Ja er moet een hittengolf worden uitgeroepen en tropenroosters op werk.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:45 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.knmi.nl/neder(...)wachtingen/zonkracht
Het is godverdomme mei!!! De zomer is nog niet eens!!!
Vandaag zonkracht 7, de allerhoogste categorie van het KNMI. In combinatie met 31 graden. Dit is echt niet goed hoor.
https://www.hartvannederl(...)-regionale-hittegolfquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:47 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja er moet een hittengolf worden uitgeroepen en tropenroosters op werk.
Ik vind dat de werkgever meer moet doen in zulke gevallen. Wij krijgen gratis ijsjes geloof ik, maar is niet genoeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)-regionale-hittegolf
In sommige regio's was de 30 graden 2 maal aangetikt, dus daar is officieel een hittegolf, zoals Limburg
Janken op je 'vrije'dag, ga lekker aan de kralingseplas liggenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:45 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.knmi.nl/neder(...)wachtingen/zonkracht
Het is godverdomme mei!!! De zomer is nog niet eens!!!
Vandaag zonkracht 7, de allerhoogste categorie van het KNMI. In combinatie met 31 graden. Dit is echt niet goed hoor.
Heb jij een warm kantoor? Als het op kantoor warmer is dan 26 graden, dan moet de werkgever verplicht maatregelen treffen. Boven de 28 mag je gewoon naar huis!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:49 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik vind dat de werkgever meer moet doen in zulke gevallen. Wij krijgen gratis ijsjes geloof ik, maar is niet genoeg.
Naar buiten met dit weer?? Het is zonkracht 7. Dan is het officiële advies juist om zo veel mogelijk binnen te blijven.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:00 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Janken op je 'vrije'dag, ga lekker aan de kralingseplas liggen
Ook daarom bizar dat ze zo weinig betaald krijgen. En de vakbond is zeker in dit soort gevallen belangrijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:24 schreef Cupfighter het volgende:
Wees blij dat je op kantoor werkt bij bedrijven zoals Post NL doen ze niks en daar loop je te sjouwen tuin in en tuin uit met een tas om je nek
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:30 schreef cherrycoke het volgende:
respect voor de pakket bezorgers, tegelleggers en constructiewerkers vandaag buiten
Bouillon is beter dan ijsjes.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:49 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik vind dat de werkgever meer moet doen in zulke gevallen. Wij krijgen gratis ijsjes geloof ik, maar is niet genoeg.
Ligt eraan of de bouillon warm of koud is. En ook of de ijsjes warm of koud zijn.quote:
"In Portugal is dit normaal". Ja, in Nederland niet.quote:
Ja en je kan er ook niks tegen doen, je kan moeilijk oorlog afschaffen.Ik bedoel als je in "opwarming van de aarde" gelooft.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:45 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.knmi.nl/neder(...)wachtingen/zonkracht
Het is godverdomme mei!!! De zomer is nog niet eens!!!
Vandaag zonkracht 7, de allerhoogste categorie van het KNMI. In combinatie met 31 graden. Dit is echt niet goed hoor.
Tuurlijk kan er wel wat tegen gedaan worden. Gepaste internationale samenverwerking om co2 uitstoot te verminderen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja en je kan er ook niks tegen doen, je kan moeilijk oorlog afschaffen.Ik bedoel als je in "opwarming van de aarde" gelooft.
Klinkt niet best nee. Ouderen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:43 schreef Doug-Heffernan het volgende:
pfff net even op straat, er waren veel mensen met fikse brandwonden wow ook meerdere mensen die flauw waren gevallen wow oh my god
supermarkt was ook gesloten vanwege de hitte man man jezus nee toch
Ja, dat kan je hier wel typen maar hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Hoe lang duurt dat? Wanneer is iedereen akkoord? etc. etc.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tuurlijk kan er wel wat tegen gedaan worden. Gepaste internationale samenverwerking om co2 uitstoot te verminderen.
In 1906 was het in mei nog warmer.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tuurlijk kan er wel wat tegen gedaan worden. Gepaste internationale samenverwerking om co2 uitstoot te verminderen.
Jonguhquote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:43 schreef Doug-Heffernan het volgende:
pfff net even op straat, er waren veel mensen met fikse brandwonden wow ook meerdere mensen die flauw waren gevallen wow oh my god
supermarkt was ook gesloten vanwege de hitte man man jezus nee toch
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb jij een warm kantoor? Als het op kantoor warmer is dan 26 graden, dan moet de werkgever verplicht maatregelen treffen. Boven de 28 mag je gewoon naar huis!
Ja, omdat zij werk hebben wat moeilijk thuis uit te voeren is, moeten kantoorslaven in de hitte zitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is wat mis is met ons...
Te warm op kantoor
Mensen staan op het dak te werken of in de bouw...
Want daar zitten die ook op te wachten... Beetje tot een gat in de nacht werken en er weer uit moeten op een goddeloos vroeg uurquote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:30 schreef Mikeytt het volgende:
Paar jaar terug mochten bezorgers eens een paar uur het werk neerleggen en dan in de avond tot middernacht nog bezorgen.
Wat mikeyTT zegt klopt ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is wat mis is met ons...
Te warm op kantoor
Mensen staan op het dak te werken of in de bouw...
Die wetten bestaan niet voor niets he.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is wat mis is met ons...
Te warm op kantoor
Mensen staan op het dak te werken of in de bouw...
Het zijn geen adviezen, maar richtlijnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat mikeyTT zegt klopt ook helemaal niet.
Je werkgever hoeft je nooit naar huis te sturen want het zijn slechts adviezen.
En inderdaad, mensen die echt buiten werken, of op een zwart plat dak ook nog eens fysiek zwaar werk doen kunnen last krijgen van warmte.
Maar op kantoor met 26C? Laat me niet lachen.
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het zijn geen adviezen, maar richtlijnen.
Met 30 graden op kantoor werken is gevaarlijk, dus niet toegestaan.
Bij ons was de climate control ook kapot voor een paar dagen. 31 graden op kantoor. De vakbond heeft gedreigd de werkgever voor de rechter te slepen voor het in gevaar brengen van de werknemers. Iedereen mocht naar huis.
Ik vind het vaak een beetje gejank, maar fysiek bezig zijn het hitte is echt wel beter dan stilzitten en op een PC werken hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...
In fabrieken is het veel warmer en WERKEN (niet zitten) mensen gewoon door.
Ja hoezo zou dat gevaarlijk zijn op kantoor die 31C?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...
In fabrieken is het veel warmer en WERKEN (niet zitten) mensen gewoon door.
Hoezo gevaarlijk? Nou, mensen worden duizelig, verward, geïrriteerd... ben zelf eens flauwgevallen met 34 graden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hoezo zou dat gevaarlijk zijn op kantoor die 31C?
Dit moet overheid of sociale werkplaats zijn.
In fabrieken met productieprocessen is het vaak nog warmer door bv moffelovens e.d.
35C is niet uitzonderlijk en daar moeten ze echt werken ook nog.
Op de bouw, ja verplicht insmeren en een fles water mee maar verder niet piepen en doorwerken.
Behalve op kantoor bij zeepzaadjes die gaan staken.
Toen die airco kapot was, werkten mensen gewoon door hoor. Gewoon laptop naar huis en daar verder werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zet een ventilator en drink wat extra... Man, je zit op je reet...
In fabrieken is het veel warmer en WERKEN (niet zitten) mensen gewoon door.
Maar even serieus hè, je zit dan in de schaduw, je kan stil zitten en water pakken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoezo gevaarlijk? Nou, mensen worden duizelig, verward, geïrriteerd... ben zelf eens flauwgevallen met 34 graden.
In Europa gaan er meer dan 10x (!) zoveel mensen dood aan de hitte dan aan massaschietpartijen in de VS...
En nee, geen overheid, gewoon een groot commercieel bedrijf met een sterke vakbond.
Die gaan af en toe in de schaduw staan, watertje en weer door.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar even serieus hè, je zit dan in de schaduw, je kan stil zitten en water pakken.
Hoe denk je dan dat bouwvakkers werken IN de zon bv wanneer ze een kap plaatsen. Of op een zolder waar de lucht stilstaat en 40C is?
EN ze moeten fysiek werken met verhoogde hartstlag en transpiratie.
Of stratenmakers? Wegwerkers. Op het asfalt is het zo 15C warmer en ze moeten verplicht die reflecterende shirts met hesje aan.
Hoe doen die dat dan?
Dit speelde zich af in Rotterdam zuidquote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klinkt niet best nee. Ouderen?
Gisteren ook bekant verbrand en was maar 10 minuten in de zon, gekkenwerk!
Klein dorp wss? Supermarkten hier hebben altijd standaard airco. Ouderen doen er zelfs een bakje koffie binnen omdat het er koel is.
praat geen onzinquote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb jij een warm kantoor? Als het op kantoor warmer is dan 26 graden, dan moet de werkgever verplicht maatregelen treffen. Boven de 28 mag je gewoon naar huis!
Vervelend ook hè, als in jouw geval de zon net op achterkant van het station valt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:45 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.knmi.nl/neder(...)wachtingen/zonkracht
Het is godverdomme mei!!! De zomer is nog niet eens!!!
Vandaag zonkracht 7, de allerhoogste categorie van het KNMI. In combinatie met 31 graden. Dit is echt niet goed hoor.
Of een blikje cola, weet nog dat ik dat eens deed. Die bezorger straalde van oor tot oor. En daarvoor ook altijd vriendelijk en netjes. Ik heb er vertrouwen in dat hij net iets voorzichtiger is met mijn pakketjes.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als je een pakketje krijgt, bied dan ook een ijskoud flesje water aan oid!
Maar niet in een kantoorruimte met 28 of 30 gradenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:51 schreef Mikeytt het volgende:
In Europa gaan er meer dan 10x (!) zoveel mensen dood aan de hitte dan aan massaschietpartijen in de VS...
Ja en kanker overwonnen ook hequote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
ben zelf eens flauwgevallen met 34 graden.
Verpleeghuizen hebben niet eens standaard koeling,quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar niet in een kantoorruimte met 28 of 30 graden
En daar moet je ook echt werkenquote:Op woensdag 27 mei 2026 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Verpleeghuizen hebben niet eens standaard koeling,
In veel van die gebouwen wordt het 35+ C
Daarvoor zeg ik, stel airconditioning verplicht.
Dat is al niet eens aan de orde
Volgens wie is het nooit goed??? Ik klaag nooit bij koude temperaturen in de winter.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:08 schreef Kwaliteit het volgende:
Zeikwijf, het is ook nooit goed.
Ik vind het heerlijk zo, blij dat je mijn vriendin niet bent!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |