Ben Gvir ≠ de Israelische regering. Hij vertegenwoordigd wel het extreem rechtse sentiment binnen die regering.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:19 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Zolang die gast op die of een vergelijkbare positie zit, zal ik Israël niet serieus nemen en moeten wij sancties treffen. Hoe hij Europese burgers heeft behandeld is niet goed. Sommige roepen dat de Europese burgers terroristen waren, maar ze waren niet eens bewapend.
Als je mensen die niet bewapend zijn, zo vernederd en in de zon zet, om dan naar zo'n speknek als Ben-Gvir moet luisteren en zijn bullshit. Dan ben je kwaadaardig bezig, als je daar dan ook nog eens trots op bent en dat op social media dumpt, ben je gewoon niet lekker.
Zolang die gast daar zit, moet het westen de middelvinger naar Israël opsteken. Laat ze dan maar kijken wat belangrijker voor ze is. Steun van het westen of Ben-Gvir aan het bewind. Dan weten we ook waar we staan, en van daaruit kunnen we verder kijken wat mogelijk is.
Maar die mensen die Ben-Gvir het hand boven het hoofd houden, en die activisten proberen af te schilderen als terroristen, zijn walgelijk. In mijn ogen is een terrorist iemand die geweld hanteert. Het afleveren van voedsel en zulks, is geen terrorisme. Het is walgelijk dat sommige users dat hier proberen af te schilderen als terrorisme.
Als ik een zwerver een broodje geef, zal ik ook wel een terrorist zijn
Precies, maar die hardliners moet je dan aanpakken. Dat kunnen andere landen door te zeggen: Prima jullie willen hardliners zijn, wij willen er niks mee te maken hebben. Wij trekken de handen van jullie af.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:38 schreef Montagui het volgende:
M.b.t. Israël vermoed ik wel dat Netanyahu met hem in zijn maag zit, in een spagaat zit, omdat het extreme gedachtegoed (de hardliners) in Israël ook belangrijk zijn voor zijn beleid vs Hamas en de acties in Gaza.
Probleem is wel een beetje dat je als regering met één mond spreekt. Dus, als lid van de regering gekke dingen begint te roepen moet je, tot nader tegenbericht, zoals een stevige berisping of het ontslag ven dat lid, aannemen dat dat het woord van de regering is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ben Gvir ≠ de Israelische regering. Hij vertegenwoordigd wel het extreem rechtse sentiment binnen die regering.
Alsof een Baudet in de Nederlandse regering zou zitten.
In Nederland kan je dan via een motie van wantrouwen de betreffende bewindspersoon tot aftreden dwingen. Hoe dat in Israël werkt heb ik geen idee.
M.b.t. Israël vermoed ik wel dat Netanyahu met hem in zijn maag zit, in een spagaat zit, omdat het extreme gedachtegoed (de hardliners) in Israël ook belangrijk zijn voor zijn beleid vs Hamas en de acties in Gaza.
Hoe zie je dit praktisch voor je? Kunnen de joden die ooit uit Syrië, Iran, Jemen etc zijn gevlucht veilig naar die landen toe? Worden ze opgevangen? Kunnen ze een baan krijgen als jood-zijnde? Hun feestdagen blijven vieren, de synagoge bezoeken? En hoe zit het met samengestelde gezinnen, bijv. iemand die afstamt van een overgrootopa die nog onder de Ottomanen in het gebied woonde, maar trouwde met een Marokkaanse jodin, wiens zoon weer trouwde met een "inheemse" en diens kinderen weer Oost-Europese partners hebben, waar moeten die dan eigenlijk naartoe terugkeren?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ontbinden. 1 groot democratisch land vormen voor iedereen en vluchtelingen terug naar huis.
Probleem voor eens en voor altijd opgelost.
Dat heeft Montagui zojuist gedaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:06 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Heb dan ook de ballen om te reageren op:
[..]
Prima, je bent dus wel degelijk een support van terroristisch gedachtegoed. Waarvan akte.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, niet relevant en je negeert zoals altijd weer alles.
Dus jij vindt het ook een gevaarlijke gast die uit het ambt moeten worden gezet?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat heeft Montagui zojuist gedaan.
[..]
Prima, je bent dus wel degelijk een support van terroristisch gedachtegoed. Waarvan akte.
Zucht, ik zal het weer eens proberen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:35 schreef William_Papadin het volgende:
Prima, je bent dus wel degelijk een support van terroristisch gedachtegoed. Waarvan akte.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:36 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dus jij vindt het ook een gevaarlijke gast die uit het ambt moeten worden gezet?
Veroordeel eens ontegenzeggelijk en zonder voorbehoud de terroristische deelnemers aan deze flotilla zoals hierboven staat beschreven, en geef ondubbelzinnig aan dat zij niets maar dan ook niets te zoeken hebben op een vermeende "hulpgoederenkonvooi" naar Gaza.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zucht, ik zal het weer eens proberen?
Toon dit eens aan, waar steun ik terroristen en waar steun ik Hamas?
Kan je niet.
Veroordeel jij eens ontegenzeggelijk de oorlogs en humanitaire misdaden van Israel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:44 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Veroordeel eens ontegenzeggelijk en zonder voorbehoud de terroristische deelnemers aan deze flotilla zoals hierboven staat beschreven, en geef ondubbelzinnig aan dat zij niets maar dan ook niets te zoeken hebben op een vermeende "hulpgoederenkonvooi" naar Gaza.
Pas dan ben je enigzins serieus te nemen.
Dat zeg ik, je kan het niet, je wilt het niet, je doet het niet. Zoals ik hierboven ondubbelzinnig Bven Gvir kan veroordelen ben jij niet in staat hetzelfde te doen met de hamas-sympathiserende terroristen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Veroordeel jij eens ontegenzeggelijk de oorlogs en humanitaire misdaden van Israel.
Pas dan ben je enigszins serieus te nemen.
Over deze deelnemers, waarom zou ik ze per se terroristen noemen?
Ze nemen geen deel aan Hamas, ze steunen Hamas niet en doen in potentie iets goeds door hulp te gaan bieden aan de burgers.
Zijn er al sancties tegen Spanje ingesteld? Zie je hoe ze omgaan met deze vredelievende flotilla deelnemers? We zouden per direct alle import uit Spanje moeten stilleggen !quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:51 schreef luxerobots het volgende:
De door Israël verspreide berichten over activisten die hun verwondingen zouden veinzen doken ook hier op.
Bekijk deze YouTube-video
Zucht......quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je kan het niet, je wilt het niet, je doet het niet. Zoals ik hierboven ondubbelzinnig Bven Gvir kan veroordelen ben jij niet in staat hetzelfde te doen met de hamas-sympathiserende terroristen.
En dat maakt jouw act zo doorzichtig en vooral hypocriet, als de geveinsde "ik veroordeel beide kanten" trucage opeens pijnlijk zichtbaar wordt. Dan haal je er heel veel andere dingen bij, zoals nu, waarin je expliciet en zonder omhaal "ja maar Israel" roept.
Tik, jij bent af.
Maar hoe kun je daarna dan dit zeggen:quote:
Terroristische deelnemers? Terrorist is niet iets statisch... Ik ben ooit 15 jaar oud geweest, nu ben ik dat niet meer. Dat maakt mij geen 15 jarige meer. Laten we terrorisme definiëren:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:44 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Veroordeel eens ontegenzeggelijk en zonder voorbehoud de terroristische deelnemers aan deze flotilla zoals hierboven staat beschreven, en geef ondubbelzinnig aan dat zij niets maar dan ook niets te zoeken hebben op een vermeende "hulpgoederenkonvooi" naar Gaza.
Pas dan ben je enigzins serieus te nemen.
Signaalwoorden hier zijn: geweld aandoen, angst aanjagen en dit als drukmiddel gebruiken om een regering of organisatie te dwingen.quote:Terrorisme omvat daden die bedoeld zijn om burgers of niet-strijders te doden of ernstig te verwonden, met als doel een bevolking angst aan te jagen of een regering of internationale organisatie te dwingen iets te doen of juist niet te doen.
Daar zit geen terroristische dreiging in. Wanneer ik ongehoorzaam ben aan de Nederlandse overheid ben ik niet per se een terrorist. Stel ik zie in een hert in het bos, dat is vast komen te zitten in prikkeldraad. Maar die draad is er om mensen buiten te houden. Dan ben ik geen terrorist wanneer ik de wet overtreed door dat gebied in te gaan om het hert te bevrijden.quote:vreedzaam activisme of hulpverlening
burgerlijke ongehoorzaamheid
overtreden van wetten of blokkades
Je hebt het filmpje duidelijk niet gezien. Ook dat is uit zijn verband gehaald. Dat opstootje ontstond omdat een familielid de activisten al wilde benaderen, om een vrije doorgang te houden is toen ingegrepen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:54 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Zijn er al sancties tegen Spanje ingesteld? Zie je hoe ze omgaan met deze vredelievende flotilla deelnemers? We zouden per direct alle import uit Spanje moeten stilleggen !
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:54 schreef William_Papadin het volgende:
Zijn er al sancties tegen Spanje ingesteld? Zie je hoe ze omgaan met deze vredelievende flotilla deelnemers? We zouden per direct alle import uit Spanje moeten stilleggen
En zo ligt de hypocrisie van de Israëlieten weer mooi bloot.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:51 schreef luxerobots het volgende:
De door Israël verspreide berichten over activisten die hun verwondingen zouden veinzen doken ook hier op.
Bekijk deze YouTube-video
Als Israël de bootjes doorlaat, kan er daarna ook grootschalige hulp komen. En dat wil Israël al helemaal niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:27 schreef Montagui het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gebeurd wanneer Israël de bootjes door laat.
Is er bv al ooit ergens een inventarisatie bekend van wat deze activisten op hun bootjes meenemen en of dat substantieel genoeg is dat het ook impact maakt voor de Gazanen? (Buiten het standaard "alle beetjes helpen").
Je bent je ervan bewust dat er luxe restaurants zijn in Gaza?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Israël de bootjes doorlaat, kan er daarna ook grootschalige hulp komen. En dat wil Israël al helemaal niet.
En, doet iedereen dat daar, of slechts een hele kleine minderheid die dat nog wel kan betalen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:35 schreef UitStraling het volgende:
Heel opmerkelijk, exquise dineren tijden een echte genocide.
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En, doet iedereen dat daar, of slechts een hele kleine minderheid die dat nog wel kan betalen?
Iemand die veroordeelt is voor terrorisme is in de regel inderdaad een terrorist. Heel raar hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:13 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maar hoe kun je daarna dan dit zeggen:
[..]
Terroristische deelnemers?
Hamas is net wat doller op Oekraïense vagina, Kobe beef met kaviaar en Lamborghini dan op de Palestijnen.quote:
Hoezo, die gaan toch gewoon linea recta naar de mensen die het het hardst nodig hebben?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hamas is net wat doller op Oekraïense vagina, Kobe beef met kaviaar en Lamborghini dan op de Palestijnen.
Wat denk je dat er met de koekjes, luiers en de blikjes tonijn gaat gebeuren als die bootjes aan zouden meren?
Die gaan naar de luxe restaurants waar je het net over had over hand natuurlijk. Want koekjes, luiers en de blikjes tonijn zijn precies de luxe zaken die je in een luxe restaurant wil bestellen als je exquise wil dineren.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hamas is net wat doller op Oekraïense vagina, Kobe beef met kaviaar en Lamborghini dan op de Palestijnen.
Wat denk je dat er met de koekjes, luiers en de blikjes tonijn gaat gebeuren als die bootjes aan zouden meren?
Hoe weet jij eigenlijk dat het een hele kleine minderheid zou betreffen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En, doet iedereen dat daar, of slechts een hele kleine minderheid die dat nog wel kan betalen?
Het komt dan op exact dezelfde plek terecht als waar al jaren (op 10 maanden na) voedsel en medicijnen heen gaan. Waarom zou dat nu ineens een probleem zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hoezo, die gaan toch gewoon linea recta naar de mensen die het het hardst nodig hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |