abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220905514
quote:
Het wordt meer dan twee keer zo duur om brieven, waaronder rouwkaarten, de volgende dag te laten bezorgen. Dat blijkt uit de nieuwe tarieven die PostNL vandaag bekendmaakt. Rouwpost die binnen één dag bezorgd wordt kost vanaf 12 juli 3,25 euro per brief en voor normale brieven komt daar nog eens 70 cent bovenop. In beide gevallen gaat het om meer dan een verdubbeling.

PostNL mag vanaf juli twee dagen doen over het bezorgen van gewone post. Voorheen was dit één dag en werden rouwkaarten meegegeven aan de bezorger. Aangezien dit nu verandert, moet het bedrijf gaan gebruikmaken van de pakketbezorgdienst, en dat is een stuk duurder, zegt PostNL.
Voor post die niet na een bezorgdag hoeft te worden afgeleverd blijft de prijs 1,40 euro.

Minder post
De prijsverhoging voor de bezorging binnen één dag is broodnodig, zegt directeur postbedrijf bij PostNL Maurice Unck. "Het aantal verstuurde brieven is de afgelopen 20 jaar met 70 procent afgenomen. Om betrouwbaar te kunnen blijven bezorgen, moeten we aanpassing doen."

Het bedrijf maakte eerder vandaag bekend dat het vorig jaar 35 miljoen euro verlies heeft geleden op de wettelijke verplichte postbezorging. Ook zegt het postbedrijf dat het de komende jaren nog verlies zal blijven maken hierop, ondanks de aangepaste tarieven.
PostNL heeft al langer moeite om kosten voor wettelijke verplichte postbezorging te dekken. Vorig jaar kostte deze verplichting 30 miljoen euro. Hiervoor wil het postbedrijf gecompenseerd worden van het kabinet, maar de rechter oordeelde dat dit niet nodig was.

Uitvaart duurder
Vooral de uitvaartbranche wordt flink geraakt door de prijsverhoging. Een slechte ontwikkeling, zegt uitvaartondernemer Nancy van Buuren. "Ik snap dat eraan verdiend moet worden, maar niet op deze manier. Met de huidige prijs zijn er al families die tegen mij zeggen: ik heb eigenlijk 100 brieven nodig, maar ik kan er maar 75 betalen."
Ook de brancheorganisatie in de uitvaartzorg BGNU is niet blij met de nieuwe tarieven. "De enorme prijsverhoging is geen goed nieuws voor nabestaanden. Het houden van een uitvaart wordt hiermee alleen maar duurder", zegt directeur Brigitte Wieman.

Bron: https://nos.nl/artikel/26(...)juli-bijna-vier-euro
Briefpost wordt steeds minder aantrekkelijk.
Maar anderzijds, digitale post is ook wel goed anno 2026 denk ik. Gok dat veel mensen wel een digitale brievenbus hebben tegenwoordig
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:35:23 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220905531
Gewoon het Deense voorbeeld volgen en kappen met briefpost via de overheid. Totaal onnodig. Het is krankzinnig dat heel Nederland brieven bezorgd krijgt die de overheid gewoon via MijnOverheid online kan uploaden.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:37:39 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220905547
Dan maar rouwappjes versturen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220905553
Hier was laatst al ophef over dat dit eraan zat te komen. Toen werd nog geveinsd dat de soep niet zo heet gegeten werd.

En voila, zie hier. Hete soep.

Echt, wat een faalland zijn we toch geworden :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:39:52 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220905557
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan maar rouwappjes versturen.
💀☠️😭
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 28 mei 2026 @ 13:43:16 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220905569
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
💀☠️😭
👨‍🦽☠️👋🕦
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220905675
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:35 schreef Mikeytt het volgende:
Gewoon het Deense voorbeeld volgen en kappen met briefpost via de overheid. Totaal onnodig. Het is krankzinnig dat heel Nederland brieven bezorgd krijgt die de overheid gewoon via MijnOverheid online kan uploaden.
Dat is niet handig met oog op de vergrijzing, veel ouderen hebben geen mobiel en zijn totale digibeten als het gaat om apps en zaken als inloggen en bestanden downloaden.
blablablabla
pi_220905684
En wat gebeurt er als je extra betaalt voor bezorging volgende dag en PostNL daar niet in slaagt, wat bij dit faalbedrijf ongetwijfeld wel zal gaan voorkomen?
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 14:01:52 #9
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220905695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En wat gebeurt er als je extra betaalt voor bezorging volgende dag en PostNL daar niet in slaagt, wat bij dit faalbedrijf ongetwijfeld wel zal gaan voorkomen?
In de app zetten dat ze je brievenbus hebben gemist en het vooral jouw schuld is.
pi_220905939
quote:
Geen zak. Post die aangetekend verstuurd wordt tekenen ze ook gewoon zelf.

Heb daar 10 jaar geleden ene akkefietje met PostNL gehad toen ik huuropzeggingen aangetekend had verstuurd.
Een vriend van mij woonde daar toevallig toen 2 maanden tijdelijk en zei dat hij niets had ontvangen. Ik check die handtekeningen en die bezorgmongool had alles zelf getekend.

Toen duidelijk gemaakt dat we de schade van 100 te late huisuitzettingen op PostNL zouden verhalen.
Toen is er een andere bezorger geweest die alsnog alles is gaan verzamelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin donderdag 28 mei 2026 @ 14:35:29 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220905961
PostNL is een hufterig klote bedrijf dat allang op de fles had moeten gaan/waar de overheid had moeten ingrijpen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220905963
quote:
Inspanningsverplichting gok ik.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Forum Admin donderdag 28 mei 2026 @ 14:37:38 #13
pi_220905968
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heb daar 10 jaar geleden ene akkefietje met PostNL gehad toen ik huuropzeggingen aangetekend had verstuurd.
Een vriend van mij woonde daar toevallig toen 2 maanden tijdelijk en zei dat hij niets had ontvangen. Ik check die handtekeningen en die bezorgmongool had alles zelf getekend.

Toen duidelijk gemaakt dat we de schade van 100 te late huisuitzettingen op PostNL zouden verhalen.
De top verrijkt zichzelf en de lagere lagen worden compleet uitgeknepen.

PostNL is ook het bedrijf dat willens en wetens chauffeurs zonder enige vorm van Nederlandse taal de weg op stuurt. Omdat goedkoop.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220905977
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220906022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Een ander smerig trucje dat ze tegenwoordig veel uithalen is dat ze aangeven iets op tijd te hebben bezorgd, terwijl dat pas volgende dag (of nog veel langer is). Deze had ik pas nog:

Zelf lijken ze dit een acceptabele vorm van service te vinden, ze schrijven dit immers zelf op hun website:

quote:
Mijn brievenbuspakje staat op ‘bezorgd’, maar ik heb niets ontvangen
De postbezorger scant niet elk brievenbuspakje apart. Pakjes die klaar zijn om te bezorgen, krijgen aan het einde van de dag automatisch de status ‘bezorgd’. Als het druk is, lukt het ons soms niet om alles op tijd te bezorgen. Dan zegt het systeem dat je pakje bezorgd is, terwijl we het nog moeten bezorgen.
Dat iets automatisch de status bezorgd krijgt terwijl dat niet zo is, is natuurlijk opzich tamelijk absurd. Maar daarmee ondergraaf je ook de betrouwbaarheid (en meerwaarde) van je eigen track & traceservice.

Vandaar dat ik me afvraag wat de zekerheid is dat voor die paar euro extra je post echt de volgende dag afgeleverd wordt. Als PostNL zich er ook dan vanaf wil maken met een "we proberen het" en "overmacht" is het een twijfelachtig aanbod.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:06:00 #16
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220906262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is niet handig met oog op de vergrijzing, veel ouderen hebben geen mobiel en zijn totale digibeten als het gaat om apps en zaken als inloggen en bestanden downloaden.
Die groep zal toch vanzelf uitsterven?

Als je nu 65 wordt dan was je 40 toen internet en mobieltjes een beetje mainstream begon te worden. De groep die er niks van afweet gaat echt niet groter worden.
pi_220906320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:06 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die groep zal toch vanzelf uitsterven?

Als je nu 65 wordt dan was je 40 toen internet en mobieltjes een beetje mainstream begon te worden. De groep die er niks van afweet gaat echt niet groter worden.
Die is juist groeiende omdat mensen onder 25 alleen maar apps en social media kennen en niet het onderliggende internet.

Loopt iets niet helemaal volgens plan dan kunnen ze niets meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:20:11 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220906332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
PostNL is een hufterig inefficient klote bedrijf met veel kleine koningrijkjes dat allang op de fles had moeten gaan/waar de overheid had moeten ingrijpen.
Iets verbeterd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin donderdag 28 mei 2026 @ 15:20:50 #19
pi_220906336
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Iets verbeterd.
Perfectie. "Interne klanten" zoals ze het zelf graag noemden.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:22:55 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220906345
Voor die anderhalve brief per jaar die snel moet worden bezorgd kan ik me hier echt totaal niet druk om maken.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:27:22 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220906360
iedereen slikt het toch wel, zolang niemand een even flink verhaal gaat halen blijven ze ons melken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:29:13 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220906370
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
PostNL is een hufterig klote bedrijf dat allang op de fles had moeten gaan/waar de overheid had moeten ingrijpen.
Dat betekent echt werk en daar houden ze niet zo van in Den Haag.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:31:40 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220906384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Perfectie. "Interne klanten" zoals ze het zelf graag noemden.
Jeukterm en als een bedrijf dat bezigt, vraag ik me af of ze wel goed bij hun hoofd zijn en ben ik weg.
1947-2016
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:33:17 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220906392
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:27 schreef junkiesietze het volgende:
iedereen slikt het toch wel, zolang niemand een even flink verhaal gaat halen blijven ze ons melken.
Nou ja, communicatie stuur ik al niet meer met de post. Verleden tijd.
Maar postnl weigert in te zien dat ze de boot gemist hebben.
1947-2016
  Forum Admin donderdag 28 mei 2026 @ 15:35:10 #25
pi_220906403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Voor die anderhalve brief per jaar die snel moet worden bezorgd kan ik me hier echt totaal niet druk om maken.
Het gaat om rouwpost. Dat reguliere post wat duurder wordt is tot daar aan toe en dat het er langer over doet ook.

Rouwpost is 24 uurs post, dat is het altijd al geweest. Dat argument gebruiken is typisch PostNL. Die zien geen dienstverlening maar euro's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')