Nooit wat van gemerktquote:Op maandag 1 juni 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nederlanders zijn erg racistisch, that is just the way it is. Vooral mensen met een kleurtje moeten zich bewijzen, hier geboren of niet.
Autochtoon of niet, waar ook ter wereld, mensen kunnen gewoon racistisch zijn.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:39 schreef Viesdik het volgende:
Los van dat ik een hekel heb aan dat woord en er ook niet in geloof, aangezien we allemaal op dezelfde manier geschapen zijn, ben ik van mening dat de autochtone Nederlander per definitie en in principale geen racist kan zijn in eigen land.
Want als dat zo zou zijn, zouden de Indianen in Amerika ook racisten geweest zijn, omdat ze de blanke mens niet met open armen hebben ontvangen en hun eigen tradities/cultuur/religie vrijwillig uit handen hebben doen geven.
Gezegd mag worden dat niet de autochtoon de racist is, maar de allochtoon de racist is. Hij of zij die zich niet wenst aan te passen aan de normen en waarden die gelden binnen dit land.
Ja en ik speelde ijshockey (toch een vrij 'witte' sport zeg maar) vanaf mijn vierdequote:
Ah ik zie wat je bedoelt nuquote:Een autochtoon (Oudgrieks: αὐτός autós, zelf en χθών khthṓn, land, grond) is doorgaans de inheemse bevolking, in tegenstelling tot een allochtoon die permanent buiten het geboorteland woont of dat van recente voorouders. En ook... is het iemand die gewoon geen racist is, OK???
Dat jij het niet tot nauwelijks hebt ervaren betekent niet dat het niet bestaat. Als een Fatima met dezelfde papieren als een Charlotte voor dezelfde baan solliciteert, dan weet ik wel wie 8/10 keer als eerste uitgenodigd wordt.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en ik speelde ijshockey (toch een vrij 'witte' sport zeg maar) vanaf mijn vierde
Nooit iets van gemerkt, ja ook ik heb er wel eens mee te maken gehad maar het leeuwendeel van de Nederlanders boeiy het geen reet wat je achtergrond is zolang je maar normaal (mee)doet
En terecht.. Dat zou ik ook van mensen verwachten als ik naar dat land zou verhuizen. Zij moeten zich aan ons aanpassen, niet andersom mongooltje.quote:[b]Op maandag 1 juni 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:[b]
Vooral mensen met een kleurtje moeten zich bewijzen, hier geboren of niet.
@sp3cquote:Op maandag 1 juni 2026 15:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat jij het niet tot nauwelijks hebt ervaren betekent niet dat het niet bestaat. Als een Fatima met dezelfde papieren als een Charlotte voor dezelfde baan solliciteert, dan weet ik wel wie 8/10 keer als eerste uitgenodigd wordt.
Ik denk trouwens dat huidskleur er weinig mee te maken heeft.
Een donker iemand met een Nederlandse naam heeft een makkelijker leven in Nederland versus een blanker iemand met de naam Ali. Of een donker iemand met de naam Mohammed.
Als Nederlanders merken dat je iets van Nederlandse roots hebt, wordt je nog steeds (te vaak) anders behandeld.
Ga maar eens naar Japan bijvoorbeeld, dan weet je pas echt wat racisme is. Nederland zijn gemiddeld juist heel weinig racistisch.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nederlanders zijn erg racistisch, that is just the way it is. Vooral mensen met een kleurtje moeten zich bewijzen, hier geboren of niet.
Dat is geen bewijs van racisme, maar kan ook gewoon pragmatisme zijn.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat jij het niet tot nauwelijks hebt ervaren betekent niet dat het niet bestaat. Als een Fatima met dezelfde papieren als een Charlotte voor dezelfde baan solliciteert, dan weet ik wel wie 8/10 keer als eerste uitgenodigd wordt.
ik zeg niet dat het niet bestaat, ik zeg Nederlanders niet heel erg racistisch zijnquote:Op maandag 1 juni 2026 15:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat huidskleur er weinig mee te maken heeft.
Een donker iemand met een Nederlandse naam heeft een makkelijker leven in Nederland versus een blanker iemand met de naam Ali. Of een donker iemand met de naam Mohammed.
Als Nederlanders merken dat je iets van Nederlandse roots hebt, wordt je nog steeds (te vaak) anders behandeld.
En daar sla je de plank serieus mis.quote:Op maandag 1 juni 2026 16:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het niet bestaat, ik zeg Nederlanders niet heel erg racistisch zijn
denk het nietquote:Op maandag 1 juni 2026 17:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En daar sla je de plank serieus mis.
Nee hoor, sp3c heeft gewoon gelijk. Donald Jones was een van de eerste bekende zwarte Bekende Nederlanders.quote:Op maandag 1 juni 2026 17:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En daar sla je de plank serieus mis.
Droom lekker verder. Ik snap dat het moeilijk te behappen is voor sommige Nederlanders, maar het is gewoon een feit dat Nederlanders racistisch zijn. En ik kan er nog inkomen dat allochtonen met een universitair diploma op zak misschien wat makkelijker aan een baan kunnen komen, maar ga je naar MBO diploma's, dan wordt het al beduidend moeilijker.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:36 schreef bedachtzaam het volgende:
Vooral van belang is de opleiding, werkervaring en arbeidsverleden. Heeft iemand lange tijd bij één werkgever gewerkt, dan is dat een grote plus. Ook wanneer iemand netjes contracten uitdient en aaneengesloten arbeid verricht heeft want dan gaat het om iemand die zich inzet en betrouwbaar is, die hebben we er graag bij.
Naam, geloof en afkomst zeggen helemaal niets. Het gaat erom dat je normaal meedoet en participeert.
Ik heb meer dan genoeg gezien en vooral onverdraagzaamheid onder allochtone medelanders die niet door een deur kunnen. Maar dat ga jij natuurlijk tegen spreken want alleen die kankerkazen kunnen racistisch zijn volgens jou. Toch?quote:Op maandag 1 juni 2026 19:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Droom lekker verder. Ik snap dat het moeilijk te behappen is voor sommige Nederlanders, maar het is gewoon een feit dat Nederlanders racistisch zijn. En ik kan er nog inkomen dat allochtonen met een universitair diploma op zak misschien wat makkelijker aan een baan kunnen komen, maar ga je naar MBO diploma's, dan wordt het al beduidend moeilijker.
Niet mee eens. Kleurlingen krijgen oeverloos kansen. Trouwens: migrantenmoe, dat bedoel je. En dat is juist.quote:Op maandag 1 juni 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Welke kansen heb jij gemist?quote:Op maandag 1 juni 2026 19:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Okay, racisme in Nederland bestaat niet. Prima hoor
Hoezo welke kansen ik heb gemist? Het gaat hier over mensen die niet van origine Nederlands zijn, niet over mij.quote:
Dat is niet aan ons om dat te bepalen, maar aan degene die flauwe racistische opmerkingen te horen krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:29 schreef Koekoekmakto het volgende:
Iedereen heeft vooroordelen. Ik wantrouw diegene die zegt dat hij nooit discrimineert of zegt nooit (on)bewust te handelen naar die vooroordelen.
De vraag is meer hoe 'ernstig' het is. Daar zit meestal de crux. Mensen die sensitief zijn zien meer, maar interpreteren intenties soms te heftig (vanwege diezelfde sensitiviteit). Mensen met oogkleppen interpreteren eerder te lichtzinnig en relativeren alles sneller weg.
Uiteindelijk schiet je er ook geen zak mee op in een gesprek. Hoeveel mensen ken je eigenlijk die toegeven te discrimineren?
Is Nederland racistisch? In vergelijking met andere landen valt het zeker mee, maar je kunt mij niet wijsmaken dat die anti-migratie protesten en extreem-rechtse partijen niet gebaseerd zijn op discriminatoire overtuigingen. Dat puur zien als 'kritiek, ongeacht de persoon' is kolder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |