Maar dan wil erdogan weer niet de genocide tegen de Armeniërs erkennen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 06:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Erdogan noemde het in 2009 al genocide dus is dit wel een beetje rare opmerking
https://www.aa.com.tr/en/(...)hina-genocide/427448
Dat heb ik inmiddels zo'n beetje de hele eeuw.quote:Op donderdag 28 mei 2026 01:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb je dan niet van zoiets..zoek het effe uit met zijn allen daar? Op deze manier valt er geen kant te kiezen.
We kunnen wereldwijd helaas niet zonder de grondstoffen uit het Midden Oosten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 06:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat heb ik inmiddels zo'n beetje de hele eeuw.
Ik beschouw het Midden-Oosten NIET als de belangrijkste regio van deze wereld.
Doordat veel mensen daar anders over denken (in de regio zelf uiteraard, maar ook daarbuiten) blijven ze onze aandacht continu met succes opeisen. En met wat? Met niets dan ellende. Waarvoor de leiders daar principieel zelf weigeren een oplossing te bedenken.
Laat ze in hun eigen sop gaarkoken.
Maar ja, olie, gas, religies, ereschulden....
Bah.
Dan hadden we misschien wel al een topic gehad over de annexatie van Groenland door de VS.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:02 schreef Wantie het volgende:
.
Zonder de aanval van de VS op Iran hadden we dit topic niet gehad.
En dat realiseren ze zich daar maar al te goed.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
We kunnen wereldwijd helaas niet zonder de grondstoffen uit het Midden Oosten.
Dus ja, dat is een belangrijke regio.
[...]
Ik zou dit geen westerse bemoeienis noemen: dit is Israël die Trump er in heeft geluisd om Iran aan te vallen. Het hele westen is daar op tegen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En dat realiseren ze zich daar maar al te goed.
Aan de andere kant: ook als we ze in hun eigen sop laten gaarkoken zullen ze hun rotzooi toch ook moeten verkopen.
Het is de (zoveelste) zinloze westerse bemoeienis die de grondstoffenproblematiek nu weer aanwakkert.
Sowieso zal de zoektocht naar en ontwikkeling van alternatieve energiebronnen met dubbele kracht moeten worden voortgezet. Dan maar zonder 'drill, baby, drill' USA.
Laat ze in hun eigen olie gaarkoken.
Ook Israël realiseert zich bepaalde dingen maar al te goed.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou dit geen westerse bemoeienis noemen: dit is Israël die Trump er in heeft geluisd om Iran aan te vallen. Het hele westen is daar op tegen.
lekker belangrijkquote:Op donderdag 28 mei 2026 06:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dan wil erdogan weer niet de genocide tegen de Armeniërs erkennen.
Er is natuurlijk ook een reden dat Trump de Europese bondgenoten/gijzelaars niet vooraf op de hoogte heeft gesteld van het besluit om Iran aan te vallen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou dit geen westerse bemoeienis noemen: dit is Israël die Trump er in heeft geluisd om Iran aan te vallen. Het hele westen is daar op tegen.
De zoveelste keer dat de yanks TIJDENS onderhandelingen bommen gooien.quote:
Je zou bijna denken dat Trump en trawanten helemaal niet zijn geinteresseerd in een oplossing.quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:49 schreef vosss het volgende:
[..]
De zoveelste keer dat de yanks TIJDENS onderhandelingen bommen gooien.
Waarom denken ze dat dat een goed idee is? Extra druk zetten? Lijkt mij dat het meer kwaad bloed zet en dus de zaak verder frustreert ipv richting oplossing gaat.
dat soort berichten zijn er alleen maar om de beurskoersen omhoog en omlaag te jagenquote:
De VS en Iran voeren oorlog om de beurs te manipuleren?quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat soort berichten zijn er alleen maar om de beurskoersen omhoog en omlaag te jagen
Trump zou dolgraag een way out willen uit deze shitzooi, maar Israel escaleert precies op het moment dat er een ceasefire in zicht is. Bibi heeft geen enkel belang bij vrede. (Ceasefire in zicht → Israel: Beirut gaat plat).quote:Op donderdag 28 mei 2026 07:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat Trump en trawanten helemaal niet zijn geinteresseerd in een oplossing.
Meester onderhandelaar hoorquote:Op donderdag 28 mei 2026 03:03 schreef AFA2022 het volgende:
Trump is now threatening to bomb Oman, saying the United States would ‘blow them up.’
This is all the more astonishing given that Oman is one of America’s oldest allies in the Gulf, with over 200 years of diplomatic relations. The U.S. relies on access to Omani ports and air bases, which are crucial for operations in the Gulf and the Indian Ocean.
Trumps eis dat meerdere landen het Abraham akkoord zouden ondertekenen, is direct afgewezen door Saudi‑Arabië, Pakistan, Turkije, Qatar, Egypte en Jordanië. Reden: de Palestijnse zaak.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Meester onderhandelaar hoor.
Kan die gast niet een keer zijn bondgenoten paaien en zijn vijanden afblaffen zoals het hoort.
Quelle surprise...quote:Op donderdag 28 mei 2026 03:03 schreef AFA2022 het volgende:
Trumps eis dat meerdere landen het Abraham akkoord zouden ondertekenen, is direct afgewezen door Saudi‑Arabië, Pakistan, Turkije, Qatar, Egypte en Jordanië. Reden: de Palestijnse zaak.
OBLIBERATEDtmquote:
Je zou zeggen los die kwestie op en je haalt een hoop kwaad bloed weg. Misschien ben ik te naïef en bestaan er krachten die er baat bij hebben dat het conflict blijft voortduren.quote:
In Turkije doen al geruchten de ronde dat, mocht Israël doorstoten naar Syrië, Turkije bereid is troepen te sturen. Ze zien de bui natuurlijk al hangen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:29 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen wordt Libanon aangevallen.
[ afbeelding ]
[ x ]
quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
In Turkije doen al geruchten de ronde dat, mocht Israël doorstoten naar Syrië, Turkije bereid is troepen te sturen. Ze zien de bui natuurlijk al hangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |