abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220890219
quote:
In België is een aanrijding geweest tussen een trein en een kleine schoolbus.
VRT Nieuws meldt op basis van een officiële bron dat er meerdere doden zijn.

Het ongeluk gebeurde rond 08.15 uur op een spoorwegovergang in Buggenhout, een plaats tussen Antwerpen en Brussel. Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.
Hulpdiensten zijn volgens VRT Nieuws massaal aanwezig. Op beelden is te zien dat het busje is gekanteld.
In de trein zaten zo'n honderd mensen. Zij zijn geëvacueerd en worden opgevangen in een brandweerkazerne.

Bron: https://nos.nl/artikel/26(...)-schoolbus-in-belgie
Foto's en Belgische nieuwssite: https://www.vrt.be/vrtnws(...)&utm_content=vrt-nws

Triest nieuws voor iedereen die hierbij betrokken is
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:50:02 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220890224
Hoe dan weer...

Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.

Bizar...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220890238
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe dan weer...

Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.

Bizar...
Je vraagt je inderdaad af hoe zoiets kan.
Een bewuste actie, of afgeleid / onwel. Het kan allemaal. Maar dat wordt wel onderzocht. De chauffeur zal vast ook overleden zijn
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:52:17 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220890242
Hé jakkes.
:'(
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220890259
Ach, wat verdrietig.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:57:14 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220890268
Hopelijk een heel klein busje met weinig mensen erin...
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:57:47 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220890272
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
Hopelijk een heel klein busje met weinig mensen erin...
Een schoolbusje. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:59:55 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220890282
Kan toch niet anders dan dat de bestuurder plotseling gezondheidsproblemen had of dat de remmen van het busje het niet deden ofzo?
Doet een beetje denken aan het ongeluk met de stent.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:02:32 #9
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220890290
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan toch niet anders dan dat de bestuurder plotseling gezondheidsproblemen had of dat de remmen van het busje het niet deden ofzo?
Doet een beetje denken aan het ongeluk met de stent.
Of de chauffeur was aan de late kant en dacht er nog wel even langs te kunnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220890292
Nou @matspontius en @Captain_Jack_Sparrow kom er maar in. Dit soort ongelukken kan toch enkel gebeuren met onveilige voertuigen als de Stint en het is onmogelijk dat het met een ander voertuig voorkomt. Met mij eens dat ze per direct de fabrikant moeten aanklagen neem ik aan? Direct alle busjes van de weg!

Ontopic:
Verschrikkelijk nieuws, wat een drama voor heel veel mensen :'(
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:03:27 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220890297
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Of de chauffeur was aan de late kant en dacht er nog wel even langs te kunnen.
Een chauffeur die kinderen vervoerd?
Dat lijkt me wel heel bijzonder dan, zo’n denkwijze.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:03:45 #12
3542 Gia
User under construction
pi_220890298
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
Hopelijk een heel klein busje met weinig mensen erin...
Is gewoon te lezen in het artikel:

quote:
Volgens onze informatie zaten er in het busje 7 schoolkinderen, een begeleider en de chauffeur.
pi_220890300
quote:
LIVE "Meerdere doden" bij aanrijding tussen trein en busje in Buggenhout, in busje zaten 7 schoolkinderen en 2 volwassenen
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 11:05:18 #14
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890316
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een chauffeur die kinderen vervoerd?
Dat lijkt me wel heel bijzonder dan, zo’n denkwijze.
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:06:02 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220890323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...
Of vrijwilligers.
M’n oom deed dat ook toen hij met pensioen ging.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:06:08 #16
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220890324
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een chauffeur die kinderen vervoerd?
Dat lijkt me wel heel bijzonder dan, zo’n denkwijze.
Je weet het niet, misschien had ie wel berispingen gehad omdat ie vaker te laat kwam of zo.
En vreesde hij zijn baan kwijt te raken als ie weer te laat was.

Net zozeer een aanname dan die van jou.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220890330


Op de foto's lijkt vooral de cabine verwrongen, en het passagiersgedeelte redelijk intact? Hopelijk valt het voor de kinderen mee dan.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 11:07:30 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220890331
Wat ontzettend naar ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:07:40 #19
3542 Gia
User under construction
pi_220890333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 11:07:42 #20
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890334
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Of vrijwilligers.
M’n oom deed dat ook toen hij met pensioen ging.
Ja dat valt dan onder een oudere, wil daarmee ook niet zeggen dat die mensen kreupel zijn en een IQ hebben van een goudvis. Maar het zijn geen beroepschauffeurs.
pi_220890336
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Weet je niet hoe het in België zit, maar in Nederland zijn het bijna allemaal vervoersbedrijven die subsidie krijgen, en dus vaak ouderen, wajongers ed in zet...
Dit klinkt iig als een constructie van uitbesteding zoals ook in Nederland vaak gezien wordt:

quote:
Bus reed in onderaanneming voor De Lijn
Het busje reed in onderaanneming voor De Lijn, heeft VRT NWS vernomen.

"Onze gedachten zijn nu bij de slachtoffers en hun familieleden", zegt woordvoerder Jens Van Herp. "De Lijn doet er alles aan om met de hulpdiensten samen te werken om hen zo goed mogelijk bij te staan, te steunen en te begeleiden'"
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:09:21 #22
3542 Gia
User under construction
pi_220890338
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan toch niet anders dan dat de bestuurder plotseling gezondheidsproblemen had of dat de remmen van het busje het niet deden ofzo?
Doet een beetje denken aan het ongeluk met de stent.
Ongeluk met de stent? Poeh, ik heb een stent in mijn hart.....eng.

Het is Stint
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:10:25 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220890347
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Ongeluk met de stent? Poeh, ik heb een stent in mijn hart.....eng.

Het is Stint
Typefoutje :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 11:11:04 #24
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.
Als je voor een taxibedrijf werkt zal dat wel ja. Probleem is alleen dat veel scholen het zelf faciliteren en dus zonder blauwe platen rijden, en daarmee genoeg hebben aan een B rijbewijs en een VOG.
pi_220890358
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220890359
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe dan weer...

Volgens de eerste informatie van de burgemeester reed het busje de overweg op toen de slagbomen dicht waren.

Bizar...
En ook nog door rood.

Wat verschrikkelijk triest weer. :'(
pi_220890366
Twee volwassen in de bus kan ook wijzen op vervoer van kinderen met een beperking / gedragsprobleem.
Is het dan stennis in die bus dan ben je als chauffeur ook sneller afgeleid.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 11:13:07 #28
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220890370
quote:
Ik dacht eerder aan een 9 persoonsbusje. maar gezien de achteras met dubbele wielen hadden hier dus veel meer mensen in kunnen zitten..
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:14:41 #29
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220890376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb bij een taxibedrijf gewerkt en om schoolkinderen te mogen vervoeren heb je een chauffeursdiploma nodig. Wat dus echt wel wat anders is dan een standaard rijbewijs.
Waarschijnlijk hun eigen regels. Volgens de wet mag iedereen dat met een rijbewijs B tot 9 personen.

Edit: Ik zie nu ook dubbel lucht achter. Regels daarvoor zijn geloof ik anders
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:15:55 #30
3542 Gia
User under construction
pi_220890385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:11 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Als je voor een taxibedrijf werkt zal dat wel ja. Probleem is alleen dat veel scholen het zelf faciliteren en dus zonder blauwe platen rijden, en daarmee genoeg hebben aan een B rijbewijs en een VOG.
Daar geef je dan je kind niet aan mee, toch. Ik weet niet of er degelijke wetgeving voor is. Zou m.i. wel moeten. Schoolkinderen vervoeren moet niet iedere idioot mogen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')