SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven..
[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 25-05-2026 11:02:29 ]
*knuffel geeft*quote:Op maandag 25 mei 2026 17:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Was een bericht uit een heel oud topic geliked (echt een ruime tien jaar terug denk ik). Toen ik nog dacht kans te maken in de maatschappij. Toen ik een laatste stuiptrekking in het studeren had
Dat was confronterend
Het maakt me verdrietig
'k Ben tevreden met mijn huidige leven
Alleen teruglezen hoe ik toen leefde: partner, stage, studie...
Het maakt me verdrietig. Er is niks van over
Ik weet hoe dat voelt.quote:Op maandag 25 mei 2026 17:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Was een bericht uit een heel oud topic geliked (echt een ruime tien jaar terug denk ik). Toen ik nog dacht kans te maken in de maatschappij. Toen ik een laatste stuiptrekking in het studeren had
Dat was confronterend
Het maakt me verdrietig
quote:
Stomme gevoelensquote:
Die is schattigquote:Op maandag 25 mei 2026 18:57 schreef Managarm het volgende:
Knuffel, en nu we het over knuffels hebben, deze vandaag gekocht om de Labrador opvang in Portugal te steunen.
[ afbeelding ]
Ach, die moeten er ook zijn.quote:
Maakt ons mens.quote:
1quote:Op maandag 25 mei 2026 17:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat was confronterend
Het maakt me verdrietig
Dank je welquote:Op maandag 25 mei 2026 20:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
1
Wel raar dat iemand een topic van 10 jaar geleden heeft opgezocht
En vergeet niet dat ondanks dat je voor jezelf misschien een ander leven had gehoopt
Je het wel voor elkaar hebt
En elke dag door strijdt.
Dikke knuffel
Ik vraag me af, hoe kan je sociale contacten opbouwen, vooropleidingen die leiden tot iets, een relatie met iemand.. en vervolgens is van dat alles niks meer over en geen hoop op een betere toekomst? Bedoel eerder lukte het toch? Wat is er veranderd?quote:Op maandag 25 mei 2026 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Het pijnlijke aan dat topic is dat het het moment was dat het tot langzaam tot me doordrong dat het hem niet ging worden, maar iedereen er nog wel in geloofde en mij niet hoorde/zag. Mijn studie liep stuk, mijn relatie liep stuk, groot deel van mijn sociaal liep stuk. In die fase zag ik alles onder mijn voeten wegzakken, maar niemand zag me nog vallen. Ik was toen zo eenzaam, bang en voelde me niet gezien of gehoord
En mijn leven is prima. Dat ik zelfstandig kan wonen is een wonder en daar ben ik trots op. Pittig is het wel. Als mijn toekomst was gelopen zoals ik hoopte was ik nu neurolinguïst in een revalidatiecentrum, maar goed. Ik heb een wajong en heb heel andere dromen en wensen
Je kan niet altijd zes gooien in het leven
Mijn leven leek succesvol op papier, maar was dat nietquote:Op maandag 25 mei 2026 20:29 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik vraag me af, hoe kan je sociale contacten opbouwen, vooropleidingen die leiden tot iets, een relatie met iemand.. en vervolgens is van dat alles niks meer over en geen hoop op een betere toekomst? Bedoel eerder lukte het toch? Wat is er veranderd?
Nou ja zelf vind ik het fijn om te lezen dat wat ik jaren geleden ook al typte naar mijn idee nog steeds geldt. Je bent intelligent en weet te verwoorden wat je denkt en voelt.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn leven leek succesvol op papier, maar was dat niet
Ik hing aan elkaar van depressies en manieën en eetstoornissen en psychotische klachten en destructief gedrag. Ik had heel veel psychotische klachten. Alleen keer op keer op keer ging ik op mijn bek. Ja, ik kan gemakkelijk leren, maar de praktijk redde ik nooit. Alle theorie met hoge cijfers en geen succes op stages. Die liepen helemaal in de soep
En sociaal: voor 90% lag ik uit de groep (bij studies en studentenverenigng en zangkoor was ik de rare vogel die mensen terecht echt niet leuk vonden), maar kenden gelukkig wel mensen vanuit de weirdo-kringen. Dat ging mis toen ik mijn eerste opname kreeg; want eng (en geheel terecht)
Mijn ex heb ik leren kennen in de kliniek. Hij had een alcoholontrekkingsdelier en ik had een psychose/depressie-rommeltje. Die opname heeft heel lang geduurd (inclusief lange periode van seperatie).
De relatie daarvoor was eigenlijk geen relatie. Dat was een kwestie van psychische mishandeling en seksueel geweld en toen is mijn pabo-opleiding geklapt
Toen ik naar Psytrec gestuurd werd voor traumabehandeling ben ik echt geknakt en dat is niet goed gekomen.
Ik denk dat ik het letterlijk niet overleefd zou hebben als ik toen niet gestopt ben. Studeren was echt geen succes. Ja college's volgen vond ik leuk, tentamens maken hoefde ik niks voor te doen. Alleen zodra er druk op mij kwam en komt; dat gaat mis. Dan schiet ik door in psychoses en suïcidaliteit. Zelfs interne stages trok ik niet. Toen werd er al tegen mij gezegd dat ik moest stoppen, alleen de opleiding kon het niet hard maken door mijn cijfers.
Dus ja, het leren ging goed. Alleen de rest absoluut niet
En ik heb nog steeds een best goed sociaal netwerk voor iemand met schizofrenie, rapid cycling bipolaire stoornis, eetstoornis en PTSS. Alleen het is beperkter. Logisch. Alleen sociale vaardigheden zijn blijkbaar goed genoeg.
Hier wil ik nog wel even extra op reageren. Dat gedeelte over 'terecht' is naar mijn idee correct. Je kan anders zijn dan anderen en je gedrag kan soms bijvoorbeeld wenkbrauwen laten fronsen misschien, maar dat je stelling dat ze je 'terecht' niet leuk vonden gaat naar mijn idee te ver.quote:was ik de rare vogel die mensen terecht echt niet leuk vonden), maar kenden gelukkig wel mensen vanuit de weirdo-kringen
Haha, ik vind een korte broek tot de knie en een T-shirt voor mijn doen scheers gekleedquote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:20 schreef Nijna het volgende:
Hopelijk is dat woningbouwmannetje een beetje vlot vandaag, anders zit je ook maar zo in de wachtstand...
Korte broek lekker aanhouden, je bent in je eigen huis hoor.
Zolang je niet in je blote kont loopt of zeer schaars gekleed, kan het prima.
Dank je wel!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 06:56 schreef qltel het volgende:
Hopelijk schiet het mannetje op! En die man zal denk ik wel meer mensen zien vandaag die kort gekleed zijn en dat zal echt geen probleem zijn voor hem.
Veel succes vandaag en veel plezier met knutselen alvast!
Korte broek tot de knie met T-shirt is niet schaars hoor!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toen ik dit bericht aan het typen was belde het mannetje aan. Heel mijn huis extreem opgeruimd en schoongemaakt... meet hij enkel de voordeur op. Deed hij wel lang over, maar het is sneller dan gedacht. Even mijn koffie drinken en dan wat doen
[..]
Haha, ik vind een korte broek tot de knie en een T-shirt voor mijn doen scheers gekleedben nogal tuttig, alleen echt geen zin in een jeans met dertig graden
[..]
Dank je wel!
Wat doe je voor werk? Ik ben al 25 jaar deur-meet-manquote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Korte broek tot de knie met T-shirt is niet schaars hoor!.
Fijn dat de deur-meet-man geweest is, kan je nu weer lekker je eigen ding doen.
Nou...quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Korte broek tot de knie met T-shirt is niet schaars hoor!.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |