Bestuurder busje 49 jaar en de begeleidster 27 jaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En de volwassenen? Net zo belangrijk.
Je hebt gelijk inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En de volwassenen? Net zo belangrijk.
Huh?? Sinds wanneer is dit relevant. Het is geen remmen aan als plotseling een bus voor je cockpit opduikt. Alsof de treinbestuurder had gedronken. Die man is er wellicht compleet van over de toeren en dan moet hij nog een ademtest af gaan leggen, van, was jij er wel bij met je hoofd?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:38 schreef Momo het volgende:
"De treinbestuurder legde een negatieve adem- en speekseltest af.
Er is een flink ongeval geweest met dodelijke afloop, dus het is vrij relevant om van alle betrokken bestuurders te weten of ze onder enige invloed verkeerden toen het gebeurde. Is gewoon een standaard procedure.quote:
quote:Op maandag 1 juni 2026 15:02 schreef Zipportal het volgende:
"Voelde ik mij veilig? Nee": busbegeleiders klaagden eerder al rijgedrag chauffeur van drama met schoolbus in Buggenhout aan
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/01/klachten-buggenhout/
De oven in. @:rambodirk
quote:"Het gaat dan over gsm-gebruik, over de spoorweg rijden als de slagbomen al naar beneden gingen, over veel te hoge snelheden, over het niet verlenen van voorrang. Kinderen wilden niet meer meerijden met de bus, kinderen moesten overgeven."
Dat dusquote:Op maandag 1 juni 2026 15:02 schreef Zipportal het volgende:
"Voelde ik mij veilig? Nee": busbegeleiders klaagden eerder al rijgedrag chauffeur van drama met schoolbus in Buggenhout aan
En drugs. Oppassen dus ook met cannabis, dat blijft langer in je speeksel dan psycho-actief.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
In Nederland sowieso standaard bij een ongeval of aanrijding, dat er een alcohol test wordt afgenomen bij alle betrokken bestuurders.
Lekker dan.quote:
De chauffeur was een van de doden, dus die zal ongetwijfeld gecremeerd zijn intussen.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:02 schreef Zipportal het volgende:
Familie is ook vast schuldig.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De chauffeur was een van de doden, dus die zal ongetwijfeld gecremeerd zijn intussen.
Denk het niet, het lijkt erop dat hij moslim was en die worden niet gecremeerd.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De chauffeur was een van de doden, dus die zal ongetwijfeld gecremeerd zijn intussen.
Precies. Een ex collega met pensioen is dat ook gaan doen. Krijgt ook loon maar moest zowel een theorie en prakrijk examen afleggen. Was de eerste keer gezakt voor praktijk en moest zelf de herhaling betalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.
Is ook de procedure in Nederland bij een aanrijding. Al is het een zelfdoding moet je alsnog blazen etc. Of je moet geluk hebben dat de opvang je beschermt en dat jij al direct een perfecte verklaring kunt afleggen zien ze het mogelijk door de vingers. Bij de vier aanrijdingen 3 x moeten blazen en een maal dan niet mede ook dat de betreffende agent ooit bij dr spoorwegpolitie werkte dat helaas niet meer bestaat.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Huh?? Sinds wanneer is dit relevant. Het is geen remmen aan als plotseling een bus voor je cockpit opduikt. Alsof de treinbestuurder had gedronken. Die man is er wellicht compleet van over de toeren en dan moet hij nog een ademtest af gaan leggen, van, was jij er wel bij met je hoofd?
Der Wanzin!
Misschien keek hij wel op zijn mobieltje en moet hij jarenlang de bak in voor doodslag.
Chauffeur had brevet van beroepsbekwaamheid gehaald in Belgisch Congo.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:02 schreef Zipportal het volgende:
Maar ook het busbedrijf waarvoor hij werkzaam was, 'jaren van onberispelijke staat van dienst'. Ze probeerden gewoon nog hun straatje schoon te vegen na dit vreselijke ongeluk. Ze moesten zich daar echt heel diep schamen.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:23 schreef Filosoofert het volgende:
Bizar, echt bizar hoeveel schijt sommige bedrijven aan klachten hebben.
En de provincie is wel verantwoordelijk maar kan er niets aan doen hoor
Maar wel lekker geld blijven verdienen met zo'n werknemerquote:Op maandag 1 juni 2026 21:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar ook het busbedrijf waarvoor hij werkzaam was, 'jaren van onberispelijke staat van dienst'. Ze probeerden gewoon nog hun straatje schoon te vegen na dit vreselijke ongeluk. Ze moesten zich daar echt heel diep schamen.
https://www.standaard.be/(...)ek-is/127107271.htmlquote:"Ik ben ouder van een zoon van vijftien met een autismespectrumprofiel. [...] Dagelijks maakt hij gebruik van het leerlingenvervoer voor het traject van Vilvoorde naar Sint-Lambrechts-Woluwe. Dat betekent ongeveer 3,5 uur per dag op de bus zitten. [...] Onlangs werden wij geïnformeerd dat bij ziekte de buschauffeur niet vervangen kan worden wegens een gebrek aan structurele overheidsmiddelen. In dat geval rijden de schoolbussen niet en blijven de leerlingen thuis.
https://www.standaard.be/(...)de-bus/40736029.htmlquote:Na jaren was er voor haar zoon Louis een oplossing gekomen: hij werd per taxi naar Ten Dries gebracht, een basisschool buitengewoon onderwijs in Deinze. ‘Op een goed halfuur was hij op school’, zegt Koelman. Voor die oplossing er kwam, zat Louis (9), die door een hersenverlamming in een rolstoel zit, vier a vijf uur per dag op de bus. Enkele dagen geleden kreeg Koelman de boodschap dat de taxi volgend schooljaar niet meer zal uitrijden. Concreet betekent dat voor Louis een enkele busrit van zo’n twee uur.
[...]
Uit een bevraging van Katholiek Onderwijs Vlaanderen bij 135 scholen zegt de helft zich ernstige zorgen te maken over het buitengewoon busvervoer.
[...]
Een directie geeft aan dat er een rit van 2,5 uur enkele reis op de planning staat. Dat betekent dat de eerste leerling opnieuw om 6 uur wordt opgehaald. Een andere ziet de reistijd van zijn leerlingen van 90 naar 150 minuten stijgen.
https://www.standaard.be/(...)erwijs/47704915.htmlquote:Het Nieuwsblad bracht gisteren het verhaal van Emma (12), een meisje uit Vilvoorde dat elke dag acht uur op de schoolbus zit. Maar haar verhaal is geen alleenstaand geval in het buitengewoon onderwijs. De situatie is niet nieuw: ouders en scholen klagen het probleem van de lange busritten al zeker twintig jaar aan.
https://www.standaard.be/(...)pdagen/40887223.htmlquote:Vijf uur heen en vijf uur terug. Zolang zullen enkele leerlingen van Richtpunt Buggenhout, een provinciale school voor buitengewoon onderwijs, onderweg zijn met de bus naar school. Marijke Haemels (39) en haar dochter Emma (12) klaagden de situatie aan in deze krant. ‘Mijn dochter moet om 5.45 uur klaarstaan om de bus te pakken. Ze is vier uur onderweg.’ Sommige klasgenootjes komen er nog bekaaider van af en zitten nog een uur langer op die bus.
Maar op 2 september is de lange reistijd niet de grootste zorg van ouders. De vraag is of hun kinderen überhaupt op school geraken. ‘Onze busbegeleiders stonden in alle vroegte klaar voor de lange busrit om alle leerlingen veilig en wel op school te krijgen’, zegt directeur Jolien Roefs. ‘Het bleek tevergeefs. Twee bussen zijn nooit opgedaagd. Daardoor bleven 38 leerlingen intussen al voor de tweede dag op rij gewoon in de kou staan.’
An sich klopt het wel. Het leerlingenvervoer is gewoon een wettelijke taak die door de Vlaamse busmaatschappij De Lijn wordt uitgevoerd. De provincie heeft daar verder niet zoveel over te zeggen en kan geen werknemers van De Lijn (of onderaannemers) ontslaan of rijontzeggingen opleggen of iets dergelijks.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:23 schreef Filosoofert het volgende:
En de provincie is wel verantwoordelijk maar kan er niets aan doen hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |