abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 16:14:14 #26
441859 crew  Lenny77
pi_220892139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heb jij een warm kantoor? Als het op kantoor warmer is dan 26 graden, dan moet de werkgever verplicht maatregelen treffen. Boven de 28 mag je gewoon naar huis!
:')

En dat is wat mis is met ons...
Te warm op kantoor :')

Mensen staan op het dak te werken of in de bouw...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 16:17:48 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220892153
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')

En dat is wat mis is met ons...
Te warm op kantoor :')

Mensen staan op het dak te werken of in de bouw...
Ja, omdat zij werk hebben wat moeilijk thuis uit te voeren is, moeten kantoorslaven in de hitte zitten.

Uiteraard moeten er goede protocollen zijn voor werken in de bouw.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 16:18:00 #28
441859 crew  Lenny77
pi_220892155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:30 schreef Mikeytt het volgende:
Paar jaar terug mochten bezorgers eens een paar uur het werk neerleggen en dan in de avond tot middernacht nog bezorgen.
Want daar zitten die ook op te wachten... Beetje tot een gat in de nacht werken en er weer uit moeten op een goddeloos vroeg uur :')
Maar oh oh oh wat lief van hun werkgever...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220892168
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')

En dat is wat mis is met ons...
Te warm op kantoor :')

Mensen staan op het dak te werken of in de bouw...
Wat mikeyTT zegt klopt ook helemaal niet.
Je werkgever hoeft je nooit naar huis te sturen want het zijn slechts adviezen.

En inderdaad, mensen die echt buiten werken, of op een zwart plat dak ook nog eens fysiek zwaar werk doen kunnen last krijgen van warmte.
Maar op kantoor met 26C? Laat me niet lachen. :D
Vakman pur sang
pi_220892187
Nee, je mag niet zomaar naar huis of het werk weigeren als het warm is. De Arbeidsomstandighedenwet noemt geen vaste temperatuurgrens. Wel is je werkgever wettelijk verplicht om je een veilige en gezonde werkplek te bieden.Er gelden wel richtlijnen en plichten waaraan een werkgever zich moet houden:Maatregelen treffen: Bij temperaturen boven de 28 °C (bij licht fysiek kantoorwerk) of boven de 26 °C (bij lichamelijk zwaar werk) moet de werkgever verplicht maatregelen nemen.Soorten maatregelen: Denk aan het aanbieden van koele dranken, het verkorten van werktijden of het inlassen van extra pauzes.Werk weigeren: Je mag je werk alleen staken als er direct gevaar is voor je gezondheid (bijvoorbeeld bij hittestress of direct gevaar door de hitte) en je dit eerst hebt gemeld aan je werkgever.

Dus biedt een flesje water aan en ook bij +35C op kantoor mag je gewoon weer aan het werk getrapt worden hoor .
Vakman pur sang
pi_220892190
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')

En dat is wat mis is met ons...
Te warm op kantoor :')

Mensen staan op het dak te werken of in de bouw...
Die wetten bestaan niet voor niets he. 8)7

Mensen die in de bouw werken hebben ook goede regels nodig, en die hebben ze gelukkig
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220892214
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat mikeyTT zegt klopt ook helemaal niet.
Je werkgever hoeft je nooit naar huis te sturen want het zijn slechts adviezen.

En inderdaad, mensen die echt buiten werken, of op een zwart plat dak ook nog eens fysiek zwaar werk doen kunnen last krijgen van warmte.
Maar op kantoor met 26C? Laat me niet lachen. :D
Het zijn geen adviezen, maar richtlijnen.

Met 30 graden op kantoor werken is gevaarlijk, dus niet toegestaan.
Bij ons was de climate control ook kapot voor een paar dagen. 31 graden op kantoor. De vakbond heeft gedreigd de werkgever voor de rechter te slepen voor het in gevaar brengen van de werknemers. Iedereen mocht naar huis.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 16:42:43 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220892388
Werken :')
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 16:44:43 #34
441859 crew  Lenny77
pi_220892410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het zijn geen adviezen, maar richtlijnen.

Met 30 graden op kantoor werken is gevaarlijk, dus niet toegestaan.
Bij ons was de climate control ook kapot voor een paar dagen. 31 graden op kantoor. De vakbond heeft gedreigd de werkgever voor de rechter te slepen voor het in gevaar brengen van de werknemers. Iedereen mocht naar huis.
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...
In fabrieken is het veel warmer en WERKEN (niet zitten) mensen gewoon door.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:11:13 #35
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220892653
nie zo janken
Lachen joh.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:12:01 #36
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220892658
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...
In fabrieken is het veel warmer en WERKEN (niet zitten) mensen gewoon door.
Ik vind het vaak een beetje gejank, maar fysiek bezig zijn het hitte is echt wel beter dan stilzitten en op een PC werken hoor.

Beide gedaan en zweterig stilzitten achter een PC voelt veel naarder aan.
Lachen joh.
pi_220892951
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...
In fabrieken is het veel warmer en WERKEN (niet zitten) mensen gewoon door.
Ja hoezo zou dat gevaarlijk zijn op kantoor die 31C?
Dit moet overheid of sociale werkplaats zijn.

In fabrieken met productieprocessen is het vaak nog warmer door bv moffelovens e.d.
35C is niet uitzonderlijk en daar moeten ze echt werken ook nog.

Op de bouw, ja verplicht insmeren en een fles water mee maar verder niet piepen en doorwerken.

Behalve op kantoor bij zeepzaadjes die gaan staken. :')
Vakman pur sang
pi_220893305
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja hoezo zou dat gevaarlijk zijn op kantoor die 31C?
Dit moet overheid of sociale werkplaats zijn.

In fabrieken met productieprocessen is het vaak nog warmer door bv moffelovens e.d.
35C is niet uitzonderlijk en daar moeten ze echt werken ook nog.

Op de bouw, ja verplicht insmeren en een fles water mee maar verder niet piepen en doorwerken.

Behalve op kantoor bij zeepzaadjes die gaan staken. :')
Hoezo gevaarlijk? Nou, mensen worden duizelig, verward, geïrriteerd... ben zelf eens flauwgevallen met 34 graden.
In Europa gaan er meer dan 10x (!) zoveel mensen dood aan de hitte dan aan massaschietpartijen in de VS...

En nee, geen overheid, gewoon een groot commercieel bedrijf met een sterke vakbond.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220893321
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...
In fabrieken is het veel warmer en WERKEN (niet zitten) mensen gewoon door.
Toen die airco kapot was, werkten mensen gewoon door hoor. Gewoon laptop naar huis en daar verder werken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220894183
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:51 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoezo gevaarlijk? Nou, mensen worden duizelig, verward, geïrriteerd... ben zelf eens flauwgevallen met 34 graden.
In Europa gaan er meer dan 10x (!) zoveel mensen dood aan de hitte dan aan massaschietpartijen in de VS...

En nee, geen overheid, gewoon een groot commercieel bedrijf met een sterke vakbond.
Maar even serieus hè, je zit dan in de schaduw, je kan stil zitten en water pakken.
Hoe denk je dan dat bouwvakkers werken IN de zon bv wanneer ze een kap plaatsen. Of op een zolder waar de lucht stilstaat en 40C is?
EN ze moeten fysiek werken met verhoogde hartstlag en transpiratie.
Of stratenmakers? Wegwerkers. Op het asfalt is het zo 15C warmer en ze moeten verplicht die reflecterende shirts met hesje aan.
Hoe doen die dat dan?
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2026 @ 08:41:30 #41
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220895774
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar even serieus hè, je zit dan in de schaduw, je kan stil zitten en water pakken.
Hoe denk je dan dat bouwvakkers werken IN de zon bv wanneer ze een kap plaatsen. Of op een zolder waar de lucht stilstaat en 40C is?
EN ze moeten fysiek werken met verhoogde hartstlag en transpiratie.
Of stratenmakers? Wegwerkers. Op het asfalt is het zo 15C warmer en ze moeten verplicht die reflecterende shirts met hesje aan.
Hoe doen die dat dan?
Die gaan af en toe in de schaduw staan, watertje en weer door.
Lachen joh.
pi_220895964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Klinkt niet best nee. Ouderen?
Gisteren ook bekant verbrand en was maar 10 minuten in de zon, gekkenwerk!

Klein dorp wss? Supermarkten hier hebben altijd standaard airco. Ouderen doen er zelfs een bakje koffie binnen omdat het er koel is.
Dit speelde zich af in Rotterdam zuid

Navraag leerde dat de getroffen mensen waren die zich hadden laten vaccineren voor covid-19
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220896011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heb jij een warm kantoor? Als het op kantoor warmer is dan 26 graden, dan moet de werkgever verplicht maatregelen treffen. Boven de 28 mag je gewoon naar huis!
praat geen onzin
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:32:22 #44
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220896108
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:45 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.knmi.nl/neder(...)wachtingen/zonkracht

Het is godverdomme mei!!! De zomer is nog niet eens!!!

Vandaag zonkracht 7, de allerhoogste categorie van het KNMI. In combinatie met 31 graden. Dit is echt niet goed hoor. 8)7
Vervelend ook hè, als in jouw geval de zon net op achterkant van het station valt.
pi_220896378
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
:Y

Als je een pakketje krijgt, bied dan ook een ijskoud flesje water aan oid!
Of een blikje cola, weet nog dat ik dat eens deed. Die bezorger straalde van oor tot oor. En daarvoor ook altijd vriendelijk en netjes. Ik heb er vertrouwen in dat hij net iets voorzichtiger is met mijn pakketjes.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 11:08:53 #46
441859 crew  Lenny77
pi_220896553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:51 schreef Mikeytt het volgende:

In Europa gaan er meer dan 10x (!) zoveel mensen dood aan de hitte dan aan massaschietpartijen in de VS...

Maar niet in een kantoorruimte met 28 of 30 graden :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220898331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:51 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
ben zelf eens flauwgevallen met 34 graden.
Ja en kanker overwonnen ook he
pi_220898360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar niet in een kantoorruimte met 28 of 30 graden :')
Verpleeghuizen hebben niet eens standaard koeling,
In veel van die gebouwen wordt het 35+ C
Daarvoor zeg ik, stel airconditioning verplicht.
Dat is al niet eens aan de orde
Vakman pur sang
  Spellchecker woensdag 27 mei 2026 @ 14:45:55 #49
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220898375
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Verpleeghuizen hebben niet eens standaard koeling,
In veel van die gebouwen wordt het 35+ C
Daarvoor zeg ik, stel airconditioning verplicht.
Dat is al niet eens aan de orde
En daar moet je ook echt werken :Y
pi_220903359
Zeikwijf, het is ook nooit goed.

Ik vind het heerlijk zo, blij dat je mijn vriendin niet bent! :Z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')