Voor een zoooo slecht Ajax zijn de g/a cijfers echt ongekend. Ik irriteer me nog vaak zat aan zijn wisselvalligheid. Maar hij was veruit de beste dit seizoen. Heeft ook wel een stap gemaakt tov vorig seizoen. Niet alleen wat betreft die cijfers, maar ook wel wat dominanter geworden.quote:Op maandag 25 mei 2026 12:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wel te begrijpen. Sowieso heeft elke speler van Ajax 2/3 van het seizoen onder zijn niveau gespeeld.
Godts is te wisselvallig, soms goede acties (vooral tegen de kleine clubs) wisselt hij af met onbegrijpelijke keuzes in het veld, om zeep helpen van grote kansen en knullig balverlies omdat hij zijn actie te ver doorzet. Het is een dravertje met te weinig spelinzicht en ik betwijfel of dat bij hem ooit zal komen.
Volgens mij wordt hij 2 jaar lang gehuurd door Utrecht en speelt hij daar volgend jaar ook nog.quote:Op maandag 25 mei 2026 13:17 schreef Näsenbar het volgende:
Wat zou die Stepanov eigenlijk moeten kosten?
Het zou wel kenmerkend zijn voor het verval van Ajax zijn als ze een spits halen die niet kan voetballen en af en toe scoort. Het is dat Pep een bald fraud is die miljarden nodig heeft om kampioen te worden (in dat opzicht is Klopp beter die Salah, Firmino en Mane in hun kracht laat voetballen) anders snap ik niet wat Haaland doet bij City als je Alvarez en Aguero hadquote:Op maandag 25 mei 2026 13:17 schreef Näsenbar het volgende:
Wat zou die Stepanov eigenlijk moeten kosten?
Rosa verkopen Gaaei houden. Rosa is veel slechter dan Gaaei. Dolberg ook houden. Danish Dynamite.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
1. Vitezslav Jaros (gaat weg)
2. Lucas Rosa (kan blijven)
3. Anton Gaaei (verkopen)
5. Owen Wijndal (verkopen)
6. Youri Regeer (verkopen)
11. Mika Godts (mag blijven, maar zal waarschijnlijk verkocht worden)
12. Joeri Heerkens (mag blijven)
15. Youri Baas (verkopen, alternatief is Janse)
17. Oliver Edvardsen (verkopen)
18. Davy Klaassen (twijfel)
19. Don-Angelo Konadu (blijven)
23. Steven Berghuis (verkopen)
24. Jorthy Mokio (blijven)
25. Wout Weghorst (contract loopt af, kan weg)
28. Kian Fitz-Jim (verkopen)
36. Dies Janse (verkopen, alternatief is Baas)
37. Josip Sutalo (verkopen)
42. Nick Verschuren (verkopen)
43. Aaron Bouwman (blijven)
46. Lucas Jetten (blijven)
48. Sean Steur (blijven)
49. Rayane Bounida (blijven)
52. Paul Reverson (kan weg, hoeft niet)
4. Itakura (verkopen)
7. Carrizo (blijven)
9. Dolberg (kan weg, hoeft niet)
10. Gloukh (kan weg, hoeft niet)
26. Paes (kan weg, hoeft niet, prima 2e keeper)
32. Tomiyasu (gaat weg, hoeft niet, kan handig zijn als je ervaring mist)
47. Zinchenko (gaat weg, hoeft niet, kan handig zijn als je ervaring mist)
66. Nash (blijven)
4 contracten die aflopen
9 mogen weg
2 waarschijnlijke verkopen
Terughalen: Eerste keeper, Backs, 6. Bij voorkeur met ervaring.
Centraal achterin Bouwman met Janse/Baas. Eventueel Baas op linksback, maar ik verwacht dat ze hem gaan verkopen. Rosa als backup
Middenveld: nieuwe 6 (vrees dat het blind wordt), Steur, Mokio. Klaasen kan eventueel. Heb je nog Ouazane
Aanval: Carrizo, nieuwe spits, Godts. Konadu en Vink als reserve
Vraag mij wel af, waarom Heerkens geen echte kans gekregen heeft...
Gaaei en Dolberg leveren iets op.. Rendement van Dolberg is niet om over naar huis te schrijven, ik denk dat een jong ajax spits dit ook haalt. En echt veel verschil zit er echt niet tussen Gaaei en Rosa... Ik vind Gaaei een beetje een draver, teveel op rechtsbuiten ipv waarvoor hij erin staat. Rosa daarin tegen moet niet voetballen, maar gewoon de bal afpakken en afspelen...quote:Op maandag 25 mei 2026 14:57 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Rosa verkopen Gaaei houden. Rosa is veel slechter dan Gaaei. Dolberg ook houden. Danish Dynamite.
Je moet toch iets halen oude reus, Weghorst gaat weg, Dolberg heeft het nog niet laten zien en Konadu zit net 2 jaar op voetbal.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het zou wel kenmerkend zijn voor het verval van Ajax zijn als ze een spits halen die niet kan voetballen en af en toe scoort. Het is dat Pep een bald fraud is die miljarden nodig heeft om kampioen te worden (in dat opzicht is Klopp beter die Salah, Firmino en Mane in hun kracht laat voetballen) anders snap ik niet wat Haaland doet bij City als je Alvarez en Aguero had
Maar goed de PL is natuurlijk ook een erg fysieke competitie
Tijd om de toekomst van Ajax in de handen/voeten van de zoon van Marciano Vink te leggen.quote:Op maandag 25 mei 2026 16:02 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Je moet toch iets halen oude reus, Weghorst gaat weg, Dolberg heeft het nog niet laten zien en Konadu zit net 2 jaar op voetbal.
Ik ben het bijna nooit met Henk Spaan eens, maar dat ze Kovacs voor nop naar AZ hebben laten vertrekken was wel een enorme blunder als je bedenkt wat er voor de rest rondloopt.quote:Op maandag 25 mei 2026 16:14 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Tijd om de toekomst van Ajax in de handen/voeten van de zoon van Marciano Vink te leggen.
Ok. Ok. Laten we die meneer pep maar niet nemen dan, die kan er blijkbaar niets van.quote:Op maandag 25 mei 2026 14:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Het zou wel kenmerkend zijn voor het verval van Ajax zijn als ze een spits halen die niet kan voetballen en af en toe scoort. Het is dat Pep een bald fraud is die miljarden nodig heeft om kampioen te worden (in dat opzicht is Klopp beter die Salah, Firmino en Mane in hun kracht laat voetballen) anders snap ik niet wat Haaland doet bij City als je Alvarez en Aguero had
Maar goed de PL is natuurlijk ook een erg fysieke competitie
"Meneer Pep maar niet nemen"quote:Op dinsdag 26 mei 2026 05:54 schreef manny het volgende:
[..]
Ok. Ok. Laten we die meneer pep maar niet nemen dan, die kan er blijkbaar niets van.
Was al een zekerheidje he.quote:
Ik zou eerlijk gezegd wel benieuwd zijn of Pep Ajax binnen 3 jaar weer aan de top kan krijgen en verder in de CLquote:Op dinsdag 26 mei 2026 05:54 schreef manny het volgende:
[..]
Ok. Ok. Laten we die meneer pep maar niet nemen dan, die kan er blijkbaar niets van.
Iedere capabele trainer laat Ajax volgend seizoen mee doen om de eerste drie plaatsen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd wel benieuwd zijn of Pep Ajax binnen 3 jaar weer aan de top kan krijgen en verder in de CL
Nou ja, de norm is natuurlijk wel omlaag gegaan. Men is nu al blij met meedoen om de top 3 en dat kan prima met deze groep als je trainer geen volslagen debiel is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
Volgens mij moet eerst de selectie op de schop, want je kan voor de groep zetten wie je wil, maar het wordt natuurlijk nooit wat als de kwaliteit binnen de lijnen ontbreekt.
Dit ja, het was qua selectie matig maar ook geen 5e plaats-matig. Je bent gewoon totaal verkeerd begonnen met Heitinga en daar heb je in feite het hele seizoen last van gehad, afgetopt met tussenpaus Grim.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Iedere capabele trainer laat Ajax volgend seizoen mee doen om de eerste drie plaatsen.
Beetje zoals nu zegmaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Iedere capabele trainer laat Ajax volgend seizoen mee doen om de eerste drie plaatsen.
Eredivisie is zo matig dat je met een capabele trainer waarschijnlijk 'gewoon' 2e was geworden achter PSV.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit ja, het was qua selectie matig maar ook geen 5e plaats-matig. Je bent gewoon totaal verkeerd begonnen met Heitinga en daar heb je in feite het hele seizoen last van gehad, afgetopt met tussenpaus Grim.
Je vergeet - net als elke andere ajacied hier, op pakweg shreyas na - weer even voor het gemak dat de nummer twee ook zo'n incapabele trainer had.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eredivisie is zo matig dat je met een capabele trainer waarschijnlijk 'gewoon' 2e was geworden achter PSV.
correct. Juiste trainer en werk aan de winkel daarnaast met de selectie.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:19 schreef Cavalier het volgende:
Farioli heeft vorig jaar toch heel duidelijk bewezen dat je geen top selectie nodig hebt om in de top 2 te eindigen?
Geen topselectie, maar je hebt wel een toptrainer nodig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:19 schreef Cavalier het volgende:
Farioli heeft vorig jaar toch heel duidelijk bewezen dat je geen top selectie nodig hebt om in de top 2 te eindigen?
lastig, ook cl gehaald natuurlijk dus hij kan wel wat.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Geen topselectie, maar je hebt wel een toptrainer nodig.
Een Spaanse degradant lijkt me niet direct aan dat profiel te voldoen
Ik zeg ook niet dat Michel de juiste trainer is, het gaat mij erom dat het zeker mogelijk is om meer uit deze selectie te halen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Geen topselectie, maar je hebt wel een toptrainer nodig.
Een Spaanse degradant lijkt me niet direct aan dat profiel te voldoen
Dat zeker.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:33 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Michel de juiste trainer is, het gaat mij erom dat het zeker mogelijk is om meer uit deze selectie te halen.
Je maakt wederom dezelfde fout.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:19 schreef Cavalier het volgende:
quote:
Gewoon niet op in gaan.quote:
Vind dit wel een bijzondere take als je kijkt wat er de afgelopen week bij Feyenoord op het veld stond. Op Moussa, Read, en Valente na loopt daar weinig bijzonder materiaal om.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:04 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Je vergeet - net als elke andere ajacied hier, op pakweg shreyas na - weer even voor het gemak dat de nummer twee ook zo'n incapabele trainer had.
Als ajax beter zou presteren, had Van Persie ook al het veld geruimd ten kostte van bijvoorbeeld Dickie ofzo.
Feyenoord had met deze selectie niet echt noodzaak om in te grijpen. Eerste gingen ze toch niet worden, een bedreiging voor de tweede plek was er niet.
Het materiaal van ajax is slechter dan dat bij Feyenoord.
Plus, welke wondertrainer denken jullie te gaan vinden dan die met dit zootje wil werken.
Vorig jaar was ook al een Fluke.
Laatste 4 klassiekers 10 punten maar oke.quote:Het materiaal van ajax is slechter dan dat bij Feyenoord.
als jij in die waan wilt blijven helemaal goed hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:57 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Goede argumenten doen geen pijn hoor.
Die gaat gewoon terug naar Jong, inclusief staf. Denk dat het initiële besluit om die staf te professionaliseren in vergelijking met de halve bak aanpak met Willem Weijs etc. al prima wasquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:00 schreef Black-Death het volgende:
Zou Garcia toch terug moeten naar Jong Ajax, of wordt 'ie bedankt voor bewezen diensten?
Je kunt je maar druk makenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:06 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Je maakt wederom dezelfde fout.
Feyenoord heeft twee jaar op rij ook idioten als trainer. Het feit dat er MISSCHIEN geen idioot meer bij ajax zou zitten, is geen garantie dat er bij andere clubs ook geen veranderingen optreden.
Je selectie is je meest constante factor om kwaliteit en kans op succes mee te meten.
Je kunt wel denken dat je deze baggerselectie naar een tweede plek tilt met een capabele trainer, maar daarin zit de veronderstelling dat - bijvoorbeeld - Feyenoord, Twente of AZ uiteindelijk niet ook uit kan komen op een capabele trainer.
Ik durf daarbij te stellen dat die kans op dit moment aannemelijker is dan bij ajax, met de bestuurlijke janboel en 40-45 trainers in tien jaar.
Daarbij vergeten jullie nog eens structureel dat ajax zeer veel mee kreeg vorig jaar van de arbitrage of geluk had (denk aan Ajax - AZ, waarbij de VAR niet kon ingrijpen bij een uilskuikendom besluit, tweede keer geel). Ik noem:
Wedstrijd tegen GAE (afgekeurde goal wegens hands, penalty ingetrokken, rood)
Wedstrijd tegen Fortuna Sittard (Weghorst versiert een penalty)
Wedstrijd tegen PEC (Brobbey maakt openingstreffer, had doeltrap moeten zijn)
Ajax - AZ waar steeds geen geel gegeven werd aan ajax, maar wél aan Penetra (die geen geel had mogen krijgen)
De vele discutabele gegeven strafschoppen
Als je nou terugkijkt naar dat jaar onder Farioli, objectief, waar écht alles mee zat dat mee kon zitten, vele beslissingen van de arbitrage twijfelachtig waren en je eigenlijk geen reet creëerde... ben je dan oprecht zo positief dat je dat neemt als baseline "zie je wel dat een kwaliteitstrainer ons makkelijk tweede maakt!!"
Je stond feitelijk minimaal 10 punten hoger dan waar je had moeten staan, door discutabele momenten. Zie ook de xRank van dat seizoen
[ afbeelding ]
Ik moet wel lachen om dat verval van ajacieden die bij hoog en laag beweringen doen over AjAx DnA, De ToEkOmSt en BrAvOuRe en tegelijkertijd content zijn met zo'n baggerseizoen omdat ze BIJNA kampioen waren
Dat zijn er al drie meer dan er bij ajax rondlopenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:19 schreef Wotte het volgende:
[..]
Vind dit wel een bijzondere take als je kijkt wat er de afgelopen week bij Feyenoord op het veld stond. Op Moussa, Read, en Valente na loopt daar weinig bijzonder materiaal om.
Ah ja daarom staan jullie vijfde en wij tweede, omdat Robin van Persie zo'n toptrainer is natuurlijkquote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:21 schreef kalinhos het volgende:
Denk dat als je ze alle 11 naloopt dat t zomaar in t voordeel van Ajax uit kan vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |