Ik ben het niet vaak met je eens, maar in deze zeker wel. Denk dat het beter is om een goede tweedehands te kopen, dan een slechte nieuw.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zou aanraden om echt een KitchenAid te nemen. Op Marktplaats voor schappelijke prijzen te vinden. Enorm goede kwaliteit
Tweedehands kun je betere machines kopen voor dat geld inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:04 schreef Kreator het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens, maar in deze zeker wel. Denk dat het beter is om een goede tweedehands te kopen, dan een slechte nieuw.
Dit geldt vrijwel voor alles, inclusief relaties.
De standaard KitchenAid heeft moeite met deeg dus kom je al op de artisan uit. Mijn schoonzusjes hebben een standaard KitchenAid staan maar die heeft al moeite met een pizzadeeg die moeten ze halverwege er uit halen en met de hand verder doenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:14 schreef Harvest89 het volgende:
Redelijk goedkoop, maar onbekend merk.
Ik heb al jaren een Kenwood keukenmachine.
Ik heb er eigenlijk alleen slagroom, taart, of cake, en brood beslag mee gemaakt.
Er zit ook een citruspers op die me verse sinaasappelsap geeft.
Fijn merk, staat bekend om duurzaamheid, met goede krachtige motortjes in het apparaat. En ik zie op internet al machines staan van 100 euro meer dan het onbekende merk in je OP.
Dan heb je nog keukenmachines van KitchenAid. Die zijn waarschijnlijk nog veel beter, maar 300 euro duurder dan die machine in je OP.
Ah oke. Belachelijk dat zo'n prijzig ding moeite heeft met een brood deeg.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:14 schreef Goitske het volgende:
[..]
De standaard KitchenAid heeft moeite met deeg dus kom je al op de artisan uit. Mijn schoonzusjes hebben een standaard KitchenAid staan maar die heeft al moeite met een pizzadeeg die moeten ze halverwege er uit halen en met de hand verder doen
Ik heb na heel lang research doen via oa perplexity, reviews etc gekozen voor een Kenwood Titan chef maar het is net waarvoor je het wil gebruiken
De artisan trekt het wel wat ik heb gevonden maar geen grote hoeveelheden maar voor 1 brood wel bijvoorbeeld dus dat kan een prima machine zijnquote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah oke. Belachelijk dat zo'n prijzig ding moeite heeft met een brood deeg.
Dan zou TS dus gewoon voor een Kenwood moeten gaan.
Ja klopt. Maar zoals ik zei je moet echt kijken wat je van een machine verwacht en wat je er mee wil doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Bijna 4x zo duur als wat TS in de OP op het oog heeft.
Ik wil je niet bang maken, maar die machine is (totaal!) niet geschikt voor pizzadeeg of brooddeeg. De kop die er inzit is daar niet voor gemaakt zodat je hem na 1 of 2 jaar al moet vervangen al naar gelang hoe vaak je deeg procest. Plus hij heeft gewoon op lage snelheid teveel RPM om deeg te draaien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is net bezorgd, geen idee wat de prijs was mijn man heeft hem gevonden er zijn regelmatig aanbiedingen van met allerlei accessoires maar is wel een stuk duurder dan die hier in het topic staat. Ik hoop hier weer langetermijn veel plezier aan te hebben
Er gaat helemaal niks retourquote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken, maar die machine is (totaal!) niet geschikt voor pizzadeeg of brooddeeg. De kop die er inzit is daar niet voor gemaakt zodat je hem na 1 of 2 jaar al moet verangen al naar gelang hoe vaak je deeg procest. Plus hij heeft gewoon op lage snelheid teveel RPM om deeg te draaien.
Als ik jou was zou ik hem (heel!) snel retour sturen.
Wat TS is speelgoed waar je niets echt mee kan, weggegooid geld, een Kenwood Titanium chef is een uitstekend apparaat waar ook profs mee werken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Bijna 4x zo duur als wat TS in de OP op het oog heeft.
Ja, kijk anders even naar mijn eerdere reacties, dat is n.l. het punt niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat TS is speelgoed waar je niets echt mee kan, weggegooid geld, een Kenwood Titanium chef is een uitstekend apparaat waar ook profs mee werken.
Typisch fok is dat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:00 schreef Lienekien het volgende:
TS heeft aangegeven dat hij een beperkt budget heeft.
Wanneer je weinig te besteden hebt is het helemaal onverstandig troep te kopen waar je niets mee kan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:00 schreef Lienekien het volgende:
TS heeft aangegeven dat hij een beperkt budget heeft.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar dit is wat perplexity zegtquote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:58 schreef marc0871 het volgende:
Na veel wikken en wegen zit ik eraan te denken om dit apparaat aan te schaffen.
https://www.bol.com/nl/nl(...)318668-7774771281766
[ afbeelding ]
Zijn er fok!ers die hem hebben?
Voors.
Tegens.
Alternatief.
Ik heb geen kitchen aid of smeg geld.
(Heeft de Chef Baker ook niet)quote:Vivid Green 2000W hoe zijn de recensies van dit apparaat
Wat vaak genoemd wordt als minpunt
#
Geen soft start, waardoor ingrediënten kunnen spatten bij opstarten.
Uhmm de mijne heeft wel een soft startquote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
(Heeft de Chef Baker ook niet)
Maar dat hebben de meeste keukenmachines niet die geen mcu besturing hebben. Dat begint pas bij de maxima.
Maar de Maxima is daarentegen alleen maar een planeetmenger en daar kun je geen andere tools op aansluiten.
Los nog van de prijs...
Hier heb je de link van de duurste Titanium Kenwood Chef Baker XL 949 euroquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:09 schreef Goitske het volgende:
[..]
Uhmm de mijne heeft wel een soft start
Als hij aan gaat heeft hij een soft start. Oh hoe weet je dat... Nou heb hem aan gedaan!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier heb je de link van de duurste Titanium Kenwood Chef Baker XL 949 euro
https://www.kenwoodworld.(...).html?pid=0W20011480
En het is niet om flauw te doen, maar ik zie daar nergens softstart staan bij de functionaliteit van dat apparaat.
ChatGPT:quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:31 schreef Goitske het volgende:
[..]
Als hij aan gaat heeft hij een soft start. Oh hoe weet je dat... Nou heb hem aan gedaan!
https://www.coolblue.be/e(...)tm_source=perplexity
Weet je geloof je het lekker niet. Ik heb de machine in mijn keuken staan heb het gezien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
ChatGPT:
Ah, nu wordt het interessant – dit is precies het soort subtiele misleiding die vaak voorkomt bij productmarketing. Laten we dit stap voor stap bekijken.
1️⃣ Wat Coolblue beweert
Op de Coolblue-pagina staat dat de Kenwood Titanium Chef Baker XL (KVL85.704SI) een “soft start” heeft. Marketing noemt dit vaak “gradual speed increase”, maar dit kan al bereikt worden door simpele thyristorregeltechniek en hoeft geen echte MCU-gestuurde soft start te zijn.
2️⃣ Wat de officiële Kenwood-site zegt
Op de officiële site van Kenwood wordt soft start niet vermeld, alleen:
“Variable speed + pulse”
Elektronische snelheidsregeling (voor constante snelheid onder belasting)
Eventueel digitale weegschaal integratie
Geen expliciete MCU of soft-startfunctie wordt genoemd. Dit is meestal betrouwbaarder als bron: Kenwood moet de exacte technische specs van de motor kennen.
3️⃣ Technisch realistisch
De Chef Baker XL gebruikt een krachtige AC-motor, hoogstwaarschijnlijk met thyristor/phase-angle control voor elektronische snelheidsregeling.
Er zit geen MCU in voor motorbeheer, behalve voor dingen zoals weegschaal of timers.
“Soft start” in marketing betekent hier dat het motorvermogen elektronisch gereguleerd kan worden bij inschakelen, maar niet zoals bij een echte microcontroller-gestuurde gecontroleerde rampaandrijving.
Conclusie:
Coolblue claimt soft start, waarschijnlijk vanuit een marketingstandpunt (dat het motorvermogen gecontroleerd kan oplopen via de thyristorregeling).
Officiële Kenwood-site is betrouwbaarder voor technische specificaties: daar wordt geen MCU-soft start genoemd.
Je kunt niet uitsluiten dat het een klassieke thyristorregelaar is zonder dat Kenwood expliciet hardwaredetails vrijgeeft.
💡 Praktisch advies: Als je op zoek bent naar een echte zachte start (zoals bij industriële mixers of duurdere keukenmachines), vertrouw dan niet op het woord “soft start” in webshops – kijk altijd naar de officiële technische documentatie of neem contact op met de fabrikant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |