Dat klopt, juridisch inderdaad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juridisch gezien ben je een Nederlander. Je krijgt immers een document van de Nederlandse staat in bruikleen waarin dat vermeld staat.
Zo kan een koe juridisch gezien ook een geit worden als we daar een vehikel voor verzinnen.
Neequote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij bent een Nederlander van Turkse komaf?
Vervelend voor je. Dat moet een eenzaam bestaan zijn zonder familie, vrienden en maatschappelijk-sociaal contact. Dat versta ik namelijk onder "geen enkele binding".quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat klopt, juridisch inderdaad.
Het gros daarvan voelt zich echter niet Nederlands (al kan je dat wel afwisselen wanneer het uitkomt).
Bedoel, als ik me niet eens Nederlands voel (en NL is zelfs MIJN eerste taal) dan kun je dat ook niet verwachten van mensen die geen enkele binding met het land hebben.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Dat moet een eenzaam bestaan zijn zonder familie, vrienden en maatschappelijk-sociaal contact. Dat versta ik namelijk onder "geen enkele binding".
Klopt, maar ik ben nog steeds een Nederlander (wel terecht dat je je paspoort verliest trouwens).quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als je de Spaanse nationaliteit aanneemt verlies je automatisch de Nederlandse.
Wat een dom gelulquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik de Chinese nationaliteit heb.
Dat gezegd hebbende is een vraag met een wedervraag beantwoorden niet erg netjes.
De vraag is dan ook niet 'wanneer zien Chinezen het zo'.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een dom gelulChinezen zien dat helemaal niet zo.
Oh jawel. Het is namelijk van invloed op hoe de samenleving functioneert.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De vraag is dan ook niet 'wanneer zien Chinezen het zo'.
Oke. Wanneer vindt een Chinees dan dat ik Chinees ben.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh jawel. Het is namelijk van invloed op hoe de samenleving functioneert.
Je redeneert als een bureaucraat. Typisch dat je je boven het volk verheven voelt.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-in-porto-a4928739
Ze bekennen ook steeds openlijker kleur. Waar ze vorig jaar nog probeerden vrij anoniem deel te nemen aan die extreemrechtse feestje kondigen ze het nu gewoon trots aan.
Inburgeren, de taal leren, positief bijdragen aan de samenleving, werken, gezag respecteren, normen en waarden van de autochtone bevolking respecteren, aanpassen aan het land waarin je wordt opgenomen, respect hebben voor vrouwen/meisjes en andedre religies, etc. Jij begrijpen? Waarvan akte!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:37 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens vind ik het wel opmerkelijk dat iedereen wel roept 'een paspoort is niet genoeg', maar niemand dan aangeeft wat er verder nodig is om Nederlander te zijn. Waarvan akte.
Gezag respecteren past vanouds nu niet echt bij de normen en waarden van de Nederlanderquote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:10 schreef matspontius het volgende:
[..] gezag respecteren, normen en waarden van de autochtone bevolking respecteren,
Dit zijn gewoon dingen die buitenlanders moeten doen, niet dingen die een persoon 'een Nederlander' maakt. Haal rustig adem, veeg het kwijl van je lip en probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Inburgeren, de taal leren, positief bijdragen aan de samenleving, werken, gezag respecteren, normen en waarden van de autochtone bevolking respecteren, aanpassen aan het land waarin je wordt opgenomen, respect hebben voor vrouwen/meisjes en andedre religies, etc. Jij begrijpen? Waarvan akte!
En blank zijn. Volgens FvD.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Inburgeren, de taal leren, positief bijdragen aan de samenleving, werken, gezag respecteren, normen en waarden van de autochtone bevolking respecteren, aanpassen aan het land waarin je wordt opgenomen, respect hebben voor vrouwen/meisjes en andedre religies, etc. Jij begrijpen? Waarvan akte!
Dat gajes moet dat inderdaad veel harder aangepakt worden in dit land - eens. Geldt voor iedere burger natuurlijk!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gezag respecteren past vanouds nu niet echt bij de normen en waarden van de Nederlander.
In Oost-Azië is etniciteit hetgene dat bepaalt dat je van daar bent. Jij zal nooit een Chinees zijn ook al heb je een paspoort en spreek je de taal. Dat ik je dit moet uitleggen vind ik bedenkelijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke. Wanneer vindt een Chinees dan dat ik Chinees ben.
Laat die hautaine houding van je maar achterwege. Dit zijn wel degelijk zaken die belangrijk zijn om als burger gerespecteerd te worden. Dagelijks zijn we bij de import daar helaas weinig van terug, uitzonderingen daargelaten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon dingen die buitenlanders moeten doen, niet dingen die een persoon 'een Nederlander' maakt. Haal rustig adem, veeg het kwijl van je lip en probeer het nog eens.
Maar, mijn ietwat simpele vriend, de vraag is niet 'wanneer word je als burger gerespecteerd'. De vraag is 'wanneer ben je Nederlander'.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
belangrijk zijn om als burger gerespecteerd te worden
Oke, duidelijk. Etniciteit. En als we dan weer terugkomen op Nederland: vind je daar etniciteit ook de (enige?) doorslaggevende factor om te bepalen of iemand Nederlands is? Of zijn er nog andere dingen die je meeweegt?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Oost-Azië is etniciteit hetgene dat bepaalt dat je van daar bent. Jij zal nooit een Chinees zijn ook al heb je een paspoort en spreek je de taal. Dat ik je dit moet uitleggen vind ik bedenkelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |