SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Woestijn levert weer.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:09 schreef DemonRage het volgende:
Ondanks de TT: Maar (nog) niet in Eindhoven.
Wel heet in het ZO:
[ afbeelding ]
Da's pechquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef ACT-F het volgende:
Zolderbrand in mijn plaats. Kennelijk iets geraakt
Thuisaccu iets te snel opgeladen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef ACT-F het volgende:
Welke FOK!er is plots offline?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef ACT-F het volgende:
Geen idee of die op FOK! zit maar wel een oude bekende.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welke FOK!er is plots offline?
Dat lijkt alleen maar heel de tijd in te kakkenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Komt een nieuw front aan dat over het zuiden gaat trekken zie ik.
Ik wilde ff wat komkommers en tomaten plukken voor het etenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Wat klaag je? Je hebt toch meerdere airco's, muurkoeling en koelvesten..?
Das 5 minuten werkquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik wilde ff wat komkommers en tomaten plukken voor het eten
Dat en je zou op dit moment nog niet eens rijpe tomaten en komkommers moeten hebben. Tenzij je een kas hebt waarin de temperatuur, watergift en Co2 geregeld worden door een klimaatcomputer.quote:
Verwarmde kas thuisquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:41 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dat en je zou op dit moment nog niet eens rijpe tomaten en komkommers moeten hebben. Tenzij je een kas hebt waarin de temperatuur, watergift en Co2 geregeld worden door een klimaatcomputer.
Laat 't dan eens zien, je pretendeert iemand te zijn met een paar hectare grond of zo, en dat groenten gaat naar mensen met een kleine portemonee. Absoluut bewonderingswaardig hoor, maar het is totaal nog niet de tijd om tomaten of komkommers te oogsten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Verwarmde kas thuis
Moestuin hebben we alleen noodkacheltjes voor als het echt koud is.
Als je op vroeg zaait kun je nu al kleine beetjes snackkomkommers en snacktomaatjes oogsten, helemaal niet zo bijzonder. Ze hebben ~3 maanden nodig vanaf het zaaien. De ultragoede april heeft veel geholpen. Zie je ook al op diverse facebookgroepen (vrouwlief is lid, ik heb het niet eens). Het is nog niet veel nu, bulk is pas vanaf medio juni en later uiteraard, dan gaan ook de planten buiten de kas volop meedoen. Op de moestuin duurt het nog een pak langer ivm laat zaaien komkommers ivm vrij extreme gevoeligheid. Tomaten zijn wat harder voor mijn gevoel, maar ook daarmee is voorzichtigheid gewenst uiteraard.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:57 schreef Twieki het volgende:
[..]
Laat 't dan eens zien, je pretendeert iemand te zijn met een paar hectare grond of zo, en dat groenten gaat naar mensen met een kleine portemonee. Absoluut bewonderingswaardig hoor, maar het is totaal nog niet de tijd om tomaten of komkommers te oogsten.
Goed voor de grond. Helaas wel best wat regen in de kaarten. Waarom niet zoals april was met af en toe een spatje regen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende terreur bui arriveert. 10-20 mm. Goed voor de tuin
Kan vannacht mooi alles open
Mooi geleverd weerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:12 schreef Nattekat het volgende:
In Leiden is het schijnbaar bij anderhalve druppel gebleven. Tradities
Hier valt het met bakken uit de lucht. Ronde 2 inmiddelsquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:22 schreef PzKpfw het volgende:
Hier echt nog geen mm regen gehad.. Het trok er zoals gewoonlijk weer eens precies omheen
Tomaten zaai je op zijn vroegst half maart en plant je eind april, begin mei uit. Als je nu al rode tomaten hebt, dan vind ik dat best bijzonder. Komkommer zaai je eind april en plant je ook een paar weken later uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je op vroeg zaait kun je nu al kleine beetjes snackkomkommers en snacktomaatjes oogsten, helemaal niet zo bijzonder. Ze hebben ~3 maanden nodig vanaf het zaaien. De ultragoede april heeft veel geholpen. Zie je ook al op diverse facebookgroepen (vrouwlief is lid, ik heb het niet eens). Het is nog niet veel nu, bulk is pas vanaf medio juni en later uiteraard, dan gaan ook de planten buiten de kas volop meedoen. Op de moestuin duurt het nog een pak langer ivm laat zaaien komkommers ivm vrij extreme gevoeligheid. Tomaten zijn wat harder voor mijn gevoel, maar ook daarmee is voorzichtigheid gewenst uiteraard.
Terwijl daar in eerste instantie, samen met het oosten, de zwaarste klappen zouden vallenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:03 schreef DemonRage het volgende:
In het zuid-oosten is het nog steeds prima barbecue-weer.
Het verbaast me tegenwoordig niets meer. De voorpret is op een gegeven moment ook niet meer wat het geweest is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:15 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Terwijl daar in eerste instantie, samen met het oosten, de zwaarste klappen zouden vallen
Zeg dat, denk vannacht pasquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
WAAR IS DE VERKOELING?
OPBOKKEN MET DIE HITTE![]()
![]()
Als het koufront een beetje wil zakken. Dat ligt nu grofweg van Westdorpe naar Nijmegen (denk ik).quote:
Hier op de Veluwe voor het eerst vandaag ook nu, erg aangenaam en rustig buiten nuquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:03 schreef DemonRage het volgende:
In het zuid-oosten is het nog steeds prima barbecue-weer.
En nou is ie stil lol, very suspiciousquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Tomaten zaai je op zijn vroegst half maart en plant je eind april, begin mei uit. Als je nu al rode tomaten hebt, dan vind ik dat best bijzonder. Komkommer zaai je eind april en plant je ook een paar weken later uit.
Naja, je roept nogal wat, maar laat nooit een foto zien. Komaan, ben er benieuwd naar.
Uiteraard, ik wil best geloven dat hij wat doet voor de minder bedeelden onder ons, maar hij maakt zichzelf wel een beetje belachelijk door totaal geen bewijs te leveren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En nou is ie stil lol, very suspicious
Tomaat kan ook wel begin en komkommer eind maart gezaaid. Niet handig als je geen lamp, propagator etc hebt, maarquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Tomaten zaai je op zijn vroegst half maart en plant je eind april, begin mei uit. Als je nu al rode tomaten hebt, dan vind ik dat best bijzonder. Komkommer zaai je eind april en plant je ook een paar weken later uit.
Naja, je roept nogal wat, maar laat nooit een foto zien. Komaan, ben er benieuwd naar.
Volgens mij heeft hij kassen. Maar mei had de eerste 3 weken wel echt herfstachtig weer, dus voor buiten ook niet gunstig.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:27 schreef Twieki het volgende:
[..]
Uiteraard, ik wil best geloven dat hij wat doet voor de minder bedeelden onder ons, maar hij maakt zichzelf wel een beetje belachelijk door totaal geen bewijs te leveren.
Ik ben heel erg bekend met Diana hoor, daar niet van. Ik heb zelf lampen, verwarming en propagators, dat maakt het zoveel makkelijker. Geen slungelige langgerekte zaailingen meer.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tomaat kan ook wel begin en komkommer eind maart gezaaid. Niet handig als je geen lamp, propagator etc hebt, maarDiana
doet het én heeft het in haar moestuinagenda staan dus ongetwijfeld is ze niet de enige.
Niet dat nu al rijpe hebben niet idioot vroeg is, maar er is wel wat meer speling dan jij geeft.
Sterkte.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas trok alles onder mij door, echter in Groningen had ik continu geflits en gedonder dus heb toch iets van mogen meemaken.
Echt genieten kon ik niet wat het gesprek met de doktoren waren niet zo fijn, ik wist dat het slecht zou zijn met mijn partner maar zo slecht...ze wordt nu uit slaap gehaald in de hoop dat ze alles nog weet en dat alles het nog doet (handen/voeten/benen/armen etc), laten we eerst dit maar even afwachten..straks maar even bellen in de hoop dat ze wat tekenen heeft gegeven maar ze verwachten pas morgen.
Ondanks dit toch iets van de lucht kunnen zien, maar weinig spectaculairs.
Nog steeds warmquote:
In theorie kun je in maart al rode tomaten hebben, maar dan zit je aardig te kutten met vooral het licht ook. Daar begin ik niet aan en is ook onnodig. Nu een kleine batch tomaten die vroeg zijn en dadelijk ook ruimte maken voor beter presterend ras dat lekker de hele zomer doorkachelt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Kijk en met zulke spelletjes doe ik dus niet meequote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En nou is ie stil lol, very suspicious
Wat jij wil. Ik ga niet mijn hele hebben en houwen online gooien. Waarschijnlijk heb ik überhaupt al teveel gepost hier om goed anoniem te blijven, maar heb ik het verleden meen ik ook nog wel eens een glimp gepost.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:27 schreef Twieki het volgende:
[..]
Uiteraard, ik wil best geloven dat hij wat doet voor de minder bedeelden onder ons, maar hij maakt zichzelf wel een beetje belachelijk door totaal geen bewijs te leveren.
Voor 99% zaai ik / wij ook gewoon ergens begin of midden maart de tomaten. Dat is vroeg genoeg, zeker als je buiten wilt gaan telen. In kassen mag het best nog wel iets vroeger, zeker met wat speculeren op een goed voorjaar (je kunt later altijd 'overbodige' plantjes weggeven of weggooien. Kun je de oogst wel iets mee naar voren halen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tomaat kan ook wel begin en komkommer eind maart gezaaid. Niet handig als je geen lamp, propagator etc hebt, maarDiana
doet het én heeft het in haar moestuinagenda staan dus ongetwijfeld is ze niet de enige.
Niet dat nu al rijpe hebben niet idioot vroeg is, maar er is wel wat meer speling dan jij geeft.
Buiten is zeker niet gunstig geweest de eerste fase van mei en daar hebben we ook pas echt wat kleine vruchtjes eraan. In de kassen loopt het echt wel wat voor, daarin was de mooie april erg behulpzaam bij. Nu is het sowieso eerst aardbeientijd, die hangen er inmiddels al - groot en klein - massaal aan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij kassen. Maar mei had de eerste 3 weken wel echt herfstachtig weer, dus voor buiten ook niet gunstig.
Ik heb zelf wel tomatenplanten met diverse groene tomaten eraan, dus die zijn binnen nu en 2 weken wel rood. Een aantal andere planten hebben heel veel bloemen. Komkommers blijven achter
Oei, nou dat is wel echt klote zeg dat afwachten ook vooral. Je staat zo enorm machteloos nu en maakt je constant zorgen over wat te gebeuren staat. Ik kan je alleen vanuit het zuiden des lands enorm veel sterkte wensen en hopen dat alles toch (redelijk) goed gaat komen. Hopelijk kunnen jullie in de toekomst weer samen genieten van elkaarquote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas trok alles onder mij door, echter in Groningen had ik continu geflits en gedonder dus heb toch iets van mogen meemaken.
Echt genieten kon ik niet wat het gesprek met de doktoren waren niet zo fijn, ik wist dat het slecht zou zijn met mijn partner maar zo slecht...ze wordt nu uit slaap gehaald in de hoop dat ze alles nog weet en dat alles het nog doet (handen/voeten/benen/armen etc), laten we eerst dit maar even afwachten..straks maar even bellen in de hoop dat ze wat tekenen heeft gegeven maar ze verwachten pas morgen.
He getverdemme, het klinkt nog steeds heel onzeker. Man man ik hoop heel hard dat er heel goed nieuws aan komt voor julliequote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Een foto van je kas of wat tomatenplantjes zien als 'je hele hebben en houwen' online gooien...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat jij wil. Ik ga niet mijn hele hebben en houwen online gooien.
Sterkte, het onweer was kort maar hevig hier. Heb het liever als het donker is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Veel sterkte en hopelijk komt ze er goed uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dit ja. Iedereen is benieuwd naar hoe jij mensen met een kleine portemonee helpt. Door ze gezonde groenten te geven. Je zou er trots op moeten zijn om dit te benoemen, maar het lijkt wel alsof je 't een schande vindt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een foto van je kas of wat tomatenplantjes zien als 'je hele hebben en houwen' online gooien...
Hoe bedoel je overdreven reactie
Maar ok prima verder
Ik heb al vaker (uitgebreid) uitgelegd wat we doen en hoe we te werk gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:34 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dit ja. Iedereen is benieuwd naar hoe jij mensen met een kleine portemonee helpt. Door ze gezonde groenten te geven. Je zou er trots op moeten zijn om dit te benoemen, maar het lijkt wel alsof je 't een schande vindt.
Je draait er weer helemaal omheen. Je hebt helemaal niks uitgelegd. Houdoe!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb al vaker (uitgebreid) uitgelegd wat we doen en hoe we te werk gaan.
En ik volg je laatste zin niet.
Ik heb al vaak genoeg in dit topic (of elders op het forum) uitgelegd wat we doen. Of moet ik dat iedere week gaan herhalen hierquote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:45 schreef Twieki het volgende:
[..]
Je draait er weer helemaal omheen. Je hebt helemaal niks uitgelegd. Houdoe!
Zuiden heeft vandaag nog kans.quote:
Klopt, gaat nog genoeg vallen hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zuiden heeft vandaag nog kans.
Komende week krijg je sowieso wel wat
Nope, ging wel los hoor. Flinke regen (kon erger) en aardig wat omweerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:12 schreef Nattekat het volgende:
In Leiden is het schijnbaar bij anderhalve druppel gebleven. Tradities
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |