Hij heeft blijkbaar wel levenslang gekregen, net als een paar anderen:quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Alsof dit een incident is, zijn er oprecht nog mensen die niet van de grooming gangs weten?
1 voorbeeld dat ik net toevallig voorbij zag komen:
[ afbeelding ]
Er is geen enkele ruimte voor een "ja maar".
Ja dit is om eigen richting vragen. Boete is lager dan een hoofdgerecht in een fatsoenlijk restaurant.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:48 schreef Richestorags het volgende:
30 pond boete. Als het volk het heft in eigen handen neemt, zijn die magistraten ook aan de beurt. Echter zijn ze daar zelf debet aan met zulke verlakkerij.
Ja dit is om eigen richting vragen. Boete is lager dan een hoofdgerecht in een fatsoenlijk restaurant.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:48 schreef Richestorags het volgende:
30 pond boete. Als het volk het heft in eigen handen neemt, zijn die magistraten ook aan de beurt. Echter zijn ze daar zelf debet aan met zulke verlakkerij.
Heel eerlijk dit maakt het er niet perse beter op.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…
Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]
De Westerse bestuurders lijken heel slecht door te hebben dat abstracte waarden in de praktijk botsen met beleefde ervaringen van mensen: of het nou om mishandelingen, ernstige auto-ongelukken door wegpiraten, verkrachtingen, asiel of wat dan ook gaat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dit is om eigen richting vragen. Boete is lager dan een hoofdgerecht in een fatsoenlijk restaurant.
Als slachtoffer 5000 investeren in een Serviër die dit probleem oplost.
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heel eerlijk dit maakt het er niet perse beter op.
Het zijn ook nog eens laaggeletterde mongolen waarvan je geen verbetering mag verwachten dan zou je juist langer de cel in moeten om de maatschappij te beschermen.
In ontwikkeling tot nog meer veekrachtigen ja HG!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.
Bovendien, er wordt respectievelijk 36, 36 en 18 maanden ‘youth rehabilitation’ opgelegd. Dat vind ik juist heel passend voor mensen die nog in ontwikkeling zijn.
Dat destilleer ik niet uit de toch primaire en impulsieve reacties in dit topic. Van de intellectuele top verwacht ik juist abstractievermogen, ruimte voor twijfel en open staan voor diverse opvattingen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:07 schreef Richestorags het volgende:
Haal jezelf van dat voetstuk. De meeste mensen hier zijn hoog opgeleid en goed geïnformeerd.
Ik snap dat het lastig is voor mensen van jouw signatuur maar probeer eens in discussie te treden onder de aanname dat je met gelijkwaardigen in discussie treedt.
Heb je dat stukje gelezen wat ze precies hebben gedaan? Het gaat niet om een impulsieve daad, snel in en uit, omdat ze geil puberaal zijn he? Dit was puur en absoluut sadisme..quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.
Bovendien, er wordt respectievelijk 36, 36 en 18 maanden ‘youth rehabilitation’ opgelegd. Dat vind ik juist heel passend voor mensen die nog in ontwikkeling zijn.
Ruimte voor twijfel, zoals dat een boete van 26 pond wellicht wat absurd is?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat destilleer ik niet uit de toch primaire en impulsieve reacties in dit topic. Van de intellectuele top verwacht ik juist abstractievermogen, ruimte voor twijfel en open staan voor diverse opvattingen.
De doodstraf voor een minderjarig kind. Dat gaat me dan ook wel weer heel veel stapjes te ver.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:18 schreef TAmaru het volgende:
Wat mij betreft ben je op je 14e gewoon verstandig genoeg om als volwassene berecht te worden, als je ook volwassen genoeg bent om een meisje te kunnen verkrachten. Daar past maar één straf: de doodstraf.
Dat is natuurlijk alsnog veel te laag voor zulke vormen van criminaliteit, daar zou minstens 15 a 20 jaar op moeten staan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…
Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]
Mja het ging mij meer over volwassen daden, volwassen berechting.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:50 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
De doodstraf voor een minderjarig kind. Dat gaat me dan ook wel weer heel veel stapjes te ver.
@:Lenny77 :
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Maar met kinderen op deze leeftijd moet je het zeker proberen, vind ik.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja het ging mij meer over volwassen daden, volwassen berechting.
Maar nogmaals: Jongens van die leeftijd die dat soort sadistische dingen doen? Daar zit wel meer los dan een ADHD of dom schroefje![]()
De vraag is of je dat soort psychopathie nog geheeld krijgt.
Dan hoop ik dat ze geïnterneerd blijven als blijkt dat het onherstelbaar isquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:57 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Maar met kinderen op deze leeftijd moet je het zeker proberen, vind ik.
Om dan meteen de doodstraf te geven vind ik veel te ver gaan. Vanwege je like dacht ik dat je daar voor was.
Zeker. Niet eerder de maatschappij in voordat, minimaal zo goed als zeker, er geen gevaar voor herhaling bestaat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze geïnterneerd blijven als blijkt dat het onherstelbaar is
Vergeet het maar. Er zijn teveel do-gooders.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zeker. Niet eerder de maatschappij in voordat, minimaal zo goed als zeker, er geen gevaar voor herhaling bestaat.
Ditquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zeker. Niet eerder de maatschappij in voordat, minimaal zo goed als zeker, er geen gevaar voor herhaling bestaat.
Maar helaas ook ditquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Er zijn teveel do-gooders.
Nou mij niet hoor. Kijk over 20 jaar maar eens wat er van dit soort "kinderen" geworden is. Het zal niet veel goeds opleveren. Beter zijn we die meteen kwijt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:50 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
De doodstraf voor een minderjarig kind. Dat gaat me dan ook wel weer heel veel stapjes te ver.
@:Lenny77 :
Inderdaad, hoe naief kun je zijn. Dit is schorem van de ergste soort en dan de illusie hebben dat die nog te "behandelen" zijn 🤣🤣🤣quote:Op zondag 31 mei 2026 03:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou mij niet hoor. Kijk over 20 jaar maar eens wat er van dit soort "kinderen" geworden is. Het zal niet veel goeds opleveren. Beter zijn we die meteen kwijt.
Dit zou onbeperkte tbs moeten zijn totdat ze geen psychopaten meer zijn. Drie jaar is veel te kort.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het geeft wel inzicht in de motivatie achter de uitspraak. Ik zie onder andere dat de rechter rekening houdt met de leeftijd en de psychische en intellectuele gesteldheid van de daders. Begrijp je ook waarom dat zo zou kunnen zijn? Doe eens een voorzet.
Bovendien, er wordt respectievelijk 36, 36 en 18 maanden ‘youth rehabilitation’ opgelegd. Dat vind ik juist heel passend voor mensen die nog in ontwikkeling zijn.
En de maatschappij. Wat mij nog het meest bevreemdt in dit soort zaken is het toekomstdenken. Er mist enige vorm van onderbouwing hoe de maatschappij hiermee redelijkerwijs enigszins kan verwachten dat er niet nog twee andere meiden worden verkracht.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit zou onbeperkte tbs moeten zijn totdat ze geen psychopaten meer zijn. Drie jaar is veel te kort.
Je snapt toch ook wel dat dit de slachtoffers te kort doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |