Foto's en Belgische nieuwssite: https://www.vrt.be/vrtnws(...)&utm_content=vrt-nwsquote:In België is een aanrijding geweest tussen een trein en een kleine schoolbus.
VRT Nieuws meldt op basis van een officiële bron dat er meerdere doden zijn.
Het ongeluk gebeurde rond 08.15 uur op een spoorwegovergang in Buggenhout, een plaats tussen Antwerpen en Brussel. Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.
Hulpdiensten zijn volgens VRT Nieuws massaal aanwezig. Op beelden is te zien dat het busje is gekanteld.
In de trein zaten zo'n honderd mensen. Zij zijn geëvacueerd en worden opgevangen in een brandweerkazerne.
Bron: https://nos.nl/artikel/26(...)-schoolbus-in-belgie
Je vraagt je inderdaad af hoe zoiets kan.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe dan weer...
Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.
Bizar...
Een schoolbusje.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
Hopelijk een heel klein busje met weinig mensen erin...
Of de chauffeur was aan de late kant en dacht er nog wel even langs te kunnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan toch niet anders dan dat de bestuurder plotseling gezondheidsproblemen had of dat de remmen van het busje het niet deden ofzo?
Doet een beetje denken aan het ongeluk met de stent.
Een chauffeur die kinderen vervoerd?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of de chauffeur was aan de late kant en dacht er nog wel even langs te kunnen.
Is gewoon te lezen in het artikel:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
Hopelijk een heel klein busje met weinig mensen erin...
quote:Volgens onze informatie zaten er in het busje 7 schoolkinderen, een begeleider en de chauffeur.
quote:LIVE "Meerdere doden" bij aanrijding tussen trein en busje in Buggenhout, in busje zaten 7 schoolkinderen en 2 volwassenen
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een chauffeur die kinderen vervoerd?
Dat lijkt me wel heel bijzonder dan, zo’n denkwijze.
Of vrijwilligers.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:05 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...
Je weet het niet, misschien had ie wel berispingen gehad omdat ie vaker te laat kwam of zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een chauffeur die kinderen vervoerd?
Dat lijkt me wel heel bijzonder dan, zo’n denkwijze.
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:05 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...
Ja dat valt dan onder een oudere, wil daarmee ook niet zeggen dat die mensen kreupel zijn en een IQ hebben van een goudvis. Maar het zijn geen beroepschauffeurs.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of vrijwilligers.
M’n oom deed dat ook toen hij met pensioen ging.
Dit klinkt iig als een constructie van uitbesteding zoals ook in Nederland vaak gezien wordt:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:05 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...
quote:Bus reed in onderaanneming voor De Lijn
Het busje reed in onderaanneming voor De Lijn, heeft VRT NWS vernomen.
"Onze gedachten zijn nu bij de slachtoffers en hun familieleden", zegt woordvoerder Jens Van Herp. "De Lijn doet er alles aan om met de hulpdiensten samen te werken om hen zo goed mogelijk bij te staan, te steunen en te begeleiden'"
Ongeluk met de stent? Poeh, ik heb een stent in mijn hart.....eng.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan toch niet anders dan dat de bestuurder plotseling gezondheidsproblemen had of dat de remmen van het busje het niet deden ofzo?
Doet een beetje denken aan het ongeluk met de stent.
Typefoutjequote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ongeluk met de stent? Poeh, ik heb een stent in mijn hart.....eng.
Het is Stint
Als je voor een taxibedrijf werkt zal dat wel ja. Probleem is alleen dat veel scholen het zelf faciliteren en dus zonder blauwe platen rijden, en daarmee genoeg hebben aan een B rijbewijs en een VOG.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |