abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220913144
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar zit volgens jou de concrete scheiding tussen Hamas en de Palestijnen.

Als we kijken naar Hamas is dit een Palestijnse terreurgroeperingen, die democratisch is verkozen tot de beleidsbepalers in de Gazastrook. Hamas bestaat uit Palestijnen, verliezen worden aangevuld met Palestijnen en als Hamas aanslagen pleegt (zoals we op 7 oktober 2023) hebben gezien, staan er vele duizenden mensen uitzinnig van vreugde in de straten.

Later had 75% van de Palestijnen aangegeven de aanslagen van 7 oktober 2023 te steunen. Kortom, de grenzen zijn op zijn minst nogal vaag te noemen. En dan hebben we het nog niet eens over de manier hoe Hamas vecht: ingeweven in de Palestijnse samenleving, vaak in burgerkleding, waarbij omgekomen terroristen als burgerslachtoffers worden geteld.
Ingeweven in de maatschappij vind ik nog eufemistisch gezegd, ze verschuilen zich in kleuterscholen, onder ziekenhuizen en achter kinderwagens.
graag verwijderen
pi_220913154
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is er nog steeds sprake van een vermeende verhongering dan?
De twee miljoen Palestijnse Israëliërs hebben genoeg te eten in ieder geval.
graag verwijderen
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:35:50 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220913156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ingeweven in de maatschappij vind ik nog eufemistisch gezegd, ze verschuilen zich in kleuterscholen, onder ziekenhuizen en achter kinderwagens.
Tja, dit zijn de manieren hoe men vecht. En als er dan burgerslachtoffers vallen dan wijst men naar Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220913158
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is er nog steeds sprake van een vermeende verhongering dan?
https://www.icj.org/pales(...)isplacement-in-gaza/

Het beleid van Israël is niet veranderd, of wel? Oftewel, het is logisch aan te nemen dat dit nog steeds zo is.
pi_220913164
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De twee miljoen Palestijnse Israëliërs hebben genoeg te eten in ieder geval.
Dit zou een veeg teken aan de wand moeten zijn voor iedere Pallie Wappie eigenlijk wel.
graag verwijderen
pi_220913174
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit zou een veeg teken aan de wand moeten zijn voor iedere Pallie Wappie eigenlijk wel.
Kun jij ook discussiëren zonder je discussiepartner te beledigen, of is dat de enige manier waarop je een eenduidig punt kunt maken?
pi_220913175
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom wil jij het alleen maar hebben over wat Israël doet? Het is alsof je dit veel belangrijker en erger vindt dan wat er tegen Israël wordt gedaan. Hoe komt dit?
Drie redenen. 1 de daders van oktober 7 en hun families zijn grotendeels uitgeroeid. Doden kun je niet meer stoppen of berechten. Verkrachters zijn vrije nationale helden in israel.
2 Hamas staat op de terreurlijst, Israël is onze "bondgenoot". Ik stel eisen aan bondgenoten en Hamas staat al op de juiste plek.
3 we zijn op een forum zonder hamas fans of mensen die blij van oktober 7 werden. Als ze er waren zijn ze al gezuiverd. Op dit forum zijn wel mensen die allerlei daden in deze volgorde ontkennen, verkleinen en goedpraten die meer passen bij een islamitische terreurorganisatie, dan een westerse staat.
pi_220913185
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Kun jij ook discussiëren zonder je discussiepartner te beledigen, of is dat de enige manier waarop je een eenduidig punt kunt maken?
Beledigd zijn is een keuze en het is mijn goed recht om mensen knettergek te noemen, zeker in mijn geval.
graag verwijderen
pi_220913191
1. VN onderzoek commissies en mensenrechten organisaties zijn niet bevoegd om zo'n oordeel te maken. Alleen ICC/ICJ is daar voor bevoegd.

2. ICC/ICJ heeft geen jurisdictie in democratische rechtsstaten als Israël of Nederland. Nationale rechtstaat heeft hier voorrang op.

3. Bewijslast ligt bij de aanklager. Tot nu toe heeft Zuid Afrika geen bewijzen geleverd. Of iig daar is niets van bekend. Bovendien klopt er iets niet, zie punt 5.

4. Rapporten van mensenrecht organisatie of VN commissies mogen en zullen worden opgenomen in de rechtszaak. Maar dat is de kant van de beschuldiging, prosecutor. Defenders, advocaten hebben nog niet gesproken.

5. Als Israël wordt beschuldigd in genocide, dan betekent dat Egypte en Jordanië daar medeverantwoordelijk zijn voor die genocide omdat ze grenzen dicht houden voor de vrouwen en kinderen uit Gaza. Ook Zuid Afrika zelf weigerde vluchtelingen uit Gaza te accepteren, en zijn dus ook complicit in genocide.

Óf ze weten in Zuid Afrika verdomd goed dat er geen genocide plaats vindt en kregen ze een bak geld van Qatar of Iran. Lijkt me het meest waarschijnlijke uitleg. Dat wordt nog door de israeli onderzocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door DavidAZ op 29-05-2026 18:47:32 ]
I carried the fire before I knew its name.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:40:54 #135
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220913194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Het beleid van Israël is niet veranderd, of wel? Oftewel, het is logisch aan te nemen dat dit nog steeds zo is.
Dit is een artikel uit 2025. Kortom, op basis daarvan concluderen dat deze vermeende situatie nu nog steeds het geval zou zijn is niet meer dan een ongefundeerde aanname.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220913195
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Beledigd zijn is een keuze en het is mijn goed recht om mensen knettergek te noemen, zeker in mijn geval.
Waarom? Omdat je er zelf ook onder valt?
pi_220913204
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een artikel uit 2025. Kortom, op basis daarvan concluderen dat deze vermeende situatie nu nog steeds het geval zou zijn is niet meer dan een ongefundeerde aanname.
Door dit een "vermeende situatie" te noemen betwist je de legitimiteit van het ICJ. Is dat wat je bedoelt te zeggen?
pi_220913209
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat er een paar mensen psychiatrische hulp nodig hebben, of een poosje gevangenisstraf wegens steun aan een terreurorganisatie.
Ik ook.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben je de hele dag al. Alleen blijf je verwoede pogingen doen je hachje te redden.

Te vergeefs.
Lol.
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar zit volgens jou de concrete scheiding tussen Hamas en de Palestijnen.

Als we kijken naar Hamas is dit een Palestijnse terreurgroeperingen, die democratisch is verkozen tot de beleidsbepalers in de Gazastrook. Hamas bestaat uit Palestijnen, verliezen worden aangevuld met Palestijnen en als Hamas aanslagen pleegt (zoals we op 7 oktober 2023) hebben gezien, staan er vele duizenden mensen uitzinnig van vreugde in de straten.

Later had 75% van de Palestijnen aangegeven de aanslagen van 7 oktober 2023 te steunen. Kortom, de grenzen zijn op zijn minst nogal vaag te noemen. En dan hebben we het nog niet eens over de manier hoe Hamas vecht: ingeweven in de Palestijnse samenleving, vaak in burgerkleding, waarbij omgekomen terroristen als burgerslachtoffers worden geteld.
Oprechte vraag: van alle mensen in dit topic zou toch juist jij die 75% moeten kunnen begrijpen? Zie je het nou echt niet?
pi_220913211
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Queers for palestina :D
Kun je misschien uitleggen waarom queers zich volgens jou zich niet als een groep zouden mogen uitspreken tegen menselijk leed en dood? Of is die emoticon je volledige argumentatie? :’)

Aangezien je het blijkbaar ook belangrijk vindt om te benadrukken dat er in Gaza geen pride kan plaatsvinden, mag ik daaruit opmaken dat je ook voorstander bent van asiel voor LHBTIQ+ABCDEF uit Gaza?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:43:52 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220913216
https://x.com/DeRodeDraadNL/status/2049414009921671277

quote:
Wat is er te zien in supermarkten en winkels in Gaza? 🛒
In deze draad een verzameling van beelden die via sociale media worden gedeeld door inwoners en lokale winkels in Gaza, van voedsel, winkels en winkelend publiek.

Een inkijk in het dagelijks leven zoals het online wordt gepost
Jaja, ze posten zelf dagelijks een enorme overvloed aan voedsel, maar een of andere FOK!ker weet het weer beter hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:44:42 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220913225
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Één zwaluw maakt geen zomer. Ik heb die post inderdaad gezien, goede post. Zou je er meer van moeten maken.
Mooi dat je het erkent.
Minder gejijbak, minder shitposting, minder onware shit in een ander mans' schoenen schuiven. Meer op de inhoud. Heb ik er ook wel meer van gemaakt vandaag, echter de reactie is continu hetzelfde: gejijbak, geframe, geshitpost, onware shit in de schoenen schuiven.

Inhoud. Zouden we meer moeten doen hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220913235
Netanyahu: We beginnen met 70% te bezetten.......

Echt te ziek voor woorden dat wij in het Westen dit nog laten gebeuren.
Stel je voor zeg dat Rusland 70% van Oekraine zou bezetten? Of noem het eens.

Systematisch wordt heel Gaza leeggeroofd, platgegooid en uitgemoord.
Binnenkort is het land nog maar 30% van het werkelijke land.
pi_220913239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooi dat je het erkent.
Minder gejijbak, minder shitposting, minder onware shit in een ander mans' schoenen schuiven. Meer op de inhoud. Heb ik er ook wel meer van gemaakt vandaag, echter de reactie is continu hetzelfde: gejijbak, geframe, geshitpost, onware shit in de schoenen schuiven.

Doen we. Laten we dat samen doen ^O^
pi_220913240
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Om er even een 'jij-bak' in te gooien:

Wellicht zou je zelf daar eens mee kunnen beginnen?
Ipv altijd andere users persoonlijk aan te vallen en te jij-bakken.

Top, thx
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:47:34 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220913244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Ander geluid:
https://www.cidi.nl/over-(...)-over-de-gazaoorlog/
quote:
Honger
Het eerste hoofdstuk richt zich op één van de belangrijkste beschuldigingen richting Israel, namelijk dat Israel opzettelijk te weinig voedsel toelaat. In eerder artikelen heeft CIDI al laten zien dat er veel onwaarheden zijn verspreid. Een van de meest in het oog springende onwaarheden is de claim dat voor de oorlog 500-600 vrachtwagens per dag de Gazastrook binnenkwamen. Media zoals NOS beweren dat deze vrachtwagens per dag nodig zijn om Gaza te bevoorraden.

Het gaat ten eerste niet om 500-600 tot vrachtwagens per dag, maar per werkdag. Omgerekend ging het om 327 vrachtwagens per dag. Ongeveer een kwart hiervan bevatte voedsel. Volgens gegevens van Amnesty ging het om 75 vrachtwagens met voedsel per dag. De helft van de 327 vrachtwagens per dag bevatte bijvoorbeeld constructiematerialen. Dat is bijvoorbeeld te zien in overzichten van de VN.

Sinds de oorlog komen er gemiddeld per dag meer vrachtwagens met voedsel binnen dan voor de oorlog, zo laat het rapport zien. Dat schept een heel ander beeld dan dat er 500-600 vrachtwagens per dag nodig zijn.
Was laatst ook zelfs een marathon.
https://www.bbc.com/news/videos/cm2p4n000pko

Doe je ook niet als er geen voeding is, toch?
Schijnt nog al inspannend te zijn.
1947-2016
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 14:48:53 #146
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220913253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ander geluid:
https://www.cidi.nl/over-(...)-over-de-gazaoorlog/
[..]
Was laatst ook zelfs een marathon.
https://www.bbc.com/news/videos/cm2p4n000pko

Doe je ook niet als er geen voeding is, toch?
Schijnt nog al inspannend te zijn.

De Westbank is niet de Gazastrook hè.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220913259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeker.
Vandaar ook de indicatie van de aivd dat de palestijnse organisaties hier steeds meer voet aan de grond krijgen. En hezbollah zelfs blij is met alle steun en protesten.

Dat. Zou. Je. Eigenlijk. Wel. Aan. Het. Nadenken. Moeten. Zetten. Wie. Je. Nou. Echt. Steunt.
Dit is helaas sinds 1960s aan de gang. Maar sinds 7.10.23 is het zeker duidelijk dat een deel van politici en media in Nederland aan de verkeerde kant van de barricades staan. Dom of bewust, maakt in m'n ogen geen verschil.
I carried the fire before I knew its name.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:50:55 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220913266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Om er even een 'jij-bak' in te gooien:

Wellicht zou je zelf daar eens mee kunnen beginnen?
Ipv altijd andere users persoonlijk aan te vallen en te jij-bakken.

Top, thx
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:27 schreef bianconeri het volgende:
Ik was al heel benieuwd wat onze huis-trollen zouden roepen over dat bewezen is dat Israel walgelijke dingen doet en dat ze op een zwarte lijst komen.

Ik werd al op mijn winken bediend met het antwoord. Alleen de opper trol moet nog even zijn onzin geven en dan is het rijtje weer compleet.
[..]
[..]
Jullie zijn echt compleet ziek :r :r :r

Hamas is, ja ook door NOS, al 100-en keren besproken en ook dat die vreselijke dingen gedaan hebben.
En ja het mag dus ook van Israel gezegd worden.

Zo sneu en walgelijk dat jullie trollen dan weer gaan janken dat alle bronnen die bewijs leveren over Israel slecht zijn, propaganda en weet ik het wat :r :r :r
Ach, bianco
1947-2016
pi_220913267
Zijn er nog goede sites waar ik kan zien hoe de IDF islamitische terroristen kapot schiet deze 'genocide' precies verloopt..?

Ben wel benieuwd eigenlijk.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:51:47 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220913272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:49 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dit is helaas sinds 1960s aan de gang. Maar sinds 7.10.23 is het zeker duidelijk dat een deel van politici en media in Nederland aan de verkeerde kant van de barricades staan. Dom of bewust, maakt in m'n ogen geen verschil.
Sommigen wisten echt wel met wie ze op de foto gingen bij de rode lijn protesten, zeg maar.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')