's Ochtends liggen we nog in bed.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Terwijl ik sommige vaak zie posten tussen maandag en vrijdag in de middag
Het domste wat je kunt doen is een high-trust samenleving ruïneren met migranten uit de 3e wereld.quote:Daarom zet de Japanse regering onder meer in op migratie. In 2015 telde Japan ongeveer 900.000 buitenlandse werknemers, tien jaar later waren dat er 2,57 miljoen.
Hoeft niet een invasie te zijn. Gaat ook om regionale macht. Een japan met een heel klein en oud leger gaat weinig kunnen doen als China zegt he dit stuk zee is ook van ons.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
China is daar te pacifitisch voor.
Ja, maar dat is allemaal duidelijk. De vraag is echter hoe we dergelijke paradigmata kunnen laten verschuiven naar een wenselijkere richting.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:17 schreef Peppert het volgende:
[..]
Stel jezelf eens de vraag: wat beloont een samenleving vandaag de dag eigenlijk het meest? In veel ontwikkelde landen draait bijna alles om individuele carrièremaximalisatie, consumptie, statuscompetitie, diploma's en economische productiviteit. Daar passen kinderen eigenlijk steeds minder goed in. Ze kosten tijd, geld en energie.
Zolang ouderschap in de praktijk gepaard gaat met verlies van status, inkomen en vrijheid, is het ook niet vreemd dat geboortecijfers laag blijven. Daarom denk ik dat je dit probleem nooit echt oplost met alleen wat subsidies of kleine fiscale voordelen. Als een land dit serieus wil aanpakken, dan moet het veel dieper durven ingrijpen. Dan moet je de maatschappelijke hiërarchie en de manier waarop we succes definiëren fundamenteel veranderen.
Ik zou zeggen verhuis er naartoe.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Beter een leeg land dan een onherkenbaar veranderd land vol met haatbaarden en gesluierde vrouwen.
Neger is in het Latijns-Amerikaans Spaans niet een scheldwoord zoals het in het Nederlands opgevat wordt. Naast negrito en negro gebruikt men ook gewoon moreno, guero en prieto.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het is altijd wel hilarisch hoe links Nederland altijd klacht over rasiscme hier, terwijl het in bijna iedere land nog velen maar erger is. Aziaten kunnen er ook wat van ja. In Zuid-Amerika noemen ze donkeren nog neger en niemand geeft een fuck. In Arabische landen haten ze alles wat niet Moslim is. Maar Nederlanders zijn de rasisten.
Negro is in het Spaans gewoon het woord voor zwart.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Neger is in het Latijns-Amerikaans Spaans niet een scheldwoord zoals het in het Nederlands opgevat wordt. Naast negrito en negro gebruikt men ook gewoon moreno, guero en prieto.
Ja, en Prieto voor een donkere huidskleur.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Negro is in het Spaans gewoon het woord voor zwart.
Ik zou het in de Favela proberen om het woord "negro" te gebruiken. Vergeet het niet te livestreamen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het is altijd wel hilarisch hoe links Nederland altijd klacht over rasiscme hier, terwijl het in bijna iedere land nog velen maar erger is. Aziaten kunnen er ook wat van ja. In Zuid-Amerika noemen ze donkeren nog neger en niemand geeft een fuck. In Arabische landen haten ze alles wat niet Moslim is. Maar Nederlanders zijn de rasisten.
Dat was niet echt het punt. Het punt is eerder dat een woord pas racistisch is als de betekenis van de spreker dat is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Negro is in het Spaans gewoon het woord voor zwart.
Weet ik, mijn vriendin komt er vandaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Neger is in het Latijns-Amerikaans Spaans niet een scheldwoord zoals het in het Nederlands opgevat wordt. Naast negrito en negro gebruikt men ook gewoon moreno, guero en prieto.
Ik zoek mijn vakanties in een iets luxer segment.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zou het in de Favela proberen om het woord "negro" te gebruiken. Vergeet het niet te livestreamen.
Vertel. Wat is leuk om te bezoeken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:41 schreef DobbyDobby het volgende:
Ik zoek mijn vakanties in een iets luxer segment.
Waar hou je van ouwe reus?.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vertel. Wat is leuk om te bezoeken.
En derhalve is het tijd om de pleister er af te trekken. De economische achteruitgang te accepteren. En met technologische alternatieven proberen die klap op te vangen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Artikel niet gelezen?
De bevolking van Japan is aan het krimpen blijkbaar. Dat betekent onder andere een achteruitgang in welvaart.
Het maakt niet zoveel uit welke woorden je in een favela gebruikt, als je daar niet vandaan komt is dat sowieso een probleem.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zou het in de Favela proberen om het woord "negro" te gebruiken. Vergeet het niet te livestreamen.
Dat wordt al meer dan genoeg gedaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan kun je financieel bijdragen daarvan, dat is toch geen probleem?
Daar heb ik als kindvrije ook gewoon geen behoefte aan hoor. Uit eten/naar de kroeg heeft me nooit geinteresseerd. Maar vooral de rust en tijd voor MIJ vind ik belangrijk. Uitslapen in het weekend, of heel laat op de bank hangen films kijken. Zonder gejengel of gekrijs. Geen semi-verplicht andere ouders moeten ontmoeten die me eigenlijk gewoon werkelijk niet interesseren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:12 schreef Korenfok het volgende:
Veel van die dingen heb ik nu gewoon totaal geen behoefte meer aan.
Ik ben aan een kant blij dat we laat kinderen hebben gekregen (eind 20 begin 30). nadeel is dat je dan in eens begrijpt je fit voelen na 2 nachten door halen op je 21e dus gewoon een biologisch voordeel heeft (iets met huilende babys snachts 😅).quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je krijgt je voldoening inderdaad meer uit het gezin zelf. Het eerste kind is inderdaad het lastigste, daarna valt het allemaal wel mee.
Ik denk dat het een groot probleem is dat mensen erg laat beginnen met kinderen. We zouden weer moeten stimuleren dat men als 20er met kinderen begint.
Op 35e pas begonnen hier. Uitstekende keuze achteraf. Meerdere kids moet ik niet aan denken. Vooral financieel kolere. Koop maar ff 4 vliegtickets ofzo.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik ben aan een kant blij dat we laat kinderen hebben gekregen (eind 20 begin 30). nadeel is dat je dan in eens begrijpt je fit voelen na 2 nachten door halen op je 21e dus gewoon een biologisch voordeel heeft (iets met huilende babys snachts 😅).
Maar groot voordeel is: financieel ben je wat zekerder, je verdient iets meer. Partner keuze is stabieler etc. studies zijn al afgerond, en je hebt niet meer heel erg die drang om alles mee te maken en bij te horen, wat je begin 20 tot midden 20 wel sterk hebt.
Maar een gezin is juist iets waar je voor kiest. En dat betekend vaak: niet wintersporten en weekje Ibiza met de meiden. Elke week nieuwe pumps etc.
Ik denk dat veel stellen, half kiezen, een kant dus alles willen mee maken (zoals vrijgezllen en kindlozen leven), en tegelijk een gezin willen runnen. dit combineert gewoon niet lekker. dubbele 'behoeftes' is dus dubbele lasten juist in dit.
Prima, vooral ook niet doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Daar heb ik als kindvrije ook gewoon geen behoefte aan hoor. Uit eten/naar de kroeg heeft me nooit geinteresseerd. Maar vooral de rust en tijd voor MIJ vind ik belangrijk. Uitslapen in het weekend, of heel laat op de bank hangen films kijken. Zonder gejengel of gekrijs. Geen semi-verplicht andere ouders moeten ontmoeten die me eigenlijk gewoon werkelijk niet interesseren.
Dat heerlijke leven vol rust ga ik onder geen beding opgeven.
Ik denk dat het keuzes maken is en goed plannen. Stel die vliegvakantie is heel belangrijk of iemand wil dat graag, dan ga je 3 jaar niet op vakantie, spaar je alles wat je normaal op zou maken inc de reis, op en kun je gaan vliegen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Op 35e pas begonnen hier. Uitstekende keuze achteraf. Meerdere kids moet ik niet aan denken. Vooral financieel kolere. Koop maar ff 4 vliegtickets ofzo.
Dat lijkt me niet bijzonder laat, maar inderdaad, met kleintjes kan het heel zwaar zijn als je niet meer tegen een nachtje doorhalen kan, zeker als je de dag erna gewoon nog moet werken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik ben aan een kant blij dat we laat kinderen hebben gekregen (eind 20 begin 30). nadeel is dat je dan in eens begrijpt je fit voelen na 2 nachten door halen op je 21e dus gewoon een biologisch voordeel heeft (iets met huilende babys snachts 😅).
Maar groot voordeel is: financieel ben je wat zekerder, je verdient iets meer. Partner keuze is stabieler etc. studies zijn al afgerond, en je hebt niet meer heel erg die drang om alles mee te maken en bij te horen, wat je begin 20 tot midden 20 wel sterk hebt.
Maar een gezin is juist iets waar je voor kiest. En dat betekend vaak: niet wintersporten en weekje Ibiza met de meiden. Elke week nieuwe pumps etc.
Ik denk dat veel stellen, half kiezen, een kant dus alles willen mee maken (zoals vrijgezllen en kindlozen leven), en tegelijk een gezin willen runnen. dit combineert gewoon niet lekker. dubbele 'behoeftes' is dus dubbele lasten juist in dit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |