abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2026 @ 22:31:24 #26
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220932471
Een matrasje bij IKEA kost nog geen ¤100
Lijkt me zo opgelost.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 31 mei 2026 @ 23:03:40 #27
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_220932581
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Behandel mensen als beesten en ze gaan zich ook zo gedragen. Je ziet in dit topic weer de simpele zielen met wraakgevoelens tegen mensen die ze niet kennen, maar aan het einde van de dag maakt dit je land een beetje gevaarlijker.
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
  zondag 31 mei 2026 @ 23:16:46 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220932626
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.
Dat is niet alleen dom.
Dat is gewoon infantiel, zwaar achterlijk, en alleen iets waar mongolen voorstander van zijn zou je denken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 mei 2026 @ 23:19:20 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220932632
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.

Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220932919
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.

Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
De slachtoffers van criminelen zijn toch de enige die steeds pijn voelen als ze terugdenken aan de misdaad waarvan zij het slachtoffer werden?
Dat gebrek hebben de criminelen toch niet?
  maandag 1 juni 2026 @ 06:44:33 #31
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220933263
We moeten gevangenissen als in el Salvator bouwen. Daar is nu geen criminaliteit meer
pi_220933333
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het zouden ooit beesten geweest kunnen zijn.
Probleem is, als je ze blijft behandelen als beesten, dan blijven ze zich zo gedragen, en als ze weer vrij komen, dus niets hebben geleerd. Je kunt ze ook laten zien dat er een andere manier is om te leven. Meer dan genoeg criminelen die daardoor tot inkeer gekomen zijn, en zich gedragen.

Daarom moet er nooit ingezet worden op puur en alleen af straffen, maar op rehabilitatie, en het heropvoeden en investeren in mensen.
De gevangenis alleen al moet voor een crimineel een plek zijn waar die liever niet wilt komen. Omdat de straffen zo laag zijn hier, zitten ze juist te vol.
De gevangenis moet geen leuke plek zijn om te zijn.
pi_220933349
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:28 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom moeten die een bed hebben?
Dit bericht zou zo uit De Speld kunnen komen. Toen ik wat kleiner woonde, sliep ik ook op een matras op de grond. Juist het ontbreken van een bed geeft in zo'n gevangeniscel een hoop extra ruimte, lijkt me.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 07:31:31 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220933361
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:31 schreef monkyyy het volgende:
Een matrasje bij IKEA kost nog geen ¤100
Lijkt me zo opgelost.
Volgens het artikel hebben ze al een matrasje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 07:32:56 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220933368
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
Laat ze extra bedjes bouwen, leren ze gelijk een vak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220933410
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als ze niet hadden gehandeld als beesten, dan zaten ze er niet..
Je doet net alsof daar kruimeldiefjes zitten..
In Nederland kun je al in de gevangenis belanden voor 5km te hard rijden. Kan dus zomaar zijn dat het niet eens kruimeldiefjes zijn.
pi_220933419
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:03 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Laten we anders een dagbesteding maken van de gevangenis.
Bedoel, het zijn allemaal lieverdjes die anders beesten worden als ze niet goed behandeld worden.
Die jongens komen uit de samenleving, dus ook jij bent een moordende verkrachter.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 07:51:22 #38
441859 crew  Lenny77
pi_220933424
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 07:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In Nederland kun je al in de gevangenis belanden voor 5km te hard rijden. Kan dus zomaar zijn dat het niet eens kruimeldiefjes zijn.
Dat lijkt mij heel sterk. Misschien als je aangehouden bent en de agent een pak rammel geeft.

Straffen onder een bepaalde tijd worden niet eens in de gevangenis uitgevoerd maar thuis onder toezicht.

