Zelfs folderstructuren op de pc zijn een groot raadsel als ik leraren mag geloven.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die is juist groeiende omdat mensen onder 25 alleen maar apps en social media kennen en niet het onderliggende internet.
Loopt iets niet helemaal volgens plan dan kunnen ze niets meer.
Faalt het land of de enkeling die nog afhankelijk is van deze dienst?quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:39 schreef vosss het volgende:
Hier was laatst al ophef over dat dit eraan zat te komen. Toen werd nog geveinsd dat de soep niet zo heet gegeten werd.
En voila, zie hier. Hete soep.
Echt, wat een faalland zijn we toch geworden
Het gaat om de prijsverhoging voor rouwpost. PostNL doet net alsof het heel moeilijk en duur voor ze is, maar het is gewoon onderdeel van de aanbesteding en iets wat ze al jarenlang doen. Ze ruiken gewoon (weer) geld want het gaat financieel niet zo goed daarquote:Op donderdag 28 mei 2026 15:44 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kijk ieder jaar weer met verbazing naar dit terugkerende topic. Deze prijsverhoging kost mij niks. Waarom worden er zoveel mensen boos?
Dat probleem wordt wel steeds kleiner, ook mensen op hoge leeftijd gebruiken tegenwoordig smartphones en whatsapp.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is niet handig met oog op de vergrijzing, veel ouderen hebben geen mobiel en zijn totale digibeten als het gaat om apps en zaken als inloggen en bestanden downloaden.
Briefpost is trekken aan een dood paard. Niet gek dat ze het zwaar hebben. Van rouwpost kun je ook niet leven. De manier van nieuws over een sterfgeval verspreiden is al vaker veranderd in de geschiedenis en dat kan opnieuw. Ben voor mijn laatste begrafenis ook opgeroepen via de app.quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat om de prijsverhoging voor rouwpost. PostNL doet net alsof het heel moeilijk en duur voor ze is, maar het is gewoon onderdeel van de aanbesteding en iets wat ze al jarenlang doen. Ze ruiken gewoon (weer) geld want het gaat financieel niet zo goed daar
Koninkrijkjesquote:
Ze hebben hele dag de tijd, ze kunnen het gewoon leren, het argument: Ik ben oud, heb ik echt altijd zo debiel gevonden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is niet handig met oog op de vergrijzing, veel ouderen hebben geen mobiel en zijn totale digibeten als het gaat om apps en zaken als inloggen en bestanden downloaden.
Ik ben dan vertrouwd met smartfoon en computer maar wat mis ik de papieren afschriften die op datum in de ordners konden. Zó handig, kwijt raak je het niet zoals ik die digitale afschriften kwijtraak.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal best, maar juist de doelgroep die eh..nu het loodje legt is daar niet van.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Briefpost is trekken aan een dood paard. Niet gek dat ze het zwaar hebben. Van rouwpost kun je ook niet leven. De manier van nieuws over een sterfgeval verspreiden is al vaker veranderd in de geschiedenis en dat kan opnieuw. Ben voor mijn laatste begrafenis ook opgeroepen via de app.
Wat vooral bizar is dat je 13 maandeb terugkan. Slaan ze het op een WD HDD uit 2002 op of wat.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben dan vertrouwd met smartfoon en computer maar wat mis ik de papieren afschriften die op datum in de ordners konden. Zó handig, kwijt raak je het niet zoals ik die digitale afschriften kwijtraak.
Ouderen zijn gewoon niet zo flexibel meer, dat ga jij ook krijgen als je hopelijk straks 70 of ouder bent. Ik zie nu al mijn neefje van 8 bepaalde AI plaatjes implementeren en editen op een level die ik niet beheers. Al zullen ouderen in de toekomst er wel handiger zijn mag je aannemen dan de vorige generatie. Wat nu 80+ is heeft vaak nog geen smartphone. Laat staan dat ze weten hoe applicaties werken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hebben hele dag de tijd, ze kunnen het gewoon leren, het argument: Ik ben oud, heb ik echt altijd zo debiel gevonden.
Toch: wat zie je sneller, een papieren bladzijde op datum of een bestand?quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat vooral bizar is dat je 13 maandeb terugkan. Slaan ze het op een WD HDD uit 2002 op of wat.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ouderen zijn gewoon niet zo flexibel meer, dat ga jij ook krijgen als je hopelijk straks 70 of ouder bent. Ik zie nu al mijn neefje van 8 bepaalde AI plaatjes implementeren en editen op een level die ik niet beheers. Al zullen ouderen in de toekomst er wel handiger zijn mag je aannemen dan de vorige generatie. Wat nu 80+ is heeft vaak nog geen smartphone. Laat staan dat ze weten hoe applicaties werken.
Mooi voorbeeld vind ik Maarten van Rossem, die toch universitair is geschoold en respectabel historicus maar als ze iets simpels veranderen bij de bank of ze vragen hem in mails dingen te activeren via de mail krijgt hij een complete meltdown.
Daarnaast heb je ook gewoon mensen met psychische problemen, die bijvoorbeeld onder bewind staan of begeleiding krijgen en waarvan de post geopend moet worden voor ze. Daar werkt briefpost ook beter dan een melding die ze wegswipen en vervolgens nooit meer naar om kijken met alle gevolgen van dien.
Nou ja, het betekent dat je nog steeds dezelfde straten af moet maar minder brieven in de bus gooit wat dus minder oplevert.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
“De prijsverhoging voor de bezorging binnen één dag is broodnodig, zegt directeur postbedrijf bij PostNL Maurice Unck. "Het aantal verstuurde brieven is de afgelopen 20 jaar met 70 procent afgenomen. Om betrouwbaar te kunnen blijven bezorgen, moeten we aanpassing doen."
Kan iemand mij vertellen of dit logisch is?
Dus het afleveren gaat sneller dus de postbodes worden goedkoper…?quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, het betekent dat je nog steeds dezelfde straten af moet maar minder brieven in de bus gooit wat dus minder oplevert.
Je hoet iets minder brieven in de bus te doen maar dat zal niet opwegen tegen 70 procent minder post.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus het afleveren gaat sneller dus de postbodes worden goedkoper…?
De overheid is veruit de grootste gebruiker van briefpost.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoet iets minder brieven in de bus te doen maar dat zal niet opwegen tegen 70 procent minder post.
Daarnaast blijft ook de overhead tijd zoals het naar de wijk gaan en het ophalen van de post het zelfde.
Met deze woekerprijzen hoop ik dat ze gewoon overstappen op digitaal.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De overheid is veruit de grootste gebruiker van briefpost.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |