abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:03:11 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220912428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Laten we niet dezelfde fout maken zoals Japan. Een zwaar xenofobisch autistisch land. Dat nu stervende is.
We hebben niet dezelfde fout gemaakt. Wel een andere...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:21:01 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220912617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Laten we niet dezelfde fout maken zoals Japan. Een zwaar xenofobisch autistisch land. Dat nu stervende is.
Ja het is er vreselijk toeven. Tot op hoge leeftijd gezond, iedereen heeft nog manieren en een hele hoge mate van veiligheid. Ik denk dat ze blij zijn dat ze doodgaan want dit is geen leven zo.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:28:52 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220912663
Dat doe de Japanners echt zichzelf aan met hun achterlijke werkcultuur.
pi_220912674
Als ik Japan was zou ik dan lekker veel jonge moslimmannen gaan importeren.

What could possibly go wrong?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:41:13 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220912743
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:31 schreef matigeuser het volgende:

Daar zijn wel wat filmpjes over inmiddels op Twitter en andere afvoerputjes...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:41:42 #31
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220912748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja het is er vreselijk toeven. Tot op hoge leeftijd gezond, iedereen heeft nog manieren en een hele hoge mate van veiligheid. Ik denk dat ze blij zijn dat ze doodgaan want dit is geen leven zo.
Een vriend van mij is nu in Japan, ik hoop dat het goed met hem gaat, in zo'n stervend land weet je het maar nooit -O-
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:42:10 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220912751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ze zijn ook blij om dood te gaan.
Het heeft de hoogste zelfmoordcijfers van alle ontwikkelde landen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:43:26 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220912761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:31 schreef matigeuser het volgende:

Er moet wel degelijk iets van immigratie gaan komen. Hoeven niet perse moslimmannen te zijn natuurlijk. Keuze genoeg wereldwijd.
pi_220912788
Geen enkel land heeft echt daadkracht getoond bij het aanpakken van demografische problemen. Het blijft meestal bij een subsidie hier, een regeling daar, eindeloos gepolder in achterkamertjes en het voortdurend vooruitschuiven van moeilijke beslissingen. Alles is te voorzichtig, te braaf en te bang om heilige huisjes omver te schoppen. Volgens mij is er een veel radicalere herorganisatie van de samenleving nodig, waarbij het krijgen en opvoeden van kinderen een veel hogere maatschappelijke status krijgt dan bijvoorbeeld carrière maken binnen grote bedrijven.
pi_220912822
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:49 schreef Peppert het volgende:
Geen enkel land heeft echt daadkracht getoond bij het aanpakken van demografische problemen. Het blijft meestal bij een subsidie hier, een regeling daar, eindeloos gepolder in achterkamertjes en het voortdurend vooruitschuiven van moeilijke beslissingen. Alles is te voorzichtig, te braaf en te bang om heilige huisjes omver te schoppen. Volgens mij is er een veel radicalere herorganisatie van de samenleving nodig, waarbij het krijgen en opvoeden van kinderen een veel hogere maatschappelijke status krijgt dan bijvoorbeeld carrière maken binnen grote bedrijven.
Het heilige huisje dat omvergeschopt moet worden is dat (overheids)schulden niet houdbaar zijn, ook niet bij bevolkingsgroei (waarom zou een bevolking altijd en tot in de oneindigheid moeten groeien?).
pi_220912833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Er moet wel degelijk iets van immigratie gaan komen. Hoeven niet perse moslimmannen te zijn natuurlijk. Keuze genoeg wereldwijd.
Waarom?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:58:09 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220912902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Waarom?
Artikel niet gelezen?
De bevolking van Japan is aan het krimpen blijkbaar. Dat betekent onder andere een achteruitgang in welvaart.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:00:27 #38
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220912911
quote:
Geen enkel land heeft echt doorgepakt als het gaat om het aanpakken van hun demografische problemen. Een subsidie hier, een subsidie daar, maanden geraaskal in achterkamertjes en liever op de lange baan schuiven. Het is allemaal te voorzichtig, te lief, te bang om heilige koeien tegen het hoofd te stoten. Ik denk dat men radicaal de samenleving moet herorganiseren zodat kinderen een hogere status krijgen boven zelfs carriere bij bedrijven.
Niemand wil een stapje terug doen.

Het land moet meedraaien met de top economieën, als een megabedrijf moet het land winstcijfers blijven halen.
Meer en meer bedrijven, die meer en meer werknemers nodig hebben, wordt er meer geimporteerd, die dan ook weer oud worden en meer import nodig hebben om de nieuwe tekorten.
Je vernietigd de identiteit van je land ermee, je cultuur wordt opgeheven, maar je draait nog wel even door met groene cijfertjes!
Dit voelt erg onhoudbaar...

Maar wat als je nou gewoon stopt daarmee?

Geen import van arbeidskrachten meer, aantal bedrijven zullen omvallen, economie gaat slechter.
Maar uiteindelijk zal het zichzelf compenseren, weer aardig gelijk trekken.
Ja dan doen we een stapje terug, een poosje wat minder.
Is dat echt een ramp?

Iedereen en zijn moeder willen niet meer voor een baas werken maar zelf baas zijn, we zijn zo fucking verwend geraakt.
Dit kan gewoon niet blijven doorgaan.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:01:22 #39
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220912920
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Artikel niet gelezen?
De bevolking van Japan is aan het krimpen blijkbaar. Dat betekent onder andere een achteruitgang in welvaart.
Is een stapje terug de opoffering van veiligheid en cultuur waard?
pi_220912924
quote:

[..]
Artikel niet gelezen?
Niet ons probleem
pi_220912942
immigratie naar japan in het bijzonder gaat sowieso niet werken want het land is totaal niet ingericht om ze op te vangen.

als je daar wilt wonen zul je toch echt japans moeten gaan leren en dat is een hele klus. engels wordt in het dagelijkse leven en op de werkvloer nauwelijks gesproken, behalve misschien bij heel internationaal georiënteerde bedrijven.

daar zijn ze ook veel minder tolerant voor buitenlanders, die zich vaak niet aan sociale normen en waarden houden. en verder, waarom zou je naar japan willen emigreren, als je daar veel minder verdient dan elders? de yen is in de put en gaat daar ook blijven
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:07:04 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220912945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:01 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Is een stapje terug de opoffering van veiligheid en cultuur waard?
Er zal geen sprake zijn van opoffering van veiligheid en cultuur. Ze kunnen gewoon sushi blijven eten, en samoeraizwaarden maken. Ook zal er waarschijnlijk gewoon politie op straat rond lopen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:08:31 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220912953
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niet ons probleem
Klopt, ik zeg dan ook nergens dat Japan ons probleem is.
pi_220912958
quote:
Wat zijn die heilige huisjes, dan volgens jou?

Levensstandaard van de gemiddelde nederlander ligt nu op gelijk niveau van de opperklasse in steden 150 jaar terug. Sterker nog iemand in de bijstand heeft hlger welvaartsniveau dan klerken klasse had 150 jaar terug.
pi_220912961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Klopt, ik zeg dan ook nergens dat Japan ons probleem is.
Al bombarderen ze de hele aardkloot behalve mijn dorp. Lekker boeiend allemaal
pi_220912965
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:06 schreef gwn_een_user het volgende:
immigratie naar japan in het bijzonder gaat sowieso niet werken want het land is totaal niet ingericht om ze op te vangen.

als je daar wilt wonen zul je toch echt japans moeten gaan leren en dat is een hele klus. engels wordt in het dagelijkse leven en op de werkvloer nauwelijks gesproken, behalve misschien bij heel internationaal georiënteerde bedrijven.

daar zijn ze ook veel minder tolerant voor buitenlanders, die zich vaak niet aan sociale normen en waarden houden. en verder, waarom zou je naar japan willen emigreren, als je daar veel minder verdient dan elders? de yen is in de put en gaat daar ook blijven
Japan lijkt mij inderdaad wel pittig om een leven op te bouwen.
pi_220912970
quote:

[..]
Artikel niet gelezen?
Er zijn meer dimensies dan de economische.
pi_220912972
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Japan lijkt mij inderdaad wel pittig om een leven op te bouwen.
Stukje Pokemon
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:13:24 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220912997
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:10 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Er zijn meer dimensies dan de economische.
Precies dit. Je volledige bestaan op lange termijn laten verdwijnen voor kortstondige welvaart en gemak in één generatie is wat we doen.
En het is enkel dus uitstel.
The End Times are wild
pi_220913086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:01 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
De Europese "oplossing" voor dit probleem heeft ons meer schade gedaan dan dat het oplevert, ik hoop dat Japan slimmer gaat zijn hierin, misschien veel banen vervangen door AI / robots.
Een basisinkomen introduceren. Maar ook moet onderwijs anders invullen, ook moeten men in vrije tijden anders invullen. bijv, je werkte voorheen 40 uren pwk en ineens wordt je werk door robot of ai overgenomen. Wat doet je met die 40 uren per week?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')