bro. mensen baseren hun beslissing om kinderen te krijgen niet op een vergelijking met het jaar 1876, maar op hun status en zekerheid binnen de huidige maatschappij. een klerk had 150 jaar geleden misschien geen smartphone, maar kon van één inkomen en veel moeite van de moeder wel een giga gezin onderhouden en een woning betalen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat zijn die heilige huisjes, dan volgens jou?
Levensstandaard van de gemiddelde nederlander ligt nu op gelijk niveau van de opperklasse in steden 150 jaar terug. Sterker nog iemand in de bijstand heeft hlger welvaartsniveau dan klerken klasse had 150 jaar terug.
En als ik nou gewoon absoluut geen kinderen wil, en het geen ruk te maken heeft met het me niet kunnen veroorloven, maar gewoon absoluut niet zit te wachten op mijn vrijheid inruilen voor 20 jaar gejengel en gekrijs?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:49 schreef Peppert het volgende:
waarbij het krijgen en opvoeden van kinderen een veel hogere maatschappelijke status krijgt dan bijvoorbeeld carrière maken binnen grote bedrijven.
'moet' heeft een ruime betekenis hier, en dan weet jij zelf ook wel. het is niet imperatief bedoeld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nou ja, die groep 'moet' natuurijk helemaal niets. We hebben vrije keuze hier.
Je snapt dat dit ook gewoon om te draaien is?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:39 schreef gwn_een_user het volgende:
dat jij geen kinderen wil is prima, maar ga er niet van uit dat iedereen zo denkt
Dat is toch ook het probleem niet? Iedereen is wel van mening lijkt mij dat het een eigen keuze is. Maar doordat voor bepaalde stellen het leven zo duur is geworden, is het geen eigen keuze meer en kunnen ze geen kinderen nemen. Nouja je kan ze altijd nemen, maar wat heb je te bieden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:45 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je snapt dat dit ook gewoon om te draaien is?
Jij bent hier herhaaldelijk aan het schuimbekken over omvolking, buitenlanders, en noem maar op.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En als ik nou gewoon absoluut geen kinderen wil, en het geen ruk te maken heeft met het me niet kunnen veroorloven, maar gewoon absoluut niet zit te wachten op mijn vrijheid inruilen voor 20 jaar gejengel en gekrijs?
Maargoed, dat soort onzinnige plannen gaan er gelukkig nooit door komen.
Heeft geen fuck met 'luiheid' te maken. En nou begin jij zelf buutnlanders er bij te halen. Ga jankenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ondertussen wil je zelf absoluut geen kinderen vanwege niets meer dan pure luiheid
Sja. Weinig aan te doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:49 schreef DobbyDobby het volgende:
Maar doordat voor bepaalde stellen het leven zo duur is geworden, is het geen eigen keuze meer en kunnen ze geen kinderen nemen
De samenleving richt zichzelf zo ten gronde. Geen prijs is ons te hoog voor korte-termijn genot.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Precies dit. Je volledige bestaan op lange termijn laten verdwijnen voor kortstondige welvaart en gemak in één generatie is wat we doen.
En het is enkel dus uitstel.
Jij jankt in zowat elk topic over buutnlanders en omvolking, en je wil zelf 0 kinderen. Dat is gewoon hilarisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Heeft geen fuck met 'luiheid' te maken. En nou begin jij zelf buutnlanders er bij te halen. Ga janken
Komende van een notoire hoerenneuker met een voorliefde voor importvrouwen is dit minstens net zo hilarisch natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij jankt in zowat elk topic over buutnlanders en omvolking, en je wil zelf 0 kinderen. Dat is gewoon hilarisch.
Alleen zijn Aziaten enorm racistisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:17 schreef William_Papadin het volgende:
Nederland kan per direct 40.000 migranten danwel statushouders leveren. Overwegend jong, mannelijk volk dat graag volledig wil worden verzorgd zonder al te veel zelf uit te voeren.
Laten we per direct een luchtbrug opzetten om Japan te helpen met dit urgente probleem
Misschien kunnen we onze D66 stemmers en onze links georiënteerde Fokkers vooruit sturen om de discussie met de Japanners aan te gaan hierover. Doen ze ook nog eens wat nuttigs voor het vaderland.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alleen zijn Aziaten enorm racistisch.
En alleen de aller rijksten profiteren .quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
De samenleving richt zichzelf zo ten gronde. Geen prijs is ons te hoog voor korte-termijn genot.
Ik weet ook nog wel andere manieren om Japan te helpen met dit probleem. Ik ben best bereid 100 tot 200 vrouwen op korte termijn zwanger te maken!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:17 schreef William_Papadin het volgende:
Nederland kan per direct 40.000 migranten danwel statushouders leveren. Overwegend jong, mannelijk volk dat graag volledig wil worden verzorgd zonder al te veel zelf uit te voeren.
Laten we per direct een luchtbrug opzetten om Japan te helpen met dit urgente probleem
Ik ben niet aan het klagen over toename van immigranten. Ik vind het geen probleem.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:18 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Komende van een notoire hoerenneuker met een voorliefde voor importvrouwen is dit minstens net zo hilarisch natuurlijk.
Het is altijd wel hilarisch hoe links Nederland altijd klacht over rasiscme hier, terwijl het in bijna iedere land nog velen maar erger is. Aziaten kunnen er ook wat van ja. In Zuid-Amerika noemen ze donkeren nog neger en niemand geeft een fuck. In Arabische landen haten ze alles wat niet Moslim is. Maar Nederlanders zijn de rasisten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alleen zijn Aziaten enorm racistisch.
Nee natuurlijk heb je daar geen probleem mee, meer goedkoop vlees voor jouquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het klagen over toename van immigranten. Ik vind het geen probleem.
Ja veel plezier. Japanse vrouwen vind ik niet zo mooi.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik weet ook nog wel andere manieren om Japan te helpen met dit probleem. Ik ben best bereid 100 tot 200 vrouwen op korte termijn zwanger te maken!
Hoe makkelijk we alles weggevenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En alleen de aller rijksten profiteren .
Onzin.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:29 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
bro. mensen baseren hun beslissing om kinderen te krijgen niet op een vergelijking met het jaar 1876, maar op hun status en zekerheid binnen de huidige maatschappij. een klerk had 150 jaar geleden misschien geen smartphone, maar kon van één inkomen en veel moeite van de moeder wel een giga gezin onderhouden en een woning betalen.
nu hebben we de tweekostwinnersnorm. een gigantisch heilig huisje. onze economie en huizenmarkt zijn inmiddels zo ingericht dat je twee volledige inkomens nodig hebt om een gemiddeld leven te leiden. dit dwingt beide ouders de arbeidsmarkt op, wat uiteraard biologisch en logistiek botst met het opvoeden van kinderen.
verder is onze moderne samenleving volledig hyper-geïndividualiseerd. status wordt uitsluitend afgemeten aan je economische output: je functietitel, salaris, consumptiegedrag…carrière = heilig. vrouwen, en in mindere mate mannen, die tijd opnemen voor het opvoeden van kinderen, betalen een kinderboete in hun carrière opbouw en pensioen. marktwerking en economische groei wordt als belangrijker geacht dan biologische reproductie van de samenleving.
en natuurlijk, en dit is vooral op toepassing in nederland, de woningmarkt als beleggingsobject. het beleid in dit land is decennialang gericht geweest op het beschermen van de woningwaarde en het stimuleren van vastgoedbeleggingen.
nu zitten jonge dertigers, de groep die kinderen moet krijgen, vast in veel te dure, kleine huurappartementen waar simpelweg fysiek geen ruimte is voor een gezin.
tl;dr: dat we niet zo moeten zeuren omdat we het materieel beter hebben dan een 19e-eeuwse klerk negeert dat de sociale en economische architectuur van onze huidige maatschappij het krijgen van kinderen actief bestraft en ontmoedigt. je die klerk had een matig dieet, stierf van longontsteking, en had geen stromend water. en dan nog hebben wij het zoveel beter in vele opzichten, maar zoveel slechter in andere
Racisme is niet in Nederland uitgevonden, ga bijv. naar Afrika, denk aan de Houthis en de Toutsies.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het is altijd wel hilarisch hoe links Nederland altijd klacht over rasiscme hier, terwijl het in bijna iedere land nog velen maar erger is. Aziaten kunnen er ook wat van ja. In Zuid-Amerika noemen ze donkeren nog neger en niemand geeft een fuck. In Arabische landen haten ze alles wat niet Moslim is. Maar Nederlanders zijn de rasisten.
Exact. Als er een land is waar veel culturen en geloven kunnen samenleven is het hier wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Racisme is niet in Nederland uitgevonden, ga bijv. naar Afrika, denk aan de Houthis en de Toutsies.
Binnen enkele maanden 1 miljoen uitgemoord (wij zien het verschil tussen een Houthi en een Toutsie neit eens)
Op de Antillen is er een kasten systeem hoe blanker hoe hoger je op de ladder staat, iemand met een kleurtje wordt door een ander met een iets minder kleurtje gediscrimineerd. En dan wil ik het nog niet hebben over de Arabieren en wat in India gebeurt![]()
Wij Nederlanders hebben gevochten voor vrijheid en hadden goede contacten met iedereen die handel wilde drijven (Nederlanders waren de enigen met contacten Japan (eiland Decima)
Ik betwijfel ten zeerste dat jij meer geld over houdt op een vergelijkbaar salaris dan ik als kindvrij persoon. Laat staan vrije tijd voor mezelf. Vooral dat laatste is prijsloos.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:40 schreef Korenfok het volgende:
Dus dat gezwets dat kinderen duur zijn is echt onzin, ik hou nu veel meer geld over dan ik ook ooit heb gedaan
Dat ligt dan aan jezelf. Kinderen kosten altijd meer geld. Of al mijn vrienden en familieleden liegen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus dat gezwets dat kinderen duur zijn is echt onzin, ik hou nu veel meer geld over dan ik ook ooit heb gedaan.
Ik zie dit aan mijn gescheiden vrienden / collega's. die maken dubbel zoveel op geld op als ik. 2 keer op wintersport, marathonnetje lopen in berlijn, paar weekendjes met de motor, fietsen in frankrijk etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:50 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan jezelf. Kinderen kosten altijd meer geld. Of al mijn vrienden en familieleden liegen.
Dat is duidelijk, hoe krijg je dit echter voor elkaar?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:49 schreef Peppert het volgende:
Geen enkel land heeft echt daadkracht getoond bij het aanpakken van demografische problemen. Het blijft meestal bij een subsidie hier, een regeling daar, eindeloos gepolder in achterkamertjes en het voortdurend vooruitschuiven van moeilijke beslissingen. Alles is te voorzichtig, te braaf en te bang om heilige huisjes omver te schoppen. Volgens mij is er een veel radicalere herorganisatie van de samenleving nodig, waarbij het krijgen en opvoeden van kinderen een veel hogere maatschappelijke status krijgt dan bijvoorbeeld carrière maken binnen grote bedrijven.
Slecht voor het neo-liberalisme inderdaad, die krimp.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Laten we niet dezelfde fout maken zoals Japan. Een zwaar xenofobisch autistisch land. Dat nu stervende is.
Dat laatste is zeker waar (vooral dat tijd voor jezelf). Maar toen wij geen kinderen hadden, gingen we heel vaak uit eten, minimaal 4 keer per maand, bijna elke zaterdag middag / avondje naar de kroeg, etc. Vaak weekendjes weg etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:48 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste dat jij meer geld over houdt op een vergelijkbaar salaris dan ik als kindvrij persoon. Laat staan vrije tijd voor mezelf. Vooral dat laatste is prijsloos.
Dan kun je financieel bijdragen daarvan, dat is toch geen probleem?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En als ik nou gewoon absoluut geen kinderen wil, en het geen ruk te maken heeft met het me niet kunnen veroorloven, maar gewoon absoluut niet zit te wachten op mijn vrijheid inruilen voor 20 jaar gejengel en gekrijs?
Maargoed, dat soort onzinnige plannen gaan er gelukkig nooit door komen.
"Wij willen geen kinderen omdat het slecht is voor het klimaat"quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik zie dit aan mijn gescheiden vrienden / collega's. die maken dubbel zoveel op geld op als ik. 2 keer op wintersport, marathonnetje lopen in berlijn, paar weekendjes met de motor, fietsen in frankrijk etc.
Als vrijgezel of stelletje zonder kinderen heb je als het goed is een compleet ander leven. Ik ga niet backpacken in India met 5 kinderen of 3 weken op een luxe resort in bali liggen. Wanneer mensen dit soort dingen willen doen, dan moet inderdaad geen kinderen nemen. maar veel mensen blijven op 2 kinderen steken omdat ze emotioneel het veel verantwoording vinden (en dat voorbehoedsmiddelen er voor zorgen dat er keuze is en controle is).
Maar kinderen te duur voor jan modaal is echt onzin. Op een jan modaal inkomen kun je kinderen grootbrengen, maar je zult ook moeten leven zoals men in de jaren 60 deed.
geweldig voor jou👍maar anekdotischquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Onzin.
Ik heb een groot gezin (niet samen gesteld), ben hartstikke gelukkig en mjjn vrouw werkt ook 3 dagen per week, en doet wat hobby achtige dingen vanuit haar professie wat ook inkomen genereert. En zij zou niet anders willen (plus doet ze het hele huishouden, en runt ze het gezin).
ja oudere kinderen helpen met de jongere en spelen met elkaar. maar je slaat de belangrijkste stap over: je moet wel eerst die eerste 1 of 2 kinderen kunnen huisvesten.quote:We eten elke avond met de kinderen, zaterdagen, zondagen ontbijten, lunchen en avondeten samen. lezen elke avond alle kinderen voor etc. kinderen zitten op sport, etc.
Weet je wat het geheim is: een groot gezin is gewoon veel makkelijker als 1 of 2 kinderen. En dit zegt iedereen met grote gezinnen.
ga 1 week minder op vakantie? bro ik ben niet naar het buitenland geweest sinds 15 jaar geleden of zo, en dat was met school en niet eens twee landen verwijderd van NL. ik koop misschien 3x per jaar iets en dat is dan vooral een vervangende lamp of tonercartridge voor de printer of zo.quote:Maar goed, je gaat niet met 5 kinderen (onder de 10) makkelijk op het terras zitten de hele middag, met 1 of 2 doe je dit nog wel. geld is niet de hoofd zaak (want dat is gewoon keuzes maken. Ga 1 week minder op vakantie, en je hebt 1500 euro extra wissel geld per jaar, kun je elke maand een paar drankjes en een ijsje doen op het terras). het is gewoon ongezellig omdat de kinderen het zelf snel zat zijn.
Dus dat gezwets dat kinderen duur zijn is echt onzin, ik hou nu veel meer geld over dan ik ook ooit heb gedaan.
Bedankt voor het posten van dit stukje statistiek. Het is vooral zaak de groep 3 en 4+ financieel fors te ondersteunen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:39 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
'moet' heeft een ruime betekenis hier, en dan weet jij zelf ook wel. het is niet imperatief bedoeld.
de "groep die kinderen moet krijgen" is simpelweg de demografische cohort die de wiskundige taak heeft om de bevolking te dragen. als die groep collectief besluit dat niet te doen of te kunnen doen, stort het hele systeem van pensioenen, zorg en economie heel snel in.
de ironie is dat "vrije keuze" juist onder druk staat, maar dan precies andersom van wat jij zegt. veel jonge stellen die biologisch gezien in de leeftijdscategorie zitten waar gezinsstichting logisch is, hebben juist niet de reële vrijheid om voor een kind te kiezen vanwege de woningnood en levenskosten.
dat jij geen kinderen wil is prima, maar ga er niet van uit dat iedereen zo denkt
[ afbeelding ]
https://nidi.nl/demos/gaat-het-kindertal-weer-stijgen/
Stel jezelf eens de vraag: wat beloont een samenleving vandaag de dag eigenlijk het meest? In veel ontwikkelde landen draait bijna alles om individuele carrièremaximalisatie, consumptie, statuscompetitie, diploma's en economische productiviteit. Daar passen kinderen eigenlijk steeds minder goed in. Ze kosten tijd, geld en energie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, hoe krijg je dit echter voor elkaar?
In veel landen is de doodstraf toegestaan, homoseksualiteit strafbaar of hebben vrouwen minder rechten. Dat betekent toch niet dat we moeten stoppen met kritiek op problemen in Nederland? Het feit dat iets elders erger is, maakt een probleem hier niet automatisch onbelangrijk of onbestaand.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het is altijd wel hilarisch hoe links Nederland altijd klacht over rasiscme hier, terwijl het in bijna iedere land nog velen maar erger is. Aziaten kunnen er ook wat van ja. In Zuid-Amerika noemen ze donkeren nog neger en niemand geeft een fuck. In Arabische landen haten ze alles wat niet Moslim is. Maar Nederlanders zijn de rasisten.
De vraag is echter of die 100 tot 200 vrouwen bereid zijn om jou als zaaddonor te ontvangen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik weet ook nog wel andere manieren om Japan te helpen met dit probleem. Ik ben best bereid 100 tot 200 vrouwen op korte termijn zwanger te maken!
Oekraïne heeft een lager vruchtbaarheidscijfer dan Japan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja veel plezier. Japanse vrouwen vind ik niet zo mooi.
Ik wacht wel tot Roemenië of de Oekraïne eenzelfde probleem gaat krijgen.
Je krijgt je voldoening inderdaad meer uit het gezin zelf. Het eerste kind is inderdaad het lastigste, daarna valt het allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik zie dit aan mijn gescheiden vrienden / collega's. die maken dubbel zoveel op geld op als ik. 2 keer op wintersport, marathonnetje lopen in berlijn, paar weekendjes met de motor, fietsen in frankrijk etc.
Als vrijgezel of stelletje zonder kinderen heb je als het goed is een compleet ander leven. Ik ga niet backpacken in India met 5 kinderen of 3 weken op een luxe resort in bali liggen. Wanneer mensen dit soort dingen willen doen, dan moet inderdaad geen kinderen nemen. maar veel mensen blijven op 2 kinderen steken omdat ze emotioneel het veel verantwoording vinden (en dat voorbehoedsmiddelen er voor zorgen dat er keuze is en controle is).
Maar kinderen te duur voor jan modaal is echt onzin. Op een jan modaal inkomen kun je kinderen grootbrengen, maar je zult ook moeten leven zoals men in de jaren 60 deed.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne heeft een lager vruchtbaarheidscijfer dan Japan.
Zeker niet. En we moeten altijd streven naar het best. Maar als je bepaalde mensen hoort lijkt het soms wel alsof we het meest rasistische land op aarde zijn. Dat valt echt reuze mee. In tegendeel zelfs.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In veel landen is de doodstraf toegestaan, homoseksualiteit strafbaar of hebben vrouwen minder rechten. Dat betekent toch niet dat we moeten stoppen met kritiek op problemen in Nederland? Het feit dat iets elders erger is, maakt een probleem hier niet automatisch onbelangrijk of onbestaand.
Waarom? Jaren tussen je 20e en 25e zijn top. Kinderen kan altijd nog. Maar je bent dan best jong je vrijheid kwijt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je krijgt je voldoening inderdaad meer uit het gezin zelf. Het eerste kind is inderdaad het lastigste, daarna valt het allemaal wel mee.
Ik denk dat het een groot probleem is dat mensen erg laat beginnen met kinderen. We zouden weer moeten stimuleren dat men als 20er met kinderen begint.
Dat is inderdaad het voorname probleem: het huis. Misschien moet je het eens in een ander land gaan proberen dat kan zeker interessant zijn als je spaargeld hebt. Bijvoorbeeld in delen Texas kun je makkelijk 3500 euro netto / maand verdienen en kosten 3-kamer huizen rond de 200.000 euro of zelfs minder.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:15 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
geweldig voor jou👍maar anekdotisch
[..]
ja oudere kinderen helpen met de jongere en spelen met elkaar. maar je slaat de belangrijkste stap over: je moet wel eerst die eerste 1 of 2 kinderen kunnen huisvesten.
[..]
ga 1 week minder op vakantie? bro ik ben niet naar het buitenland geweest sinds 15 jaar geleden of zo, en dat was met school en niet eens twee landen verwijderd van NL. ik koop misschien 3x per jaar iets en dat is dan vooral een vervangende lamp of tonercartridge voor de printer of zo.
ik bedoel ik heb geld, maar dat moet ik sparen voor een woning, en sparen loont tegenwoordig niet eens meer, de vaste lasten rijzen de pan uit, en de huizenprijzen en huren stijgen sneller dan wie dan ook kan sparen. ik sta zoveel jaar op de wachtlijst ik wil het niet eens zeggen, maar omdat ik niet tot een "bijzondere groep" behoor (invaliden, senioren, gezinnen, statushouders, etc) blijft bemachtigen van zelfs een lelijk kuthok in een kutbuurt (ik ken de buurten hier en woon al in een) hier in amsterdam een onmogelijkheid.
en nee, "ga dan buiten de randstad kijken" werkt tegenwoordig ook niet meer
China is daar te pacifitisch voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Japan sterft liever uit dan dat ze massaal immigranten innemen denk ik.
Dat is natuurlijk hun goed recht.
Echter heb je weer andere problemen natuurlijk met zo'n enorme vergrijzing. Je kan geen leger onderhouden met alleen 65 plussers.
Op een gegeven moment zal China ook wel denken....hmmm.
Terwijl ik sommige vaak zie posten tussen maandag en vrijdag in de middagquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hey, pas op jij begint over te komen als een halve socialist/communist, daar zijn ze hier in NWS niet van gediend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |