan zijn en niets alleen kan en hij omdat hij geen inkomen en onderdak had.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:44 schreef Hocuspocus2 het volgende:
[..]
Ik denk dat die vrouw zichzelf compleet verloren is. De band met haar familie is ook niet meer wat het geweest is. Ze dendert maar door. Nu kan ze het allemaal nog aan doordat ze nog op die roze wolk zit met Tim. Maar ooit valt ze ervan af.
Zo zielig altijd, influencers die je gaan blokkeren omdat je een vraag stelt of verkeerd liked of wat dan ook. Ook Sanneke zit graag in haar eigen echo put.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:14 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Mensen die zeggen dat ik in een luxe positie zit omdat ik niet hoef te werken. Ik zou het allerliefst willen werken maar na jaren tegen van alles aanlopen door mijn autisme, kan ik niet de juiste plek vinden. Ja, het is een luxe dat mijn partner voor ons financieel zorgt. Maar het is ook letterlijk een keuze. Jij kan net zo goed rondkomen van een inkomen. Dan heb je alleen geen koophuis, 2 auto’s en verre reizen. Iedereen kan precies dezelfde keuze maken als ons.
[..]
Ik ben een hele discussie op threads aangegaan, want ik ben er bijna zeker van dat dit bericht komt door een dm van mij op insta. Inmiddels ben ik op Threads geblokkeerd.
Sanneke is een misgunnende, jaloerse troela. Het liefst wilt ze alles wat haar zielloos zwart hartje niet begeert.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:25 schreef Lodelie het volgende:
Sanneke is zo kortzichtig, nee niet iedereen kan dezelfde keuze maken als zij hebben gedaan.
Niet iedereen heeft namelijk recht op toeslagen en/of een sociale huurwoning.
In sommige gevallen in een tweede salaris gewoon kei hard nodig om het hoofd boven water te houden.
En wat ze andere altijd verwijt doet ze zelf wel, met haar vinger naar andere wijzen.
Laat andere mensen lekker twee auto's hebben en iedere vakantie op vakantie gaan. Je weet niet wat er achter andermans voordeur afspeelt en welke keuzes er zijn gemaakt en in welke positie mensen zitten.
Ik ken iemand en zij heeft een financieel enorm goed, groot huis en alle luxe. Maar zij is allebei haar ouders en een broer kwijt. Nou zij zou zo alle rijkdom inruilen om haar familie terug te krijgen. Dus Sanneke denk even na voordat je weet van alles roept.
Het grappige is dat ik zelf ook met allerlei chronische ziektes kamp, waaronder Lipoedeem. Maar ik werk gewoon en ik weiger om in de slachtofferrol te gaan zitten. En ik ken ook mensen met autisme die wel werken. Mijn bericht aan haar was absoluut niet aanvallend bedoeld maar zo werd het wel opgevat.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:31 schreef IlseMarije het volgende:
Waar ik werk, werken mensen met en zonder beperking. Zoveel mensen die (net als ik) niet achter de geraniums willen zitten, ik heb lichamelijke problemen maar genoeg mensen bij ons die autisme of herstellende zijn van een brunout oid en die maken wat van hun leven. Zo trots op mijn collega’s die door “gewoon” met ons mee te werken zo ontzettend groeien daar kan een Sanneke of een DBM nog wat van leren. Alleen al het stukje aanspraak in het dorp, iemand die je groet iemand die je kent doordat je daar werkt (helaas vrijwilligerswerk, maar zeer waardevol) dat is zo fijn.
Totaal ot natuurlijk maar wel passend 🤣
Nou ik ben dus aan het overwegen om middels een ‘dagbesteding’ te gaan werken. Ik heb het geprobeerd de reguliere maatschappij, maar helaas is dat gewoon te ingewikkeld gebleken en (mede door autisme)quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:31 schreef IlseMarije het volgende:
Waar ik werk, werken mensen met en zonder beperking. Zoveel mensen die (net als ik) niet achter de geraniums willen zitten, ik heb lichamelijke problemen maar genoeg mensen bij ons die autisme of herstellende zijn van een brunout oid en die maken wat van hun leven. Zo trots op mijn collega’s die door “gewoon” met ons mee te werken zo ontzettend groeien daar kan een Sanneke of een DBM nog wat van leren. Alleen al het stukje aanspraak in het dorp, iemand die je groet iemand die je kent doordat je daar werkt (helaas vrijwilligerswerk, maar zeer waardevol) dat is zo fijn.
Totaal ot natuurlijk maar wel passend 🤣
Sanne heeft gewoon een aantal vervelende ervaringen gehad. Net zoals veel mensen dat weleens hebben met kudbaantjes.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:43 schreef TantePien1990 het volgende:
[..]
Nou ik ben dus aan het overwegen om middels een ‘dagbesteding’ te gaan werken. Ik heb het geprobeerd de reguliere maatschappij, maar helaas is dat gewoon te ingewikkeld gebleken en (mede door autisme)
Ik zit nu al weer een paar maanden thuis, en hoop na de zomerperiode met m’n autisme coach dit op te pakken. Eerst een periode van rust, zodat ik fysiek de tijd krijg om op te krabbelen, maar merk dat ik eigenlijk al wel weer wat wil. Mis het stukje van verplichtingen hebben buiten deur, en de voldoening die werk me gaf in goede tijden.
Er is zoveel mogelijk! Er zijn hier in de buurt zoveel mooie opties, zonde om niet te proberen.
Anderzijds denk ik dat een persoon als Sanneke aan de gang krijgen echt onbegonnen werk is. Ze zegt dat ze niet kan werken, maar ze doet überhaupt niks. En ik denk dat als ze mijn collega zou zijn, ik met een dergelijk persoon slecht kan dealen. En helaas … veel mensen met autisme zeggen wat ze denken, ik ook 😂
En Sanneke bouwt geen pensioen op. Of ze moet er zelf een potje voor maken, maar anders is het geen vetpotals het zover isquote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:43 schreef TantePien1990 het volgende:
[..]
Nou ik ben dus aan het overwegen om middels een ‘dagbesteding’ te gaan werken. Ik heb het geprobeerd de reguliere maatschappij, maar helaas is dat gewoon te ingewikkeld gebleken en (mede door autisme)
Ik zit nu al weer een paar maanden thuis, en hoop na de zomerperiode met m’n autisme coach dit op te pakken. Eerst een periode van rust, zodat ik fysiek de tijd krijg om op te krabbelen, maar merk dat ik eigenlijk al wel weer wat wil. Mis het stukje van verplichtingen hebben buiten deur, en de voldoening die werk me gaf in goede tijden.
Er is zoveel mogelijk! Er zijn hier in de buurt zoveel mooie opties, zonde om niet te proberen.
Anderzijds denk ik dat een persoon als Sanneke aan de gang krijgen echt onbegonnen werk is. Ze zegt dat ze niet kan werken, maar ze doet überhaupt niks. En ik denk dat als ze mijn collega zou zijn, ik met een dergelijk persoon slecht kan dealen. En helaas … veel mensen met autisme zeggen wat ze denken, ik ook 😂
Joh daar heeft ze toch helemaal geen zin in. Gaat never nooit gebeuren hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:51 schreef SophiaLoren het volgende:
[..]
Sanne heeft gewoon een aantal vervelende ervaringen gehad. Net zoals veel mensen dat weleens hebben met kudbaantjes.
Ik heb ook echt een paar slechte ervaringen erbij zitten.
Maar denk wel dat als ze een goede coach zou hebben, en er samen gekeken kon worden naar wat wel past.. ik was jobcoach, en zie ook wel vaker dat die bepaalde negatieve ervaringen erg lang blijven hangen. Snap ik. Maar daar heb je een coach voor bijvoorbeeld, om samen een werkgever te zoeken die wel meedenkt.
Anderzijds. Ze verdient toch best aardig met Instagram. Gemiddeld 500,-? Voor bankhangen en linkjes delen.
Gewoon tot in de kist aan het overheidsinfuus.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:53 schreef Lalaland79 het volgende:
[..]
En Sanneke bouwt geen pensioen op. Of ze moet er zelf een potje voor maken, maar anders is het geen vetpotals het zover is
Die vrouw.. stapt overal in als een kip zonder kop naïef maar ze heeft allerlei redenaties etc.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:41 schreef meesterinbreekster het volgende:
Lousje heeft even afstand genomen van het project maar had nu een zielig jongetje zonder ouders gevonden op het strand 🤔
Ik heb oa ook lipoedeem maar wil niet in een hoekje gaan zitten tot het weggaat. (Want dat gaat het niet 🤣) Ik doe nu vrijwilligerswerk en dat geeft zoveel voldoening, het aantal uren dat ik "inzetbaar" ben is te laag voor een reguliere baan dus dan maar vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:39 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik zelf ook met allerlei chronische ziektes kamp, waaronder Lipoedeem. Maar ik werk gewoon en ik weiger om in de slachtofferrol te gaan zitten. En ik ken ook mensen met autisme die wel werken. Mijn bericht aan haar was absoluut niet aanvallend bedoeld maar zo werd het wel opgevat.
Die zal wel ook heel de erfenis van haar moeder ooit krijgen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:56 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Gewoon tot in de kist aan het overheidsinfuus.
Goed dat het bestaat, helaas nog iets te makkelijk om ervan te profiteren ook als iemand niet zo'n zin heeft.
Een dagbesteding al zijn het maar een paar uurtjes kan zoveel opleveren. Een indeling van de week en een doel, vind ik heel fijn. Hoop dat het jou ook gaat lukken. Een collega kwam eerst 1x pw 3uurtjes, dat was echt de max. Toen er later een plekje vrij kwam hebben wij (andere collega en ik) aangegeven dat zij wel wou want dat had ze aan ons aangegeven. Nu werkt ze 2x 3u bij ons en ze is zoveel veranderd.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:43 schreef TantePien1990 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |