SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Woestijn levert weer.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:09 schreef DemonRage het volgende:
Ondanks de TT: Maar (nog) niet in Eindhoven.
Wel heet in het ZO:
[ afbeelding ]
Da's pechquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef ACT-F het volgende:
Zolderbrand in mijn plaats. Kennelijk iets geraakt
Thuisaccu iets te snel opgeladen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef ACT-F het volgende:
Welke FOK!er is plots offline?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:10 schreef ACT-F het volgende:
Geen idee of die op FOK! zit maar wel een oude bekende.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welke FOK!er is plots offline?
Dat lijkt alleen maar heel de tijd in te kakkenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Komt een nieuw front aan dat over het zuiden gaat trekken zie ik.
Ik wilde ff wat komkommers en tomaten plukken voor het etenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Wat klaag je? Je hebt toch meerdere airco's, muurkoeling en koelvesten..?
Das 5 minuten werkquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik wilde ff wat komkommers en tomaten plukken voor het eten
Dat en je zou op dit moment nog niet eens rijpe tomaten en komkommers moeten hebben. Tenzij je een kas hebt waarin de temperatuur, watergift en Co2 geregeld worden door een klimaatcomputer.quote:
Verwarmde kas thuisquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:41 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dat en je zou op dit moment nog niet eens rijpe tomaten en komkommers moeten hebben. Tenzij je een kas hebt waarin de temperatuur, watergift en Co2 geregeld worden door een klimaatcomputer.
Laat 't dan eens zien, je pretendeert iemand te zijn met een paar hectare grond of zo, en dat groenten gaat naar mensen met een kleine portemonee. Absoluut bewonderingswaardig hoor, maar het is totaal nog niet de tijd om tomaten of komkommers te oogsten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Verwarmde kas thuis
Moestuin hebben we alleen noodkacheltjes voor als het echt koud is.
Als je op vroeg zaait kun je nu al kleine beetjes snackkomkommers en snacktomaatjes oogsten, helemaal niet zo bijzonder. Ze hebben ~3 maanden nodig vanaf het zaaien. De ultragoede april heeft veel geholpen. Zie je ook al op diverse facebookgroepen (vrouwlief is lid, ik heb het niet eens). Het is nog niet veel nu, bulk is pas vanaf medio juni en later uiteraard, dan gaan ook de planten buiten de kas volop meedoen. Op de moestuin duurt het nog een pak langer ivm laat zaaien komkommers ivm vrij extreme gevoeligheid. Tomaten zijn wat harder voor mijn gevoel, maar ook daarmee is voorzichtigheid gewenst uiteraard.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:57 schreef Twieki het volgende:
[..]
Laat 't dan eens zien, je pretendeert iemand te zijn met een paar hectare grond of zo, en dat groenten gaat naar mensen met een kleine portemonee. Absoluut bewonderingswaardig hoor, maar het is totaal nog niet de tijd om tomaten of komkommers te oogsten.
Goed voor de grond. Helaas wel best wat regen in de kaarten. Waarom niet zoals april was met af en toe een spatje regen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende terreur bui arriveert. 10-20 mm. Goed voor de tuin
Kan vannacht mooi alles open
Mooi geleverd weerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:12 schreef Nattekat het volgende:
In Leiden is het schijnbaar bij anderhalve druppel gebleven. Tradities
Hier valt het met bakken uit de lucht. Ronde 2 inmiddelsquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:22 schreef PzKpfw het volgende:
Hier echt nog geen mm regen gehad.. Het trok er zoals gewoonlijk weer eens precies omheen
Tomaten zaai je op zijn vroegst half maart en plant je eind april, begin mei uit. Als je nu al rode tomaten hebt, dan vind ik dat best bijzonder. Komkommer zaai je eind april en plant je ook een paar weken later uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je op vroeg zaait kun je nu al kleine beetjes snackkomkommers en snacktomaatjes oogsten, helemaal niet zo bijzonder. Ze hebben ~3 maanden nodig vanaf het zaaien. De ultragoede april heeft veel geholpen. Zie je ook al op diverse facebookgroepen (vrouwlief is lid, ik heb het niet eens). Het is nog niet veel nu, bulk is pas vanaf medio juni en later uiteraard, dan gaan ook de planten buiten de kas volop meedoen. Op de moestuin duurt het nog een pak langer ivm laat zaaien komkommers ivm vrij extreme gevoeligheid. Tomaten zijn wat harder voor mijn gevoel, maar ook daarmee is voorzichtigheid gewenst uiteraard.
Terwijl daar in eerste instantie, samen met het oosten, de zwaarste klappen zouden vallenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:03 schreef DemonRage het volgende:
In het zuid-oosten is het nog steeds prima barbecue-weer.
Het verbaast me tegenwoordig niets meer. De voorpret is op een gegeven moment ook niet meer wat het geweest is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:15 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Terwijl daar in eerste instantie, samen met het oosten, de zwaarste klappen zouden vallen
Zeg dat, denk vannacht pasquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
WAAR IS DE VERKOELING?
OPBOKKEN MET DIE HITTE![]()
![]()
Als het koufront een beetje wil zakken. Dat ligt nu grofweg van Westdorpe naar Nijmegen (denk ik).quote:
Hier op de Veluwe voor het eerst vandaag ook nu, erg aangenaam en rustig buiten nuquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:03 schreef DemonRage het volgende:
In het zuid-oosten is het nog steeds prima barbecue-weer.
En nou is ie stil lol, very suspiciousquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Tomaten zaai je op zijn vroegst half maart en plant je eind april, begin mei uit. Als je nu al rode tomaten hebt, dan vind ik dat best bijzonder. Komkommer zaai je eind april en plant je ook een paar weken later uit.
Naja, je roept nogal wat, maar laat nooit een foto zien. Komaan, ben er benieuwd naar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |