abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 27 mei 2026 @ 08:04:08 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220895560
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zou aanraden om echt een KitchenAid te nemen. Op Marktplaats voor schappelijke prijzen te vinden. Enorm goede kwaliteit
Ik ben het niet vaak met je eens, maar in deze zeker wel. Denk dat het beter is om een goede tweedehands te kopen, dan een slechte nieuw.
Dit geldt vrijwel voor alles, inclusief relaties.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:37:13 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220916699
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2026 08:04 schreef Kreator het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens, maar in deze zeker wel. Denk dat het beter is om een goede tweedehands te kopen, dan een slechte nieuw.
Dit geldt vrijwel voor alles, inclusief relaties.
Tweedehands kun je betere machines kopen voor dat geld inderdaad.

Als je slim bent koop je een oude Kenwood met alle accesoires er in een keer bij - vleesmolen, blender en als je geluk hebt een hoge snelheidsrasp en een lage snelheidsrasp. Dat zijn de accesoires die fijn zijn voor deze machine en Ken Wood was de bedenker van die accesoirelijn om dit type machines. Hij was de grondlegger van "de keukenmachine". Die eerste versies hadden helemaal extreem accesoires en was de sky echt de limit.
Ik heb er zelfs nog een met een koffiemaler.

En voor jouw informatie een oude Kenwood zit beter in elkaar dan een KitchenAid en de onderdelen zijn betere te verkrijgen en vooral goedkoper. KitchenAid komt namelijk uit de VS en daarom betaal je daar meer voor.

Voorbeeld waarom: Een Famag spiraalmixer die in Italie gemaakt wordt is hier in Nederland ook goedkoper dan dat hij in de VS kost. Zelfde mixer. Datzelfde verhaal geldt dus ook voor KitchenAid.

Daarnaast is KitchenAid van oorsprong ook een remake van Kenwood. KitchenAid heeft destijds ook geprobeerd om Kenwood te kopen, maar daar trapte Ken Wood toen niet in.
pi_220919384
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 23:14 schreef Harvest89 het volgende:
Redelijk goedkoop, maar onbekend merk.

Ik heb al jaren een Kenwood keukenmachine.
Ik heb er eigenlijk alleen slagroom, taart, of cake, en brood beslag mee gemaakt.
Er zit ook een citruspers op die me verse sinaasappelsap geeft.

Fijn merk, staat bekend om duurzaamheid, met goede krachtige motortjes in het apparaat. En ik zie op internet al machines staan van 100 euro meer dan het onbekende merk in je OP.

Dan heb je nog keukenmachines van KitchenAid. Die zijn waarschijnlijk nog veel beter, maar 300 euro duurder dan die machine in je OP.
De standaard KitchenAid heeft moeite met deeg dus kom je al op de artisan uit. Mijn schoonzusjes hebben een standaard KitchenAid staan maar die heeft al moeite met een pizzadeeg die moeten ze halverwege er uit halen en met de hand verder doen

Ik heb na heel lang research doen via oa perplexity, reviews etc gekozen voor een Kenwood Titan chef baker maar het is net waarvoor je het wil gebruiken

[ Bericht 4% gewijzigd door Goitske op 30-05-2026 12:23:46 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:25:18 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220919459
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:14 schreef Goitske het volgende:

[..]
De standaard KitchenAid heeft moeite met deeg dus kom je al op de artisan uit. Mijn schoonzusjes hebben een standaard KitchenAid staan maar die heeft al moeite met een pizzadeeg die moeten ze halverwege er uit halen en met de hand verder doen

Ik heb na heel lang research doen via oa perplexity, reviews etc gekozen voor een Kenwood Titan chef maar het is net waarvoor je het wil gebruiken
Ah oke. Belachelijk dat zo'n prijzig ding moeite heeft met een brood deeg.
Dan zou TS dus gewoon voor een Kenwood moeten gaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220919466

Deze is net bezorgd, geen idee wat de prijs was mijn man heeft hem gevonden er zijn regelmatig aanbiedingen van met allerlei accessoires maar is wel een stuk duurder dan die hier in het topic staat. Ik hoop hier weer langetermijn veel plezier aan te hebben
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:28:19 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220919476
Bijna 4x zo duur als wat TS in de OP op het oog heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220919485
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ah oke. Belachelijk dat zo'n prijzig ding moeite heeft met een brood deeg.
Dan zou TS dus gewoon voor een Kenwood moeten gaan.
De artisan trekt het wel wat ik heb gevonden maar geen grote hoeveelheden maar voor 1 brood wel bijvoorbeeld dus dat kan een prima machine zijn

Je hebt ook nog de maxima planeet menger is ook een optie

Kenwood Titan chef Baker (xl) is ook een optie

Zelf heb ik jaren een bosch mum 5 serie gehad heeft hier 10 jaar gestaan. Deeg kan hij maar heb hem uiteindelijk op te veel brooddeeg kapot gedraaid... Heb veel plezier van deze machine gehad maar nu besloten echt voor een zwaardere te gaan
pi_220919552
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Bijna 4x zo duur als wat TS in de OP op het oog heeft.
Ja klopt. Maar zoals ik zei je moet echt kijken wat je van een machine verwacht en wat je er mee wil doen.

Een bosch mum 5 serie kan ook een leuke machine zijn voor een redelijk bedrag maar die moet je ook niet te veel brooddeeg laten draaien maar voor een brood zo nu en dan is dat prima. Die heeft het bij mij 10 jaar gedaan.

Zeg je ik zoek een machine die zwaarder werk goed kan
KitchenAid artisan
Maxima planeet menger
Kenwood
Zijn dan wel meer de machines om naar te kijken maar is de prijs ook naar.

Bak je vooral wat taarten, cakes, een keer koekjes kun je ook bijv uit de voeten met een KitchenAid, Smeg, Bosch en misschien ook wel de machine die TS op het oog had.

Je moet ook echt naar motor capaciteit kijken en of het directe of indirecte aansturing heeft want dat heeft te maken met wat voor motor capaciteit je nodig hebt.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:09:16 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220922705
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is net bezorgd, geen idee wat de prijs was mijn man heeft hem gevonden er zijn regelmatig aanbiedingen van met allerlei accessoires maar is wel een stuk duurder dan die hier in het topic staat. Ik hoop hier weer langetermijn veel plezier aan te hebben
Ik wil je niet bang maken, maar die machine is (totaal!) niet geschikt voor pizzadeeg of brooddeeg. De kop die er inzit is daar niet voor gemaakt zodat je hem na 1 of 2 jaar al moet vervangen al naar gelang hoe vaak je deeg procest. Plus hij heeft gewoon op lage snelheid teveel RPM om deeg te draaien.

Als ik jou was zou ik hem (heel!) snel retour sturen.
pi_220922754
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik wil je niet bang maken, maar die machine is (totaal!) niet geschikt voor pizzadeeg of brooddeeg. De kop die er inzit is daar niet voor gemaakt zodat je hem na 1 of 2 jaar al moet verangen al naar gelang hoe vaak je deeg procest. Plus hij heeft gewoon op lage snelheid teveel RPM om deeg te draaien.

Als ik jou was zou ik hem (heel!) snel retour sturen.
Er gaat helemaal niks retour
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:52:55 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220923394
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Bijna 4x zo duur als wat TS in de OP op het oog heeft.
Wat TS is speelgoed waar je niets echt mee kan, weggegooid geld, een Kenwood Titanium chef is een uitstekend apparaat waar ook profs mee werken.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:00:09 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220923486
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat TS is speelgoed waar je niets echt mee kan, weggegooid geld, een Kenwood Titanium chef is een uitstekend apparaat waar ook profs mee werken.
Ja, kijk anders even naar mijn eerdere reacties, dat is n.l. het punt niet.

TS heeft aangegeven dat hij een beperkt budget heeft.
The love you take is equal to the love you make.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 30 mei 2026 @ 20:06:16 #38
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220923577
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:00 schreef Lienekien het volgende:


TS heeft aangegeven dat hij een beperkt budget heeft.
Typisch fok is dat.

Zo vroeg ik in een ander topic om ervaringen met een pellet bbq en kreeg alleen maar 'koop een kolen apparaat', 'dat heeft niks met bbq te maken'.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:38:56 #39
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220923911
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:00 schreef Lienekien het volgende:

TS heeft aangegeven dat hij een beperkt budget heeft.
Wanneer je weinig te besteden hebt is het helemaal onverstandig troep te kopen waar je niets mee kan.
pi_220924130
Ik zat laatst met een soortgelijk vraagstuk.
Vroeger, had ik best lang een Philips die ik veel gebruikte maar waarbij alle plastic bakken en opzetstukken vaker stuk gingen, die waren dan wel los te koop. Toen kocht ik wat dingen bij de Lidl, dat is net te goedkoop.

Nu heb ik de Magimix Le Mini Plus, duurder dan waar je nu naar kijkt, en ik heb hem nog kort, dus een echt goeie review kan ik nog niet geven maar zolang je niet voor meer dan 3 mensen kookt is dit wel veel machine voor het geld.
pi_220924355
Zoiets maar dan een veel ouder model:
https://www.home-applianc(...)=ShopForward%20NL%20(CSS)
Scheuren in bakken, handvatten die losbreken, deksel die niet meer dicht gaat, kloppers die verbuigen, ik gebruikte dat ding ook veel maar 15 jaar geleden was toen 170 euro veel geld, vond ik, en ging er te veel stuk.
Koop dan voor een paar tientjes lidl spullen, soms ook nieuw in doos op marktplaats omdat iemand dat cadeau heeft gekregen, dan heb je veel plezier voor hoe lang het goed gaat.
pi_220924369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:58 schreef marc0871 het volgende:
Na veel wikken en wegen zit ik eraan te denken om dit apparaat aan te schaffen.

https://www.bol.com/nl/nl(...)318668-7774771281766

[ afbeelding ]

Zijn er fok!ers die hem hebben?
Voors.
Tegens.
Alternatief.
Ik heb geen kitchen aid of smeg geld.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar dit is wat perplexity zegt

https://www.perplexity.ai(...)e0-ae41-721d9b6a1c05
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:07:16 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220924404
quote:
Vivid Green 2000W hoe zijn de recensies van dit apparaat

Wat vaak genoemd wordt als minpunt
#
Geen soft start, waardoor ingrediënten kunnen spatten bij opstarten.
(Heeft de Chef Baker ook niet)

Maar dat hebben de meeste keukenmachines niet die geen mcu besturing hebben. Dat begint pas bij de maxima.

Maar de Maxima is daarentegen alleen maar een planeetmenger en daar kun je geen andere tools op aansluiten.

Los nog van de prijs...
pi_220924846
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:07 schreef Tengano het volgende:

[..]
(Heeft de Chef Baker ook niet)

Maar dat hebben de meeste keukenmachines niet die geen mcu besturing hebben. Dat begint pas bij de maxima.

Maar de Maxima is daarentegen alleen maar een planeetmenger en daar kun je geen andere tools op aansluiten.

Los nog van de prijs...
Uhmm de mijne heeft wel een soft start
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:27:07 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220924996
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:09 schreef Goitske het volgende:

[..]
Uhmm de mijne heeft wel een soft start
Hier heb je de link van de duurste Titanium Kenwood Chef Baker XL 949 euro

https://www.kenwoodworld.(...).html?pid=0W20011480

En het is niet om flauw te doen, maar ik zie daar nergens softstart staan bij de functionaliteit van dat apparaat.
pi_220925021
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:27 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hier heb je de link van de duurste Titanium Kenwood Chef Baker XL 949 euro

https://www.kenwoodworld.(...).html?pid=0W20011480

En het is niet om flauw te doen, maar ik zie daar nergens softstart staan bij de functionaliteit van dat apparaat.
Als hij aan gaat heeft hij een soft start. Oh hoe weet je dat... Nou heb hem aan gedaan!

https://www.coolblue.be/e(...)tm_source=perplexity
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:47:38 #47
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220925124
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:31 schreef Goitske het volgende:

[..]
Als hij aan gaat heeft hij een soft start. Oh hoe weet je dat... Nou heb hem aan gedaan!

https://www.coolblue.be/e(...)tm_source=perplexity
ChatGPT:

Ah, nu wordt het interessant – dit is precies het soort subtiele misleiding die vaak voorkomt bij productmarketing. Laten we dit stap voor stap bekijken.

1️⃣ Wat Coolblue beweert

Op de Coolblue-pagina staat dat de Kenwood Titanium Chef Baker XL (KVL85.704SI) een “soft start” heeft. Marketing noemt dit vaak “gradual speed increase”, maar dit kan al bereikt worden door simpele thyristorregeltechniek en hoeft geen echte MCU-gestuurde soft start te zijn.

2️⃣ Wat de officiële Kenwood-site zegt

Op de officiële site van Kenwood wordt soft start niet vermeld, alleen:

“Variable speed + pulse”
Elektronische snelheidsregeling (voor constante snelheid onder belasting)
Eventueel digitale weegschaal integratie

Geen expliciete MCU of soft-startfunctie wordt genoemd. Dit is meestal betrouwbaarder als bron: Kenwood moet de exacte technische specs van de motor kennen.

3️⃣ Technisch realistisch
De Chef Baker XL gebruikt een krachtige AC-motor, hoogstwaarschijnlijk met thyristor/phase-angle control voor elektronische snelheidsregeling.
Er zit geen MCU in voor motorbeheer, behalve voor dingen zoals weegschaal of timers.
“Soft start” in marketing betekent hier dat het motorvermogen elektronisch gereguleerd kan worden bij inschakelen, maar niet zoals bij een echte microcontroller-gestuurde gecontroleerde rampaandrijving.

Conclusie:

Coolblue claimt soft start, waarschijnlijk vanuit een marketingstandpunt (dat het motorvermogen gecontroleerd kan oplopen via de thyristorregeling).
Officiële Kenwood-site is betrouwbaarder voor technische specificaties: daar wordt geen MCU-soft start genoemd.
Je kunt niet uitsluiten dat het een klassieke thyristorregelaar is zonder dat Kenwood expliciet hardwaredetails vrijgeeft.

💡 Praktisch advies: Als je op zoek bent naar een echte zachte start (zoals bij industriële mixers of duurdere keukenmachines), vertrouw dan niet op het woord “soft start” in webshops – kijk altijd naar de officiële technische documentatie of neem contact op met de fabrikant.
pi_220925226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
ChatGPT:

Ah, nu wordt het interessant – dit is precies het soort subtiele misleiding die vaak voorkomt bij productmarketing. Laten we dit stap voor stap bekijken.

1️⃣ Wat Coolblue beweert

Op de Coolblue-pagina staat dat de Kenwood Titanium Chef Baker XL (KVL85.704SI) een “soft start” heeft. Marketing noemt dit vaak “gradual speed increase”, maar dit kan al bereikt worden door simpele thyristorregeltechniek en hoeft geen echte MCU-gestuurde soft start te zijn.

2️⃣ Wat de officiële Kenwood-site zegt

Op de officiële site van Kenwood wordt soft start niet vermeld, alleen:

“Variable speed + pulse”
Elektronische snelheidsregeling (voor constante snelheid onder belasting)
Eventueel digitale weegschaal integratie

Geen expliciete MCU of soft-startfunctie wordt genoemd. Dit is meestal betrouwbaarder als bron: Kenwood moet de exacte technische specs van de motor kennen.

3️⃣ Technisch realistisch
De Chef Baker XL gebruikt een krachtige AC-motor, hoogstwaarschijnlijk met thyristor/phase-angle control voor elektronische snelheidsregeling.
Er zit geen MCU in voor motorbeheer, behalve voor dingen zoals weegschaal of timers.
“Soft start” in marketing betekent hier dat het motorvermogen elektronisch gereguleerd kan worden bij inschakelen, maar niet zoals bij een echte microcontroller-gestuurde gecontroleerde rampaandrijving.

Conclusie:

Coolblue claimt soft start, waarschijnlijk vanuit een marketingstandpunt (dat het motorvermogen gecontroleerd kan oplopen via de thyristorregeling).
Officiële Kenwood-site is betrouwbaarder voor technische specificaties: daar wordt geen MCU-soft start genoemd.
Je kunt niet uitsluiten dat het een klassieke thyristorregelaar is zonder dat Kenwood expliciet hardwaredetails vrijgeeft.

💡 Praktisch advies: Als je op zoek bent naar een echte zachte start (zoals bij industriële mixers of duurdere keukenmachines), vertrouw dan niet op het woord “soft start” in webshops – kijk altijd naar de officiële technische documentatie of neem contact op met de fabrikant.
Weet je geloof je het lekker niet. Ik heb de machine in mijn keuken staan heb het gezien.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:16:35 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220925302


[ Bericht 14% gewijzigd door Tengano op 30-05-2026 23:24:31 ]
pi_220925348
Kijk eens hier is je Dora sticker wees er blij mee

Zoals ik al zei er gaat niks retour en jou mening over wat er in mijn huis staat boeit echt geen ene reet.

Dit topic ging over een hele andere machine,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')