Dus nee, de gevangenis zit niet vol met mensen die 5 km te hard hebben gereden en nu in godsnaam hun zeepje niet mogen laten vallen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220933744
Als we eerst alle buitenlanders eens terugsturen naar eigen land, dan heeft dat handjevol overige gevangenen de hele gevangenis voor zichzelf.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220934163
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Los daarvan willen domrechtsen de gevangenissen nog voller hebben door illegaliteit strafbaar te maken en ze dus in de gevangenis te gooien in plaats van gewoon wegsturen.
Wat bedoel je met wegsturen (oprechte vraag)?
  maandag 1 juni 2026 @ 09:20:13 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220934169
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wat bedoel je met wegsturen (oprechte vraag)?
Zorgen dat ze weer naar het land gaan waar ze vandaan komen. Ze zijn immers illegaal dus horen hier niet te zijn.
pi_220934181
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zorgen dat ze weer naar het land gaan waar ze vandaan komen. Ze zijn immers illegaal dus horen hier niet te zijn.
Dat ben ik met je eens, maar dit lijkt al jaren een bijna onmogelijke opgave, dus hoe gaan we dat doen?
  maandag 1 juni 2026 @ 09:38:27 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220934318
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:21 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar dit lijkt al jaren een bijna onmogelijke opgave, dus hoe gaan we dat doen?
In EU verband druk zetten op landen die moeilijk doen bij terugnemen van mensen.
  maandag 1 juni 2026 @ 09:39:55 #44
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220934347
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet goed. We zitten hier niet in China of Rusland.
Meer gevangenissen er bij. Tot die tijd kan het een oplossing zijn om mensen met lichte straffen gewoon vrij te laten, de Belgische overheid verzuimt namelijk om van basisvoorzieningen zoals een bed te voorzien.
Je kan ook proberen te voorkomen dat je in de gevangenis terecht komt
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 1 juni 2026 @ 09:52:14 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220934455
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:39 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Je kan ook proberen te voorkomen dat je in de gevangenis terecht komt
Dat kan maar dat is het punt niet.

Dat iemand een crimineel is, dat is geen reden om er maar je ziekste fantasieen op los te laten. Daar laten in dit soort topics de verknipte geesten van Fok zich altijd weer kennen.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 09:57:00 #46
441859 crew  Lenny77
pi_220934474
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 07:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt weinig kennis, een gebrek aan nieuwsgierigheid en een sterke mening. Leuke combinatie!

Zoek maar eens op "gijzeling verkeersboete".
:') lekker om zo even te beledigen?


Dus jouw mening is dat de aantallen van die mensen met kleine boetes in de gevangenis groot zijn?

Natuurlijk zitten er een paar tussen die er eigenlijk niet horen. Maar dat percentage zal echt laag liggen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 09:58:59 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220934484
Die gaan niet de gevangenis omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben maar omdat ze de boete niet kunnen of willen betalen

En ik meen dat dat max een week is, dat kan prima op een matras, daar ga je echt niet stuk van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220934661
quote:
88s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:58 schreef sp3c het volgende:
Die gaan niet de gevangenis omdat ze 5 kilometer te hard gereden hebben maar omdat ze de boete niet kunnen of willen betalen

En ik meen dat dat max een week is, dat kan prima op een matras, daar ga je echt niet stuk van
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiėnisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.
pi_220934824
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 09:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In EU verband druk zetten op landen die moeilijk doen bij terugnemen van mensen.
Dat doen ze natuurlijk al. En landen blijven nee zeggen, en dan? Dan zitten wij dus met de shit. Want waarom zou een Marokko verkrachters/ diefen (of erger) terugwillen.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 11:20:45 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220934949
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Als het een nieuwe matras zou zijn dan is er geen probleem, maar anders kunnen die gevangenen niet hygiėnisch blijven en dan dus besmettelijke ziektes oplopen waardoor ze eerder dood gaan. Het is maar wat je je medemensen gunt. Een lang ziektevrij leven of een kort leven met pijnlijke ziektes.
Dat is als je het matras op een bed legt niet heel erg anders volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')